ad

Met onder meer: Steven Yeun, Han Yeri en Youn Yuh-jung

Releasedatum: 12 februari 2021

Over Minari

"Hope takes root."

De zevenjarige David heeft Koreaans-Amerikaanse roots. Zijn leven wordt in de jaren 80 op zijn kop gezet, wanneer zijn vader Jacob de beslissing neemt om met het gezin naar het landelijke Arkansas te verhuizen. Daar jaagt hij de Amerikaanse droom na met behulp van een eigen boerderij.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van JHagenstein

JHagenstein

Voor veel mensen de beste film van Sundance ‘20.

Lijkt weer een nieuw pareltje van A24 te worden.

Vanaf 29 april 2021 in de bioscoop (September Film Distribution)

EDIT: release verplaatst naar 5 augustus 2021

• 2056 berichten

Wens SFD veel succes met ie onbegrijpelijk, late releasedatum. Met alle lof ie ‘Minari’ ontvangt zou ik niet begrijpen hoe menig iemand ie interesse heeft hierin acht maanden zou kunnen wachten. Want de lof is terecht. Erg mooi portret van een Koreaans-Amerikaans gezin ie koste ten koste zijn familie dichterbij de Amerikaanse droom probeert te brengen. Prachtrollen van de gehele cast, en het doet me deugt dat Yeun (samen met ‘Burning’) zoveel succes heeft kunnen vinden na ie zombieshow, de transitie is niet altijd succesvol maar blij dat de uitzondering van toepassing is.

avatar van tbouwh

tbouwh

Ik vind het zo gek nog niet, die film verjaart niet en op dit moment blijkt juist dat die korte termijn-releasedata geen zin hebben gehad (bijvoorbeeld True Mothers en de Schelde die nu weer moeten worden verzet). Volgens mij kan deze ook een voldoende breed publiek trekken om niet negatief afhankelijk te zijn van mensen die nu niet kunnen of willen wachten. 5-8 is dan wel weer hartje zomer, maar als 'ie het goed doet en even in roulatie blijft...

avatar van macrobody

macrobody

Zeker niet slecht maar misschien had ik er iets meer van verwacht. Het is een film waarin we een Koreaans gezin volgen en de beslissing om boer te gaan worden op het platte land. Ja, dat is vragen om ellende denk ik dan. En dat is er genoeg. Het einde was ook onbevredigend omdat het mij niet duidelijk werd waarom het deze keer wel allemaal goed zal komen. Interessant maar niet memorabel.

BBarbie

Meeslepend familiedrama over een jong Koreaans gezin, dat de nodige beren op de weg ontmoet in de strijd om het bestaan in het zuiden van Amerika. Uiteraard leidt dat tot de nodige spanningen binnen het hechte gezin. Mooi dat de gelouterde Yuh-jung Youn uit Korea overgekomen is voor de aansprekende bijrol van grootmoeder. Een beklijvende film, die met veel gevoel en realiteitszin gemaakt is.

avatar van SaintNick

SaintNick

jacobine_rodijk schreef:

Ik denk dat je je toetsenbord eens mag schoonschudden, vooral ie -toets.

SaintNick schreef:

Ik denk dat je je toetsenbord eens mag schoonschudden, vooral ie -toets.

?

avatar van james_cameron

james_cameron

Mooi, subtiel uitgewerkt drama over een koreaans gezin dat in het Arkansas van de jaren '80 een boerderij begint. Het ingetogen akteerwerk en het voortkabbelende karakter van de film zullen niet iedereen aanspreken, maar de personages zijn zo innemend (en de sfeer zo goed getroffen) dat ik snel voor de bijl ging. Fraaie bijrol ook van Will Patton.

avatar van Waku

Waku

Ik ben bij deze de eerste negatieveling rondom deze film.

Misschien lag het aan het de koreaanse taal,de traagheid van de film, of het was gewoon niet simpelweg mijn film. Hoe dan ook " Minari" wist mij nooit te boeien. Het verveelde mij zelfs.

De 2 uur was daarom een erg lange saaie zit.

avatar van Collins

Collins

Van de kleine filmstudio A24. Een film die zich bezighoudt met de ervaringen van een Zuid-Koreaans immigrantengezin in het landelijke Arkansas alwaar het gezin een eigen stuk land gaat bewerken.

Minari is een Koreaans kruid dat niet heel kwetsbaar is. Het is een taai kruid dat goed met bodemweerstand kan omgaan en gemakkelijk gedijt in de nabijheid van water. In de film plant de grootmoeder van het gezin het kruid bij een lieflijk beekje. Meer metaforisch gezien staat het kruid voor de worteling van de Koreaanse immigranten in den vreemde. Arkansas in dit geval.

