Die Unendliche Geschichte (1984)

Alternatieve titels: The NeverEnding Story | Het Oneindige Verhaal

West-Duitsland / Verenigde Staten
Fantasy / Avontuur
102 minuten / 94 minuten (internationale versie)

geregisseerd door Wolfgang Petersen
met Barret Oliver, Thomas Hill en Noah Hathaway

Bastian wordt altijd op school gepest. Op een dag, wanneer dit weer gebeurt, vlucht hij naar een boekenwinkel. Als de oude eigenaar een telefoontje krijgt neemt hij het boek mee en laat een briefje achter met het bericht dat hij hem weer terug zal brengen. Hij leest in het oude boek, The Neverending Story, over de jongen die het fantasierijk Fantasia kan redden van boze krachten. Zijn fantasie en de werkelijkheid gaan echter door elkaar lopen.

Derkje
Da's duidelijk, dat je een meesterwerk als dit hetzelfde cijfer geeft als JOEP MELOEN. WHAHAHAHAHA!!!

Meesterwerk?
Dat vind ik lachwekkend....

Derkje
De hele wereld geeft deze film een hele goede waardering, behalve Woutertje, want die weet wat goede films zijn. (....)

De hele wereld ? Spreek voor jezelf. Geen slechte film, maar om dit nou een meesterwerk te noemen ?

Derkje
Op imdb een 7, 2 is anders een goede score. En vergeleken bij pulp als Joep Meloen is dit een gigantisch meesterwerk. Maar overal staat ie bekend als een van de mooiste fantasy films ooit.

Ja en, dat maakt het nog geen meesterwerk. Beetje flauw om weer zo op de man te spelen (daar heb jij een handje van). Wouter stelt enkel dat de film 'm tegenviel. En geeft 2,5*, zo laag nog niet.

avatar van U-96
Meesterwerk is misschien iets teveel van het goede; het is gewoon een goeie film. ****

U-96 schreef:

Dat bedoel ik nou, het is gewoon een goede film. Ik speel niet op de man, het is alleen de toon waarmee het gebracht wordt. Dus. Anders had ik nu ook op de man gespeeld, daarvoor ben ik hier niet.

Derkje schreef:

Ik zie niet in hoe een opmerking als 'mij viel die flink tegen' zo'n reactie als die van jou kan rechtvaardigen.

Jouw reactie is nogal overtrokken. Daarbij heeft niemand het recht om andermans stemmen belachelijk te maken (iets wat je met jou reactie (bedoel of onbedoeld) wel doet).

Dat je het niet met Wouter eens bent kan uiteraard, maar op de manier waarop jij hier (en soms ook bij andere films) reageert laat geen enkele ruimte voor discussie open. En op een discussie site is dat nogal onpraktisch.

Derkje
Maar onderbouw dan waarom ie tegen viel? En ik ben inderdaad niet de makkelijkste, heb graag gelijk, da's waar.

Vraag 't gewoon waarom de film tegenviel. Wedden dat je antwoord krijgt?

avatar van Jordy
off-topic gezeur verwijderd

Derkje schreef:

De meeste goed waarderingen zijn gebaseerd op nostalgische herinneringen. Tot een jaar geleden had ik 'm ook op 4 (of misschien wel meer).Vorig jaar kocht ik de dvd en was behoorlijk teleurgsteld. Niet zozeer in de gedateerde effecten, maar in het matige spel en wat andere zaken. Ook deze film zou prima geremaked kunnen worden, denk ik. Was dit niet ook een gigantisch dik boek?

Derkje schreef:

Dat bedoel ik nou, het is gewoon een goede film.

Dan moet je het geen meesterwerk noemen.

Ik speel niet op de man, het is alleen de toon waarmee het gebracht wordt.

Pffff.

avatar van tims
Verwarrend...in het Duits.
Zou volgens mij meer stemmen krijgen wanneer de titel in het engels aangegeven zou worden.
Bedoel dat het makkelijker te vinden is dan. Ik kende de duitse titel niet.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Je kunt 'm ook vinden als je de alternatieve engelse titel intypt hoor.

avatar van U-96
Het hoofdnummer van Limahl is trouwens prachtig. Klaus Doldinger heeft eraan meegewerkt.

Afgrijselijk!

Hahaha, dat nummer is echt afschuwelijk idd.

avatar van U-96
Het nummer zelf valt nog wel mee, maar alleen had ik toch liever een andere zangeres gezien.

avatar van Mug
Mug
Limahl is een man.....[dus een zanger]

Limahl is een man.

avatar van U-96
Echt ? Ik heb dat nummer gepindakaast, maar ik hoor toch echt duidelijk een vrouwenstem.

Edit: En ik heb hem al heel vaak geluisterd.. :O

avatar van Mug
Mug
(ben ik in het sprookjesbos beland bij "de papegaai"?)

Limahl

Ik begin nu ook te twijfelen.

LOL.
Serieus, het is echt een vrouw. Of deze 'man' moet wat hebben gedaan met zijn/haar stembanden ofzo.

FisherKing
Limahl is omgebouwd tot vrouw, voor zover ik me dat kan herinneren.

Haha, goeie discussie, goeie foto ook Kos, maar het is echt de zanger van Kajagoogoo van de 80's hit Too Shy. Het titelnummer van deze film wordt overigens wel meegezongen door een vrouw meen ik, vandaar wellicht de verwarring.

avatar van petey
Limahl was toen hij dit zong echt een man (wat nu betreft weet ik het niet) Hij was de zanger van Kajagoogoo (voor de bejaarden onder ons), bekend van het hitje Hush Hush

petey schreef:

Denk dat we tegelijk waren Petey, maar dat nummer heet Too Shy, niet Hush Hush.