• 8.231.279 stemmen

Geregisseerd door: Louis Leterrier

Met onder meer: Mark Ruffalo, Mélanie Laurent en Jesse Eisenberg

Releasedatum: 27 juni 2013

Over Now You See Me

"4 amazing magicians. 3 impossible heists. 1 billion dollars. This is no illusion."

'The Four Horsemen' is een groep goochelaars onder leiding van Atlas. Tijdens het uitvoeren van hun magische show overvalt de bende een bank op een ander continent om vervolgens de winst onder het publiek te verdelen. De FBI-agent Dylan is vastberaden om de goochelaars te laten boeten voor hun misdaden. Hij wordt echter gedwongen om samen te werken met Alma, een rechercheur van Interpol. Uit wanhoop keert Dylan zich tot de beroemde magiër Thaddeus die beweert dat de bankoverval gepleegd is middels vermommingen en videobedrog.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Agent Fuller

Jack Wilder

Arthur Tressler

Paris Bank Manager

Dat zo'n film, met twists die alle kanten opkunnen, met goocheltrucks die misschien ongeloofwaardig zijn maar toch geloofwaardig in beeld worden gebracht en met een sterke cast, minder punten krijgt dan een mislukte documentaire als 'niet schieten', is me een raadsel. Deze film verveelde me nooit en telkens je dacht dat de verhaallijn nu wel duidelijk was, kwam er weer een kronkel in het verhaal. De critici die beweren dit alles te hebben zien aankomen, mogen voor mij de lottocijfers van komend weekend bezorgen. Ik bedoel: leuk dat men zichzelf wijsmaakt dit alles te voorzien, maar op een paar logische twists na (zoniet zou de film snel afgelopen zijn), is het opzet toch echt wel 'origineel' te noemen en de uitkomst evenzeer.

avatar van Boneka

Boneka

Deze film is eigenlijk een grote mislukte goocheltruc! Kan hem dan ook geen voldoende geven. Wie ooit Prestige heeft gezien of in mindere mate The Illusionist weet hoe je dit soort films moet maken. Maar dit is gewoon een hele slechte cloon geworden. De film begint dan wel flitsend, maar al gelijk boet ie enorm in om mensen in de zeik te zetten op een manier die gewoon niet leuk is. Zo krijg je gelijk geen binding met de Illusionisten. Ze waren stuk voor stuk buitengewoon irritant. Zeker met Jesse Eisenberg die ik sinds The Social Network rete irritant vind met dat zgn snelle praten. Hij boeit totaal niet en sla zijn films het liefst allemaal over. Ik hoopte op een betere tegenpartij, maar ook daar kon ik weinig sympathie vinden. Dat begint al met Columbo look alike Mark Ruffalo met een misplaatste rol. Het hele politieonderzoek sloeg nergens op en zat als los zand in elkaar. Morgan Freeman had een rare rol. Michael Caine goed, maar te kort in beeld en de rest was vooral doorsnee. Daarnaast was alles veel te ver doorgevoerd en moest alles lijken op een goocheltruc. Zelfs de manier hoe ze met elkaar in gevecht waren. Dan de maffe achtervolging en ja hoor ook dat was weer een grote mislukte goocheltruc.

Voorspelbaar? Ja alles! Dat een Illusionist zou sneuvelen in die auto kon natuurlijk niet Het was gewoon wachten totdat hij weer tevoorschijn kwam. En ja hoor daar was ie dan! Verrassend? Nee. Voorspelbaar Ja! En zo zit de hele film in elkaar geflanst. Positief vond ik alleen de begin shows dat er inderdaad flitsend uitzag.

Vond het beeld trouwens ook wat tegenvallen op blu ray. Alleen het geluid was prima verzorgd, maar dat afgezaagde muziekje kwam na een tijd ook je strot uit. Kortom een film om heel snel te vergeten! En deel II ga ik zeker ook niet bekijken.

