• 8.295.510 stemmen

Geregisseerd door: Robert Zemeckis

Met onder meer: Tom Hanks, Daryl Sabara en Nona Gaye

Releasedatum: 9 december 2004

Plot The Polar Express

"This holiday season... believe."

Een jongen die twijfelt aan het bestaan van de Kerstman, komt in een fantasiereis naar de Noordpool terecht op een magische trein. Daar zal hij de Kerstman persoonlijk mogen ontmoeten, samen met enkele andere kinderen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Lonely Boy (stemrol)

Pastry Chef

avatar van NikJosuf

NikJosuf

Slechte, saaie film met matige animatie.

Misschien spannend en wonderbaarlijk voor de jongsten onder ons, maar voor een volwassene heeft deze film niets te bieden. De animaties waren 9 jaar geleden baanbrekend door de destijds nieuwe motion-capture techniek, maar in het licht van 2013 bekeken ziet alles er plastisch en mechanisch uit. Verder weinig oog voor detail, alleen de noodzakelijkheden zijn getekend met hier en daar wat ornamenten. Alleen de dingen die voor de scene's van belang zijn, zijn wat betreft details ook daadwerkelijk uitgewerkt. Met uitzondering van het exterieur van de trein, die was wel weer gedetailleerd.

Ik vond er niks aan en zal hem zeker nooit weer zien.

avatar van Mescaline

Mescaline

Derde kerstmis op rij dat ik deze film heb bekeken en het blijft nog steeds de beste kerst animatie film die ik tot zover heb mogen aanschouwen.

De film duurt maar anderhalf uur, maar de vele avonturen die in het verhaal zijn gestopt lijken wel stof voor 2 uur!

Heerlijke film die geen enkel moment verveeld en zelfs na meerdere kijkbeurten erg leuk blijft!

Stem blijft staan op een hele dikke 4!

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Het blijft naar mijn idee een leuke kerstfilm, verhaal is nergens saai, echter de animatie valt hedendaags wat tegen. Maar verder stoort dat ook niet. Afgelopen kerst weer herzien, en dat zal vermoedelijk niet de laatste keer zijn geweest.

Tarkus

Tarkus schreef:

Mooie animatiefilm, die net zoals de (later uitgebrachte) Kuifjes-film het procedé kent van de geanimeerde personages.

En het is net dat wat ik niet zo graag zie, de animaties voor de decors, dieren en machines zijn heel mooi, maar je krijgt naar mijn mening net het omgekeerde effect met de menselijke personages, die ik dus helemaal niet mooi meer vind. Ik ben eerder een voorstander van Live-animation, echte acteurs in een animatiedecor (a la Mary Poppins zeg maar).

Wat het verhaal betreft is deze film wel mooi, typisch voor de kerstperiode en ik denk dat vooral de kleinsten onder ons hier veel pret aan zullen beleven, vooral ook omdat men de mogelijkheid heeft om de prent in het Nederlands te bekijken.

Deze film eens opnieuw bekeken samen met Caroline, die hem heel leuk vind.

Ik blijf voorstander van de live-animation, maar dat neemt niet weg dat deze film wel leuk is.

avatar van cor1946

cor1946

Deze animatiefilm al verschillende keren gezien. Doen we altijd rond deze tijd. Hij blijf goed Met Tom Hanks.

avatar van Mescaline

Mescaline

Blijft een ontzettend leuke animatie film en ongeëvenaard in het kerst animatie genre

4de kerst op rij en nog steeds blijft mijn stem staan op 4 sterren, leuk voor jong en oud en een must see met deze kerstdagen!

avatar van John Barry

John Barry

The Polar Express vind ik een leuke kersfilm.

Deze film heeft een vermakelijk verhaal. Met The Polar Express worden kinderen opgehaald voor een bezoek aan de Noordpool. De treinreis is spectaculair te noemen. Soms lijkt het meer een achtbaan dan een trein. De trein gaat ontzettend snel van grote afdalingen. Maar het word nog gekker/ leuker als de trein even van het spoor af gaat en een stukje op het ijs gaat rijden. Heel leuk verzonnen allemaal.

