Genre: Komedie / Drama
Speelduur: 113 minuten
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Stephen Frears
Met onder meer: John Cusack, Jack Black en Lisa Bonet
IMDb beoordeling:
7,4 (198.213)
Gesproken taal: Deens en Engels
Releasedatum: 24 augustus 2000
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot High Fidelity
"A comedy about fear of commitment, hating your job, falling in love and other pop favorites."
Na een ruzie met z'n vriendin vertelt Rob, eigenaar van een platenzaak, wat z'n top-5 van pijnlijkste "break-ups" is. Tussendoor bespreekt hij z'n problemen met z'n collega's, gaat 'ie op bezoek bij z'n exen en beleeft 'ie ondertussen een nieuwe romance.
Externe links
Acteurs en actrices
Rob Gordon
Laura
Dick
Barry Judd
Marie DeSalle
Charlie Nicholson
Liz
Ian Raymond
Vince
Justin
Video's en trailers
Reviews & comments
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Deze film is serieus bedoeld
Ik probeer dit op een diplomatische manier te zeggen, maar dit is toch wel je reinste onzin. Kijk naar genre, en je zal zien 'komedie'. Een komedie is per definitie niet serieus beoeld, integendeel. Ik dacht dat dat toch wel duidelijk was
.
Of onderzoek je films als 'Pretty Woman', 'Trains, Plains...', ... op hun realiteitsgehalte ? Kijk eens naar toplijsten en bekijk de beste komedies. Daar is trouwens Forrest Gump bij, dus die zou toch ook wat realistisch moeten zijn. En Dr. Strangelove, American Beauty, Pulp Fiction, ... In vergelijking met deze films is het aspect dat jij niet realistisch vindt nogal een detail.
En zijn ex-vriendinnen die nog op hem vallen ? Ik vind van heel veel vrouwen dat ze niet bij een bepaalde man passen (meestal vrouwen waar ik zelf iets voor voel
) maar ik vrees dat ik als man (en jij ook) nogal slecht geplaatst ben om daarover te oordelen. En opnieuw, het is een komedie.
Dat je vindt dat hij geen humoristische kwaliteiten bezit is je goed recht, maar dat ligt dan misschien wel aan jouw gevoel voor humor. Tenslotte krijgt hij, ondanks je 'naar beneden stemmen'
een gemiddelde van 3,63. Een overgrote meerderheid van de kijkers vindt dus dat hij heel veel kwaliteiten bezit.
Het is een erg ontspannende, luchtige, erg grappige relatiekomedie met fantastische muziek en leuke karakters. Maar, gezien de films in je top-10, meen ik te mogen aannemen dat je graag een zekere 'moraal' ziet in een film. En die is er, gelukkig, niet. De Amerikaanse films met een 'moraal' komen me de strot uit.
eldorado
-
- 442 berichten
- 5223 stemmen
Ik probeer dit op een diplomatische manier te zeggen, maar dit is toch wel je reinste onzin. Kijk naar genre, en je zal zien 'komedie'. Een komedie is per definitie niet serieus beoeld, integendeel. Ik dacht dat dat toch wel duidelijk was
.
Of onderzoek je films als 'Pretty Woman', 'Trains, Plains...', ... op hun realiteitsgehalte ? Kijk eens naar toplijsten en bekijk de beste komedies. Daar is trouwens Forrest Gump bij, dus die zou toch ook wat realistisch moeten zijn. En Dr. Strangelove, American Beauty, Pulp Fiction, ... In vergelijking met deze films is het aspect dat jij niet realistisch vindt nogal een detail.
En zijn ex-vriendinnen die nog op hem vallen ? Ik vind van heel veel vrouwen dat ze niet bij een bepaalde man passen (meestal vrouwen waar ik zelf iets voor voel
) maar ik vrees dat ik als man (en jij ook) nogal slecht geplaatst ben om daarover te oordelen. En opnieuw, het is een komedie.
Dat je vindt dat hij geen humoristische kwaliteiten bezit is je goed recht, maar dat ligt dan misschien wel aan jouw gevoel voor humor. Tenslotte krijgt hij, ondanks je 'naar beneden stemmen'
een gemiddelde van 3,63. Een overgrote meerderheid van de kijkers vindt dus dat hij heel veel kwaliteiten bezit.
Het is een erg ontspannende, luchtige, erg grappige relatiekomedie met fantastische muziek en leuke karakters. Maar, gezien de films in je top-10, meen ik te mogen aannemen dat je graag een zekere 'moraal' ziet in een film. En die is er, gelukkig, niet. De Amerikaanse films met een 'moraal' komen me de strot uit.
