Now You See Me (2013)

Verenigde Staten / Frankrijk
Mystery / Thriller

geregisseerd door Louis Leterrier
met Mark Ruffalo, Mélanie Laurent en Jesse Eisenberg

'The Four Horsemen' is een groep goochelaars onder leiding van Atlas. Tijdens het uitvoeren van hun magische show overvalt de bende een bank op een ander continent om vervolgens de winst onder het publiek te verdelen. De FBI-agent Dylan is vastberaden om de goochelaars te laten boeten voor hun misdaden. Hij wordt echter gedwongen om samen te werken met Alma, een rechercheur van Interpol. Uit wanhoop keert Dylan zich tot de beroemde magiër Thaddeus die beweert dat de bankoverval gepleegd is middels vermommingen en videobedrog.

344 BERICHTEN 93 MENINGEN
avatar van Ruben24
geplaatst: 13 juli 2016, 23:34 uur [permalink]
was een leuke film om te kijken ,met een lekker tempo erin dus hij blijft boeiend, verder het einde een beetje minder . geef hem toch 3,5 sterren

avatar van MovieHolic
geplaatst: 31 juli 2016, 21:37 uur [permalink]
Plotwendingen, verassingen en een onverwacht einde. Ik heb me van begin tot eind vermaakt!

avatar van IH88
geplaatst: 13 augustus 2016, 16:53 uur [permalink]
“The closer you think you are, the less you'll actually see.”

Als je Robin Hood en Illusionisten met elkaar combineert krijg je dit soort film. Now You See Me werkt omdat de film een razend tempo heeft, veel flair, leuke acteurs die er duidelijk plezier in hebben en een plot die de kijker telkens op het verkeerde been zet. Het gevaar is dat dit soort films snel vervallen in onlogische en onnavolgbare plotwendingen waardoor je als kijker door de bomen het bos niet meer kan zien. Gelukkig heeft Now You See Me een ingewikkeld maar goed volgbaar plot en alleen de magische trucs van de illusionisten zullen je perplex laten staan.

Sommige personages zijn erg mager uitgewerkt en visueel gezien vond ik het soms iets te veel van het goede. Ik had ook wat meer interactie tussen de vier illusionisten willen zien want nu lag de nadruk wel heel erg op de shows en de trucs in plaats van de onderlinge band. Uiteraard zit er weer een grote twist in het verhaal en het is een knappe en ingenieuze twist, dat moet ik de film nageven. Prima vermaak waarbij je jezelf niet snel zal vervelen.

avatar van Gijs2
geplaatst: 25 augustus 2016, 21:53 uur [permalink]
Snelle flitsfilm die absoluut leuk had kunnen zijn. En Mark Ruffalo had nooit acteur mogen worden.

avatar van St. Nicolas
geplaatst: 31 augustus 2016, 23:55 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Best tof: mooi gemaakt, vlot, flitsend.. Goeie cast, goeie Eisenberg ook weer, sommigen vind ik dan weer afgezaagd om te als cast te kiezen, een Morgan Freeman bijvoorbeeld. Niet dat hij slecht speelde maar ik had liever wat anders gezien. Ik vond sommige scenes ook weer net iets te over te top qua verhaal. Dingen waarvan ik dacht, oké die zijn te verwachten als je een film over bombastische live-tv goochelaars kijkt die rijke lui beroven.. Toch toch niet helemaal mijn ding. Ik heb het dan over het verhaaltje an zich, wat allemaal eigenlijk best voorspelbaar en afgezaagd is. Verder ook een beetje flauw bijvoorbeeld: het character dat dood blijkt te zijn, maar toch niet.. Neh.. of met die car-chase neh... Zag er allemaal wel erg mooi uit, dat wel. De same voor de actie-scenes, mooi gemaakt, mooi gefilmd etc.. Maar bij een film die een cool verhaal wil overbrengen in mijn ogen, vond ik het allemaal een beetje flauw.

Maar goed, toch een voldoende. Heb me wel vermaakt, ziet er allemaal prachtig uit en het is allemaal erg flitsend en vlot. En Eisenberg is een goeie keus. 3.0*

avatar van bjerik76
geplaatst: 16 september 2016, 19:43 uur [permalink]
Vond de film erg overdreven.
De 4 goochelaars vond ik stuk voor stuk behoorlijk irritant (spelen)
Ook al is het knap wat ze doen, de trucks hier vond ik ook " TE" overdreven / paranormaal.
Dit haalde de spanning, geloofwaardigheid en inleving totaal naar beneden.

Een te Amerikaans good will/ happy happy film met humor en overdreven toevalligheden wat nergens op sloeg

geplaatst: 18 september 2016, 19:14 uur [permalink]
De film kon mij niet erg boeien. Erg overdreven en de acteurs hadden er veel meer diepgang in kunnen leggen. Flauwekul acts, niet mijn ding.

avatar van pierre18
geplaatst: 27 september 2016, 19:07 uur [permalink]
bjerik76 schreef:
Vond de film erg overdreven.
De 4 goochelaars vond ik stuk voor stuk behoorlijk irritant (spelen)
Dit haalde de spanning, geloofwaardigheid en inleving totaal naar beneden.