Ook als we op de Noordpool zijn aangekomen blijft de film vermakelijk. Ook daar beleven de kinderen leuke en spectaculaire gebeurtenissen. Het einde van de film met die kerstbal die je alleen kan horen rinkelen als je echt gelooft ( in de Kerstman ) vond ik leuk bedacht. En wat de conducteur met de treinkaartje doet vond ik ook leuk verzonnen.

Dit is een grappige en vermakelijke film dat snel wegkijkt. Je ziet bij familie films dat de filmmakers soms de fout maken om er te flauwe grappen en personages in te stoppen. Deze film maakt die fout gelukkig niet. Deze film heeft leuke humor die nooit te flauw word.

Hoewel de muziek in de film te nadrukkelijk aanwezig is, vond ik de muziek wel sfeervol en goed bij de film passen.

Toch ben ik niet helemaal tevreden. Over de animatie heb ik namelijk een erg dubbelgevoel. De omgeving is prachtig geanimeerd, hierover niks de te klagen. Maar de personages zijn erg lelijk geanimeerd. De personages zien er erg houterig uit. Met als dieptepunt toch wel de Kerstman. Die zag er echt niet uit.

Al met al vind ik dit een vermakelijke kerstfilm.

3,5 ster voor deze film.

avatar van arno74

arno74

Heel matig. Leuk voor kinderen misschien maar voor volwassenen vond ik het een stuk minder. Met de animatiestijl heb ik hetzelfde probleem als met A Christmas Carol (2009). Het zit ergens halverwege tussen film en animatie, en dat is niet mijn ding. Prima voor computerspelletjes maar een stuk minder voor films wat mij betreft. 2*

avatar van klara

klara

Ben het wel met John Barry eens: De animaties van de personages komen nogal

povertjes over. Maar voor de rest oogt het allemaal aangenaam sfeervol. Gewoon

een leuke film verder die voor mij nipt de 3 score haalt.

avatar van Geno

Geno

Ik heb m nu al vele male gezien... t wordt een soort traditie rond einde jaar... zoals er ook altijd iets bij hoort van Charles Dickens... en de Muppets... Ik blijf de film fascinerend verteld... nog steeds. Ik vind de characters goed doordacht en daardoor overtuigend. En de sfeer is geweldig goed neergezet. Alles spreekt tot de verbeelding.

Wat mij betreft hebben we hier met een klassieker te maken. Echt een prestatie ! Het is een film die niet meer vergeet.

avatar van Fonzzz002

Fonzzz002

The Polar Express is een kerst animatiefilm gebaseerd op het gelijknamige boek. Het is geregisseerd door Robert Zemeckis, bekend van Back tot he Future en Forrest Gump, en het heeft meerdere personages die ingesproken zijn door Tom Hanks. In The Polar Express wordt een jongen op kerstavond wakker omdat hij een trein hoort langskomen. Hij wordt uitgenodigd mee te reizen met deze mysterieuze trein met als eindbestemming de noordpool, om de kerstman in levende lijve te zien.

Ik zal er geen doekjes omheen binden: ik haat The Polar Express. Het is de slechtste film die ik in dit jaar heb bekeken, en het bevat één van de slechts geschreven scripts die ik in tijden in een film gebruikt heb zien worden. Wat voor mij als een verrassing aankwam aangezien ik een groot liefhebber ben van zowel Robert Zemeckis als Tom Hanks. Robert’s 2e kerstfilm, A Christmas Carol met Jim Carrey in de hoofdrol, is mij goed bevallen. Aangezien ik in de bui was om een kerstfilm te kijken klonk The Polar Express als een geschikte keuze maar het viel vies tegen.

