Ready or Not (2019)

Horror / Komedie

geregisseerd door Matt Bettinelli-Olpin en Tyler Gillett
met Samara Weaving, Andie MacDowell en Mark O'Brien

Een jonge vrouw staat op het punt te gaan trouwen met haar rijke vriend. Tijdens haar huwelijksnacht wordt ze door de familie van haar man uitgenodigd om mee te doen in hun traditie. Maar dan verandert het spelletje in een dodelijk spel waarbij de deelnemers moeten vechten om te overleven.

avatar van thunderball
Deze net wezen zien in Antwerpen.

Trailer zag er veel belovend uit en eigenlijk is de film ook best aardig, zeker de eerste helft is zelfs behoorlijk sterk,
met een ietwat mysterieus begin, rare, vreemde personages en een leuke, knappe hoofdrolspeelster, die -zo zal steeds meer gaan blijken- zich in een wespennest heeft gestoken, door met een jonge man te trouwen, die deel uit maakt van een rijke, maar wel zeer excentrieke en nogal moorddadige familie.

Probleem is dat hoe langer het duurt, de ideeën wat op gaan raken en je van het ene cliché in het andere terecht komt, incl. hoofdpersonage, dat telkens minuten lang staat te schreeuwen/huilen i.p.v. gewoon te maken dat ze weg komt. Ik had ook wat meer van "het spelelement" in het verhaal verwacht.

Verder aardige cast, met een MacDowell, die als vileine secreet van een moeder, perfect op haar plaats is en een lekkere bloederige, maar niet al te subtiele finale.

Beste personage is overigens de grootmoeder, een -bijna letterlijk- heks van een vrouw, die met een grote bijl achter de hoofdrolspeelster aan gaat.

Aardig om een keer gezien te hebben.

Een zes, ofwel 3 sterren.

Blij verrast.

Had er niet zo heel veel van verwacht, de recente commerciële horror cinema levert nog maar zelden pareltjes op. Nu is het ook wel zo dat je van deze film niks vernieuwends moet verwachten, Ready or Not is niet de toekomst van de horror film. Wat het wel is, is een nagenoeg perfect uitgevoerde horror/comedy.

Het duo is al een tijdje aan de weg aan het timmeren, maar ik was tot dusver nog niet al te enthusiast over hun werk. Dat verandert met deze film wel een beetje. Visueel ziet het er geweldig uit, zowel qua locatie als qua aankleding. Soundtrack werkt ook lekker mee en Weaving is perfect voor haar rol. Ook de rest van de acteurs weten erg mooi de balans tussen grappig en creepy te vinden.

Het is een film waarin je als horrorliefhebber weinig nieuws zal ontdekken, maar de uitvoering zit er gewoon overal knal op. Een erg leuk, entertainend en vlot horror filmpje. Duurt ook nog eens niet te lang, dus helemaal niks over te klagen. Geen grootse, geniale film, wel geweldig genrewerk.

4.0* en een uitgebreide review

avatar van Shinobi
"Fuck your fucking family!"

Tot nu toe hebben Matt Bettinelli-Olpin en Tyler Gillett nog geen potten kunnen breken en dat is met deze film niet anders.

Het concept van een dodelijk potje verstoppertje klinkt vermakelijk, maar dan moet het wel goed uitgewerkt worden. In deze opzet wordt bruid Grace geïntroduceerd met een excentrieke familie die rijk is geworden met het verkopen van bordspellen. Geheel volgens traditie moet zij om middernacht een kaart trekken die beslist welk spel ze gaat spelen; het is in ieder geval geen Cluedo.

Een enorm landgoed vormt het perfecte decor voor dit sadistisch spelletje. Dit zorgt gelijk voor de juiste sfeer. Het is alleen jammer dat het kat-en-muisspel zelf vrij zwakjes verloopt, alsof men bang is om vol gas te geven. De rek is er dan ook al gauw uit, waardoor je als kijker weinig bijzonders meer krijgt voorgeschoteld. Uit het spelelement had duidelijk meer gehaald kunnen worden.

