47 Meters Down: Uncaged (2019)

Alternatieve titel: 48 Meters Down

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Johannes Roberts
met Nia Long, John Corbett en Sophie Nélisse

Vier tienermeisjes gaan duiken in een verwoeste onderwaterstad. Al snel ontdekken ze dat ze niet alleen zijn in de verzonken grotten en verandert hun avontuur in een hel. Terwijl ze dieper in het claustrofobische labyrint van de grotten zwemmen, betreden ze het territorium van de dodelijkste haaiensoorten in de oceaan.

avatar van Corcicus
De eerste was wel OK. Afwachten wat dit wordt...

avatar van john mcclane 2
Deel een was al geen geweldige film .
Dit ziet er helemaal cheap ass uit .
Maar wie weet,,,

avatar van Jashfan
Dochter van Stallone maakt haar acteer debuut

avatar van Grunn-in-en-verkoop
Spannende film maar veelal veel te donker tijdens het duiken, waardoor je vaak niet alles goed meekrijgt wat er gebeurd.
Misschien dat het de bedoeling van de regisseur is om meer spanning in de film te krijgen. Dat is deels gelukt, maar ik wil een film zien. het is een film die je 1 keer ziet, en dan hoeft het niet weer.

avatar van Ajax&Litmanen1
Heeft deze film geen Pathé release? Zie op de site niets. Weet kappeuter hier wat van?

Nee ik weet niks over eventuele release. Ik zie 'm niet op de planning staan dus ik denk niet dat deze hier nog een release krijgt.

avatar van Duke Nukem
Is dat meisje aan het eind van de trailer heel luid aan het gillen onder water?

avatar van john mcclane 2
Dit word zo slecht dat het weer leuk word ( bijna dan ) .
Al dus Chris ..
47 Meters Down: Uncaged - Movie Review - YouTube

Grunn-in-en-verkoop schreef:

waar gezien??

avatar van joeychim_
Vanaf donderdag 26 september 2019 in de bioscoop (Splendid Film), waarschijnlijk ter vervanging van The Hunt (2019) die oorspronkelijk op die dag uitgebracht zou worden.

Het eerste deel vond ik erg goed, zeer benieuwd naar deze

avatar van Shadowed
Aardig.

Net als deel 1 weet Roberts er best een prima resultaat uit te halen. Deze vind ik zelfs een stukje beter dan deel 1 qua beelden, maar qua spanning viel het me ergens een beetje tegen. Deel 1 had dan meer intenser materiaal, alhoewel deze aan spanning ook niet onderuit doet.

Acteerwerk is niet heel briljant. Veel geschreeuw inderdaad, maar bij deel 1 kwam de paniek wat beter tot zijn recht. Alhoewel de dames dit keer boven water meer acteerkracht hebben (Nélisse voorop) is het onder water wat minder. Vooral de echte angst komt nooit echt naar boven.

Film is voor de rest niet doodeng, maar Roberts weet het wel allemaal aardig sfeervol te brengen. Sowieso is de setting best origineel, je ziet niet veel films met een groot deel compleet onder water, en dan ook letterlijk in het water.

Set is ook leuk, en wordt best prima in beeld gebracht. En mensen die bang zijn voor diepe wateren zullen soms ook best huiveren bij een aantal momenten (zoals ik). Vooral het moment dat het trio dames de donkere wateren naar beneden zakken was sfeervol.

Cameragebruik is prima, en er zitten een aantal gemene en knappe scares tussen. Alhoewel de film in het algemeen niet meer is dan wel een spannend filmpje, is het allemaal best vermakelijk en helemaal niet verkeerd op visueel niveau.