Het grootste probleem met The Polar Express, een probleem dat van begin tot eind sterk aanwezig is, is dat niets wat gebeurd enigszins relevant voelt voor het verhaal of de personages. Je zou letterlijk iedere scene met uitzondering van 2 kunnen verwijderen en je zou niets missen. De personages zijn behoorlijk lege en oninteressante personages, sterker zelfs: dit is het slechtste hoofdpersonage wat ik in tijden heb gezien. Gedurende de hele film heeft hij een stijve, emotieloze houding en niets wat er gebeurd lijkt emotioneel een invloed te hebben op hem. Je leert hem nooit kennen dus ik kon nooit met hem meeleven en de film onderbouwd zo slecht het hoofdpersonage dat ik me rond het einde van de film afvroeg wat überhaupt de motivatie van het hoofdpersonage was. Er is één eigenschap die hij bevat: hij geloofd niet in de kerstman. Dit is de grootste, en enige, worsteling die het personage maakt gedurende de film. Deze strijd is echter tenenkrommend ongeloofwaardig omdat het hoofdpersonage letterlijk vanaf de eerste 5 minuten in aanraking komt met de Polar Express: hij zit op een magische trein die uit het niets komt opdagen, de trein zit vol magische figuren en ze maken een reis af door winterwonderland, nooit is hij ook maar een sikkepitje verbaasd of stelt hij een vraag, toch na 60 minuten in de film zegt hij niet zeker te weten of de kerstman wel bestaat. Oja, want er is niets buitengewoons gebeurd gedurende de rest van de film. Nee, de vraag die bij het publiek van begin tot eind brandde was of de kerstman wel echt was. … ik heb er geen woorden voor, ik vind dit plot element simpelweg te dom voor woorden.

Zoals ik zei: de film is een compilatie aan losstaande scenes die geen invloed lijken te hebben op de personages of het verhaal. Zo is er één scene waarin het plots duister word alsof er naar iets engs word opgebouwd, maar de scene stopt vrij abrupt zonder een payoff. Het heeft geen invloed gehad op een personage, ze hebben het verder nooit meer over het duistere moment nog was het cruciaal voor het verhaal: wat was het nut van deze scene? Net wanneer ik mezelf afvroeg waarom deze duistere scene erin zat werd het verhaal direct gevolgd door een plots kerstlied. Zelfs voor kerstmuziek was het zoetsappige gehalte zo hoog dat mijn tenen vierkant aan het krommen waren. Ik kon niet met dit lied meeleven omdat ik geheel niets over deze personages weet, en de lyrics zijn onorigineel. Niets aan de zanglijn of tekst had diepgang. Dit was een walgelijke scene.

Aan het einde van de film vroeg ik me af: wat was het nut van dit verhaal? Waarom was er een Polar Express? Wat hebben de personages geleerd aan het einde van deze reis? De personages krijgen een soort conclusie te horen van hun reis maar deze conclusie sluit zich totaal niet aan op wat de personages hebben meegemaakt op hun reis. Het voelde als een willekeurig last-minute moraal om erachteraan te gooien. Het hoofdpersonage word aangesproken over het feit dat hij niet in de kerstman geloofd. Dus.. het moraal van de film is altijd te geloven in de kerstman anders maak je een fout? De film zegt dat je alleen ergens in hoeft te geloven en het komt uit, wat een verschikkelijk moraal is om kinderen te leren. De boodschap hoort "volg je dromen" te zijn, niet "droom en het gebeurd vanzelf wel". Dat is sentimentele onzin.