De poging tot satire is mislukt te noemen. Het merendeel voelt namelijk erg geforceerd aan, vooral de zwarte humor komt nauwelijks over op mij. Desondanks zitten er wel een paar leuke, bloederige kills in die ik niet echt had zien aankomen. Eveneens scheelt het dat Samara Weaving het naar behoren doet, maar ze krijgt helaas niet voldoende materiaal om haar personage degelijk uit te werken.

Al met al is 'Ready or Not' weer een misser voor Bettinelli-Olpin en Tyler Gillett.

Dikke 1,5 sterren.

avatar van leatherhead
Zeer fijn staaltje mindless genrepret. De wisselwerking horror en (zwarte) humor is sterk uitgebalanceerd en de film gaat gewoon in een rollercoastervaart aan je voorbij. De cast blinkt uit in joligheid, met Weaving als vanzelfsprekende uitschieter. In The Babysitter wist ze al te overtuigen, ook hier is haar delivery weer spot on.

Wat gore momentjes, maar toch had er hier en daar best nog een tandje hoger geschakeld mogen worden. De kills zijn ook niet altijd even creatief of origineel genoeg (kruisbogen zijn zo blasé), daar had het regisseursduo toch wat beter hun best mogen doen. Maar verder een film die qua vermakelijkheidsfactor absoluut mag tellen. 3,5*.

avatar van mrklm
Rijk Amerika krijgt een koekje van eigen deeg in deze vileine, zwartgallige, maar vooral zeer vermakelijke horrorfilm. Samara Weaving (nichtje van Hugo) schittert als Grace, de bruid van Alex LeDomas [Mark O'Brien], een telg uit een steenrijke familie die al generaties lang eigenaar is van een 'heerschappij' van bordspellen. Direct na de bruiloft confronteert Alex' (op zijn zachtst gezegd) excentrieke familie Grace met het feit dat ze een spel moet spelen voordat ze werkelijk tot de familie kan behoren. Het lot bepaalt dat ze verstoppertje spelen, een spel dat onder de omstandigheden onder bijzondere - lees: dodelijke - regels dient te worden gespeeld.
De cast gaat helemaal los, inclusief een zichtbaar genietend Andie Macdowell die korte metten maakt met haar brave imago, en regisseurs Matt Bettinelli-Olpin en Tyler Gillett zorgen ervoor dat geen enkele misselijke grap zijn doel mist. Scenaristen Guy Busick en Ryan Murphy hebben goed gekeken naar The Texas Chain Saw Massacre (1974) en de finale is een hilarische persiflage van Rosemary's Baby (1968) en Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922). Er valt bovendien aardig wat gore te bewonderen in een horrorfilm die ook de doorgewinterde genreliefhebbers doet gissen naar de volgende twist. Een verademing!

avatar van Ajax&Litmanen1
Ready or Not is voor mij een van de grote verrassingen van dit filmjaar. Ik ben er afgelopen vrijdag al heen geweest en twee dagen later zit ik er nog een beetje van na te genieten.

Dit was echt anderhalf uur genieten van puur genrewerk dat je niet vaak meer ziet. Het was spannend, het was bij vlagen lekker goor en de gitzwarte humor was rijkelijk aanwezig. Het komt tegenwoordig niet vaak meer voor dat je in de bioscoop bij een horrorfilm de zaal regelmatig hoort lachen. De familie Le Domas is heerlijk excentriek en gestoord, vooral die ouwe oma met haar hakbijl was hilarisch, maar ook die kerel die niet om kon gaan met zijn kruisboog en er een online handleiding bij zat te zoeken En zo waren er wel meer momenten die me bij zijn gebleven.

