47 Meters Down: Uncaged (2019)

Alternatieve titel: 48 Meters Down

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Johannes Roberts
met Nia Long, John Corbett en Sophie Nélisse

Vier tienermeisjes gaan duiken in een verwoeste onderwaterstad. Al snel ontdekken ze dat ze niet alleen zijn in de verzonken grotten en verandert hun avontuur in een hel. Terwijl ze dieper in het claustrofobische labyrint van de grotten zwemmen, betreden ze het territorium van de dodelijkste haaiensoorten in de oceaan.

avatar van Hansiro
Mensen kinderen wat een drol was dit, enige reden om deze films te kijken is de setting + dat de haai enigzins eng is. Beide niks van te maken helaas, veel te donker ( haast pikkedonker ) in iedere scene dat de haai in beeld komt gaan ze 50 x knippen en lijkt ieder shot wel uit een andere film te komen. Het acteerwerk ga ik het niet over hebben maar daar kijk je dit soort films niet voor. Wellicht leuk na een krat bier deze..

avatar van bjerik76
op zich spannend, maar het was het allemaal net niet.
het begon al een highschool tienerfilm, over een aantal blondines en buitenbeentjes, maar gelukkig was dat niet heel erg het geval.

De irritaties:
Wie laat een aantal dagen zijn complete dure duikers spullen ongecontroleerd in de middle of nowhere staan ?

Ook al komt er in een grot geen enkel spatje zonlicht, er zal heus wel ( al is het niet een alg ) op al die rotsblokken moeten zitten na duizenden jaren ....
En de temperatuur zo diep onder water, in een grot is gewoon aangenaam warm ?
En dan de zuurstofmeters, de eerste 20 minuten vlogen ze door hun zuurstof heen, tot het bijna op is en dan ineens, terwijl ze hijgen, gillen en kreunen houden ze het blijkbaar ineens uren vol met de laatste paar % in de fles..

en maakte die haai nou dat trompet geluid elke keer als hij zijn bek opendeed ?
film muziek was ook niet echt creatief hiermee.

dat allemaal ter zijde

avatar van Noud
Hoe kan deze regisseur nou films blijven maken? Hij scoort telkens onvoldoendes.
Heel de film is een drama. Ik dacht dat haaien een uitstekende neusorgaan hadden. Jammer van het einde. /spoiler].

Je vader dood, je beste vrienden dood maar who cares, we blijven lachen

avatar van mjk87
Lelijke weinig-overtuigende haaien vallen enkele meisjes aan. Af en toe wordt het nog spannend (net als in het eerste deel wordt goed gebruik gemaakt van de donkere wateren waar je niet ver vooruit kan kijken) maar des te vaker wisten film en personages mij totaal niet te boeien. 1,5*.

avatar van mcdaktari
Ik heb deze net gekeken maar ik ging er in eerste instantie vanuit dat ik deze al gezien had, maar nu zie ik pas dat de film 47 Meters Down: Uncaged heet!! Ik ging ervanuit dat dit dezelfde film was als die uit 2017. Maar toen het verhaal totaal niet bekend voorkwam kreeg ik pas door dat dit een andere is uit 2019. Maar wie verwacht nou van dezelfde regisseur 2 films met nagenoeg dezelfde titel, vandaar ik dacht de film al gezien te hebben. Wel mooi gefilmd die onderwater opnames. Het ziet er best wel realistisch uit, maar nu blijkt dat 90% van de onderwater opnames in London in een grote tank opgenomen zijn. Maar eerlijk is eerlijk, het is heel mooi gefilmd. Over onderwater opnames gesproken, ik zag onlangs op Youtube the making of The Abyss, daarin kun je ook zien hoe die film opgenomen is. Echt heel interessant om te zien wat daar allemaal bij komt kijken. Ik neem aan dat er bij 47 Meters Down: Uncaged ook heel veel aan vooraf ging zoals maandenlange training om te leren duiken bijvoorbeeld.
Deze 2de 47 Meters Down film, is toch minder dan de eerste, en die was eerlijk gezegd ook niet bijzonder.

avatar van Ajax&Litmanen1
mcdaktari schreef:

Ehhm. De meeste filmreeksen hebben bijna dezelfde titel met een nummertje of subtiteltje erachter. Zijn geregeld dezelfde regisseurs die dat maken.

avatar van mcdaktari
Ja oke daar heb je wel gelijk in Ajax&Litmanen1
Ik had beter kunnen zeggen dat ik niet goed gekeken had en het totaal niet verwacht had