Schrijver en regisseur Lee Isaac Chung vertelt met passie over zijn personages in hun streven om zich te wortelen. In hun streven naar geluk. Een streven dat soms gepaard gaat met voorziene maar vooral met onvoorziene weerstanden. Het levert een emotionele film op. Gewoon mooi emotioneel zonder overdrijving en kitscherige uithalen.

De film voelt realistisch. De personages zijn echte personen. Ze gedragen zich zoals echte mensen zich gedragen. De dingen die hun overkomen zijn dingen waarvan je je kunt voorstellen dat ze gebeuren. Het verhaal is dan ook niet te voorspellen. Met de afloop kan het alle kanten op. Het is de weergave van het echte leven met momenten van tragiek en van geluk

De spil in het verhaal is de grootmoeder. Zij weet op haar eigenzinnige en excentrieke manier de gezinsleden te raken, te ontroeren en te veranderen. Vooral het samenspel met haar kleinzoon is prachtig. Ongemakkelijk, gespannen maar ook erg grappig zijn hun interacties een amusante rode draad in de film. Youn Yuh-jung is de naam van de actrice. Zij is geweldig.

Minari is nergens spectaculair. De film vertelt over het echte leven. Een film met hart. Een film met emotie. Een film met humor. Een film met scherpte. Een mooie menselijke film. Een film waarin de personages en de kijker realistisch kunnen wegdromen. Minari is realisme met een vleugje magie. Het is net echt.

avatar van SaintNick

SaintNick

Maar heb je dan je eigen bericht niet teruggelezen en gezien dat de "d" zo vaak ontbreekt? Bijvoorbeeld steeds "ie" in plaats van "die"?

SaintNick schreef:

Maar da’s toch niet incorrect, grammaticaal gezien? Allebei zijn gewoon prima toepasselijk.

avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

Nog nooit van gehoord.

Iron Maiden schreef:

Nog nooit van gehoord.

Oké, dus geen van beiden kon even de moeite nemen om het even zelf op te zoeken.

avatar van goongumpa

goongumpa

jacobine_rodijk schreef:

Zoals daar staat is 'ie' een synoniem van 'hij', niet van 'die'.

"Met alle lof ie ‘Minari’ ontvangt" kan dus niet - moet 'die' zijn. Zelfde bij "ie zombieshow" en "ie releasedatum".

"portret van een Koreaans-Amerikaans gezin ie [...]" kan ook niet - daar moet het 'dat' zijn.

avatar van Thomas83

Thomas83

Wat een innemende film. Ik zat er echt helemaal in zoals me dat niet vaak overkomt. Op een of andere manier voelt het verhaal heel klein en persoonlijk, als een dromerige collectie van herinneringen en allerlei lieve kleine momentjes, maar ook als een verhaal dat tegelijkertijd zoveel groter is. De score is zonder meer een van de mooiste van het jaar, en ik zag het afgelopen jaar ook geen betere algehele acteerprestaties denk ik.

Youn is geweldig en pakt die Oscar als ik het voor het zeggen had, Kim levert een van de beste acteerprestaties van een kind ooit en Yeun en Han schitteren op een meer ingetogen manier in hun rollen. Patton is erg leuk in een excentriek bijrolletje.

Op de oudere zus na krijgt iedereen in de familie ook behoorlijk wat aandacht. Hoewel het duidelijk is dat de zoon een soort proxy voor Cheung zelf is voelt de familie als geheel behoorlijk uitgewerkt. Ik was echt helemaal aan boord voor hun missie om zich te settelen in Amerika. Fantastische film. 4.0*.

avatar van Ste*

Ste*

Heel aardige film, ik miste alleen net een beetje de wauw-factor of iets meer beklijvende gebeurtenissen en sfeer voor een hogere score. Het kijkt wel prima weg, het verveelt verder nooit de hele 2 uur en dat is al heel wat (voor mij). Ventje is ook schattig.

Ik had misschien iets meer interactie willen zien met de Amerikaanse bevolking en cultuur. Moeten de kinderen bijvoorbeeld niet naar school? Het is interessant dat een Koreaanse familie een leven wil opbouwen in de VS, maar als ze alsnog bijna alleen maar met hun eigen gezin te maken hebben had het zich net zo goed in Korea af kunnen spelen en heeft de VS als setting niet heel veel meerwaarde. Had wellicht ook te maken met mijn eigen verwachtingspatroon.

avatar van N00dles

N00dles

Aardig drama over een Koreaans gezin dat probeert te wortelen in Arkansas en met een eigen boerderij de Amerikaanse droom wil najagen. De sfeer is prima, dus Minari kijkt prima weg, maar ik vond de film af en toe wat aan de trage kant zonder al teveel spannends.. Het einde weet wel te ontroeren.

Net geen 4*

avatar van YUER

YUER

oscar gaat hij zeker niet winnen want ze hebben al vorig jaar voor parasiste gegeven een tijdloze film maar deze is niet tijdloos gewoon speelfilm kon veel meer in zitten .