Maar daarnaast is dit ook gewoon goed geschreven en is de aankleding van de film met een fraai landhuis erg mooi. Het concept dat een hele familie een onschuldig meisje (die het ook goed doet in haar rol) opjaagt in zo'n huis werkt prima en levert genoeg creatieve momenten af, binnen en buiten de woning. Van mij had alles nog wat gruwelijker gemogen, maar het was zo zeker niet zwakjes. Maar soms viel er wel meer uit te halen. Zo had ze dat jochie in de paardenstal van mij wel in die gore put mogen trappen. En dan heb je nog dat absurde einde, wat ik normaal een afknapper zou vinden bij dit soort relatief serieuze shit, maar ik heb er vooral heel hard om gelachen toen bleek dat de familie gewoon gelijk had met wat er ging komen en ze allemaal explodeerden tot pulp. Geweldig slot van een film die zichzelf totaal niet serieus neemt. Meer van dit soort films graag!

4* (waarbij ik zelfs neig naar nog hoger)

avatar van Chainsaw
Verrassend leuke film, deze Ready or Not. De trailer deed al wel vermoeden dat er zwarte komedie in zou zitten, maar de film is nog een stuk geestiger dan de promo’s je doen geloven. De makers weten de horror en de komedie goed te balanceren en schieten hier en daar lekker uit in beide genres. Soms is de film lekker lomp en soms zelfs best spannend, een ander moment is de film weer enorm geinig en soms zelfs met idiote slapstick. En toch lukt het hen om die enorme toonwisselingen goed te laten werken en de film alsnog als één geheel te laten voelen. Vooral knap dat men voorkomt dat de film na een uurtje gaat slepen en vervelend wordt, wat bij een dergelijk genre vaak een valkuil is. Maar nee, de film blijft tot de enorm geestige ontknoping erg leuk.

Had verder weinig verwachtingen betreft de makers; het is nu niet alsof hun vorige regieklus Devil’s Due hoog aangeschreven staat. Alsnog doen ze hier enorme leuke dingen. Weinig poespas, gewoon een groep leuke personages en een hoop lompe humor. Hoofdrolspeelster Samara Weaving was in Mayhem al een geweldig hoogtepunt en hier bewijst ze wederom dat ze een naam is om te onthouden. Enorm leuke rol in een film vol leuke acteurs, die met zichtbaar plezier aan het schmieren zijn. Die tante lijkt af en toe zo uit een tekenfilm gestapt. Na Little Monsters wederom een zeer aangename verrassing op het gebied van horrorkomedies. Ik klaag niet.

4 sterren.

avatar van rep_robert
Ready or Not heeft mij niet verrast, want het maakte de verwachtingen exact waar die ik had bij de film. De film is gemaakt door mensen die het genre snappen, er een dikke knipoog overheen gooien en af en toe lekker uitpakken met de gore (had iets meer gemogen). Samara Weaving begint na the Babysitter (zin in deel 2) haast wel een expert in dit genre te worden. Wat een leuke actrice en wat doet ze het goed.

Het enige waar ik wel mee zit is dat de film zich misschien iets meer op alle hoekjes van het landhuis had moeten storten en het kat en muis spelletje binnen iets beter kunnen uitbuiten, want eenmaal buiten zitten er een paar van die "meh" momentjes in. De spanning had iets langer uitgesponnen kunnen worden. Ik geloof het zelf nooit zo dat mensen in een bos zo makkelijk gevonden kunnen worden.
Desalniettemin is dit gewoon pure fun en zullen liefhebbers van dit type horror/komedie zich uitstekend vermaken.

avatar van Duke Nukem
Ik had meer horror verwacht maar dit is dus een soort zwarte komedie met een flinke portie blood and gore. Niet grappig en niet spannend. De setting in dat huis had nochtans mogelijkheden. Op het einde wordt het wel wat beter. Eigenlijk vond ik enkel de laatste tien minuten van de film wel grappig. Een origineel idee, maar matig uitgewerkt.

avatar van Nicolage Rico
Eens met Duke. Het idee is nog redelijk origineel - doch niet interessant - maar verder heb ik nergens originaliteit kunnen ontdekken. Geen spanning, suffe humor, een ongeloofwaardig verhaal dat ze na de vele pogingen niet geloofwaardig weten te maken, weinig horror, matige dialogen, storende momenten, etc.