Film 2.5

Beeld 3.5

Geluid 4.0

Extra's 3.5 (geen Ned. ondertiteling)

avatar van umbra

umbra

Had hier blijkbaar nog niet op gestemd, meteen nog maar eens bekeken, vaak baseer ik stem hier als bekeken, dus vr de zekerheid. Had hem dus indd reeds gezien, wat ik dacht. Maar vond hem nog eens zien geen straf, integendeel. Dit is volledig mijn ding, ook wel verzot op illusionisten en goochelaars, dat is natuurlijk een ferm voordeel om deze in te gaan. Koppel er dan nog leuk, boeiend verhaal en topcast aan, dan is dit een film die er voor mij echt boenk op zit. Is zo'n film waarin ikzelf in wil zitten. En Woody Harrelson, waarbij ik na 'Natural Born Killers' nog weinig boeiends heb ervaren, was vb geen fan van z'n 'Zombieland', ja die was hier toch terug top, rol zal hem gegoten. Nu weet ik meteen ook dat ik de 2 toch wat minder vond dan deze, het verrassende was wat weg, mr nog wel vermakelijk. Maar deze krijgt alvast met gemak een dikke 8/10 van mij, net geen 9 of net wel.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Mede doordat Netflix deze uit zijn aanbod haalt, wou ik deze film op het laatste nippertje nog even meepikken. Now you see me is een kruising tussen The Prestige (2006)/The Illusionist (2006) en Ocean's Eleven (2001). Het begint allemaal erg spectaculair wanneer de bende van 4 wordt voorgesteld met hun hebben en kunnen. Wat volgt is een spektakelstuk dat de gehele film wordt aangehouden.

Het plot is niet superingewikkeld, maar met zijn voorspelbare twists en twists op twists moet je er toch je aandacht bijhouden. De cast is goed gekozen. Dit is een prima Hollywoodiaanse wegkijker. De kijker wordt van in het begin vastgehouden. Vreemd vond ik het dat ik net als in de film bij de openingsscène dezelfde kaart in gedachten had, vreemd (hoewel ik er wel een verklaring voor had doordat ze trucgewijs extra moést opvallen).

Visueel een aangename film met een aantal knap in elkaar gezette shows en platforms. Entertainend is deze film wel en de shows deden aan als een werkelijke TV-show in real life. Aardig voor op een zaterdagavond en languit onder weg te zakken in de zetel, maar daar houdt het dan ook op.

avatar van Xastur

Xastur

Zeer goede film

avatar van Hektor!

Hektor!

Ik vond het ook een goede film. Voor mij een raadsel dat deze film zo ondergewaardeerd is. Ik heb heel veel slechtere films gezien met deze rating... Zit hier mss een twist achter?

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Matig.

Hip aandoende goochelfilm met een uitgebreide cast vol bekende namen, maar uiteindelijk werkt de film voor mij niet. Natuurlijk zullen de verschillende twists mensen verrassen, en zeker de laatste. Maar uiteindelijk is het na 2 minuten al duidelijk dat het rijtje afgegaan wordt van personages die al dan niet verdacht worden de grootmeester te zijn.

Behalve dat is het grote manco dat alles uitgelegd wordt én dat goocheltrucs op film gewoon niet werken. Met knip- en plakwerk valt alle charme ervan weg. Ik keek alleszins met een hoog "het zal wel"-gehalte.

avatar van stratmans

stratmans

verrassende goochelfilm

avatar van LiaKna

LiaKna

De film heeft een goed verhaal en je moet het af kijken wil je weten wie de baas van het oog is waar de illusionisten voor werken. Ook krijg je op het einde van de film alle trucs te zien die ze hebben gebruikt om de mensen te misleiden. Zo zie je ook hoe ver ze zijn gegaan om te luisteren naar die gene die ze nog nooit hebben ontmoet. Als je van Illusionist houdt ga dan vooral deze film kijken. Hij zit mooi in elkaar en is grappig gemaakt. Er spelen goede acteurs mee die je van andere films kan kennen en omdat ze er in spelen word de film een stuk beter.

check out mijn review: review now you see me

avatar van De filosoof

De filosoof

Film lag oorspronkelijk in het verlengde van goochelkunst: een vorm van illusie en magie. Een film over goochelkunst heeft dan ook de aantrekkingskracht dat het meta is want film is zelf ook magie, zeker als het bewust wordt gedaan zoals in deze film: ook de kijker wordt aldoor op het verkeerde been gezet. In feite lopen de goocheltrucs, het verhaal en de film als drie lagen illusie door elkaar, nu het idee van het verhaal is dat een goochelaars de goochelkunst naar een mondiaal niveau trekken zodat het leven zelf weer een stukje magie wordt en dat dat dan weer op de typische Hollywoodwijze tot een film is gemaakt vol snelheid, gevatte uitspraken en onverwachte wendingen zodat door de vingervlugheid van de beelden je niet weet waar je op moet letten en je aldoor bang bent de clue te missen.