Tja, hier kan ik mij volledig in vinden. Irritant, te overdreven trucs die de spanning weghaalt en te veel 'feel good' met echte toevalligheden. Geef alleen de film wel een iets hogere beoordeling omdat ik me nog redelijk heb vermaakt.

avatar van Miszmi
geplaatst: 17 oktober 2016, 21:15 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
"Een film met leuke plottwists en een onverwacht eind", ik weet eerlijk gezegd niet naar welke film ik dan heb gekeken. Eerdergenoemde zin veel gelezen, zowel op MM als op andere sites, maar ik heb het echt compleet gemist. Dit betekent niet dat de film niet sterk is, integendeel zelfs. Het zit allemaal heel netjes in elkaar, geweldige cast en Morgan Freeman is vrijwel altijd al +1 voor mij. Natuurlijk zaten er plottwists in, maar weinig wat ik van te voren niet zag aankomen. Het is echter niet zo dat het heel voorspelbaar is, ik had voor veel dingen wel meerdere scenario's in mijn hoofd. Enige plottwist wat ik niet helemaal zag aankomen, was tijdens de tweede act. Het einde zou onvoorspelbaar moeten zijn, maar ik betwijfel hoeveel mensen zo'n scenario niet daadwerkelijk al hadden uitgedacht. Eerlijk is eerlijk, mijn focus lag vooral op de dame, totdat juist zij als insider werd aangewezen. Dat was voor mij dan ook de volledige ommekeer, een scenario wat ik deels al wel had uitgedacht, maar mijn focus lag daar pas volledig op na die scène. Dingen als Wilder die nog leeft, de kluis waar het geld al uit is, liefde die tussen de agenten opbloeit etc. zijn toch wel dingen die niet geheel onverwacht kwamen. Uiteindelijk doet het er voor mij eigenlijk niet zo toe of ik het wel of niet zag aankomen, ik heb mij vermaakt met deze film en het is gewoonweg uitstekend in elkaar gezet. Deel 2 zal ik vandaag of morgen waarschijnlijk ook wel bekijken, waar helaas Henley Reeves (Isla Fisher) geen onderdeel van zal zijn. Benieuwd of deze mij net zo kan vermaken als die deel. Voor dit deel uiteindelijk toch dik verdiende 4*.

avatar van SmackItUp
geplaatst: 20 oktober 2016, 09:32 uur [permalink]
Blijft leuk!

Afgezien van enkele ongeloofwaardigheden zit het verhaal goed in elkaar. Mysterieus, maar redelijk overzichtelijk. En dat einde.. damn, die zag ik niet meer aankomen.

Toch heb ik het idee dat er meer mee gedaan had kunnen worden. De derde en laatste show bijvoorbeeld. Dit hadden ze veel grootser aan moeten pakken. Er gebeurde daar verder niets. Sonde. Tevens vind ik de romance een nutteloos en afleidend subplotje dat eigenlijk nergens op gebaseerd is. Dan wil je eigenlijk net teveel genres meepikken, waar de geloofwaardigheid dan weer onder lijdt. En Eisenberg, mhmm. Ik weet niet wat ik van hem moet vinden. Hij heeft altijd wel een goede kop voor zijn rollen, maar dat snelle gelul blijft soms irritant.

Kleine 3,5*.

avatar van n00r
geplaatst: 28 november 2016, 20:30 uur [permalink]
Heerlijke film moet alleen nog steeds deel 2 kijken.

avatar van LOTR-lover
geplaatst: 10 januari, 18:54 uur [permalink]
Een leuke en vermakelijke film met een hoop mysterie eromheen. De cast is uiteraard uitstekend. Het is niet altijd even geloofwaardig, maar ach, dat verpest de film niet. Heb deel 2 nog niet gezien maar hoop dat deze hetzelfde niveau haalt (of hoger).

7/10 (IMDB)

avatar van JoeCabot
geplaatst: 15 januari, 13:41 uur [permalink]
Heb hier een dubbel gevoel bij.

Enerzijds is 'Now You See Me' een bijzonder entertainend spektakel. Anderzijds wordt iedere aanzet tot filmmagie zorgvuldig de nek omgewrongen door een overdosis kitsch, een te gladde aanpak en constante uitleggerij. Best ironisch voor een film over ... magie.

Aardige cast, dat zeker, maar die is niet vrij van beperkingen. In Eisenberg zie ik zeker een goochelaar: op familiefeestjes, of in een wanhopige poging een chick te versieren. Niet in een volgestouwd Vegas-theater. Hoe dan ook, fijne acteur. Harrelson vond ik de échte ster van het gezelschap. Franco liep erbij voor spek en bonen, Fisher nam de obligatoire rol van sterke-vrouw-in-een-mannenwereld voor haar rekening.

Zoals ik al zei, een dubbel gevoel. 3* omdat ik een mild persoon ben.

geplaatst: 9 februari, 07:25 uur [permalink]
Leuke film. Het ging alleen soms wel heel erg snel allemaal. De plottwist zag ik echt niet aankomen.