De animatie heb ik wisselvallige meningen over. De makers probeerde fotorealistische beelden te maken maar het werkt net niet. De gezichten van de kinderen zijn 90% menselijk, maar het is de 10% die afwijkt wat het een ongemakkelijk en lelijk ogende toon geeft. De animaties probeerde ze ook fotorealistisch te maken waardoor het iets houteriger overkomt in vergelijking met life action. Ik snap niet precies waren de makers deze character design keuze hebben gemaakt. Als je zoveel moeite gaat steken in alles zo realistisch mogelijk te laten lijken, waarom maak je dan geen life action film? Ik vind dat een meer-cartoonische look veel beter thuis past in het animatiegenre, zeker in de tijd waarin deze film uitkwam waren er niet veel goeie realistische CGI scenes. Hoe graag ik de film met de 1* zou willen bestraffen moet ik toegeven dat het ook aardige kanten had, namelijk de cinematografie. De film had een paar prachtig uitziende omgevingen die sterk een kerstsfeer uitstraalde. Er waren meerdere scenes waarin de camera op rustige wijze met de trein meevloog en gaandeweg steeds meer onthulde. Deze shots waren heel mooi uitgedacht. Het gooide niet constant luidruchtige dingen op je bord maar nam regelmatig de tijd op te bouwen en rust te nemen. Een ander element wat ik leuk bedacht vond is dat de kerstman in deze film als een soort heilige word neergezet. Hij is niet de volle vrolijke man die je gewend bent, maar een grote wijze & bovenal kalme man. Er zat veel opbouw naar wanneer je hem te zien kreeg en de onthulling is verassend indrukwekkend, alsof ik zelf weer een kind was geworden. Helaas werden meerdere mooie shots of creatieve omgevingen minder interessant door het feit dat de film voor 3D bioscoop is bedoeld. Er zitten een aantal scenes waarin het lijkt alsof je in een achtbaan zit, wat misschien grappig is als je het in een pretpark of imax bioscoop ziet maar wanneer je op de bank Netflix kijkt verliezen deze scenes hun waarde. Zelfs Tom Hanks, wie ik een goede acteur vind, heeft zoveel rollen in de film dat ik afgeleid werd van zijn stem zo vaak voorbij horen komen. Onlangs dat hij de personages overtuigend insprak vond ik ze teveel als elkaar klinken, hierdoor zag ik niet meer de personages maar een acteur in een studio.

The Polar Express is niet voor mij gemaakt. Het is een film waarbij ik om de 5 minuten iets kan aanwijzen wat me niet bevalt, wat beter uitgedacht kon worden of wat verwijderd kon worden. Het heeft één van de slechtste scripts die ik in een tijd voorbij heb zien komen, het saaiste hoofdpersonage dat ik in een animatiefilm voorbij heb zien komen en niets aan deze film voelt alsof het een reden heeft er te zijn. Onlangs dat ik de animatiestijl niet zo goed vind in vergelijking met de concurrentie zijn de omgevingen prachtig en vol met sfeer, en het camerawerk is mooi uitgedacht. Hier en daar wat aardige kleinigheidjes zoals hoe de kerstman is neergezet of een creatieve omgeving. Voor mij zijn deze aspecten het enige wat de film van de meest negatieve beoordeling red.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2015 stemmen

The Polar Express

Ooit heb ik The Polar Express eens in vlagen gezien, kon mij er eigenlijk vrij weinig nog van herinneren dus net toch maar even op gezet! Ik moet zeggen dat de film mij niet bevallen is zoals ik het verwacht had. Ik kan me (nog) herinneren dat het een sfeervolle kerst film is. Helaas mis ik hier en daar een kerst gevoel al, pakt dit snel uit dankzij sneeuw, kerstliedjes en uiteraard op het einde de noordpool. Ik zelf vond de animaties eigenlijk niet echt iets spannends of speciaals, vond het er maar magertjes uitzien op sommige stukjes en ik dacht een foutje te zien bij de elfen dat er eentje niet loopt (maar dat kan ook verkeerd gezien zijn).

Het verhaal in Polar Express was nog prima te volgen, er waren soms wat dipjes, de liedjes mochten van mij part er uit maar voor de rest was het verhaal leuk. Het concept was prima en weinig op aan te merken. Zoals al vermeld de animaties konden beter, en dan ben je alweer aan het eind van de film. Prima kerst film en zeker het kijken een keertje waard, maar niet te vaak herhalen!

avatar van hijman1946

hijman1946

NikJosuf schreef:

Slechte, saaie film met matige animatie.

