• 8.234.041 stemmen

Geregisseerd door: Jon M. Chu

Met onder meer: Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo en Woody Harrelson

Releasedatum: 9 juni 2016

Over Now You See Me 2

"You haven't seen anything yet."

Het verhaal speelt zich precies een jaar later na “Now You See Me” af. 'The Four Horsemen' zijn erg succesvol, nadat ze de FBI destijds op een spectaculaire manier te slim af waren en hierdoor veel sympathie bij het publiek gewonnen hebben. Ze krijgen nu echter te maken met een nieuwe vijand, die hen uitdaagt om hun gevaarlijkste overval ooit te gaan plegen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Arthur Tressler

Deputy Director Natalie Austin

avatar van Goochelaars

Goochelaars

Mooi bedacht om de goochelkunst op zo'n manier te verwerken in een film. Dat is weer eens net iets anders dan het bijwonen van bijvoorbeeld een echte goochelshow. Ik moet wel eerlijk zeggen dat "Now You See Me 2" behoorlijk tegenviel in vergelijking met "Now You See Me" van drie jaar eerder. De technieken met kaarten die zijn gebruikt in de film, zijn vergelijkbaar met technieken die in het echt door bijvoorbeeld tafelgoochelaars worden gebruikt. Naar aanleiding van de eerste film en het zien van alle goocheltrucs heb ik twee jaar geleden een goochelaar kinderfeestje ingehuurd voor het feestje van mijn zoontje in Amsterdam. Echt een aanrader, ik vond het zelf ook erg leuk als volwassene . Geen flauw idee hoe hij al die trucs deed, top goochelaar!

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Toch wel een stuk minder dan deel 1. Ik kon af en toe mijn aandacht er niet goed bij houden. Lag ook deels aan de cast. Ik vond Kaplan geen verbetering. Freeman in een zwakke rol, Caine had weinig te doen. Radcliffe vond ik dan wel weer aardig. Voor de rest was het meer van hetzelfde.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1968 stemmen

“We are going out with a show people will never forget.”

Waar deel één mij erg vermaakt heeft weet dit tweede deel mij juist bijna nergens echt te overtuigen. ‘Now You See Me 2’ is een aftreksel van deel één en nogal slap ook, de film wordt nergens echt interessant en de tijdsduur is erg lang, zeker als er zo’n ander halfuur niks tot echt weinig interessants gebeurd in deze film. Wederom kent de film overigens wel weer een sterrencast meer zelfs hun wisten die film niet echt te redden en de film was gewoon erg saai.

Vooral het eerste stuk van de film is doodsaai. De kracht van deel één mist hier vooral: spektakel. Iets wat je wel nodig hebt met dit soort films zeker in een thema als dit. Deel één was daar heel sterk in en vooral met hun bijzondere ‘shows’ wisten ze dat goed te combineren met een leuk kat en muis spel. Dat kat en muis spel was hier ook aanwezig maar, het was allemaal niet meer zo boeiend. We volgen een wraakactie, wat op het eind ook weer totaal verdraaid en we volgen de ruiters (met een nieuwe dame) die worden ontvoerd naar Macau om daar iets te stelen en dat gaat natuurlijk weer gecombineerd met aardig wat trucjes. Het is een kriskras verhaal die je overal wel eens langsbrengt maar nergens echt weinig te bieden heeft.

De cast is niks nieuws, ja alleen dat ‘Lizzy Caplan’ nu een rol heeft als één van de vier ruiters, het is niks bijzonders. Wel een bijzonder sterke cast qua namen maar, qua acteerwerk was het allemaal wel povertjes. ‘Harrelson’ die me hier en daar laat lachen, zeker geslaagd. Maar dan heb je ‘Jon M. Chu’ die het leuk lijkt om ’Harrelson’ een tweelingbroer gaf, iets wat de film totaal niet sterker maakte maar meer irritatie wist te wekken, bah.

De scene waar de ‘Horsemen’ de chip moeten jatten vond ik zelf erg leuk gedaan, die was ook wel geinig om te volgen verder. Ook het einde van de film is leuk en er zit eindelijk wat vaart in de film, iets wat hij de gehele tijd toch eigenlijk gemist heeft komt het laatste dertig minuten naar boven gezet. Nee, dit tweede deel is een ware tegenvaller en zeker niet zo sterk als zijn voorganger.

avatar van ILDIB

ILDIB

Deel 1 was al een hoop gedoe en dit is nog erger. Als je alles maar snel doet en geheimzinnig met fancy woorden ouds t blijkbaar mysterieus. Ehh nee. Het verhaal is veel te gezocht. En de dame acteert echt hemeltergend..

Al de trucs zijn hopeloos overbodig. Dieptepunt t jatten van de kaart.