Freddy Got Fingered (2001)

geregisseerd door Tom Green (I)
met Tom Green, Rip Torn en Marisa Coughlan

Gordon droomt ervan om tekenaar voor cartoons te worden. Hij wordt gedwongen om weer bij z'n ouders te komen wonen, en weigert vervolgens om weg te gaan. Ondertussen wordt hij verliefd op Betty, een aantrekkelijke dokter die in een rolstoel zit. Ze vindt het fijn om met een bamboestok tegen haar verlamde benen geslagen te worden, en haar seksuele agressie intimideert Gordon.

avatar van Zero_Sunshine
Als je Tom Green een beetje kent...deze film is wat je dacht van hem te verwachten.
Tom Green is echt een speciale man, je moet van zijn humor houden, dan is 'ie geweldig.
Hou je er niet van, dan is deze film geen aanrader.

avatar van ArnoldusK
Haha, dit is echt een schoolvoorbeeld van van een film houden of haten.
Ik val in de eerste categorie. Heb al lang niet meer zo hard gelachen bij het stuk met die bamboestok en met dat stomme kind wat alle klappen krijgt.
Het is gewoon een absurdistisch stukje vermaak, en sommigen kunnen dat beter waarderen dan anderen. Ik vind het knap dat hij tegen alle principes van het filmmaken ingaat, en bovendien tegen alle heersende gedachten over wat 'grappig' is.
Hij doet gewoon heerlijk onnozel, velen proberen het te bevatten in de heersende gedachten over humor maar dat werkt niet, en dat kan ik wel waarderen

avatar van Koss
Sommige stukken zijn geniaal en op die momenten heb ik me kapot gelachen, andere stukken zijn over de top en slaan de plank volledig mis. Natuurlijk moet je deze film niet kijken voor het verhaal...
Omdat ik weinig films ken die me zo aan het lachen gemaakt hebben 3,5 *

avatar van White Trash
DwarreI schreef:
Tom Green zet de American Dream in haar hemd en tilt absurdisme naar een hoger plan.

Tom Green is wars van alles wat ook maar neigt naar een keurslijf of sleur, erg typerend zijn de scenes waarin Gordon 'werkt' aan een lopende band. (zo zit Freddy Got Fingered natuurlijk vol met metaforen, diepere lagen en geraffineerde symboliek die je in eerste instantie opmerkt). 'Subtiele' boodschap van de film is natuurlijk: laat je niks door niemand opdragen, jaag je eigen droom na en laat je door niemand klein krijgen.

Ondergewaardeerd meesterwerk van een ongekroond grootmeester. Ik denk dat -zoals bij zoveel baanbrekende kunstenaars- Tom Green's werk pas na zijn dood op waarde geschat zal worden..

Wat een voorrecht dat ik een dermate grote visionair ben dat ik nú al in kan zien dat we hier met een mijlpaal in de filmgeschiedenis te maken hebben.

Haha droog

Let ook eens op de vader Rip Torn, die speelt echt geweldig en is vaak de aangever voor de grappen van Tom Green. Volgens mij heb ik deze film inmiddels al een stuk of 10 keer gezien maar nog steeds moet ik lachten om de idiote capriolen van Tom Green. Marisa Coughlan vond ik trouwens een schatje in deze film.

Supersonische slechte D-film voor de humoristich minder bedeelden. En da's dan nog zacht uitgedrukt.

(verwijderd)
ik vermoed juist dat dit een film is voor humoristisch meerder bedeelden, maar bewijzen kan ik 't niet. Ik vind 't iniedergeval erg stupide om dat jij het niet grappig vind 't gelijk voor 'humoristisch minder bedeelden' is. Een zelfde iets hoor je bij gummbah wel,en dan weet je meestal zeker dat je met een zuurpruim te maken hebt die slechts kan lachen als 't 'm vooral maar niet verrast.
één van de mooie dingen van humor is dat het niet persé genuanceerd of slim hoeft te zijn, ik vind 't prachtig dat alle grenzen hier weg zijn, en ik begrijp werkelijk nog niet dat mensen dit als één van de slechtste films allertijden zien. Daarvoor zijn de plotloze absurde tekenfilms al te grappig, of de scene dat hij doet alsof hij bij een groot bedrijf zit, door een taperecorder en wat slecht uitgeprinte grafieken. En vervolgens volstrekt onnodig een glas tegen het hoofd van een kind wordt gegooid. Mijn waardering voor deze film is alleen maar toegenoemen door de haters.