Ik vond er niks aan en zal hem zeker nooit weer zien.

Niksojuf leer met grotemensenogen een schitterende jeugdfilm en voor de oldies die nooit hun jeugd vergeten te beoordelen Hijman van1946 maar nooit zijn jeugd vergeten,De eerste film die ik ooit zag was Niels Holgerson,geprojecteerd met een toverlantaarn op de lagere school en een meester die ademloos kon vertellen. De polar Express verdient in mijn ogen een 4,5

avatar van Binky500

Binky500

Smaken verschillen natuurlijk, persolnlijk vind ik het niks, hou ook niet van animatiefilms... miss leuk voor de kids?

avatar van tattoobob

tattoobob

Deze film is toch alweer zo'n twaalf jaar oud en kan nog prima meekomen met andere animatiefilms.....best knap eigenlijk.

Deze weer rond de kerst op gezet en het was weer prima vermaak voor mij en de kids....eigenlijk ook een van de weinige LEUKE kerstfilms in een animatiejasje.

Ik zak wel een halfje maar toch nog steeds erg vermakelijk.

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Nou, dit is niet heel best meer. De animatie ziet er zeker als je naar de gezichten kijkt echt lelijk en onnatuurlijk uit. Wat zwierende actiescenes (die met dat ticket) zorgen dat het niet helemaal qua productie door het ijs zakt, maar het was over het algemeen niet best. Neem dan ook nog zo'n suf verhaal bij dat alleen maar problematisch werkt Een jochie weet niet of ie nou wel of niet in de kerstman moet geloven. Een onvoldoende dus. Enige grappige bij het achteraf checken is dat Tom Hanks meer stemmen voor zijn rekening nam dan dat ik die tijdens de film opmerkte .

avatar van SmackItUp

SmackItUp

Tegenwoordig is de animatie van deze film misschien niet meer zo hoogstaand, maar voor mij is dit een van de beste kerstfilms die er is. Hij blijft gewoon bij.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Misschien niet de ideale periode om deze kerstfilm te zien, maar los daarvan nooit echt onder de indruk geweest van deze animatiefilm. Mijn aandacht werd vastgehouden tijdens de volledige treinrit, maar vanaf de aankomt op de noordpool zakte het voor mij wat in elkaar. Het verhaal boeide niet meer en werd vrij sentimenteel en zoet.

Mimieken en emoties van de personages waren vrij vlak, maar de andere animatie was wel best mooi gedaan. Vooral de treinrit met zijn stomende schoorsteenpijpen was erg sfeervol. En de treinrit was avontuurlijk en spannend. De rol van het dakpersonage ontgaat me wel wat en ook de kerstman zelf vond ik niet echt geslaagd. Kwam me nogal nors over in plaats van de gebruikelijke goedlachse lamme goedzak. Ook de kinderen zelf vond ik niet altijd even geslaagd: bij momenten irritant zelfs. De clue met het belletje was daarentegen wel geslaagd.

avatar van Shadowed

Shadowed

Leuk hoor.

Misschien wel een van de mooiste animaties die ik heb gezien. Ontzettend leuke kerstfilm, die eigenlijk ook alleen maar rond de periode echt werkt. Verhaal is wat vergezocht, maar best leuk voor een kinderfilm. Tom Hanks speelt ook zo'n beetje zichzelf.

Warme kerstfilm, die nergens verveelt. De sneeuwachtige landschappen zijn prachtig geanimeerd evenals de trein. Lekker sprookjesachtig. Misschien wel wat flauw op sommige momenten qua humor, maar daar is vrij weinig op aan te merken.

Prima stemmencast, niet heel bijzonder, wat flauwe karakters maar door het mooie verhaal en prachtige animatie is deze film echt meer dan normaal geslaagd. Ik vind hem zelfs persoonlijk ondergewaardeerd, elke animatie zou zoals dit moeten zijn.

avatar van Ummmagummma

Ummmagummma

De Polar Express, het blijft een bijzondere film.