Nee, het was het allemaal niet. Behalve Samara Weaving dan; die deed zo'n beetje alles goed. Er zitten verder wat fraaise scènes (voornamelijk in het laatste gedeelte, zoals het einde) in en het oogt best fris, maar daar moet je het mee doen.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vermakelijke horror-comedy die de 2 genres weet te combineren zonder dat het elkaar in de weg staat, de humor is met momenten erg droog en dat kon mij wel bekoren. ? Samara Weaving doet het hierbij ook nog eens erg leuk!

Het script had best wat dieper mogen gaan en wat meer van het landhuis mogen laten zien, dat had het geheel nog wat sfeervoller kunnen maken. Soms deed het mij ook wel denken aan van die oude Vincent Price filmpjes die zich ook regelmatig afspeelde In een groot huis/kasteel en dat sfeertje ligt mij uitstekend.

Ready or Not is in ieder geval een vermakelijk geheel geworden die door zijn speelduur ook makkelijk wegkijkt, maar soms had het best iets meer mogen uitwijken en de twist op het einde met haar echtgenoot was nogal overbodig.

Dikke 3*

avatar van mjk87
Vermakelijke film, soms leuk geschoten, mooie locatie, fijne muziekkeuze en een geweldige Weaving. Halverwege zijn de beste ideeën wel op en moet men toch de film nog wat rekken. Slecht wordt het niet, maar de eerste drie kwartier zijn duidelijk de leukste. Gelukkig eindigt het enorm grappig als alle lichamen uit elkaar spatten en die vloek dus echt blijkt. Toch wel het soort horror dat ik leuk vind, meer gore dan jump scares. Vanwege dat einde afgerond naar boven 3,5*.

Goeie combinatie van spanning en lachen, en Weaving bewijst een prima actrice te zijn voor horrorfilms. Er had alleen wel wat meer met huis gedaan worden, had alle kanten opgekund met zo'n dik huis en al die geheime gangen. Einde was wel vet, maar toch had ik het leuker gevonden als er niks gebeurde toen de zon opkwam, dat had passende anticlimax geweest die paste bij de humor van de film. Krijgt een 3,5 van mij!

Gisteren met Doctor Sleep weer eens positief de bios uit gestapt, vandaag naar Ready or Not had ik beter niet kunnen doen.

Ik kende de hoofdrol speelster van The Babysitter die ik deze week toevallig ook had gezien, film is in hetzelfde rare horror/comedy hoekje, alleen waar the Babysitter me nog wel kon verassen, was dit erg voorspelbaar en nergens echt leuk.

avatar van Whitesharkii
Heerlijk van genoten!! Paar keer goed moeten lachen vanwege de humor soms! Of de pech! ? keek lekker weg!!

avatar van umbra
Top vermaak met deze horror-komedie, verstand op 0 en genieten. En de schone Samara Weaving zet haar rol hier fantastisch neer, perfecte rol vr haar, kon haar in 'The Babysitter' ook al enorm waarderen. Film heeft een goed tempo, met de nodige spanning, humor, maar net iets te weinig voor om echt over the top te zijn. Toch een vd betere in z'n genre vd laatste jaren.

avatar van blurp194
Horror en comedy.

Dat is toch een vrij gebruikelijke combinatie, en meestal werkt het ook best goed - en voor mij beter dan een 'gewone' horror, want eerlijk gezegd vind ik dat stiekem gewoon te eng. En dan al zeker in het donker met allemaal vreemde mensen om me heen.

