6 Underground (2019)

Actie / Thriller

geregisseerd door Michael Bay
met Ryan Reynolds, Ben Hardy en Mélanie Laurent

Een steenrijke technologiepionier wil, na het in scène zetten van zijn eigen dood, de wereld een iets betere toekomst geven door de bloeddorstige dictator van Turgistan om te leggen. Hij rekruteert hiervoor een internationaal team van huurmoordenaars, spionnen en scherpschutters. De in totaal 6 huurlingen hebben om verschillende redenen een verleden dat beter uitgewist kan worden. Die kans krijgen zij, tijdens deze gevaarlijke en bloedige missie.

avatar van happie
Lekkere actiefilm. Typisch verstand op 0 vermaak. De actie is groots en wellicht overdreven, maar dat stoort totaal niet in deze film. Voor het verhaal hoef je het niet te doen, maar dat verwacht je vooraf ook wel, dus prima.

Ik begrijp de kritiek op deze film niet. Je weet dat je naar een actiefilm pur sang gaat kijken.
Je kan dan ook zelden goede dialogen en goed verhaal verwachten, toch?
Gewoon genieten van actie en effecten.
Daar is deze film dan de volle 100% in geslaagd. Top vermaak van de bovenste plank!
Zet gewoon uw verstand op nul en geniet met een zak popcorn.

avatar van missl
Rommelige film die er eigenlijk wel heel strak en mooi uit ziet. Verder een typische nergens over nadenken film en in dat opzicht heb ik me er wel mee vermaakt, maar eerlijk gezegd morgen weer vergeten.

Adreline stoot van 2 uur lang. Prachtige actie scenes die verbluffend mooi zijn geschoten. Maar het spektakel is tergelijkertijd de doodsteek voor de film. Het is allemaal too much. Door de overmatige snelheid en bijna absurde tempo lijkt het alsof je naar een MTV videoclip zit te kijken. Hetzelfde geldt voor de bijna neurotische dialogen. Het is allemaal teveel. Hoe fraai de film er ook uitziet, het werkt averechts. Hierdoor weet " 6 Underground" je nergens mee te slepen of te boeien. 2 punten voor het fantatische camerawerk. Half puntje voor de rest van de film. 2.5*

Zag er prachtig uit. Daarom 3 sterren.
Maar het was te veel van alles. En dat werd saai.

avatar van Gustav von swaffelstein.
Fun movie, alles over de top...

avatar van Goldie63
Zo, dat was me een partij slecht!!!!!

avatar van Hames_Jetfield
Typische Michael Bay film met als komiek Ryan Reynolds en zijn bijna standaard geintjes. Rommelig is het sleutelwoord denk ik, totaal geen lijn of verhaal. En nee, dat kan je niet verwachten van deze regisseur. Maar soms vliegen er ineens zoveel situaties door elkaar heen en uit de band dat je het totaal niet volgt. De actie scènes zijn leuk maar voortdurende fouten in continuïteit maken het vaak irritant. Ik heb hem afgekeken maar daar is het ook mee gezegd.

avatar van Matt81
‘I see dead people’

Erg goed is t allemaal niet. Vermakelijk
Zeker wel, al had t zeker n half uur korter gekund.