Destroyer (2018)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Karyn Kusama
met Nicole Kidman, Sebastian Stan en Bradley Whitford

'Destroyer' volgt een LAPD-detective, Erin Bell genaamd, die als jonge agente undercover moest gaan in een bende in de woestijn van Californië met tragische resultaten als gevolg. Wanneer de leider van deze bende opnieuw opduikt moet ze haar weg terug zien te vinden via voormalige leden. Ze beseft echter niet dat deze actie haar hele leven voor altijd zal veranderen.

• Vanaf 14 maart in de bioscoop

Vanaf 14 maart 2019 in de bioscoop (The Searchers)

Trailer geplaatst

avatar van Zwolle84
Oef, fijne trailer hoor.

avatar van Uier
Ja, ziet er zeer goed uit. Mooie atypische rol voor Kidman.

avatar van DreamTech
Wel een aardige film die weer goed door Nicole Kidman word neer gezet ( wat ziet ze er uit) geen overdreven actie film meer zeg maar misdaad !

avatar van Bikkels
In mijn optiek een redelijke film en onrealistische film. Nicole Kidman zie je nimmer eten, drinken en/of ècht slapen. Ik vind ook dat zij haar niet voor deze (hoofd-)rol) hadden moeten casten?. Voor het overige heeft zij nog altijd een té gepolijst uiterlijk met, dan nog op de kop toe, die pruik. Wat een verschrikkelijk slechte grimage!

avatar van Walter S.
Bikkels schreef:

Laat me raden, ze ging ook niet naar de wc...

avatar van m1chel
Destroyer toont je als kijker een vrij eenvoudig verhaal, maar door met de tijdlijn te spelen wil de film als een complex verhaal overkomen. Niet dat de film slecht wordt hoor, want de setting en sfeer is erg sterk in de film en Nicole Kidman steelt simpelweg de show. Het grootste probleem zit hem meer in de speelduur van de film, waarbij de makers er alles aan doen om minimaal de twee uur aan te gaan tikken. Het zorgt ervoor dat als je net denkt dat je lekker in de film zit, de film twee versnellingen terug schakelt en zo in langdradige een saaie taferelen beland. Het einde moet een wauw effect oproepen, maar uiteindelijk is Destroyer eigenlijk niet veel beter dan een gemiddelde populaire politieserie, maar dan in een duur jasje gestoken.

avatar van Walter S.
In grote lijnen eens met M1chel hierboven. Slecht is het niet, maar memorabel ook niet. daarvoor is de film wat te traag. Voelt soms wat leeg aan. Een 6,5 op de schaal van 1-10. En dat is mede te danken aan het stukje KYUSS wat in de film zat!

avatar van Zwolle84
Tegenvaller, helaas. Op basis van de trailer had ik een rauwe, Out of the Furnace-achtige film verwacht met een excellerende Nicole Kidman. Beide komen niet echt uit. De rauwe momenten zijn er, maar echt lekker wordt dat nooit doorgevoerd. Het constante geflikker met flashbacks zorgt ervoor dat je strot steeds weer losgelaten wordt.

En Kidman. Tja. Ze is een van m'n favoriete actrices, maar ik vind al die quotes in de trailer zwaar overdreven. Ze speelt best goed. Punt. Maar om nou te zeggen dat ik een emotionele band opbouwde met haar karakter: nee. En dat was gezien het zijplot toch wel degelijk de bedoeling.

Geen slechte film, maar deze kermis voelt vanwege de hoge verwachtingen toch wat koud aan.

avatar van mrklm
Nicole Kidman zonder make-up, met wallen onder de ogen en een belachelijke 80s-pruik? U bent hier aan het goede adres! Kidman speelt Erin Bell, een onverzorgde, alcoholistische detective bij de afdeling Moordzaken in Los Angeles. In haar openingsscène is ze dronken, dodelijk vermoeid en heeft ze ook nog een waggelloopje bedacht om het gebrek aan subtiliteit dat deze formulematige thriller teistert flink aan te scherpen. In flashbacks komen we er geleidelijk achter hoe zij zo verbitterd is geworden en na een aardige, maar zeker niet geweldige slottwist eindigt deze stuitende egotrip in onvervalst melodrama. "Nothing Nicole Kidman has done in her career can prepare you for 'Destroyer'". Nou, Grace of Monaco (2014) komt aardig in de buurt! Maar dat is helaas geen aanbeveling.

