Now You See Me (2013)

Verenigde Staten / Frankrijk
Mystery / Thriller

geregisseerd door Louis Leterrier
met Mark Ruffalo, Mélanie Laurent en Jesse Eisenberg

'The Four Horsemen' is een groep goochelaars onder leiding van Atlas. Tijdens het uitvoeren van hun magische show overvalt de bende een bank op een ander continent om vervolgens de winst onder het publiek te verdelen. De FBI-agent Dylan is vastberaden om de goochelaars te laten boeten voor hun misdaden. Hij wordt echter gedwongen om samen te werken met Alma, een rechercheur van Interpol. Uit wanhoop keert Dylan zich tot de beroemde magiër Thaddeus die beweert dat de bankoverval gepleegd is middels vermommingen en videobedrog.

337 BERICHTEN91 MENINGEN

avatar van Ruben24
geplaatst op 13 juli 2016, 23:34 uur, permalink
was een leuke film om te kijken ,met een lekker tempo erin dus hij blijft boeiend, verder het einde een beetje minder . geef hem toch 3,5 sterren

avatar van MovieHolic
geplaatst op 31 juli 2016, 21:37 uur, permalink
Plotwendingen, verassingen en een onverwacht einde. Ik heb me van begin tot eind vermaakt!

avatar van IH88
geplaatst op 13 augustus 2016, 16:53 uur, permalink
“The closer you think you are, the less you'll actually see.”

Als je Robin Hood en Illusionisten met elkaar combineert krijg je dit soort film. Now You See Me werkt omdat de film een razend tempo heeft, veel flair, leuke acteurs die er duidelijk plezier in hebben en een plot die de kijker telkens op het verkeerde been zet. Het gevaar is dat dit soort films snel vervallen in onlogische en onnavolgbare plotwendingen waardoor je als kijker door de bomen het bos niet meer kan zien. Gelukkig heeft Now You See Me een ingewikkeld maar goed volgbaar plot en alleen de magische trucs van de illusionisten zullen je perplex laten staan.

Sommige personages zijn erg mager uitgewerkt en visueel gezien vond ik het soms iets te veel van het goede. Ik had ook wat meer interactie tussen de vier illusionisten willen zien want nu lag de nadruk wel heel erg op de shows en de trucs in plaats van de onderlinge band. Uiteraard zit er weer een grote twist in het verhaal en het is een knappe en ingenieuze twist, dat moet ik de film nageven. Prima vermaak waarbij je jezelf niet snel zal vervelen.

avatar van Gijs2
geplaatst op 25 augustus 2016, 21:53 uur, permalink
Snelle flitsfilm die absoluut leuk had kunnen zijn. En Mark Ruffalo had nooit acteur mogen worden.

avatar van St. Nicolas
geplaatst op 31 augustus 2016, 23:55 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Best tof: mooi gemaakt, vlot, flitsend.. Goeie cast, goeie Eisenberg ook weer, sommigen vind ik dan weer afgezaagd om te als cast te kiezen, een Morgan Freeman bijvoorbeeld. Niet dat hij slecht speelde maar ik had liever wat anders gezien. Ik vond sommige scenes ook weer net iets te over te top qua verhaal. Dingen waarvan ik dacht, oké die zijn te verwachten als je een film over bombastische live-tv goochelaars kijkt die rijke lui beroven.. Toch toch niet helemaal mijn ding. Ik heb het dan over het verhaaltje an zich, wat allemaal eigenlijk best voorspelbaar en afgezaagd is. Verder ook een beetje flauw bijvoorbeeld: het character dat dood blijkt te zijn, maar toch niet.. Neh.. of met die car-chase neh... Zag er allemaal wel erg mooi uit, dat wel. De same voor de actie-scenes, mooi gemaakt, mooi gefilmd etc.. Maar bij een film die een cool verhaal wil overbrengen in mijn ogen, vond ik het allemaal een beetje flauw.

Maar goed, toch een voldoende. Heb me wel vermaakt, ziet er allemaal prachtig uit en het is allemaal erg flitsend en vlot. En Eisenberg is een goeie keus. 3.0*

avatar van bjerik76
geplaatst op 16 september 2016, 19:43 uur, permalink
Vond de film erg overdreven.
De 4 goochelaars vond ik stuk voor stuk behoorlijk irritant (spelen)
Ook al is het knap wat ze doen, de trucks hier vond ik ook " TE" overdreven / paranormaal.
Dit haalde de spanning, geloofwaardigheid en inleving totaal naar beneden.

Een te Amerikaans good will/ happy happy film met humor en overdreven toevalligheden wat nergens op sloeg

geplaatst op 18 september 2016, 19:14 uur, permalink
De film kon mij niet erg boeien. Erg overdreven en de acteurs hadden er veel meer diepgang in kunnen leggen. Flauwekul acts, niet mijn ding.