BrightBurn (2019)

Horror / Thriller

geregisseerd door David Yarovesky
met Elizabeth Banks, Jackson A. Dunn en David Denman

Tori en Kyle Breyer kunnen hun kinderwens niet vervullen, maar vinden op een dag een baby. Ze noemen hem Brandon en voeden hem op als hun eigen zoon. Jaren later wordt het duidelijk dat Brandon geen normale jongen is en over bovennatuurlijke krachten beschikt. Een gevecht om te overleven begint.

• Vanaf 23 mei in de bioscoop

Vanaf 23 mei 2019 in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

avatar van tattoobob
Ziet er tof uit.

avatar van Harmonica Man
Dit lijkt me interessant.

avatar van mikey
soort van case 39 idee?

avatar van mikey
Okay een evil variant van superman

avatar van only1ELEANOR
tattoobob schreef:
Ziet er tof uit.

Zeker niet verkeerd nee maar ik neem aan dat je de trailer bedoeld

Ben ook wel benieuwd naar dit projectje

avatar van mcdaktari
Dit zou wel eens een fijn filmpje kunnen zijn. Ik heb hier wel zin in.

avatar van John Milton
mikey schreef:
Okay een evil variant van superman
Dat moet ook de elevator pitch geweest zijn, kan niet anders

Maar het ziet er niet onaardig uit. Kansje geven!

jeroentjuhhhhh schreef:
Yarovesky is er één om in de gaten te houden.
*por*

Wow, een nihilistische Superman die niets geeft om de mensheid. Is dit een Man of Steel prequel?

avatar van Shadowed
Officieel een dikke 16+ en R-rated in Amerika. Ik hoop dat ik inderdaad een keiharde horror gaat worden.

avatar van Shadowed
BrightBurn Red Band Trailer

Tamelijk gruwelijke scene hier. Gelijk meer zin in deze film.

avatar van Criticaster64
Korte samenvatting : ET meets The Omen meets Superman.

Oordeel: creatieve armoede. Geen horror. Storyline is van Sesamstraat niveau.

Snel overslaan deze onzin.

ik heb wat geken van een cam online maar ik heb niet verder geken omdat de kwaliteit niet zo erg goed was. ik kan je zeker zegen dat hij niet geschikt zal zijn voor al te jonge kinderen want het is niet zoals de super man van marvel of dc comics die we kennen lijkt meer op een horror. ik kan dit met zekerheid zegen want de dingen die er inkwamen zijn niet geschikt voor al te jonge kijkers. nu wacht ik gewoon af tot hij uit komt of in de bioscoop komt in belgie

avatar van Starscream
blackwolves schreef:

Goh dit meen je? Ik kan je ook met zekerheid zeggen dat het een horror/triller is.

THP
blackwolves schreef:

Een 4 voor een stukje film?
En gezien het genre en de trailer denk ik dat de rest ook wel weet dat het niet voor kleine kinderen is.

avatar van FilmManiac
Nou ik heb de film gezien en ik vond hem aardig tegenvallen. Toen ik de trailer zag dacht ik dat dit echt een aanrader zou zijn (niet dus). Maar denk dat meerdere het wel met me eens zullen zijn. Had hier veel meer van verwacht.

avatar van Walter S.
In mijn eentje in de zaal!

Ja hoor, ik typ het, komen er op de valreep nog 2 binnen.

avatar van Shinobi
"He's a creep."

Met James Gunn als één van de producers en een Rated R kwalificatie leek deze titel een topper te worden, maar dit is nog eens van een koude kermis thuiskomen.

Op zich is het uitgangspunt van Superman als bad guy best intrigerend te noemen. Ook hier krijg je weer te maken met een stel dat geen kinderen kan krijgen, totdat er een baby in zijn ruimteschip op hun boerderij crasht. Ze voeden het kind als hun eigen zoon op, maar er begint toch iets te knagen als zijn bovennatuurlijke krachten zich gaan manifesteren.

Met een dergelijke opzet zou je verwachten dat je als kijker een hoop gestoorde dingen voor de boeg hebt. Helaas is het merendeel te verwaarlozen, ondanks de verwoede pogingen van David Yarovesky om een onheilspellende sfeer te creëren. Mede door de onevenwichtige pacing voelt het geheel erg sloom aan; met zo een korte speelduur lijkt 'BrightBurn' ellenlang te duren.

Afgezien van een aantal toffe bloederige momenten is de horror vrijwel afwezig. Het helpt zeker niet dat Jackson A. Dunn meer op de zenuwen werkt, dan eng overkomt. Men laat ook kansen liggen door überhaupt niet in te gaan op de oorsprong. Op deze wijze stevent de film af naar een inspiratieloos slot, zonde.

Al met al een teleurstellende horror die een sterk concept volledig verkwanselt.

Dikke 2,0 sterren.

avatar van Walter S.
Ik vond het juist een erg te gekke film. Jongen die na zijn twaalfde ineens zeer apart gedrag begint te vertonen en daarna flink los gaat. Niet een cliché horrorfilm, maar wel eentje met de nodige gore. Zitten een aantal beelden in (oa iemand die een stuk glas uit haar oog haalt ) die me nog wel even bij blijven.

Film heeft ook geen nodeloos lange aanloop, al duurt het wel even voor Brandon 12 is en het feest begint.

Goeie creepie hoofdpersoon die zijn powers op een zeer brute wijze inzet. En zo te zien is dit nog maar het begin...