avatar van Graaf Machine
Niks mis met deze film. Beetje overdreven gespring in de tijdlijn, maar dat kan, dat soort dingen gebeuren.
Verhaaltje is verder ook niet heel bijzonder, maar de uitwerking is prima. Heb me geen seconde verveelt met deze dramathriller.
Kidman was goed op dreef, zag er ook overtuigend uit, en de overige personages, die er niet veel toe deden, werkten goed mee.

Prima vermaak. Mag van mij meer van dit komen.

avatar van WMiltenburg
Om te beginnen moet ik zeggen dat ik mij de eerste helft van de film mijn geduld op de proef moest stellen. Duurde lang voordat de actie kwam. Maar beetje bij beetje begon ik mij steeds meer te vermaken. Wat kan die Kidman goed acteren zeg! Daarmee de rest van de cast niet onder te waarderen.. Sommige scenes waren niet echt mijn smaak en wat mijn mening erg ‘Amerikaans’... maar toch, dat hoort er een beetje bij.
Waarschuwing: je gaat je gruwelijk ergeren aan een ietwat rebels pubermeisje.
Het verhaal was wel leuk, maar ook weer niet heel erg bijzonder ofzo.

avatar van mixmaster
Een goede Actie / Misdaad film met ook Drama , Nicole Kidman speelt een uitstekende rol en het verhaal is prachtig uitgewerkt.

Verwacht geen spektakel maar meer een degelijk opgebouwde film vol met Drama en wat Actie.

Y&T
tja....leuke politiethriller..had me er veel meer van voorgesteld, ..zo kan je zien wat een goeie trailer en posters doen....
vraag me af waarom de titel 'Destroyer' was .zoveel werd er niet gedestroyd.... op.een leuke avondje naar de film toe van me dan!

avatar van Left4Dead
Kusama en Kidman, dan moeten we deze gaan zien.

avatar van Esperanzz
Pruik, pruik, pruik, pruik, pruik, pruik, pruik, pruik, pruik, pruik, pruik, pruik, pruik, pruik, pruik, pruik, pruik, pruik, pruik...

Mooi grimmig misdaad drama met een prachtrol van Kidman. Het boeiende verhaal wordt redelijk ingetogen verteld met de nodige flashbacks en enkele tijdlijn verschuivingen. Hier en daar wordt de film wat té traag en Kusama heeft iets te veel artistieke pretenties naar mijn mening. Maar ik heb met veel plezier en interesse naar deze film gekeken.

avatar van schumacher
Degelijke film maar zeker geen topfilm.
Het begint traag ja maar beetje bij beetje bouwt het op en blijft de film ondanks alles nog best boeien.
Nicole Kidman : dat ze goed kan acteren akkoord en ik zeg niet dat ze haar rol niet goed speelde maar ik vond ze irritant in deze film en wat me dan ook het meeste stoorde is dat het gewoon onrealistisch is wat ze allemaal deed (zie spoilers);

Om te beginnen; ze liep heel de film strontzat, geene ene persoon die boven haar staat ......die krijg je niet eens te zien en ze mag bezopen haar werk blijven doen, allemaal geen probleem.
Dan gaat ze praktisch overal op haar eentje de superwoman gaan uithangen, een dame die der mss 45-50kg ofzo weegt die daar meerdere zit af te rossen en iedereen zou er schrik van moeten hebben en dan nog te zwijgen dat ze alles alleen mag doen en daar ene gewoon mag slaan en bedreigen en weet ik nog allemaal.
Dan zit ze te rennen achter een vent: totaal ongeloofwaardig dat een regelrechte zuipschuit nog zo'n conditie heeft.
Ook die aktie scene met die 6, komen er slechts 2 flikken bij, hupla, zonder overleg of wat dan ook boem, in de aanval gaan.
Ik weet het wel, het is film, niet te serieus nemen oke, maar zoiets verwacht je in rambo en the expendabels en weet ik nog allemaal, maar toch niet in een film als deze??
Dan heb ik het nog niet gehad over haar uitzicht, die pruik, ik vond dat niet bij haar passen en zonder make up, mja, is toch een draak geworden.
Ze eet ook niet, slaapt ook niet enz...
Ik geef hier wel veel punten van vind ik terechte kritiek maar toch vond ik het nog best te pruimen.

avatar van hannes64
schumacher schreef:
Degelijke film maar zeker geen topfilm.

