House of D (2004)

geregisseerd door David Duchovny
met David Duchovny, Robin Williams en Anton Yelchin

Het verhaal speelt zich af in New York waar een jongetje goed bevriend raakt met de geestelijk gehandicapte concierge van zijn school. Na 30 jaar besluit hij de mensen op te zoeken die hem maakten tot wie hij nu is, waaronder zijn "oude" concierge.

FisherKing schreef:

Nou, dankzij de BBC begrijp ik eindelijk de rare titel van de film.

Nooit tot me doorgedrongen dat men de titel niet zou kunnen begrijpen. Zal het ook ff op m'n site vermelden

neo schreef:

En is er nou al bekend wie de componist gaat worden?

Ik heb nog geen idee. Helaas.

neo (crew)
Ga dat eens uitzoeken dan !

Ik doe niet anders

lindastuurman
JA! Zelda zal Melissa vertolken in de film. SUPER!

Even met haar zitten chatten daarnet en weer zeer interessante info binnen gekregen, over oa dit project.

***edit***
De film wordt waarschijnlijk toch heel selectief (limited release) uitgebracht, helaas. Over een internationale release is nog helemaal niets bekend.
Het schijnt dat het budget niet boven de 8 million dollars uitkomt ipv de 11 die eerst genoemd werd.
***edit***

lindastuurman
De film is niet voor April dit jaar geplanned, zoals "men" eerst beweerde. Geen idee waar een aantal Duchovny fans die info vandaan haalden, maar goed...

Het zal toch een release worden in de herfst 2004, october ofzo dus. De "datum" kan nog veranderen natuurlijk

RWL
House of D World Premiere zal gehouden worden tijdens het Tribeca Film Festival in NY (1 - 9 Mei). Helaas, dat ga ik niet redden denk ik, alhoewel ik wel een uitnodiging heb liggen om rond 9 mei naar NY te komen
De film is rated: PG-13

avatar van jassonn
Wat houd dat rated:PG-13 in ?

RWL
PG-13 for sexual and drug references, thematic elements and language .

PG = Parental Guided

Officiele banner van MPAA zegt:
Parents Stongly Cautioned:
Some Material May be Inappropriate for children under 13.

De film zal hier wel een labeltje "12 jaar en ouder" krijgen..alhoewel, je weet het maar nooit.
One Hour Photo was in de US R-rated (dus kids jonger dan 17 niet toegelaten zonder begeleiding), werd hier in NL voor 6 jaar en ouder bestempeld

avatar van jassonn
Zo erg was One Hour Photo toch ook weer niet.Vind 17 ook een beetje een rare leeftijdsgrens.
Wat hebben we hier in Nederland eigenlijk,6,12,16 en 18 dacht ik.Maar ik heb volgens mij ook wel eens 15 op een DVD zien staan,hoe zit dat dan?

RWL
15 is een Europese Rating (bv een Engelse), kun je idd vaak op een DVD tegenkomen.

One Hour Photo heeft een nogal zware scene aan het eind zitten, die Amerikanen niet geschikt vinden voor 17 jaar en jonger. In NL is men duidelijk anders op dit gebied

In NL heb je volgens mij idd 6, 12, 16, 18 en AL.

avatar van jassonn
Misschien gaat er ook wel een tijd komen dat er op staat: niet geschikt voor 50+ of meekijken gewenst vanaf 65 jaar....

avatar van titia
op www.kijkwijzer.nl staan alleen AL, 6, 12 en 16 als leeftijdskeuringen.

avatar van jassonn
18+ is ook niet echt een leeftijdskeuring die gebruikt wordt,maar vaak wordt er een bepaad genre mee aangeduid als je begrijpt wat ik bedoel........

neo (crew)
Media Venture-lid Geoff Zanelli gaat de score trouwens doen. Dat zou dus betekenen dat dit jonkie zijn eerste volledige score gaat componeren, in plaats van wat additionals...

avatar van jassonn
Waar moeten we hem van kennen dan?

neo (crew)
Additional music van oa. alle grote Zimmer en Badelt scores van de laatste paar jaar.

neo schreef:

Vast een goedkope kracht, zoals iedereen die aan de film meewerkt/meegewerkt hebben
Ben benieuwd of er een van OST uitgegeven gaat worden...hoop het wel natuurlijk!

