6 Underground (2019)

Actie / Thriller

geregisseerd door Michael Bay
met Ryan Reynolds, Ben Hardy en Mélanie Laurent

Een steenrijke technologiepionier wil, na het in scène zetten van zijn eigen dood, de wereld een iets betere toekomst geven door de bloeddorstige dictator van Turgistan om te leggen. Hij rekruteert hiervoor een internationaal team van huurmoordenaars, spionnen en scherpschutters. De in totaal 6 huurlingen hebben om verschillende redenen een verleden dat beter uitgewist kan worden. Die kans krijgen zij, tijdens deze gevaarlijke en bloedige missie.

avatar van happie
Lekkere actiefilm. Typisch verstand op 0 vermaak. De actie is groots en wellicht overdreven, maar dat stoort totaal niet in deze film. Voor het verhaal hoef je het niet te doen, maar dat verwacht je vooraf ook wel, dus prima.

Ik begrijp de kritiek op deze film niet. Je weet dat je naar een actiefilm pur sang gaat kijken.
Je kan dan ook zelden goede dialogen en goed verhaal verwachten, toch?
Gewoon genieten van actie en effecten.
Daar is deze film dan de volle 100% in geslaagd. Top vermaak van de bovenste plank!
Zet gewoon uw verstand op nul en geniet met een zak popcorn.

avatar van missl
Rommelige film die er eigenlijk wel heel strak en mooi uit ziet. Verder een typische nergens over nadenken film en in dat opzicht heb ik me er wel mee vermaakt, maar eerlijk gezegd morgen weer vergeten.

Adreline stoot van 2 uur lang. Prachtige actie scenes die verbluffend mooi zijn geschoten. Maar het spektakel is tergelijkertijd de doodsteek voor de film. Het is allemaal too much. Door de overmatige snelheid en bijna absurde tempo lijkt het alsof je naar een MTV videoclip zit te kijken. Hetzelfde geldt voor de bijna neurotische dialogen. Het is allemaal teveel. Hoe fraai de film er ook uitziet, het werkt averechts. Hierdoor weet " 6 Underground" je nergens mee te slepen of te boeien. 2 punten voor het fantatische camerawerk. Half puntje voor de rest van de film. 2.5*

Zag er prachtig uit. Daarom 3 sterren.
Maar het was te veel van alles. En dat werd saai.

avatar van Gustav von swaffelstein.
Fun movie, alles over de top...

avatar van Goldie63
Zo, dat was me een partij slecht!!!!!

avatar van Hames_Jetfield
Typische Michael Bay film met als komiek Ryan Reynolds en zijn bijna standaard geintjes. Rommelig is het sleutelwoord denk ik, totaal geen lijn of verhaal. En nee, dat kan je niet verwachten van deze regisseur. Maar soms vliegen er ineens zoveel situaties door elkaar heen en uit de band dat je het totaal niet volgt. De actie scènes zijn leuk maar voortdurende fouten in continuïteit maken het vaak irritant. Ik heb hem afgekeken maar daar is het ook mee gezegd.

avatar van Matt81
‘I see dead people’

Erg goed is t allemaal niet. Vermakelijk
Zeker wel, al had t zeker n half uur korter gekund.

Het begon zeer slecht , en na een uur werd het nog slechter , laatste uur was het slechts .

samengevat slecht dus !

vinny70 schreef:
Je kan dan ook zelden goede dialogen en goed verhaal verwachten, toch?
Gewoon genieten van actie en effecten.
Zet gewoon uw verstand op nul en geniet met een zak popcorn.

Verstand op nul werkt hier echt niet , eerder op -10 zetten .

avatar van elayz
Lekker veel actie, zoals het hoort. Top!

avatar van rondh
Als je een serieuze film wilt kijken moet je deze maar overslaan. Als je pure actie wil, en dan het overdreven soort, dan zit je goed! Verhaal is minimaal. Maar dat hoeft ook niet in dit soort films. Lekker knallen, rennen, scheuren met auto's, auto's laten ontploffen , en dan vooral met magneetjes spelen. Acteerwerk is niet hoogstaand, daarentegen zijn de effecten overdreven top!

avatar van debbietino
Goeie film, begint steengoed met een achtervolging scène van meer dan een kwartier en daarin veel humor in verwerkt. Er zitten ook de nodige “gore” scènes en dat op een humoristische manier.

Het middenstuk komt wat chaotisch en onlogisch over, moest een paar maar even goed erbij blijven om de draad niet kwijt te raken.

