House of D (2004)

geregisseerd door David Duchovny
met David Duchovny, Robin Williams en Anton Yelchin

Het verhaal speelt zich af in New York waar een jongetje goed bevriend raakt met de geestelijk gehandicapte concierge van zijn school. Na 30 jaar besluit hij de mensen op te zoeken die hem maakten tot wie hij nu is, waaronder zijn "oude" concierge.

avatar van RWL
RWL
TheRisingSun schreef:
Ook de rol van de vrouw in de gevangenis vond ik een mooie rol, die zeker wel wat toevoegde aan het verhaal. Schitterende zangstem had ze trouwens!

Das Erykah Badu, zangeres.

veron35
Erg goede film. ontroerend. Mooi einde. Robin Williams was zoals gewoonlijk weer geweldig. Lol. Ik zie nu dat Robin's dochter ook meespeelt.

avatar van johnboer
Wat een indrukwekkende film.En....wat een ongelooflijke acteerprestaties van de gehele cast.Prima soundtrack.Tja,wat geef je dan voor cijfer.Gewoon,een 5. Want er zitten geen minpunten in de film.Top.!!

avatar van notorious_kim
Magniefieke film waarin Robin Williams nog eens bewijst dat hij tot elke rol in staat is.

avatar van rensiemetal
Mooie film en goed geacteerd door Robin Williams.
Iets minder geacteerd door David Duchovny, maar niet storend slecht of zo hoor

avatar van nightbreed
Ik vond het allemaal een beetje te cliche en te braafjes gebracht. Ik kreeg zelfs een beetje een Disney-gevoel. Ik vond Robin Williams erg matig acteren, of goed overacteren kan ik ook zeggen.

laundromat
Heb me destijds goed vermaakt! Herinner me Erykah Badu nog goed. Niet dat ze heel bijzonder was, maar kende haar toen alleen als zangeres. Nog steeds, want ze acteert verder niet.

avatar van kaholiic
Aardig.

Acteerwerk niet altijd overtuigend. Soms iets te moralistisch, maar doet verder alles goed. Leuke en goede rol van Robin Williams. Sfeervol, Jare 70' sfeertje was lekker aanwezig.

Zoet.

avatar van rep_robert
Verrassend leuke coming of age film op een zondagmiddag op RTL4.

Ik wil eerst wel even benadrukken dat ik de plotomschrijving niet echt heel sterk vind hier op MovieMeter. De film gaat 90% over de terugblik van Duchovny op zijn jeugd in 1973, dat bezoekgedeelte gaat alleen op voor het laatste kleine kwartiertje van de film.

Maarja, de grote flashback op de jeugd van Duchovny is dus leuk uitgewerkt, verrassend fris acteerwerk van Anton Yelchin en een sympathieke rol van Williams. Ook de andere rollen zoals die van Melissa is erg schattig en keek met plezier naar deontwikkelingen in de film.

De film is natuurlijk wel wat simpel hier en daar, Leoni is niet helemaal overtuigend als aan de pillen verslaafde moeder en het bewandelt ook niet echt onbereden paden.

Voor de rest een puike film van Duchovny

Shiraz
Die acteur is echt goed, erg goede casting ook !

Vreselijk saai.

Anton Yelchin (Tommy) speelde erg matig, ik kon niet goed zien hoe hij zich voelde. Zijn moeder was wèl overtuigend en Robbie Williams zat ook lekker in z'n rol.

Het hele concept is gewoon niet interessant. We volgen een jongen die goed met de congiërge op kan schieten, een meisje ontmoet en wiens moeder sterft. That's it, je houd maar weinig over. Er kwamen wat grappen tussendoor maar die waren erg flauw en kinderlijk.

Een ruit kapot gooien met een citroen, ik zal het eens proberen.

Soundtrack zat er weer bovenop.

American flag.

Voorspelbaar, cliché, totaal niet boeiend.

avatar van rep_robert
Je bent geen fan van kinderverhalen/coming of age dus?

avatar van John Lee Hooker
Over het algemeen niet, inderdaad.

avatar van rep_robert
Dan wacht je inderdaad een "zware"film. Dit soort jeugdfilms kenmerken juist vaak die jeugdige onbezonnenheid in het verhaal/script en er zit dan vaak ook niet dusdanig een echte lijn in.

avatar van John Lee Hooker
Ik wens toch altijd wel een beetje creativiteit, ook al is het een 'jeugdfilm'. Deze prent heeft met z'n magere inhoud niets meer te bieden dan die duizend andere. Achja, als het grootste deel van het publiek maar tevreden is.

avatar van rep_robert
Heb je ook gelijk in, alleen soms hoef je natuurlijk ook geen extreem originele film te zien. Soms is het oude en vertrouwde erg fijn. Vooral in dit genre waar je uberhaupt weinig creativiteit ziet en het dus vooral op de sentiment mikt. Al vind ik Flipped(2010) wel een echte topper wat dat betreft, ook nog is redelijk origineel en fris uitgewerkt.

avatar van John Lee Hooker
Ik herinner me nog dat je Flipped als avatar had, maar die zal ik waarschijnlijk niet snel opzetten. Ik vind ze toch vaak op hetzelfde neerkomen, dat soort films.

avatar van rep_robert
Klopt, maar het is in dat opzicht wel een frisse film omdat het de vriendschap vanuit beide perspectieven bekijkt. Voor de rest natuurlijk weinig bijzonderheden. Zou het coming of age genre dan maar verder vermijden als ik jou was.

avatar van John Lee Hooker
Oke, bedankt voor de aanbeveling.

Begint een beetje zo-zo, maar is een heel goede film. Geweldige rollen van Williams, de jongen van 13 en de vrouw in de gevangenis. Kijken,