RWL
7 Mei is de wereldpremiere en de film wordt op 9 mei nog een keer gedraaid.
Maar goed dat het heel moeilijk is om kaarten te krijgen, anders zou ik zo weer een weekendje eropuit trekken.

avatar van jassonn
Gaat hij dan ook gelijk in Nederland draaien?

lindastuurman schreef:

Weet ik niet. Grootheidswaanzin ofzo

Nee, bij Aladdin had ie dit ook gedaan. Toch ging Disney de film te veel promoten door robin z'n stem als de Genie te gebruiken. Rechtzaak enz. tot gevolg, dus het zal wel belangrijk voor hem zijn.

Dat het uit bescheidenheid is is te prijzen, maar als het wel met zijn naam gepromoot wordt dan trekt dat toch ook meer kijkers? En dat lijkt me, zeker met een kleinere film als dit, juist alleen maar positief.

jassonn schreef:

Gaat hij dan ook gelijk in Nederland draaien?

Nee, het is nog maar de vraag of de film in Nederland gaat draaien.
Dit is een low-budget en gaat de komende maanden eerst een aantal festivals af. Dan kan er bepaald worden hoe groot men de film in de US uit wil brengen. Als de film het in de US goed doet, dan komt ie misschien ook wel hier.

In America komt de film waarschijnlijk pas met de herfst in bioscoop.

Hobbes schreef:

Ondertussen wordt de film ook met zijn naam gepromoot. Ik denk dat ze tijdens het filmen gewoon iets meer rust wilden hebben en dan is het beter grote namen onbekend te houden.
Het had blijkbaar geholpen..ik heb verhalen gelezen van mensen (tja, sommige fans komen er toch wel op tijd achter) dat ze de filmset zo op konden lopen...geen menigte dus.

RWL
Berichtje net van Zelda. Zij EN haar ouders zullen bij de premiere aanwezig zijn! Ik had niet anders verwacht trouwens.

Ik ga deze week proberen wat dingetjes te regelen via Robins publicist en manager...en als dat allemaal volgens plan verloopt dan ga ik naar de premiere!

Vorige keer met de premiere van The Final Cut liep het niet helemaal volgens plan, maar dit keer heb ik bijna 2 weken meer tijd om dingen te regelen+ Robins mensen kennen me ondertussen goed genoeg

Afwachten en doorzetten dus.

avatar van petey
RWL schreef:
........ Robins mensen kennen me ondertussen goed genoeg ...

Tring. Tring.

Sir, it´s Linda.

Oh, no,!!!! I´m not here, I´m in a meeting. No, tell her i´ve quit the job!

Zo iets ongeveer???

nee hoor, succes er mee en we willen wel foto´s zien.

petey schreef:

nee hoor, succes er mee en we willen wel foto´s zien.

Thanks Petey. Ik ben alleen nog LANG niet zover dat ik aan foto's wil denken. Als alles gaat lukken, ga ik het ook meteen goed doen met een camera (ja, bewegende beelden dus).

Over een half uurtje neem ik iig de 1e stap naar misschien wel een volgend avontuur

*edit* 1e stap is gezet . Hopelijk voor het eind van deze week is er al het eea geregeld...het is duimendraaien vanaf nu.

RWL
Nou, ik heb mijn beslissing gemaakt, denk ik.
Geen andere World Premiere...al zou ik natuurlijk dolgraag gaan.
Maar Robin is alleen bij de premiere aanwezig en is daarna niet beschikbaar voor interviews or whatsoever "omdat ie bezig is met een andere film". (The Big White, alleen willen ze dat nooit zeggen, haha)
Natuurlijk zou het gaaf zijn nogmaals een wereldpremiere mee te maken, maar de ticketprijs ligt gewoon te hoog en een wereldpremiere is over ter wereld bijna hetzelfde, dus de nieuwigheid is eraf. Er is niets extra speciaals aan deze trip als is hem zou maken, helaas.

Nou ja, ik heb mijn best gedaan EN ik krijg mijn interview nog wel een keer!

RWL
Oh my...de eerste clip is beschikbaar en wat voor 1!
Robin en Anton spelen dat spel (geen idee wat het is, maar het lijkt op softbal). In het script staat wel hoe het heet, maar ben het ff vergeten.
Zelda komt ook in de clip voor.
Wow, Robin is een echte retard zeg, tjonge jonge, hoe dom kun je zijn .
Als ik die clip nog 20 keer kijk, krijg ik straks nog spijt van het afzeggen van New York

avatar van jassonn
Kunnen wij die clip ook zien?

RWL
Uhm, ik zet hem zo online...maar het is een clip van 23,2 MB, dus ik moet hem nog zien te compressen...anders ga ik heel snel over m'n datalimiet heen denk ik.