Het eind is daarentegen weer met als het begin, veel actie, humor en bloederige sterfscènes.

Het verhaal is simpel maar prima en juist daarom kijkt deze prima weg en ik heb persoonlijk een paar keer echt in een deuk gelegen. Film dus geslaagd naar mijn mening want heb me opperbest vermaakt in tegenstelling tot sommige zuurpruimen hieronder. Een dikke 4 al zal het alleen maar zijn om die belachelijke lage cijfers te compenseren die nergens op slaan.

avatar van debbietino
Gezien het negatieve relaas van jou denk ik juist dat jij er teveel bij na hebt gedacht... als je dat niet had gedaan dan had je van deze film genoten, prachtig begin en eind... leuke humor en goede actie.

Alathir schreef:
Je moet het allemaal met een korreltje zout nemen en zeker niet teveel bij nadenken.

avatar van Sergio Leone
Meh.

Typische Michael Bay-film, met zijn gebruikelijke ingrediënten: veel lawaai, explosies, flitsende actiebeelden, filters, … Alles passeert de revue. Je kan duidelijk zien dat het een film van hem is.
Anderzijds betekent dat ook allang niet meer dat het een goede film is. De tijd van The Rock en de eerste Bad Boys ligt toch ook al enige tijd achter ons en dat blijft voor mij toch veruit zijn beste periode.

6 Underground verveelt al snel, net door de bombast. Die beginscène duurt simpelweg veel te lang. Dat heet dan spetterende actie, maar ik vind dat ronduit saai.
Nadien kakt de film verhaaltechnisch in, om een vrij degelijke finale voor te schotelen, waarin het toch ietwat gevarieerder is. Met een bekend gezicht als Ryan Reynolds in de hoofdrol - een soort afgebotte Deadpool - zal de film ongetwijfeld zijn publiek wel hebben.
Helaas niet mijn film.

avatar van Filmkriebel
Sergio Leone schreef:
Meh.

Helaas niet mijn film.

Ik ben het bijna op elk punt eens, al heb ik me persoonlijk helemaal niet verveeld maar dat komt dan vooral door de hyperkinetische regie die geen moment verpozing biedt. Slecht gefilmde met saaie gepolijste actie, verhaal voor een Temptation Island publiek over een wrede dictator in Turdistan die moet uitgeschakeld worden. Inderdaad : een 20 minuten durende tenenkrommende actiescène om de film mee te beginnen hint al onmiddellijk op inhoudelijke armoede. Michael Bay mag wat mij betreft ook eventjes in quarantaine.

Redelijke actie/spektakelfilm.
Maar had er wat meert van verwacht.
Een scenario zoals er zovele zijn, dat erg rommelig is.
Maar de film kijkt wel lekker weg door het voortdurende spektakel dat je te zien krijgt, spektakel 'over the top', maar af en toe toch leuk.
Verstand op nul en kijken maar...

avatar van jipt
Kreeg er ambivalente gevoelens van. Aan de ene kant zit het vol met domme flauwe grappen, aan de andere kant is de actie heel sterk en knap gemaakt. 3,5* want dat laatste overheerst toch wel.

avatar van princesspeach
Okay, de stunts waren nice. De eerste scène met de achtervolging was ook goed. De rest van de film, bagger en onbegrijpelijk. En vooral onlogisch . Film gaat van hot naar her.

M’n partner viel zelfs 2 keer in slaap omdat het saai was.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een typische Michael Bay en dat is voor de liefhebbers een pluspunt en voor de haters een reden om deze links te laten liggen. Nog meer bij deze film zie je het gebrek aan een deftig script en werkt het vooral als er vaart in de film komt. Dan is het weer genieten van de heerlijk overdreven actie en de bijhorende humor. Bay doet niets creatief, het is gewoon een opdracht als een ander. Maar met voldoende geld in zak speelt hij op safe en dat levert een goeie popcornfilm op.

Elke scene ietwat te poetrisch, alsof elk moment een soort ''art'' moet zijn.
Drukke snelle ADHD edits.. Wat te agressief naar mijn opinie.

Sja,. modern, mooie effecten. |Veel GORE effecten = nice.
Verder synische type humor...

Niet echt mijn ding. Film mocht wel iets relexter a la Pulp Fiction bijvoorbeeld. Wat rustiger maar toch ook gek.
Ik zou nog toevoegen, kijk uit voor epileptische aanvallen lol.