Now You See Me 2 (2016)

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Komedie

geregisseerd door Jon M. Chu
met Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo en Woody Harrelson

Het verhaal speelt zich precies een jaar later na “Now You See Me” af. 'The Four Horsemen' zijn erg succesvol, nadat ze de FBI destijds op een spectaculaire manier te slim af waren en hierdoor veel sympathie bij het publiek gewonnen hebben. Ze krijgen nu echter te maken met een nieuwe vijand, die hen uitdaagt om hun gevaarlijkste overval ooit te gaan plegen.

(verwijderd)
Opnieuw een prima spektakelfilm, geslaagde opvolger. Halve ster lager omdat zo'n opvolger toch voorspelbaarder is.

avatar van Noodless
Jeetje wat een zwakke film. Het gaat totaal om niks. Gewoon totale nonsens, geen spanning, saaie dialogen en trucs. 4/10

Ik word af en toe zo moe als ik sommige recensies lees............... zucht.

Als je deel 1 nog vers in het geheugen hebt (en da's zeker wel aan te raden want er wordt frequent naar gebeurtenissen en / of personages uit deel 1 verwezen), is dit weer een schitterende en met vaart gebrachte film vol met spektakel en visueel prachtige beelden. Idd. het verhaal is niet diepgravend, maar is dat 't wel bij het gros van de James Bonds en / of Harry Potters films?????

Daar zeuren we met zijn allen toch ook niet over de ongeloofwaardigheid van James Bond, Superman, Harry Potter, Lord of the Rings en meer van dat soort films, toch???? Hoe dun zijn die verhaallijnen dan wel niet? Zoeken naar een Ring, James die het opneemt tegen complete veiligheidsdiensten van Staten en tóch zijn ook dat voor 99% schitterende films om naar te kijken.

Ik heb soms de indruk dat zogenaamde criticasten van het acteren denken dat die acteurs zo zijn als ze spelen. Wellicht wordt daarbij vergeten dat zij een ROL spelen die zo geschreven is. Zelfs de tekstjes die acteurs opzeggen zijn vooraf bepaald............... Dan kan je hen niet verwijten dat ze dingen doen en zeggen die clichématig of whatever zijn.

Als ik heel eerlijk ben, dan vond ik deze film beter dan de laatste James Bond film en zelfs nog beter dan deel 1.

Plot-twists kunnen erg leuk zijn... Maar in deze film wordt dat veel te ver doorgevoerd. Waar ik deel 1 nog leuk en vernieuwd vond , was dit alleen maar (VEEL) meer van hetzelfde met een in mijn beleving erg slecht plot. Hier hadden ze veel meer mee kunnen doen. Jammer.

avatar van Timba69
Slecht vervolg op 1e deel. Flauwe humor. Slechte trucs en slap verhaal.

avatar van nadrin
Een vervolgfilm daar heb ik meestal enig voorbehoud bij. Maar bij deze was dit ongegrond. Ruim even vlot en flitsend als de eerste. Ik kijk nu al uit naar deel 3

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik vond deel 1 al niet best, maar dit vervolg is ook compleet overbodig. Wederom hip, maar zielloos gefilmd. Weinig inhoud, oninteressante personages, een veel te lange speelduur, geen spanning. Het is als totaalplaatje niet afschuwelijk, maar je moet wel een grote fan van de vorige film zijn wil je hier echt plezier aan beleven. Toch jammer van zo'n sterrencast, al vind ik Jesse Eisenberg een vrij irritante acteur.

avatar van LOTR-lover
Een paar dagen geleden deel 1 gezien en vanavond was 't de beurt aan deel 2. En eigenlijk ben ik hartstikke tevreden. Het is allemaal van hetzelfde laken een pak en dat is prima. Hierdoor beoordeel ik dit 2e deel met hetzelfde cijfer als deel 1. Ik vond overigens de scène waarbij de Horsemen de speelkaart met de chip naar elkaar overgooien terwijl ze worden gefouilleerd echt geweldig.

