House of D (2004)

geregisseerd door David Duchovny
met David Duchovny, Robin Williams en Anton Yelchin

Het verhaal speelt zich af in New York waar een jongetje goed bevriend raakt met de geestelijk gehandicapte concierge van zijn school. Na 30 jaar besluit hij de mensen op te zoeken die hem maakten tot wie hij nu is, waaronder zijn "oude" concierge.

RWL
De officiele site komt eind volgende week online, inclusief een trailer.
Ook is er een nieuwe poster. Deze was al te zien afgelopen week op het Filmfestival in Santa Barbara. En deze nieuwe poster spreekt me veeeeel meer aan dan de huidige.
Mooie nieuwe tagline ook:
You never know who your angel's gonna be

Ben benieuwd. Release staat nog steeds op 15 april. Voor NL nog geen datum bekend, betwijfel ook of ie wel hier uitkomt, vooral omdat Lions Gate de film in handen heeft.

Moviestar
Site en trailer online!!!!!!
Erg goede trailer......kijk ernaar uit!

www.houseofdthemovie.com[/url]

BS
ik ben helemaal geen fan van drama's maar wel van Robin Williams en ja samen met Xfiles David ziet de trialer er nog niet eens zo slecht uit.
Boeiend zou ik bijna willen zeggen ...

RWL
Whoohoo! Robin kan er weer een flop bijschrijven

neo (crew)
Zit eigenlijk te wachten op een lange recensie van hier tot aan tokyo lin

RWL
Helaas, ga m'n tijd daar niet meer aan verspillen.

Vond de film erg meevallen en had beter verdient, maar kan ook begrijpen dat het niet bij het grotere publiek terecht is gekomen. Wederom een slechte aanpak van Lions Gate die wat mij betreft mogen opdoeken (alhowel ze 2 nieuwe films van RW ook weer in handen hebben )

Mooiste/leukste scene was op het balkon met Robin (Papass), Zelda (Melissa) en Anton (Tommy). die 3 waren super

De afleveringen die DD voor de X Files regiseerde en/of meeschreef waren over het algemeen helemaal niet slecht.

Moviestar
Film viel me heel erg mee, na de slechte recensies gelezen te hebben. Ik had al een hoge verwachting bij de film maar die is zeker ingelost. Ik vind het jammer dat de film zo geflopt is en dat is zeker niet te wijten aan het verhaal of de acteerprestaties. Er is maar 1 bedrijf schuldig aan de flop: Lions Gate. Lions Gate is een ontzettend slechte studio die totaal geen promotie aan kan of uberhaupt doet, ik hoop dat de naam Lions Gate snel verleden tijd is.
Het verhaal van de film is erg goed en mooi opgebouwd, de rollen van Papass en the Lady zijn erg mooi uitgewerkt en hebben een speciale bijdrage in de film. Het acteerwerk was ook erg goed, Yelchin deed het erg leuk en dat maakte het weer leuk om naar te kijken. Zelda Williams was erg weinig in beeld, ik had haar rol groter verwacht. Het acteren zit haar in het bloed dus daar zit het wel goed mee. Williams en Badu waren naar mijn mening de beste en leukste personages uit de gehele film. Vooral Williams zet een hele goede geestelijk gehandicapte neer en maakt er zijn eigen versie van (we zien niet bv een rainman ofzo) Het leukste stukje vond ik dat Papass op het vliegveld tegen die gozer roept: Retard! erg leuk. Duchovny heeft het knap gedaan hij krijgt van mij 5*

RWL
Vanaf 4 Oct. te verkrijgen op R1 DVD.

Vind het een heel vermakelijke film. Zowiezo houd ik wel van films die een levenverhaal vertellen.
Verder was ie goed geacteerd en geregisseerd.

RWL
De film draait nu in Belgie....

avatar van Esteban
En de eerste besprekingen zijn ronduit verschrikkelijk. (I don't care) Ik vraag me enkel af in welk godvergeten zaaltje ik deze film moet gaan zoeken.

RWL
Welke zaal precies weet ik niet, wel dat ie in Antwerpen en Brussel draait.

De negatieve reviews...precies, who cares.