En toen zat ik dus in deze film. maar ik vond het helemaal niet eng - hoogstens raar. En leuk ook al niet - eigenlijk niet eens een flauw lachje kon er vanaf. Niet voor in de stemming? zeker. En ook nog eens echt niet mijn film. Maar ook wel een hele serie gemiste kansen, als je zoiets als dit wilt maken, dan moet het wel over the top zijn. Anders werkt het niet. Of toch niet voor mij.

avatar van Psycho-M
BarryEgan schreef:
Film had meer met het Hide & Seek gegeven mogen doen, werd nooit spannend. Humor was vaker mis dan raak. Hoofdrol en sfeer weten de film bijna te redden, maar niet helemaal.

Helemaal eens met deze review.
Misschien had ik wel te hoge verwachtingen. Dacht ik weer eens een echte goede en leuke horror komedie te zien, maar was het toch net niet.
Hoofdrolspeelster weet de film idd bijna te redden.....bijna...

Niet mijn ding. Horror is sowieso niet mijn genre. Maar een horror-comedy kan ik meestal wel waarderen. Alleen vond ik het comedy gedeelte van Ready or Not maar zelden geslaagd. Het basis gegeven van de film is best leuk bedacht, maar het scenario dat er omheen is geschreven getuigd niet van bijster veel creativiteit. En echt spannend wordt de film ook al niet.
Al is lang niet alles aan deze film onder de maat. Zo vervult Samara Weaving haar hoofdrol goed en zijn de locaties erg mooi. Maar dat, en een handvol geslaagde grappen, zijn niet genoeg om de film te redden van een lichte onvoldoende voor mij.

avatar van Alathir
Niet zo goed als gedacht. Qua concept is het erg fijn gevonden maar ergens vond ik de familie wel heel erg dom. En dat voor een familie die met games zijn opgegroeid. Samara Weaving begint nu stilaan door te breken in het horrorgenre als het zware geschut waar niet mee te sollen valt. Zij doet het best prima en haar looks die wat weghebben van Margot Robbie (zonder schmink en minder gebruind dan wel), zorgen ervoor dat zij dit soort films gemakkelijk kan dragen.

De acting is verder zozo, het script is niet al te geweldig en qua beeldwerk kent de film weinig hoogtepunten. Ik ben ook niet zo voor dat geel/oranje kleurenfilter. Doet wat retro aan en regisseur Jeunet gebruikt het ook vaak, maar nee dat was voor mij onnodig. Maar al bij al leuk voor tussendoor en is zo uitgekeken.

avatar van wibro
Deze film moet het voor mij zeker niet hebben van de horror maar vooral van het komische. Daarin is de film zonder meer geslaagd. Bij sommige scènes lag ik echt in een deuk. Neem die autoscène waarin een van die gasten Stevens genaamd zich helemaal liet meeslepen op de muziek in de 1812 ouverture van Tchaikovsky niet lettend op Grace die achter hem zat en snode plannen met hem had. En dan die verdwaasde gezichten van de rest van die mafketels die op de smartphone zagen wat er stond te gebeuren. Ook zeer hilarisch waren de scènes met het geschutter van sommige van de familieleden die van hoe ze moesten schieten weinig kaas gegeten hadden. Ook dat had voor sommigen in de familie nare gevolgen. Het verhaal in deze film moet je natuurlijk niet al te serieus nemen. Het is ten slotte komedie. Gewoon je mee laten voeren in die vreemde capriolen van die maffe familie en je verstand op nul zetten. Op visueel vlak - dat moet gezegd worden - vond ik dit trouwens een zeer mooie film en het einde mocht er ook zijn.

avatar van FillumGek
Een mix tussen horror en komedie blijft altijd een gok, maar pakt hier best goed uit. Het verhaal is een beetje vaag, maar komt het mysterie wat in het begin van de film speelt ten goede. Wat voor een spelletje wordt er gespeeld en hoe geschift is de familie nu echt? Daar komen we snel genoeg achter.