Net of kun je gedachten lezen maar, ik denk hier precies `t zelfde over.
Zij speelt hier een totaal andere rol maar, oh wat is de film langzaam.
En de spoilers die je vermeldde.........precies wat ik dacht.
Toch nog een 3, omdat ie echt wel te pruimen was, en 2 uur is nagenoeg ietsjes te lang voor een slow movie.
Dan zie ik toch liever iets van Dragged Across Concrete, en dat is een topfilm die duurde 2 en een half uur.

I rest my case also......................

avatar van Bikkels
Walter S.Laat me raden, ze ging ook niet naar de wc...

Touché, lijkt mij ook niet nodig wanneer je niet drinkt en/of eet .. ...

avatar van lordhumangus
Ze zag eruit uit Linda Blair in "the Exorcist" uit 1973. Alleen de erwtensoep ontbrak er nog.
Beetje a la "Monster" uit 2003 met Charlize Theron, super mooie vrouwen die lelijk eruit moeten zien.

3,5 sterren loopt met een sisser af.

avatar van schumacher
Bikkels schreef:

Touché, lijkt mij ook niet nodig wanneer je niet drinkt en/of eet .. ...

Maar ze zat wel te kotsen?

Geweldige rol van Kidman, dankzij haar een halve ster extra bij de beoordeling, want al te bijzonder is het niet geworden. Een erg donkere film, en ondanks dat er veel emotie in het verhaal zit, ook behoorlijk afstandelijk. De stukken over de privé besognes van de detective werken behoorlijk vertragend en leveren nauwelijks meerwaarde op. Kusama probeert het allemaal wat interessanter te maken door tijdlijnen door elkaar te laten lopen, en dat trucje slaagt gedeeltelijk. Zorgt ervoor dat je de aandacht er bij moet houden, anderzijds bij momenten ook daardoor wel wat chaotisch. Uiteindelijk geen film die de grote massa zal aanspreken, daarvoor is het allemaal wat te morsig en zit de film vol met onsympathieke en halfslachtig uitgewerkte personages. Qua camerawerk en het maken van mooie shots kan Kusama wel wat, maar het is een hoop gedoe over heel weinig eigenlijk, neigt naar mooifilmerij, Kidman had een steviger verhaal verdiend.

avatar van cor1946
Wat een verschrikkelijk film, na zeker 1 uur afgezet. Geouwehoer met die dochter enz. Verhaal ook slecht.

avatar van Brabants
Destroyer is een middelmatig filmpje binnen het genre. Het plot is in enige vorm al meerdere malen uitgemolken en de toevoeging van een nietszeggend subplot voegt weinig toe. Het was leuk om Nicole Kidman eens in een andere rol te zien. Haar deelname maakte het geheel nog enigszins acceptabel.

avatar van ikkegoemikke
What's up?
Silas is back.

Vanzelfsprekend is het meest in het oogspringend element van deze film de transformatie van Nicole Kidman. Dat doorleefd, onverzorgd uiterlijk met zwartomrande ogen, vlekkerige huid en warrig kapsel duidt op een ongezonde levensstijl en één of andere hardnekkige verslaving. Al snel wordt duidelijk dat de fles haar dikste vriend is geworden. Zo afgeborsteld en blits Nicole Kidman eruit ziet in andere films, zo sjofel en onherkenbaar is ze hier. Haar verleden eiste een zware tol tijdens een undercover operatie waar haar toenmalige partner Chris (Sebastian Stan) aan het kortste eind trok. Erin Bell (Nicole Kidman) leeft sindsdien in een roes. Een poging om het verleden uit te wissen waarschijnlijk en om de pijn in haar ineengestort leven te verzachten.

