House of D (2004)

geregisseerd door David Duchovny
met David Duchovny, Robin Williams en Anton Yelchin

Het verhaal speelt zich af in New York waar een jongetje goed bevriend raakt met de geestelijk gehandicapte concierge van zijn school. Na 30 jaar besluit hij de mensen op te zoeken die hem maakten tot wie hij nu is, waaronder zijn "oude" concierge.

neo (crew)
Robin Williams vond ik geweldig als papass. Wat ie doet in deze rol roept enkel sympathie op, soms een lach. Zijn chemie met Anton Yelchin zorgt voor een boel mooie scenes, waaronder die op het balkon met William's zijn dochter Zelda erbij. De jaren 70 sfeer is behoorlijk sfeervol in beeld gebracht met een briljante score van
Geoff Zanelli die vanuit de popcultuur uit die tijd een score componeerde die het plaatje helemaal compleet maakt. Op veel momenten erg ontroerend. Duchovny's regie debuut vind ik zeer aardig geslaagd, en is ook subtieler dan je zou denken in alles. 3.5 sterren

Sterk debuut. Goede drama/humor combi met een sterke Williams.

avatar van kaholiic
Aardig.

Acteerwerk niet altijd overtuigend. Soms iets te moralistisch, maar doet verder alles goed. Leuke en goede rol van Robin Williams. Sfeervol, Jare 70' sfeertje was lekker aanwezig.

Zoet.

avatar van rep_robert
Verrassend leuke coming of age film op een zondagmiddag op RTL4.

Ik wil eerst wel even benadrukken dat ik de plotomschrijving niet echt heel sterk vind hier op MovieMeter. De film gaat 90% over de terugblik van Duchovny op zijn jeugd in 1973, dat bezoekgedeelte gaat alleen op voor het laatste kleine kwartiertje van de film.

Maarja, de grote flashback op de jeugd van Duchovny is dus leuk uitgewerkt, verrassend fris acteerwerk van Anton Yelchin en een sympathieke rol van Williams. Ook de andere rollen zoals die van Melissa is erg schattig en keek met plezier naar deontwikkelingen in de film.

De film is natuurlijk wel wat simpel hier en daar, Leoni is niet helemaal overtuigend als aan de pillen verslaafde moeder en het bewandelt ook niet echt onbereden paden.

Voor de rest een puike film van Duchovny

avatar van John Lee Hooker
Vreselijk saai.

Anton Yelchin (Tommy) speelde erg matig, ik kon niet goed zien hoe hij zich voelde. Zijn moeder was wèl overtuigend en Robbie Williams zat ook lekker in z'n rol.

Het hele concept is gewoon niet interessant. We volgen een jongen die goed met de congiërge op kan schieten, een meisje ontmoet en wiens moeder sterft. That's it, je houd maar weinig over. Er kwamen wat grappen tussendoor maar die waren erg flauw en kinderlijk.

Een ruit kapot gooien met een citroen, ik zal het eens proberen.

Soundtrack zat er weer bovenop.

American flag.

Voorspelbaar, cliché, totaal niet boeiend.