avatar van Maximilian
Leuk te zien dat je opkomt voor die zeer schaarse minderheid die deze film aardig tot goed vind

Maar even; dit is slapstick, maar dan de soort die de grens probeert te overschrijden; morbide slapstick noem ik het graag. Veel gekke bekken en smakeloze sketches.

Wil hem binnenkort echter wel weer eens zien, en dit keer van begin tot 't eind.

avatar van Montorsi
Ik hoorde dat dit bij BNN was uitgeroepen tot slechtste film ooit?

Hoog tijd dat ik er maar wat bijschrijf. Heb de film 1x gezien, en dat was jaren terug, maar vond het behoorlijk komisch.

The Tom Green-show heb ik ook veel gekeken. Dat Tom Green een debiel is wist ik dus al, dat hij een portie onsmakelijke perversiteit niet schuwt ook niet. Freddy Got Fingered is bij vlagen nog wel een stapje verder dan wat in de TGS te zien was. Dat ik wel zo'n beetje wist wat me te wachten stond scheelt denk ik wel, als je nog nooit iets van Tom Green hebt gezien weet je waarschijnlijk niet wat je overkomt.

Tom Green is dus een vreselijk figuur, werkt je moeiteloos op de zenuwen, en het irriteren heeft hij zowat tot hogere kunst verheven. Gelukkig is dat ook precies wat hij poogt en is het vaak gewoon komisch. Zo'n typisch onzinnig stukje humor wat me soms wel ligt. Slechtste film ooit? Hoewel het altijd iets persoonlijks is zeg ik toch makkelijk: no way! De film pretendeert nergens iets anders te zijn dan een onsmakelijk tafereel, en dat dit dan slechter gevonden wordt dan films die zich wel serieus nemen maar er gewoon geen reet van bakken begrijp ik niet echt.

avatar van BoordAppel
Mijn waardering voor deze film is alleen maar toegenoemen door de haters.

Haha, bij mij ook. Hoe meer mensen deze film verschrikkelijk vinden hoe grappiger ik het ga vinden.

avatar van Safri
Ik wil hem herzien. Ik houd van dit soort enfant terribles.

Geweldige film !

Koektrommel
tom green is echt een enorme mafketel, dat maakt dit stiekem toch best wel vermakelijk. Paar keer hardop gelachen zelfs.

avatar van PsykoPumpkin
Ik vond dit echt de meest gestoorde en vreemde film die ik ooit heb gezien, qua humor dan. Kan er toch wel om lachen, de hoofdrol wordt echt geweldig vertolkt

avatar van filmsz
87 minuten genialiteit! Voor de zoveelste keer kapot gelachen met deze film, gaat heel ver soms, de deleted scene met die koeien uier trouwens ook.. Maar naast de vunzigheden bevat deze film nog enkele mooie boodschappen en een aardige maar wel oppervlakkig verhaal. Klassieker van een aparte maar zeker geen debiele Tom Green. Met trouwens de opmerking dat mensen die deze film een 1 of lager geven echt een dikke hardhoute plank voor hun kop hebben.. en misschien wel lachen als de walgelijke bob fagget in funniest home video's een filmpje laten zien waar een klein kind van een schommel valt en bijna zijn nek breekt.

avatar van Lord Flashheart
Voorspelbare onderbroekenlol.

Was nooit een fan van Tom Green en zijn show is eigenlijk de reden dat ik indertijd ben afgehaakt als MTV kijker. Omdat deze 9 jaar oude film onmogelijk platter en vulgairder kon zijn dan het huidige MTV, toch maar hieraan begonnen. En het viel nog redelijk mee.