7/10 (IMDB)

avatar van DragQueen
Een vermakelijke vervolgfilm, die ongeveer van hetzelfde niveau is als zijn voorganger. Het verhaal steekt weer leuk in elkaar, en bevat weer de nodige plottwists. Verder is het geheel gelikt gefilmd en gemonteerd, waardoor de ene na de andere vermakelijke scene voorbijschiet in een aangenaam tempo. De terugkerende cast, met o.a. Eisenberg, Ruffalo, Freeman en Harrelson, zetten hun rollen weer op een prima wijze neer. De eerste film was zeer genietbaar, en dat geldt ook zeker voor deze vervolgfilm. 3,5 Ster.

Geen moment verveeld, prima en waardig vervolg op het eerste deel.

avatar van Tapa
Aardig vervolg, alleen de dubbelrol van Woody vond ik niet op zijn plaats, had daar een andere acteur voor gekozen om een broer te spelen ipv tweelingbroer

avatar van Decec
Een goede actie/avontuur/komedie/misdaad/mysterie/thriller film...
Prima verhaal en vervolg...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo en Woody Harrelson...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...

avatar van Rodger
Zeker een prima vervolg d op deel 1.
De actie , het verhaal, de humor.. dit was echt goed om te zien.
Ik vind de film ondergewaardeerd hier, voor mij nu 3.5 sterren.

avatar van Daan258
Een leuk vervolg op het eerste deel.

Ook bij dit deel begint het gelijk met een heerlijk vlot tempo en leuk passende humor.

Het verhaal is misschien niet zo goed en spectaculair als bij het vorige deel, maar ik heb me erg goed weten te vermaken. Gelukkig is de oude cast ook weer terug wat gelijk een hele hoop goed maakt.
Ook zijn er een paar nieuwe acteurs toegevoegd aan de cast. Vooral vond ik Lizzy Caplan erg leuk spelen en een leuke rol hebben. Het eerste moment dat je haar te zien krijgt heb ik gelijk om haar kunnen lachen. Daarnaast is ook Daniel Radcliffe nieuw bij de cast waar ik eerlijk gezegd niet zo weg van was. Het acteerwerk vond ik niet heel sterk en zijn personage was ook nogal vrij saai. Ondanks dat zijn personage niet heel boeiend was in de film denk ik dat ze hier beter iemand anders voor hadden kunnen neerzetten.
Om nog maar even door te gaan op de cast: waarom de dubbelrol van Woody Harrelson? Ik ergerde me hier best aan. Ook dit voegt helemaal niks toe aan het verhaal en maakt de film juist iets minder.
Ook mij deed zijn dubbelrol me vanaf het eerste moment gelijk denken aan Gordon wat ik ook al eerder in de comments had gelezen. Dit kan dus nooit een pluspunt zijn.

Maar naast deze paar negatieve dingen aan de film was het weer puur vermaak van begin tot eind.
Er zaten dan ook zeker weer een aantal scene's tussen die er flink bovenuit staken.
Voor mij was dit zonder twijfel de scene wanneer de Four Horseman de chip gaan stelen. Ja, iets over te top met het overgooien van de kaart, maar ik moet echt zeggen dat het er wel heel gaaf uitzag.

Ik ben blij dat ik toch voordat ik dit 2e deel bekeek het 1e deel niet kort hiervoor ook had bekeken. Dit maakte het voor mij toch wel een stuk leuker en raad ik dan ook zeker aan voor degene dit dit deel nog niet gezien hebben.
Vooral is het verhaal dan net iets leuker omdat je de personage's en de achtergronden van hen ook al wat kent. Dit maakt dan ook bepaalde scene's misschien net wat duidelijker en hierdoor natuurlijk ook wat leuker.