Er heerst een vrij apart sfeertje, een soort gewelddadig spelletje Cluedo voor volwassenen. De familie kent een paar excentrieke figuren zoals de tante met de enorme bijl en de vader, het hoofd. Het had van mij nog wel wat gekker gemogen, maar de dosering van zwarte humor en geweld is op zich prima. Weaving levert wederom een goede prestatie. Leuk én stoer.

Na een vermakelijk kat-en-muisspel sluit de film af met een knal. Grappige scene die uitmondt in een boel smerigheid. Het is allemaal niet briljant, maar wel vermakelijk. Zoveel geslaagde horrorkomedies zijn er niet.

avatar van joolstein
Fijne bevredigende en vermakelijke film over verstoppertje spelen in je huwelijksnacht met je schoonfamilie. En dat simpele uitgangspunt blijkt wonderlijk goed te werken. Mede door de Le Domas-familieleden, stuk voor stuk eigenaardige persoonlijkheden zijn, en daardoor verantwoordelijk zijn voor hilarische situaties. Maar uiteindelijk is het de Australische Samara Weaving in trouwjurk (leuke stoerdere scènes) die in deze film een zeer uitstekende heldin vertolkt! De lichte toon (gelukkig niet serieus), het hoge tempo en enkele gore momenten (al wordt er meer gescholden dan gekild) zorgen er verder voor dat je je geen moment hoeft te vervelen. De film ontdekt geen nieuwe paden maar doet wel zo'n beetje alles goed!

avatar van IH88
“Jesus christ, what happened to you?”
“In-laws.”

Genoten. Ready or Not is een komische horrorfilm met een simpel uitgangspunt, maar wat de regisseurs en de acteurs er van weten te maken benadert de perfectie. De humor werkt, de weinige echte horrorelementen zijn lekker gruwelijk en smerig, en met Samara Weaving heeft Ready or Not ook een fantastische ‘leading lady’.

Koel, krachtig, sexy en lekker sarcastisch, van Weaving gaan we nog veel horen. Dat de familieleden soms ook zeer klungelig met hun moordwapens omgaan (zeker Scrofano als coke snuivende zus/dochter) zorgde voor een grote glimlach, en is de kers op de taart. De humor overschaduwt gelukkig niet de gehele film, en soms is het ook spannend en gruwelijk. En soms komt alles perfect samen (de scene in de auto met een vastgebonden Grace, Grace die in haar hand wordt geschoten door een jongen, de manier waarop de drie vrouwen in het begin aan hun einde komen). Ik had zelf voor een ander einde gekozen, maar het bloederige einde waar de regisseurs voor hebben gekozen kan ik wel waarderen.

avatar van tattoobob
Leuke verfrissende horror/komedie.
Het verhaal is niet heel origineel en hebben we wel vaker voorbij zien komen(soort van)maar Samara Weaving is een leuke verschijning en speelt erg goed dus dat is een pluspunt.
Ook de gore is wel leuk en de humor zit er ook goed in.

avatar van filmkul
Aardige horror komedie. Het verhaal is best leuk bedacht, zeker in combinatie met de zwartgallige humor. De opbouw is goed en al snel begint het spel. De spanning wordt ook dan al snel opgevoerd. De diepzwarte humor in combi met het slasher/horror thema, werkt best aardig, hoewel het op sommige momenten ook verkeerd uitpakt. De humor had best meer de boventoon mogen voeren, dan had het einde ook beter gepast. Soms twijfel je of je nu moet lachen of niet. Het acteerwerk is verder prima en visueel ziet de film er aardig uit. 3.0

avatar van Left4Dead
Heel leuk bedacht, best wel goed acteerwerk en het stond er netjes op.
Maar niet alles was goed, soms viel mijn mond open bij bepaalde ontwikkelingen die ik eerder als domme en gemakkelijke uitweg zag dan werkelijk deel van een goed uitgewerkt script. De humor was bij tijden aardig welkom, een paar oude rotten uit de acteursgilde waar ik blij mee was.