Had wel iets intenser gemogen in zijn algemeenheid. De meeste spanning komt eigenlijk nu van een aantal sterke scares.

avatar van mrklm
Je hebt bij mij een streepje voor als je de soundtrack van een op tieners gerichte horrorfilm vult met muziek van Status Quo, Aztec Camera, Roxette en The Carpenters. Ik durf ook nog wel een bescheiden applausje te geven voor het onderwatercamerawerk van Mark Silk, maar laat er geen twijfel over bestaan dat dit stompzinnige bagger is. Het waanzinnige idee dat grote witte haai sinds het einde van het Maya-tijidperk (rond het jaar 900) opgesloten overleven in de restanten van een Maya-tempel waar bovendien opvallend weinig haaienvoer te vinden te bespeuren valt, is slechts één van de gebreken die het scenario bevat. Het is bovendien op zijn zachtst gezegd gewaagd te noemen dat regisseur/co-scenarist Johannes Roberts 45 na Jaws de uitdaging is aangegaan om een haaienfilm met een haai die er even nep uit ziet. Helaas, Roberts is geen Spielberg en wellicht is het enige goede gevolg van dit onding dat je Spielbergs meesterwerk uit 1975 eens afstoft voor een opfriscursus effectieve haaienhorror maken. Had Roberts dat zelf maar gedaan...

avatar van MJP10
Bizar slechte film. Mijn verwachtingen waren niet hoog en alsnog ben ik teleurgesteld. De haai van Jaws zag er beter uit dan deze grote vis. De locatie was daarentegen wel goed uitgekozen, het enige pluspunt.

Nee, deze film kon mij bekoren.

avatar van Glacius
Vond de eerste wel redelijk geslaagd, vooral vanwege het claustrofobische effect van de grote zwarte diepte. De haaien waren bijzaak eigenlijk...

avatar van Walter S.
Een haaienfilm, maar vooral een saaie film.

Driekwart van de tijd zit je naar in het donker manoeuvrerende zwemmende meisjes te kijken, gebeurt er weinig tot niks, dan komt er opeens even haai langs en is het weer zwemmen in het donker geblazen.

Die andere 47 meters film vond ik best okay, maar deze vond ik echt heel veel minder.

avatar van Chelsea94
Erg onrealistisch en drukke film. Natuurlijk is het onrealistisch en verwcht je dat ook, maar dit is er wel ver over. De meisjes gillen vooral, soms zie je eens een haai en dan heb je de film wel samengevat. De omgeving en het filmwerk is verder wel in orde en het eind is nog best spannend.

De score is vervelend en te overheersend.

Zo goed dat ik het eerste deel vond zo teleurgesteld ben ik eigenlijk over dit deel. Sowieso blijft het onderwerp leuk en daar krijgt de film ook mijn credits voor.
Het eerste deel was een nachtmerrie die werkelijkheid word en je voelde ook echt de claustrofobie. Hier gaan ze duiken naar een verwoeste onderwaterstad waar een lichtschakelaar is en even later dikke muziek. Hoezo verlaten? Het is allemaal net even te toevallig en te voorspelbaar. Het einde vond ik belachelijk, is het ipv een horror/drama opeens een superheld film geworden.
Als je dat allemaal even aan de kant zet, is het best een vermakelijke film met wat leuke scenes erin.
Een voldoende, een 6.

avatar van Uier
Duke Nukem schreef:
Is dat meisje aan het eind van de trailer heel luid aan het gillen onder water?
Er schreeuwt zelfs een vis in deze topper.

avatar van Corcicus
Baggerfilm van jewelste.

Een onrealistisch plot, slechte acteurs en een script van de Aldi maken dit tot een film die je beter overslaat. De onzinnigheden worden naderhand waanzinnig: praten/muziek onder water, een eindeloze zuurstoftank, een Azteeks terracottaleger, een atelier om te lassen in een onderwater archeologische site,...noem maar op. Het werd onhoudbaar. Van spanning is er al evenmin sprake. Dit was van hetzelfde niveau als Sharknado.

avatar van Duke Nukem
Uier schreef:
Er schreeuwt zelfs een vis in deze topper.

