Out of Africa (1985)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Sydney Pollack
met Meryl Streep, Robert Redford en Klaus Maria Brandauer

Gebaseerd op het leven van de Deense schrijfster Karen Blixen, die een plantage opricht in Kenia. Haar gecompliceerde leven wordt beheerst door haar overspelige echtgenoot, haar ware liefde Denys, problemen op de plantage en het onderwijzen van de lokale bevolking.

geronimo
In 1 woord: prachtig!

Ik heb zo´n ontzettende schurfthekel aan Robert Redford. Het lijkt wel of die gast alleen in berelange en beresaaie films speelt (hij had eigenlijk wel de hoofdrol in 7 Years in Tibet kunnen spelen).

Prachtige film:schitterende casting,geweldige muziek en een mooie love-story!

Zo ritmisch als een coma-patiënt. Zo intellectueel uitdagend als een gelobotomeerde amoebe. Zo spannend als een lege ballon. Zo otje!

avatar van Purmerend
Mooi beelden van de wilde dieren in africa.

En voor de rest alles aanwezig van wat je bij een romantische film verwacht. 3,5*

avatar van Bonemans
Mooi romantisch drama. Niet de de gehele 2 1/2 uur boeiend, maar de prachtige shots van de Afrikaanse natuur maken dit veelal goed. Ik kan Meryl Streep altijd wel goed verteren, Redford is niet één van mijn favorieten maar zeker niet slecht in deze film. 3,5 sterren !

Idd mooie beelden, alleen heb ik zo'n hekel aan Streep!

Schitterende film, mooie opnames en muziek, misschien iets te romantisch maar dat kan geen kwaad.

avatar van JoeCabot
Wat speelt Meryl Streep hier toch slecht. Vinden jullie dat ook niet?

JoeCabot schreef:
Wat speelt Meryl Streep hier toch slecht. Vinden jullie dat ook niet?

avatar van Julie
mooi film met super mooie beelden

avatar van soom
Meryl Streep is zoals altijd op dr best.
Robert Redford speelt een goede rol. prachtige film, lekker rustig. Heel goed om met je ouders op een druilerige zondagmorgen te kijken.

The Deer Hunter...

hinie

bridge off madison county

Blindfold schreef:

Ooit 'the sting' en 'the great gatsby' gezien?

avatar van centurion81
Mijn vriendin wilde deze film per sé een keer met mij zien, ik had steeds geen zin. Gisteravond er toch maar aan geloofd. Viel me niets tegen. Mooie beelden van Afrika, een mooi levensverhaal van een Deense aristocrate in de eerste paar decennia van de twintigste eeuw. Geen spanning ofzo maar wist me wel vast te houden.

Voor wie ook The Constant Gardener heeft gezien: ik denk dat er een stukje cinematografie van Out of Africa is afgekeken door die film =)

avatar van film-gek
kan iemand mij vertellen of de lokale bewoners afrikaans spreken of engels want dat bepaalt het voor mij of ik deze aanschaf of niet !!!

avatar van JoeCabot
Welke taal ze ook spreken, schaf hem gewoon niet aan

avatar van film-gek
Prachtige film met mooie opnames van de savannes en dieren van Kenia. Wat wel een beetje jammer is dat je ziet dat als de kinderen naar school mogen gaan van de Chief ze langzaam hun cultuur minder gaan waarderen en sommige gaan blanke kleding dragen,terwijl dat in het begin niet zo is. Maar ja zo ging dat in die tijd (blanke invloed) Voor de rest een fantastische film
3.5

avatar van catweasel
Out of Africa is een prachtig portret van de Deense barones Karen Blixen (erg mooi boek trouwens), waarbij een goede indruk gegeven word van het koloniale verleden van diverse Afrikaanse landen.

Meryl Streep is erg goed als Blixen maar ook Redford acteert erg overtuigend. Hoogtepunt is toch wel Klaus Maria Brandauer die werkelijk zeer onbetrouwbaar overkomt. De muziek is prachtig (Mozart) maar ook de soundtrack is erg mooi. Prachtige beelden van uitgestrekte vlakten en enorme bergen maken Out of Africa een feest om naar te kijken.

Spanning heeft het verhaal niet nodig, alles glijdt in een rustig tempo voorbij. Ik denk dat daarom de vergangkelijkheid ook wel een belangrijk onderwerp in de film zelf is. Het geheel is een erg harmonieus waardoor de film de hele tijd blijft boeien. Er wordt een hoop gezegd zonder dat een woord wordt gesproken, maar dat moet je kunnen waarderen.

****,5 ster voor een prachtige film.

veron35
Normaal houd ik wel van romantishe dramas, maar deze viel me tegen.

Precies, aardige beelden, maar wel jeuk van Streep, haar blik en het lage lage tempo

Eendimensionale personages in een lang uitgesponnen verhaal zonder dramaturgische kern, waarbij Streep ook nog eens te kampen heeft met een afschuwelijk nep-accent. Wel veel mooie plaatjes van Afrika. 1,5 *

avatar van Thomas83
Heel mooie film. De plaatjes die je van Afrika krijgt te zien zijn echt indrukwekkend. In de film zit ook een prettige sfeer vind ik. Ook de muziek en acteerprestaties zijn meer dan in orde.
Dat het verhaal weinig diepgaand of spannend was maakt me niet eens zo uit. Ik heb me gewoon zeer vermaakt.

avatar van otherfool
Typisch Oscar vehicel: het ziet er mooi uit, de cast is prima, de muziek is in orde... maar echt boeiend? Nou nee...

2,5*.

Dit is de lievelingsfilm van mijn moeder, maar vind hem zelf ook prachtig. Beelden van Afrika zijn zeer indrukwekkend, er wordt uitstekend geacteerd en verhaal is erg romantisch

avatar van ankiepankie1
Vind de filmmuziek prachtig evenals de beelden van Afrika. Wel vind ik het verhaal net een beetje slepend worden, maar evengoed 4 sterren waard.

Film weer gezien en de waardering naar boven bijgesteld. Voor mij was het ruim 2½ uur, onderuit gezakt, genieten van melodrama, verpakt in prachtige weidse beelden.

avatar van WB
WB
Heb veel moeite om deze film door te komen. Heb 'm al een tijdje in m'n collectie, al meerdere malen getracht te kijken, maar de slaaplust is sterk bij deze film...

avatar van guylopez93

in welke film speelt ze dan beter?

jij weet er dus weinig van. Meryl Streep speelt altijd de sterren van de hemel en zet haar rol altijd prachtig neer . Ze heeft ook niet voor niets de meeste oscar nominaties gekregen