Niet zo sterk als deel 1 maar erg vermakelijk was het zeker.
Cijfer van 1 tot 10 zou ik er een 6,5 voor geven. Daarom dus net aan een 3,5*
Van wat ik gelezen heb komt er een deel 3 en zal ik die ook zeker gaan bekijken. In ieder geval tot nu toe vind ik het nog best leuk.

avatar van K. V.
Onlangs het eerste deel bekeken en dus tijd voor het vervolg. Ik vond het wel een prima vervolg. De vaart zat er goed in en de cast was ook prima op dreef. Jesse Eisenberg vond ik in dit deel veel aangenamer.
Ondanks de langere speelduur verveelde de film niet. Een prima deel en een volgend deel zal ik ook wel meepikken.

avatar van Kliko_Green
Wat mij betreft wordt deze film net een krappe 3 sterren onder gewaardeerd. Het is een waardige opvolger van deel 1 en is zeer plezier om naar te kijken en van te genieten.

Ietwat flauw vervolg.

De eerste film was best fris in regie en wist er enig mysterie op na te houden, vooral omdat je als kijker nog niet helemaal wist wat te verwachten. Dat is bij dit tweede deel uiteraard anders, maar Chu lijkt zich daar niks van aan te trekken. Dat werkt jammer genoeg niet, zéker niet als je een slight of hand film wil maken.

Plotje voelt dan ook erg geforceerd aan, te meer omdat de film maar al te graag slim wil overkomen, maar uiteindelijk vooral doorzichtig is. Rest een cast die zich wel amuseert en enkele heist/magie scenes die best leuk zijn uitgewerkt. Zo is het kaartgebeuren in de beveiligde ruimte leuk, zou zo uit een moderne Jing Wong film kunnen komen.

Dat de film zich in Macau afspeelt is geen toeval (er zit duidelijk Chinees geld in), dat je Jay Chou in een toegiftrol ziet heeft daar ook rechtstreeks mee te maken lijkt me. Maar dat is het lot van de huidige Hollywoodfilm, een echte meerwaarde is het alleen niet.

Film duurt wat te lang en had best wat simpeler gemogen, aangezien het plotje dat uiteindelijk ook gewoon is. Iets minder serieus, iets frivoler en iets bewuster van de beperkingen van een sequel. Maar echt vervelend is het niet, gewoon een trapje lager in vergelijking met het eerste deel.

Prima tweede film, zeker zo goed als de eerste.
Ook hier dezelfde cast, op één uitzondering na, die het stuk voor stuk prima doen.
Michael Caine is nog steeds een prachtig acteur ondanks zijn hoge leeftijd, en de jonge generatie is ook aanwezig met Daniel Radcliffe in een hoofdrol.
Wederom een prima scenario dus, 2 uur vermaak, en geen seconde verveling.
Voor mijn part mag er gerust nog een derde film komen...

avatar van des1
Ik haak af... allemaal van die gemaakte besognes die geen echte besognes zijn (nu ja, da's twee keer hetzelfde zeggen eigenlijk). Eerste deel was nog flashy en spectaculair, deze is much ado about nothing.

avatar van horizons
Mist de frisheid en wat hogere fun-factor van het eerste deel maar al met al is dit een vermakelijke goochel film. Cast heeft er plezier in.

avatar van panax
wat een spektakel
prima vervolg op deel 1

avatar van BlueJudaskiss
Net zoals het eerste deel ging ik hiervan kwispelen als een puppy. Heerlijk vermaak die me meer dan twee uur continue wist te boeien en me aan het lachen wist te maken, en natuurlijk die prachtige score weer van Brian Tyler. Half bonuspuntje voor de casting van Daniel Radcliffe.

avatar van Fonzo
Die tweeling broer, is echt te irritant. Minder vervolg. Deel 1 was stukken beter.

avatar van jippie2010
Ai... een niet al te sterk vervolg.
Verrassend is het niet meer, de film is haast een karikatuur van zichzelf geworden. Pijnlijke dieptepunten zijn toch wel de dubbelrol van Harrison en de uiterst zwakke nieuweling Lizzy Caplan.
Maar goed, desalniettemin is het technisch goed gemaakt en kijkt het lekker weg. Een deel 3 is af te raden. *3.0