OMG, deze film sla ik dus gewoon over!

tsja.. wat kan ik er aan toevoegen.. ok de pluspunten :

de loacatie ( boven water )
knappe chicks
het popcorn gehalte
paar goede jumpscares
camera werk
sommige special fx momenten.. de ene keer was de haai super slecht.. een ander moment best aardig. sommige momenten onderwater, met name the "pull down".

de min punten:

VEEL TE VEEL...
kort toegelicht:

te veel onder water , mega donker ( wel te volgen gelukkig )
te veel geschreeuw ( maarliefst de helft van de film )
Als je ZO SCHREEUWT raakt je tank leeg hoor..en sneller dan je denkt.. en dat geheig en gejank.. vreselijk.
jaws ziet er niet zo best uit.. CGI kon veel beter ( grotendeels )
slecht script.
voorspelbaar
het water was wel bizar helder hoor onderwater

wat jammer want had hier iets meer van verwacht. ik had gehoopt op een goeie soort jaws.

het eerste half uur dacht ik al , ow nee he,...highschool chicks... dat word niks.... ik zet m uit,.. helaas toch afgezien,
en idd.. het werd niet veel ..
leuk voor een zondagje tussendoor.. morgen allannggg weer vergeten.

The shallows is echt 100 x beter.

2,5 ster.

avatar van italklaas
Eigenlijk wilde ik er niet naar kijken, had al zo'n vaag voorgevoel. Maar als je wilt meepraten moet je dus eerst kijken. Had ik het maar niet gedaan. Saai, onrealistisch, weinig spanning, slechte acteurs (als je ze zo mag noemen), veel opnames waar het eigenlijk te donker was om iets goed te kunnen zien, etc...
Zonde van mijn tijd...

avatar van umbra
De eerste 47 meters down vond ik mega saai en serieus tegenvallen, dus ging dit "vervolg" met lage verwachtingen in. Maar deze was pak leuker om te kijken, spannender en dus helemaal niet zo saai als z'n voorganger. Onrealistisch, dat zeker wel, en dergelijke films zijn over het algemeen nooit echt wow, dus hoge scores zal ik hier zelden aan geven, maar een 5 à 6/10 kan deze zeker wel krijgen van mij...ter vergelijking, de vorige kreeg max een 3/10.

avatar van huiguh
Het eerste deel was goed te doen, maar dit is een absoluut wangedrocht.
Zelden zo'n domme film gezien. Ongeloofwaardig flutverhaal, hoop hysterisch geschreeuw en lompe acties van de hoofdrolspeelsters. Slechte CGI, de haaien zien er niet uit.
En het einde is het dieptepunt, vreemd dat de haaien de 2 belangrijkste hoofdrolspeelsters niet in 2 stukken hapten, maar ze met fluwelen tandjes behandelden...

Slechtse haaien film ooit.

0,5 ster

avatar van Master Blaster
aardig. film met haaien blijft gewoon spannend

avatar van Grindhouse62
Heb deze film vanavond gekeken en is zelfs iets beter en spannender dan deel 1. De onderwater scenes waren soms aardig claustrofobisch en dat draaide zeker bij aan de intensiteit van het verhaal. Ik vond het een geslaagde kijkervaring en geef dan ook een dikke 3.0+

avatar van Glacius
Jammer dat het eindstuk zo ongeloofwaardig was, want de rest was best oké.

avatar van macrobody
Helemaal zo slecht nog niet. De professionele duikers zullen wel op tilt slaan want er zal wel van alles mis zijn met de realiteit. Er zijn haaien en er vallen doden daar verklap ik denk ik niet veel mee. Maar als ik had gewed wie en in welke volgorde dan had ik er niet ver naast gezeten. Het was dus nogal voorspelbaar. Toch goed gefilmd en onderhoudend.

avatar van filmkul
Zwakke film. Het verhaal slaat kant nog wal, echt triest. En dan ook nog eens zonder enige vorm van humor vertoond. Buiten dat, is het verder ook slecht te pruimen. De film kent geen spanning, zit vol met plotgaten en onlogische dingen. En continue panikerende meiden, gillen en schreeuwen. Als kijker neig je al snel af te haken. Houd je het vol, dan wacht je nog een lachwekkend einde. Toch nog wat onbedoelde humor. Vreselijk. Hebben we dan niks positief te melden....ooh ja. De film duurt nog geen 90 minuten. 1.5