Moviestar
Zo, de DVD is binnen, de extra's zijn erg leuk.
Film is ook echt gewoon erg goed, ben alleen benieuwd of ie na zo'n slecht resultaat aan de box office nog hier in Nederland uitkomt laat staan alleen op DVD..... vast niet

RWL
Op DVD komt de film vast en zeker wel uit. In de bios bijna zeker weten geen release.

neo (crew)
Robin Williams vond ik geweldig als papass. Wat ie doet in deze rol roept enkel sympathie op, soms een lach. Zijn chemie met Anton Yelchin zorgt voor een boel mooie scenes, waaronder die op het balkon met William's zijn dochter Zelda erbij. De jaren 70 sfeer is behoorlijk sfeervol in beeld gebracht met een briljante score van
Geoff Zanelli die vanuit de popcultuur uit die tijd een score componeerde die het plaatje helemaal compleet maakt. Op veel momenten erg ontroerend. Duchovny's regie debuut vind ik zeer aardig geslaagd, en is ook subtieler dan je zou denken in alles. 3.5 sterren

avatar van Salto
Ik heb echt werkelijk de ****** aan filmcritici.

Heb echt zovaak meegemaakt dat een film die helemaal werd afgebrand in de krant voor mij een goede film bleek te zijn.

Film moet je kijken naar je gevoel en ik heb soms het idee dat critici een film kijken net nadat ze ruzie hadden thuis met het vrouwtje en hem vervolgens helemaal naar beneden halen om hun frustraties te uiten....

Maar dat is enkel een theorie... was er niet bij

Erg mooie, gevoelige, warme film.
Alle acteurs vond ik goed werk leveren, maar natuurlijk was robin wiliams weer subliem. Een boel mooie scenes. een film die je lekker ontspant en waar je een echt feel good gevoel aan over houd. 3,5*

avatar van HiLL
Fantastische film. Mooie rollen van Williams en Anton Yelchin. Mooi verhaal, lekkere muziek. Ja toppertje! 4*

Moviestar
Film staat toch nog best hoog ondanks de zeer zeer beperkte release. Iemand enig idee wanneer deze te koop is? Lin?

RWL
Hmm, geen idee. Ik heb hem zelf al een half jaar ofzo in huis en richt me eigenlijk steeds minder op de nederlandse DVD verkoop.
Anyway, ik heb geen idee. Rodisc heeft vast de import versie wel. De DVD is hier trouwens uitgebracht door Universal....vreemd genoeg

avatar van TheRisingSun
Voor de liefhebbers kan ik melden dat deze film zijn dvd release in Nederland op 25 mei zal krijgen. Zie Bol.com.

Sterk debuut. Goede drama/humor combi met een sterke Williams.

avatar van D-ark
David*X-files* Duchovny

neo (crew)
Mede dankzij wat ik van voor The X-Files van hem zag, is hij die Mulder status allang voorbij gegaan...

Deze film gisterenavond nog bekeken.
Persoonlijk vind ik hem wel best goed omdat ik erg hou van autobiografische films. De rollen worden uitstekend gespeeld, oa Robin 'Pappas' Williams levert ons een uitstekende acteerprestatie

avatar van prutnek
blijkbaar vinden de heren critici het nodig dit juweeltje neer te sabelen met hun "cinematografisch" inzicht
gelukkig weten "jan met de pet" filmliefhebbers via deze site deze prachtige en ontroerende film op de juiste waarde te schatten
4 sterren van mij

avatar van armandeus
Wat een geweldige film weer. En een drama met Williams kan niets anders zijn dan een topper.

Jic
4.5 top film

avatar van TheRisingSun
Mooie warme film!

Duchovny weet in zijn regiedebuut een degelijke film neer te zetten, waar in ieder geval de goede bedoelingen vanaf te lezen zijn. Tuurlijk zullen er hier en daar nog wel dingen verbeterd kunnen worden in zijn doen en laten als regisseur, maar er zijn velen beginnende regisseurs die een slechter debuut hebben gemaakt dan Duchovny!

De film straalt warmte uit en dat bevalt mij altijd wel in dit soort films. 't Staat aangeschreven in het genre 'drama', maar er zijn genoeg leuke en komische momenten terug te vinden in de film.
Dan denk ik aan de scene in de klas, waar Thomas de Franse juffrouw in de maling neemt. "Happiness spreken wij uit als hap-penis". Of hoe de Franse juffrouw focus uitspreekt was ook erg leuk (fuck us).

Duchovny heeft voor zijn film een mooie cast bij elkaar getrommeld, waaronder een goede Williams en een degelijke Leoni. Maar ook de jongste twee van het stel zijn niet misplaatst in de film. Yelchin houd zich goed staande. Daarnaast heeft de dochter van Robin (Zelda Williams) heeft ook nog een klein rolletje.
Ook de rol van de vrouw in de gevangenis vond ik een mooie rol, die zeker wel wat toevoegde aan het verhaal. Schitterende zangstem had ze trouwens!

Al met al een film die me goed bevallen is en waar Duchovny zich zeker niet voor hoeft te schamen! Keep up the good work, David!

3,5 ster (met zeker kans op hoger bij herziening!)