Ik begrijp jou mening wel, en die blijft niet dezelfde als die van mij.Gezegt moet ook worden dat dit geen film is die "de massa"aan zal spreken.En dus ook niet gewaardeerd zal worden door deze.Deze mensen kijken de film niet eens of zetten hem halverwege af(had ik beter kunnen doen)De bezoekers van deze site is per definitie geen graad-meter van het nederlandse publiek.Ik pin me niet zo af op het aangegeven genre, dat is voor iedereen persoonlijk.
aegron
-
- 4030 berichten
- 1268 stemmen
)
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Wat de kwaliteit van Forrest Gump en the Green mile is ,is algemeen bekend.Dit zijn fantasie verhalen dus kijk ik er ook op een andere manier naar.
Hoezo je pint je niet vast (moet vast zijn, niet af) op een genre ? Wat je hiervoor zegt is volledig het tegendeel. Je moet toch wel weten wat je zegt, anders is een discussie niet erg zinvol.
Wanneer je het realiteitsgehalte van een film aan de kaak wil stellen, moet de film ook de pretentie hebben realistisch te zijn. Deze film heeft deze pretentie niet. Hij heeft ook niet de pretentie een actietriller te zijn, dus je argument dat er te weinig actie (waar je waarschijnlijk wilde achtervolgingen en dergelijke mee bedoelt) doet niet ter zake. Het is een film die bedoeld is grappig te zijn, en dat ook is. Zelfs mijn vrouw vindt hem grappig, wat al heel wat betekent (Monty Python en dergelijke mag ik alleen bekijken als ze niet thuis is
). Ik ben het dus ook niet eens met je argument dat het niet zou kunnen geappreciëerd worden door het grote publiek.
eldorado
-
- 442 berichten
- 5223 stemmen
Aegron;
Ik heb een prima zelfbeeld dus heeft een film kijken voor mij een andere functie,namelijk;ontspanning.
Je hebt blijkbaar zelf niet door dat je er "dingen"bij verzint want je komt niet met concrete feiten.
"Naar de WC gaan" is niet iets wat voor mij in een film hoort.Deze film speelt zich voor een groot deel af in die platenzaak.Daar lopen 2 mensen rond die daar feitelijk niets te zoeken hebben.Als je b.v 5 vuilnismannen in een film aan een vuilniswagen ziet hangen dan denk ik ook : niet zo realistisch.(wel humor trouwens)
Als ik met feiten kom dan ben ik aan het muggeziften?
Nee sorry ben nog steeds niet overtuigt
We hebben een andere mening laten we het daar bij laten.
eldorado
-
- 442 berichten
- 5223 stemmen
Hoezo je pint je niet vast (moet vast zijn, niet af) op een genre ? Wat je hiervoor zegt is volledig het tegendeel. Je moet toch wel weten wat je zegt, anders is een discussie niet erg zinvol.
Wanneer je het realiteitsgehalte van een film aan de kaak wil stellen, moet de film ook de pretentie hebben realistisch te zijn. Deze film heeft deze pretentie niet. Hij heeft ook niet de pretentie een actietriller te zijn, dus je argument dat er te weinig actie (waar je waarschijnlijk wilde achtervolgingen en dergelijke mee bedoelt) doet niet ter zake. Het is een film die bedoeld is grappig te zijn, en dat ook is. Zelfs mijn vrouw vindt hem grappig, wat al heel wat betekent (Monty Python en dergelijke mag ik alleen bekijken als ze niet thuis is
). Ik ben het dus ook niet eens met je argument dat het niet zou kunnen geappreciëerd worden door het grote publiek.
Hij is ook als komedie wat mij betreft volledig mislukt.
Zoals ik al eerder heb bericht.
We gaan de DVD-toplijsten in de gaten houden 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Je moet hier ook niet naar kijken met de verwachting dat je constant in een deuk ligt. Zo'n komedie is het niet. Er zit voor mij ook een vleugje drama aan, want relationele problemen,die in de film geloofwaardig worden uitgebeeld, zijn niet echt om keihard bij te gaan zitten lachen.
En dat er twee man werkt die er feitelijk niets te zoeken hebben, vind ik ook maar een flauwe opmerking. Deze twee bijrollen vind ik juist een van de sterke punten aan deze film. Zij zorgen een beetje voor de komische ondertoon tussen Robs relationele problemen. Prima geslaagd dus. Wat mij betreft Blacks beste rol tot nu toe. Zo'n cynische zak-rol is hem op het lijf geschreven.
aegron
-
- 4030 berichten
- 1268 stemmen
Eldorado, ik merk dat jij het boek niet hebt gelezen? Dat scheelt denk ik al een hoop. Hoewel de film ook zonder het boek gelezen te hebben door veel mensen zeer gewaardeerd wordt 