Aardige prent maar had iets beter uitgewerkt kunnen worden. 3** een 6,5/10.

avatar van Kondoro0614
“Don't take it personally, they're just trying to figure out if you're a gold digging whore. You know, like my wife.”

Aangemaand verrast en een zeer leuke zit. ‘Ready or Not’ wist mij zeker te overtuigen en was op veel punten zeer vermakelijk. De film duurt nergens te lang en loopt vlot door, hij schoot werkelijk voorbij. De film is qua concept niet heel erg origineel want we hebben er wel meet gehad in zo’n kat en muis spel variant maar bij ‘Ready or Not’ voelde het lichtelijk toch nieuw aan, toch wel het verstoppertje vond ik een leuk ontwerp en het was erg leuk en goed uitgewerkt. Om de horror hoef je het niet te doen bij deze film maar, het komedie stuk is erg leuk.

Samara Weaving is echt een prachtige vrouw om te zien en in deze film deed ze het erg leuk. Haar geschreeuw werd soms irritant zeker als haar toon een bepaalde toonfrequentie verspringt klinkt het soms best komisch. Ook de familie deed het leuk met o.a. Adam Brody en Mark O'Brien. Voor de rest is de cast vrij standaard, iedereen deed wat hij of zij moest doen.

Het verhaal is wel lachen.. Constant als er een bruid of bruidegom (noem je dat zo?) de familie ‘Le Mans’ wil betreden moeten hij of zij volgens de familiewet uit een doos een bepaalde kaart trekken. Wanneer de kaart blanco is dan gebeurt er niks maar als er ‘Hide and Seek’ op staat (zoals Grace deze heeft getrokken) moeten ze het spel zo spelen dat de bruid dood gemaakt moet worden. Het spel gaat beginnen, de kat en muis spel begint en eigenlijk is het dan niks anders dan een vluchtend gillende dame die ontkomt aan een moordlustige familie. Dit houdt ze toch stand tot het weer licht word en de familie verloren heeft, toen gebeurde er wel iets komisch. De familieleden ontploften stuk voor stuk uit elkaar en het huis vloog spontaan in de fik. Waarnaar Grace een glimp opving van een geest en de film vrij snel eindigt.

Dus ja, deze zit was erg leuk. Een prima horror film die lekker weg kijkt, een knappe meid en hier en daar wat komedie, ik heb me vermaakt. Ik moest trouwens wel constant denken aan dit nummer, jammer dat hij er niet in verwerkt zat. Was natuurlijk wel ontzettend cliché geweest anders maar ook wel erg logisch.

Geslaagde horrorkomedie, waarbij zelfs een beetje spanning niet ontbreekt. Met zowel verbale
als visuele grappen waarbij de meeste rijke familieleden als nogal dom worden neergezet. De
film heeft wanneer het 'spel' eenmaal begonnen is, non-stop veel vaart met vooral goed
acteerwerk van hoofdrolspeelster Samara Weaving en Andie Macdowell, maar eigenlijk zijn al
de acteurs met frisse zin prima op hun plek. Daarbij zou je bijna uit het oog verliezen dat de
film ook visueel er best mag wezen. Horrorkomedies willen nogal eens de mist ingaan door al
te veel flauwe meligheid, maar is daar hier geen sprake van.

avatar van james_cameron
Zeer geslaagde mengeling van horror en komedie, daarbij flink geholpen door een prima cast en een uitstekend script. De balans is knap getroffen, iets dat vaak verkeerd loopt bij dergelijke films. Onvoorspelbaar, vaak erg grappig, dan weer spannend, en continu heerlijk bloederig. Alles werkt toe naar een zeer memorabele finale. Eén van de betere films van 2019, wat mij betreft.