De film is een circulair verhaal doorspekt met een hele resem flashbacks. Zelf ben ik niet zo’n fan van films waarin men heen en weer springt op de tijdslijn maar in dit geval vond ik het wel behendig in elkaar geflanst. Dus als bij aanvang van de film Erin Bell uit haar alcoholische roes ontwaakt en op een plaats delict verschijnt is dit het moment waarop ze beseft dat iets uit het verleden haar terug op het spoor is. En de onbekende dode die daar ligt met een met inkt bevlekt dollarbiljet is de aanvang van een lange zoektocht naar Silas (Toby Kebbell), de veroorzaker van al haar ellende. En die zoektocht leidt langs verderf, corruptie en troosteloze levensomstandigheden. Iets waar Erin Bell wonderwel in past. Een vergeldingsactie waarbij niets te gortig is voor Erin Bell.

Ondanks het armzalig uiterlijk en de excellente grimage die gebruikt werd bij Nicole Kidman, bleef dat beeld van een knappe en glamoureuze filmactrice op mijn netvlies hangen. Hoe erg ze ook haar best doet en zich volledig smijt in de rol als tegen alles schoppende en vloekende rechercheur die dagelijks haar portie alcohol consumeert. Misschien niet echt eerlijk ten opzichte van Nicole Kidman. Maar ik heb het ook moeilijk met Jim Carrey in een serieuze dramatische rol of Arnold Schwarzenegger in een komische. Tja, een mens draagt een welbepaalde stempel en vooringenomenheid is een raar iets. Toch alle lof voor Kidman dat ze een gedurfde keuze maakte om uit haar comfortzone the treden en zo’n gedurfde rol aan te nemen.

Spijtig genoeg is de Nicole Kidman stunt ook wel het enige dat iet of wat indruk maakt (ook al lees ik over het algemeen alleen maar kritiek over deze maskerade) want verder is het maar een teleurstellend en karig verhaal. Het hoofdluik handelt over de undercover operatie waarbij Erin en Chris bij de bende van Silas infiltreren. Enerzijds is het personage Silas boeiend genoeg. Een wreed, sadistisch persoon die ongenaakbaar is en manipulatief. Een onverschrokken leider die geen tegenspraak duldt en wangedrag zonder genade afstraft. Anderzijds is het ook niet iets wat we niet al eerder gezien hebben. De andere leden zijn niet bijster interessant en dienen enkel en alleen om Erin verder te helpen met haar zoektocht. De enige vermeldenswaardige is dan nog Jade Pettyjohn als de rebelse tienerdochter Shelby. Haar bijdrage is echter te beperkt om er een oordeel over te vormen.

Ook al tracht men inventief te zijn als het over de tijdslijn gaat. En is de film voorzien van enkele prachtscènes. En wordt de bankoverval waar Erin onbewust op uitkomt weergaloos in beeld gebracht (Eén van de actierijkste scènes van deze film). Toch miste ik dat scherp randje en voelde het te gemakkelijk aan. Het was niet meer dan een verhaal over politiewerk, corruptie en weerwraak nemen. Dat het verhaaltechnisch geslepen in elkaar zit betwist ik niet. Maar echt indrukwekkend was het over het algemeen niet. De grimage van Kidman zorgde voor verbijstering. Eenmaal het schokeffect voorbij, voelde het eerder als een gimmick aan.

avatar van filmkul
Matige misdaadfilm. Het verhaal is niet heel bijzonder. De uitwerking is aan de ene kant best aardig omdat er wat gespeeld wordt met de tijd waardoor het einde op zich best verrassend is. Aan de andere kant zit er weinig vaart in de film waardoor het een hele zit is. Daarnaast is de uiterlijke verandering van Kidman wel erg drastisch en lijkt men daar erg de focus op te willen leggen. De film bevat weinig spanning en kent enkele actiescenes. Het acteerwerk is verder okay. Taaie zit. 2.5/3.0

avatar van Left4Dead
Tja.... lastig deze prent. Goed punten zeker, maar soms zakt het wat te ver in.
Aan de regie ligt het niet, net als de soundtrack. Maar Kidman viel me deels tegen, ook het verhaal was niet sterk op alle punten. Toch moet ik zeggen dat de film een stuk beter dan het grote gros prenten die tegenwoordig er maar uitgeramt worden voor de snelle budget.

Nou vooruit, 3,5**.