Ik bedoel niet dat je je zelfbeeld aan deze film moet ontlenen. Ik denk wel dat de film je kan laten nadenken over hoe het er aan toe gaat. Net zo als een film als forrest gump niet alleen bedoelt is als vermaak, maar je er ook maatschappijkritiek in kunt zien en hetzelfde geldt voor zowel de shawshank redemption als the green mile.
eldorado
-
- 442 berichten
- 5223 stemmen
Eldorado, ik merk dat jij het boek niet hebt gelezen?
Nee, dat lijkt me ook geen leuk idee 
aegron
-
- 4030 berichten
- 1268 stemmen
Geloof mij, het boek is nog leuker dan de film (in jouw geval dus een 1,5 ongeveer
)
eldorado
-
- 442 berichten
- 5223 stemmen
Je moet hier ook niet naar kijken met de verwachting dat je constant in een deuk ligt. Zo'n komedie is het niet. Er zit voor mij ook een vleugje drama aan, want relationele problemen,die in de film geloofwaardig worden uitgebeeld, zijn niet echt om keihard bij te gaan zitten lachen.
En dat er twee man werkt die er feitelijk niets te zoeken hebben, vind ik ook maar een flauwe opmerking. Deze twee bijrollen vind ik juist een van de sterke punten aan deze film. Zij zorgen een beetje voor de komische ondertoon tussen Robs relationele problemen. Prima geslaagd dus. Wat mij betreft Blacks beste rol tot nu toe. Zo'n cynische zak-rol is hem op het lijf geschreven.
Welke films heb je gezien van hem?
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Van z'n lijst op IMDb: Shark Tale, The School of Rock, Ice Age, Shallow Hal, Enemy Of The State, I Still Know What You Did Last Summer, Mars Attacks! The Fan, The Cable Guy, Bio-Dome, Dead Man Walking, Waterworld, Demolition Man.
Lijkt me genoeg om te zeggen dat hij in HF z'n beste rol speelt.
E V
-
- 1105 berichten
- 3048 stemmen
Leuke film, vooral uniek in zijn manier van het verhaal vertellen, namelijk door'het hoofdpersonage recht in de camera te laten praten.
Acteurs spelen goed, vooral een grote rol weggelegd voor de muziek
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Mooie film. Hier word op een hele prettige manier een nogal moralistische boodschap verteld. Je snapt op het eind waarom hij de keuze maakt die hij maakt. Ik kon me heel goed identificeren met de personages. En ongeloofwaardigheden ben ik eigenlijk niet tegengekomen. Een film voor muziekdilletanten die nog niet helemaal volwassen zijn
!
John Doe
-
- 916 berichten
- 2122 stemmen
Deze film sloeg bij mij erg goed aan. Dit zijn nog eens mooie verhalen over het liefdesleven. Daarbij is de muziekwereld erg vermakelijk verwerkt. 4,5*
Verbal_Kint
-
- 17 berichten
- 217 stemmen
Ik ga ook maar eens mijn mening geven..
Gedeeltelijk ook voor discussie met eldorado overigens. De film is voor mij een combinatie van drama en komedie. Het boek/de film is IMO ook te categoriseren als Dick/Lit (de mannelijke vorm van Chick/Lit). Zelfspot, trivia en muziek zijn een goede aanvulling op het eigenlijke verhaal, dat gaat over opgroeien, keuzes maken en (uiteindelijk) prioriteiten.
Wat ik zo geweldig vind aan de film is dat niemand perfect is. iedereen die zegt dat de film niet realistisch is ziet dit over het hoofd. In tegenstelling tot vrijwel elke andere RomKom die ik heb gezien wordt ook niet gesteld dat de hoofpersonen perfect voor elkaar zijn. En happily ever after? dacht het niet!
Het gebrek aan realisme waar sommigen het over hebben zie ik persoonlijk niet. Een niet klein huis? Rob woont in een appartement hoor.. Ziet er uit als woonkamer-slaapkamer-keuken eerlijk gezegd. Met daarin oude meubelen. Laura verdient overigens WEL goed.
Over de Barry en Rob: in de film wordt gezegd dat ze voor 3 dagen aangenomen zijn maar elke dag zijn komen opdagen.Het gedrag van de karakters in de film is naar mijn mening maar een klein beetje uitvergroot. Ik ken genoeg freaks die redelijk hetzelfde zijn in hun bijna evangelische drang om het over hun geliefde media te hebben.
Wat ik goed/briljant vind aan de film:
- De casting
- De muziek
- De dialogen
- De trivia
Dat Jack Black een eenzijdige acteur is ben ik het overigens wel mee eens. Hij is in deze film echter perfect gecast. Wie zou beter zijn in deze rol?
Om bijna af te sluiten: Wie deze film goed vindt MOET Grosse Pointe Blank gaan kijken.
En om helemaal af te sluiten: Waarom vind ik deze film zo goed? Because it makes me feel good.
offermans
-
- 152 berichten
- 196 stemmen