Vooral het begin was veel belovend. Idioot verlaat het ouderlijk huis en probeert op eigen benen te staan. Het leek toen de kant op te gaan van een situation comedy annex roadmovie. Weliswaar grof, maar humoristisch. Helaas; na een kwartier keert de randdebiel terug naar het ouderlijk huis en krijgen de poep en piesjes grollen de overhand.

Wat volgt is een aaneenschakeling van flauwigheden, waarbij beide hoofdrolspelers het bloed onder m'n nagels vandaan haalden. De vader is zo mogelijk nog vervelender dan Green's karakter. Enkel het meisje deed me af en toe nog glimlachen. Sommige grappen, zoals het worstjes keyboard, waren niet onaardig, maar werden vaak te ver doorgevoerd.

En het einde? Na een nacht slapen alweer vergeten. Paar keer gelachen, dat wel. 2**

avatar van BoordAppel
maar werden vaak te ver doorgevoerd

Geweldig commentaar bij een Tom Green film.

avatar van RaoulDuke
Tenenkrommende humor, smakeloos, en af en toe van een zeer bedenkelijk niveau. Maar desondanks ook bij vlagen hilarisch grappig. Leuk tussendoortje.

Blijft toch geniaal deze film met zijn absurde humor en dialogen:

"I say Geneva, and you hear Helsinki"

Die hele scene was overigens geniaal.

avatar van Steve Scandal
Japan Four!!!

avatar van VforVictor
Daddy do you like some sausages! Geweldige film, heb me rot gelachen, dit is 1 vd films die ik het meest heb gezien, serieus haha. lekker over the top vermaak.

avatar van VforVictor
im here with th eals, see this part was smuched, look daddy im a farmer, ding-dong! i don´t see 2 leBarons, where´s your leBaron Freddy? i keep my fingers crossed, crossed, crossed, im gonna make you proud daddy en zo kan ik nog wel ff doorgaan te grappig al die uitspraken

avatar van Daan258
Binnenkort weer is kijken. was een gewelidge film

avatar van Mescaline
Leuke over de top comedy die nogal weinig gecensureerd is.

Tom Green acteerde zoals ik verwachte, eigenlijk gewoon een zelfde soort personage als dat we zagen in Road Trip maar daarom niet minder hilarisch

Deze film is leuk omdat er met een leuke manier wordt omgegaan met de bekende clichés en een paar flink op de hak worden genomen.

Zeer vermakelijk kijk voer waar geen denk werk bij aan te pas komt.

avatar van Daan258
Net weer gegeken na een hele lange tijd
en het was echt weer super
echt een heerlijke comedy film met Tom Green echt een gewelige gozer. ik heb echt heel de film om hem moete lachen
En het achterlijke verhaal wat erbij zit maakt het ook juist zo grappig. ( eigelijk zit er geen verhaal in want het gaat echt helemaal nergens over:p)

3,5* Voor TOM GREEN

avatar van Perfectly clear
Daan258 schreef:
Net weer gegeken na een hele lange tijd
en het was echt weer super

3,5* Voor TOM GREEN

Jij hebt een erg slechte smaak

(verwijderd)
vinnik niet

avatar van jorkie
een schitterende film voor iedereen die fan is van tom green! prachtige humor je moet er maar opkomen!
daddy would you like some sausage!!

avatar van Nephilim
Vanavond gezien na de review van Nostalgia Chick en OanCitizen... echt... wtf was dit.... Weet niet of dit geniaal was of fucking slecht... mijn hersenen zijn gesmolten.

avatar van The Beast
Freddy got Fingered,

Ik weet nog dat ik deze film samen met een goeie vriend had gekeken, ik weet ook nog dat we heel de tijd in een deuk lagen om de droge,foute, platte humor die de film had.
Dit was jaren geleden, nu ben ik 19 en ik dacht laat ik deze film nog eens bekijken.
Ik snap nu niet dat ik hem toen zo geweldig vind, ligt waarschijnlijk aan de leeftijd.

Ik denk dat deze film een aanrader zal zijn voor kinderen tussen de 12-16 jaar, en natuurlijk de fans van Tom Green, maar ikzelf vond het niks.