Ooit, toen hij nog niet zo lang uit was, voor het eerst gezien op Film 1, rond de kerst, in een vakantiehuisje in Brabant. Als nieuwbakken ouders, met een heel klein jongetje in zijn bedje te slapen waren we toen enorm onder de indruk van deze animatiefilm, nog nooit iets gezien dat de werkelijkheid zo dicht benaderde, maar toch een animatie was.

Tom Hanks was duidelijk als zodanig herkenbaar, niet alleen aan zijn stem. En er was ook iets vreemd aan die nét niet helemaal kloppende uitdrukkingen, wel heel spectaculair en indrukwekkend, en een tikje bevreemdend. Geen slechte eigenschappen voor een kerstfilm.

Fast forward naar 2018.

Ik vond afgelopen zomer de film op DVD bij de kringloop, een 2 disc special edition met een mooie kartonnen 3D slide over cover. Opzij gelegd voor de kerstdagen, en vanavond samen met ons gezinnetje, met nu twee (inmiddels wat grotere) jongens, op onze thuisbioscoop met 3 meter scherm en full dolby surround weer bekeken.

Het merendeel van het verhaal was ik kwijt, en het stelt heel eerlijk gezegd ook niet zo bar veel voor, jongetje dat het geloof eigenlijk al kwijt was wordt meegenomen, beleeft een groot avontuur, en vindt zijn geloof in de kerstman weer terug. Vermakelijk, redelijk ongecompliceerd verhaal zonder al te veel moraal, dat is niet wat de film zo bijzonder maakt.

En toch, de film heeft iets, zeker de treinreis naar de Noordpool is ronduit spectaculair, en dat begint meteen al als de trein arriveert bij het huis van de kleine protagonist. De trein denderde hier zowat de kamer in, en daarna is het een doorlopende reeks van kleine mooie scènes en grote actiescènes, op sommige momenten letterlijk een achtbaan.

De reis was dus zeker de moeite waard, helaas geldt dat wat minder voor de bestemming, de aankomst is nog erg fraai, maar daarna zakt de film een beetje in voor mijn gevoel, de elfen zijn leuk gedaan, en er zitten ook nog best wat aardige dingen in, maar de kerstman ziet er teveel uit als een plastic actiefiguurtje, en het is eigenlijk vooral een wat voorspelbare aanloop naar het einde.

Dat einde is vooral een afscheid van de hoofdpersoontjes die natuurlijk vrienden zijn geworden, de bekende riedel clichés van onder de boom cadeautjes en het belletje dat alleen gelovigen kunnen horen. Daar had naar mijn mening meer ingezeten.

En toch, het maakte echt diepe indruk op mijn twee mannetjes van 8 en 12, de oudste gaf al aan, de film wordt een traditie voor de kerst hier in huis, en dat is toch waar het om draait.

5 punten voor de eerste helft, 3 voor de tweede helft.

Maakt toch een gemiddelde van vier.

avatar van Mr_Mephisto

Mr_Mephisto

The Polar Express, met de stem van Tom Hanks, en Tom Hanks, en een rol van Tom Hanks. Alsook Tom Hanks. Iedereen die deze film gezien heeft, gelooft op 't einde in de Kerstman, en in Tom Hanks. Nog even de melige kerststokken van tussen je tanden poetsen, en dan naar bed.

avatar van LiaKna

LiaKna

Het is een leuk verhaal om iemand te laten geloven en er zit heel erg veel liefde in en het is leuk om naar te kijken. Het is een film voor de hele familie. Echt een film die ik eigenlijk altijd wel met kerst wil zien. Vind het wel jammer dat het niet meer op tv komt. Gelukkig kan je hem nog kijken op Netflix.