Veel diepgang heeft de film niet, maar daar is film ook niet voor gemaakt: film is voor illusie en voor trucage om zo een beetje magie in ons leven te brengen. Ik vind de film daar prima in geslaagd.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1967 stemmen

“The closer you think you are, the less you'll actually see.”

Deze film heb ik dus voor enige tijd nu gemeden, en dat kwam eigenlijk nadat mijn kameraad de film voorstelde. Het hele concept stond me niet echt aan toen hij dat vertelde en heb de film daarmee eigenlijk vrij snel afgescheept. Nu toch, een paar jaar later kwam ik er weer eens op, op zijn tip en ik zocht de film op. Niet wetende dat de film zo’n sterrencast bevat ne ook nog mijn favoriete komische acteur ‘Woody Harrelson’ speelde erin mee. Ik was daarna snel verkocht en zette de film direct op omdat ik erachter kwam dat deze samen met deel twee op ‘Netflix’ staan. Dat tweede deel volgt dus erg snel.

De film begint in ieder geval vrij spectaculair, wel erg leuk maar dit was eerder een ‘kennismaking’ met de cast, erg toffe cast overigens daar was echt niks mis mee. Met ‘Harrelson’ en ‘Eisenberg’ in de hoofdrol zit je bij mij al snel goed, de twee lijken langzamerhand wel vrienden van elkaar want na dit ook nog eens in een paar andere films samen op het doek verschijnen gaat ze erg goed af. Maar ook met een ‘Isla Fisher’ en ‘Dave Franco’ zaten we hier echt wel goed. De vier vormen een leuk team samen en dan met de rollen van o.a. ‘Mark Ruffalo’ , ‘Morgan Freeman’ en ‘Michael Caine’ kunnen we hier toch wel praten over een sterrencast.

De film is wat dat betreft erg spectaculair en dat wil ‘Louis Leterrier’ er vooral erg lang inhouden, en dat is ook te merken. De introductie van ‘The Four Horsemen’ is leuk, zeker individueel en daarna begint de film ook erg clean met de introductie van hun ‘spelmaker’, ook erg interessant te volgen als een leuk ‘spelletje’. Daarna zien we de vier eigenlijk al gauw in ‘Las Vegas’ en dat is natuurlijk een vrij overdreven stad, dus daar paste dit thema ook helemaal in. Daarna maken hun een goochel act over het leegroven van een bank ergens in Frankrijk. Natuurlijk mooi en aardig maar, het lijkt wel op een echte roof. Er word nu een onderzoek op deze magiërs gesteld die snel vluchten om uit de handen van de politie te blijven, het kat en muis spel is hier erg leuk en elke scenes is hierdoor vrij spectaculair.

Bij ‘The Four Horsemen’ moest ik al gauw aan twee dingen denken. Het eerste wat in mij opkomt is ‘Metallica - The Four Horsemen’, één van mijn favoriete nummers van de metal formatie ‘Metallica’ en zeker altijd een genot om te luisteren. En ook natuurlijk de christelijke kant van ‘The Four Horsemen’ uit het nieuwe testament. Ach, daar is natuurlijk nog een hele pagina vol informatie over te vertellen, daar heb ik nu geen zin in. Maar, wel zeker een leuke toevoeging in deze film.

Films over goochelkunsten heb ik nog niet veel vaker gezien, dus het thema is vrij nieuw en vind ik erg leuk. Dus vandaar dat deze film mij erg is meegevallen. Nu ik weet dat deel twee op ‘Netflix’ staat zet ik die binnenkort ook maar aan al zijn mijn gevoelens bij die film wat minder zo op het eerste gezicht.

avatar van Vidi well

Vidi well

Vermakelijk kat en muisspel met een beetje magie.

Een leuke vlotte film die soms een loopje neemt met sommige mysterieuze zaken (de opening met de hypnose is nogal over de top) maar die de politie en de kijker keer op keer op het verkeerde been zet. Veel goocheltruuks worden uitgelegd, waardoor we als kijker enig inzicht krijgen in sommige bekende truces. Ook zorgt het ervoor dat ik me telkens af vroeg of het nu echt is wat we zien, of niet (autocrash, de lege loods).

Leuke film om eens gezien te hebben, met een sterrencast.