Freddy Got Fingered (2001)

geregisseerd door Tom Green (I)
met Tom Green, Rip Torn en Marisa Coughlan

Gordon droomt ervan om tekenaar voor cartoons te worden. Hij wordt gedwongen om weer bij z'n ouders te komen wonen, en weigert vervolgens om weg te gaan. Ondertussen wordt hij verliefd op Betty, een aantrekkelijke dokter die in een rolstoel zit. Ze vindt het fijn om met een bamboestok tegen haar verlamde benen geslagen te worden, en haar seksuele agressie intimideert Gordon.

avatar van Pacino88
Melige film! Lang geleden gezien, maar zo bizar dat hij inderdaad met een groep zeer goed te pruimen is.

avatar van rubenzzz
nou, ik vond het anders zeker geen normale komedie als je kijkt naar wat voor soorten grappen er worden gemaakt. Heb zeker kunnen lachen tijdens de film dus geef ik hem 4*

avatar van zjandannybob
eindelijk een film waar tom green niet de mist in gaat. Deze film vond ik echt wel lache, en ben het met rubenzzz eens dat dit idd niet een gewone simpele komedie is. je moet hier van houden flauwe grappen in deze film afentoe een beetje overdetop.

avatar van fieko
gekeken met klasgenoten kwamen niet meer bij
tom green op zijn best

avatar van DragQueen
Super amusante komedie, met een erg leuke tom green. hij zorgt in de film voor de nodige droge humor, en hilarische situaties. je moet deze humor wel weten te waarderen overigens. maar ik heb me werkelijk kapot gelachen bij het zien van al die meligheid. verder is het verhaaltje gewoon erg amusant, en bevat geweldige bizarre humor. 3,5 sterren. tom green op z'n best.

avatar van schaper
je houdt ervan of niet. Zelf vond ik het een bout film. Nouja smaken verschillen.

1 ster voor Green, omdat ie z'n uiterste best doet om leuk gevonden te worden.

avatar van joe black
Ik vond hem vroeger gewéldig. Maar ik heb hem vorige week nog eens gezien, en... niet meer zoooo geweldig. Toch nog hard gelachen hoor! 3*

avatar van AGE-411
lol,

ik ben normaal niet voor flauwe zever onnozele dommigheden als scary movie enzo.

Maar deze was echt goed.
Beste onnozelezeverkomediefilm.

Ik verwachte niets van deze film maar achteraf heb ik vaak dubbel gelegen van het lachen vanwege de absurde humor. De vader vond ik vooral schitterend in deze film. Het einde van deze film is flauw waardoor deze film blijft steken op een 3,5

Ongeloofelijk droge film, maar nadat je je verstand op nul heb gezet en gewoon gaat kijken lach je je kapot

4.0

avatar van Montorsi
Tom Green is een geniaal comedian. Freddy Got Fingered is zo slecht, flauw, gestoord, dat je wel moet lachen. Schitterende vent.

avatar van jorkie
Montorsi schreef:

hier sluit ik mij helemaal bij aan!
zeer foute humor, daarom zo leuk!

avatar van maurice74
Zwaar over de top. Vaak zo slecht dat het grappig is, maar vaak ook niet.

avatar van Tsolodimos
Ik houd wel van flauwe films, maar af en toe ging dit nergens over. Ik hem hem na een minuut of 20-30 af gezet. Dit gebeurd bij mij niet gauw. Heel af en toe was het wel een beetje grappig hoor.. maar vaak ging het ook echt nergens over. Mensen die alles 'lol' en 'rofl' vinden konden hun geluk vast niet op, helaas ben ik niet zo makkelijk aan het lachen te krijgen.
1 ster.

avatar van djerk_Corleone
Look daddy i'm a farmer, HAHAHAAHAA

avatar van J1981W
Ik heb deze film toen hij net uit was gehuurd met de gedachte dat het een beetje standaard komedie zou zijn (niet dat daar iets mis mee is) Met Tom Green had ik natuurlijk beter moeten weten! Echt een geweldige film, de humor is echt te ziek en fout waardoor het voor mij een van mijn favoriete films is geworden. Gewoon kijken met vrienden en keer op keer weer in een deuk liggen! Vooral het stuk met "the backwards man" Geweldig!!

avatar van tukkerstein
Geweldige film met absurde humor die vaak nergens over gaat. Toch wordt het nergens heel flauw. Tom Green speelt een erg leuke rol.