Bekijk hier mijn volledige review: Review The Polar Express

avatar van mjk87

mjk87

Matig. Visueel is de film wel oké, met mooie kleuren en soms krachtige beelden (dat shot bij de trein met dat licht bijvoorbeeld). Maar de film wist mij nergens te boeien. Het verhaal niet, maar ook de invulling die erg vlakjes was met nu en dan stukjes in een lawaaiige overdrive. En de animatie zelf is volstrekt emotieloos, die keuze om realistisch te blijven werkt totaal niet. En zonder emotie weet een film mij vaak niet te pakken. 1,5*.

avatar van robertinho

robertinho

Deed Tom Hanks nou één van die stemmen?

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Geen idee hoelang ik deze film al niet heb gezien, maar het zal een jaar of 15 terug zijn. The Polar Express is me altijd bijgebleven als kleurrijk en mooi geanimeerd, maar verder niet al te boeiend. Dat gevoel heb ik nu nog steeds.

Deze film behoort tot de eerste groep films die aan motion capture deed geloof ik, iets wat je ook wel kan zien want de film oogt een beetje blokkerig. Zeker de personages zien er niet al te goed uit, maar anderzijds vind ik de hele wereld wel weer erg sfeervol en bij vlagen betoverend kleurrijk en mooi. Zo'n trein die midden in de nacht verlicht is blijft tof en ook op de Noordpool voelt het allemaal erg warm aan met de overdadige kleur rood. En een scène als het gouden ticket die uit de trein waait en er weer in komt vind ik nog steeds knap gedaan. De stemmencast doet het ook wel aardig, met Tom Hanks voorop die gewoon een prettige stem heeft. Maar de meest opvallende stem was voor mij die van dat jochie Know-it-all. Na een IMDb check wist ik het weer, Mandark uit Dexter's Laboratory, haha.

Jammer dat men wel vergat dat het een film is en geen tech-demo, want inhoudelijk is het gewoon veel te zoet en saai. Een jongen die niet meer in kerstmis gelooft krijgt zijn gevoel terug, maar waar is de humor? Of echte emoties? Ondanks de mooie buitenkant is de film best wel leeg van binnen. Bij dit soort films hoor je eigenlijk met een brok in je keel en een traan in je oog de film uit te zitten, maar dat gevoel had ik helemaal niet. Het maakt dat de film ook iets te lang duurt om me volledig te boeien. Na de treinreis heb je het leukste er wel op zitten. Wel vind ik de film een goede voldoende waard, daarvoor is het gewoon knap gemaakt en heb ik me best vermaakt.

3* (was 3,5*)

avatar van Alathir

Alathir

Mooie film die volledig draait om Kerstmis en waarover Kerstmis eigenlijk echt gaat. De Kerstgedachte. Verbondenheid, solidariteit, warmte, vriendschap, etc. Ik wist bij het opzetten wel dat het een Kerstfilm was maar niet dat het een animatie was grappig genoeg. Maar verrassend genoeg was dit wel goed genoeg om te kijken. Nu moet ik zeggen, ik ben niet zo een enorme Kerstvierder. Mensen zouden elke dag van het jaar zo warm moeten zijn, maar het komt er vaak enkel uit met Kerstmis. Zo cadeautjes onder de kerstboom doen we in onze familie nooit. Ergens misschien jammer maar ik doe niet mee met de wat bijna iedereen doet. Vaak is dat toch maar consumeren om te consumeren, als ik iets nodig heb zal ik het zelf wel aankopen. Anyway, dit is een fijne film om eens gezien te hebben. Het is een beetje standaard wat de personages betreft. Je voelt ook dat er wat een kinderlijke romance in zit, al komt die er niet echt uit. Tom Hanks herken je heel goed in het uiterlijk van zijn personage. De beste scène is voor mij waarschijnlijk wanneer de trein ontspoort. De magie van Kerstmis op het einde is mooi maar nogal voorspelbaar.

avatar van robertinho

robertinho

Ajax&Litmanen1 schreef:

Meen je dit nou? Hahah. Die was ik helemaal vergeten, Mandark. Nu je het zegt is het wel logisch.