Viel mij erg tegen.........Ik begrijp niet waarom deze film zo hoge cijfers krijgt. Verhaal erg gekunsteld. Aardig zijn de discussies in de platenzaak wat goede muziek is. Platenzaak deed mij erg aan oude Concerto in de Utrechtsestraat in Amsterdam denken. Kon mij niet echt boeien. 2,5 geef ik de film.
twin
-
- 73 berichten
- 211 stemmen
Ik heb genoten van deze film, zekr als muziekliefhebber kom je aan je trekken, ook nog een nieuwe band ontdekt die me aanspreekt, nm The Beta Band 4*
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Toffe film. Al jaren hangt bij ons in de keuken een poster van High Fidelity, dus ik was erg benieuwd. Eigenlijk is het gewoon een romantische komedie, maar dan zoals het wel moet. Ondanks alle ex-en draait deze film maar om de liefde voor één vrouw: Laura. En om muziek. De toon wordt meteen gezet met die briljante openingszin. Trouwens, was dat nou echt Bruce, in de slaapkamer?
Prima feel-good film dus. 3,5*
MarkFish
-
- 1070 berichten
- 1505 stemmen
Lekkere feel-good movie, die je lekker rustig op de bank moet bekijken. Je zit niet op het puntje van je stoel, valt niet over de grond van het lachen, ergert je nergens aan (ik iig) en krijgt leuke muziek, goed acteerwerk, leuke bijrollen en aantal herkenbare zaken voorgeschoteld.
Leuk filmpje (Robbins speelt een leuke new age dude, Zeta-Jones is jammie en Black is zoals bijna altijd lachen).
SmuttWars
-
- 592 berichten
- 1060 stemmen
Toen ik de eerste keer de film keek kon ik alleen genieten van de "vinyl store scenes", maar nu ik de film weer een keer zag, kon ik toch echt ook wel genieten van de rest van de film. Veel gelachen.
marjolein25
-
- 28 berichten
- 32 stemmen
geinige film. met een glimlach bekeken. idd een feel good film. 3.5 *
Martoi
-
- 61 berichten
- 67 stemmen
Goede film, idd gewoon een romantische komedie maar dan wat minder zoetsappig zoals gewoonlijk.
Ik heb trouwens totaal geen moeite met het 'tegen de camera pratende' personage. Mits het goed gedaan wordt natuurlijk.
Siemen
-
- 49 berichten
- 781 stemmen
Echt een heerlijke film om te kijken.
Prachtige rol ook van John Cusack. Schitterend hoe hij zo droog de camera in kan kijken. Wel vond ik dat het tegen het einde wat minder werd allemaal. Al met al 4 sterren.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
@Eldorado - Volgens mij wordt er zelfs in de film aangegeven door Rob dat ie twee assistenten part-time heeft aangenomen, maar dat ze toch elke dag allebei naar de winkel komen (blijkbaar omdat ze het niet kunnen missen). Daarmee wordt jouw hele neuzelverhaal over ongeloofwaardigheid al door de film zelf weggenomen lijkt me.....
Verder over de film zelf.....
Lekkere kijkbare film. Orgineel gebracht, leuke muziek, redelijk goed geacteerd. ***1/2
Siemen
-
- 49 berichten
- 781 stemmen
Klopt, Rob had die twee gasten aangenomen voor twee dagen in de week. Maar ze kwamen gewoon elke dag en dat was al jaren zo.
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3309 stemmen
Gewoon een goede film met lekkere muziek. En die twee gasten in die muziekzaak spelen echt fantastich.
3,5*
berth135
-
- 40 berichten
- 255 stemmen
Idd, de type's in die zaak waren geweldig.
Lekkere muziek, goeie humor. 3,5*
Het laatste nieuws

Mysteryklassieker 'The Da Vinci Code' met Tom Hanks vrijdagavond op televisie

Mysteryfilm 'Identity' van James Mangold verdwijnt binnenkort van Netflix

Heb jij de Netflix-docu 'The Man With 1000 Kids' al gezien? 'Maag draaide om'

Maker 'The Abandons' is boos op Netflix: 'Destructief voor Hollywood en Wall Street'
Bekijk ook

Walk the Line
Muziek / Biografie, 2005
731 reacties

Så som i Himmelen
Drama / Muziek, 2004
305 reacties

Control
Biografie / Drama, 2007
521 reacties

Lost in Translation
Drama, 2003
1.944 reacties

Stand by Me
Drama / Roadmovie, 1986
403 reacties

Naked
Drama, 1993
196 reacties
Gerelateerde tags
chicago, illinoismusic recordrock 'n' rollrecord storedisc jockeypoprecord collection ex-girlfriendmusic journalist relatieproblemenrecord labelflashbackfear of commitmentbreaking the fourth wallverliefd wordenuitmakenrecordrecord albummusic scenebreaking up with boyfriendmusic culturerecord storetop fiveflashbacksdating history
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