Ongelooflijk dat deze film zo laag aangeschreven staat.

avatar van EVIL '84
Look Daddy....I'm A Farmer!!!!!.......NASTY!!!!!

Gatverdamme, wat een mafkees, die Tom Green

avatar van Improvision
Geweldige film. Soms slaat de film om van normaal naar volstrekt gestoord. Hilarisch.

avatar van AngeloC
Deze film is echt geniaal, jammer dat niet iedereen er zo over denkt

avatar van AGE-411
AngeloC schreef:
Deze film is echt geniaal, jammer dat niet iedereen er zo over denkt

Vnd em wel goed.
Meeste onnozele zeverfilms krijgen bij mij echter zeer lage score.

Deze film staat in mijn top 3 van grootste misbaksels aller tijden. De eerste 5-10 minuten zijn nog te pruimen, maar daarna verdrinkt de film in één diep gapend gat van achterlijkheid.

Het verhaal, de "humor", de personages: alles is ronduit ongeïnspireerd en 'n belediging voor m'n intellect.

Ik heb de film uiteindelijk afgezet bij de scene dat Gordon's broer uit de ramp valt, z'n been breekt tot het bot eruit steekt en dat Gordon er hysterisch aan gaat zitten likken....nee

Tom Green, die best een aardige rol vertolkt in Road Trip en hilarische liedjes schreef over tuinkabouters, maar vooral laagdrempelige zooi produceerde, heeft met deze film bewezen dat het tóch mogelijk is om mensen te laten zeggen: "Ik had liever 87 minuten besteed aan het lamslaan van m'n benen met 'n bamboestok." WANT DAT IS TOCH GRAPPIG MENEER GREEN?

Jeauhan
Natuurlijk absoluut geen hoogstaande film, integendeel zelfs. Maar daarin schuilt ook de kracht van deze film. Op sommige momenten te hilarisch voor woorden.

avatar van eppy
'k vond het toendertijd een goeie film...maar k moet zeggen dat ie nu ik wat ouder ben de humor er wel van is.

avatar van pumba
Lang geleden dat ik deze film heb gezien maar kan me nog herinneren dat ik 'm erg tof vond!
Zeer foute humor en op zijn tijd hou ik daar wel van!
Zal niet bij iedereen in de smaak vallen maar voor mensen met een beetje "zwarte" humor is dit zeker een aanrader!

pumba schreef:

Dit is geen zwarte humor, dit is de meest laagdrempelige slapstick in z'n soort.

Zoals Veronica Magazine het mooi verwoordde:

"Deze aaneenschakeling van de meest smakeloze sketches aller tijden heeft eigenlijk niks met film te maken. (..) Het is Green erom te doen om zoveel mogelijk banale en afstotelijke ongein in anderhalf uur te proppen. Dat is hem gelukt, maar het is in de verste verte niet leuk. Er is zelfs amper naar te kijken."

avatar van BoordAppel
Het zal niet de eerste keer zijn dat de Veronica gids er gigantisch naast zit.

I wanna eat chicken burgers.

BoordAppel schreef:
Het zal niet de eerste keer zijn dat de Veronica gids er gigantisch naast zit.

Bij deze film zouden ze niet meer gelijk kunnen hebben. De kwaliteit van de "humor" in deze film is van zo'n walgelijk laag niveau, een belediging voor een ieders intellect.