ad
  • 8.089.369 stemmen

Godzilla: King of the Monsters (2019)

Actie / Avontuur | 131 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Alternatieve titel: Godzilla II: King of the Monsters

Geregisseerd door: Michael Dougherty

Met onder meer: Vera Farmiga, Millie Bobby Brown en Kyle Chandler

Releasedatum: 29 mei 2019

Over Godzilla: King of the Monsters

"Long live the king."

'Godzilla: King of Monsters' volgt de heldhaftige pogingen van het crypto-zoölogische agentschap, Monarch genaamd, dat het opneemt tegen een reeks reusachtige monsters. Onder hen bevinden zich de machtige Godzilla, Mothra, Rodan en de aartsvijand, de driekoppige King Ghidorah. Terwijl de wezens allemaal strijden voor suprematie, hangt het voortbestaan van de mensheid aan een zijden draadje.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Colonel Diane Foster

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Curriculum schreef:

Ik ben het helemaal met je eens. Wat uitvoering betreft precies hetzelfde als zijn voorganger. Te veel nadruk op de mensen. Ik kijk geen monsterfilm voor de mensen. Als ik dat wil, dan kijk ik wel een drama. De effecten kon ik niet beroordelen omdat het altijd te wazig/vaag/donker was. Ik heb hem uiteindelijk niet afgekeken, dus kan ik hem ook niet beoordelen.

Leuk dat je het met me eens bent. Fijne kerst!!!!

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Godzilla uit 1998 en King Kong uit 2005 kregen toen de nodige kritiek. Maar achteraf gezien waren die toch beter dan de latere films uit de Monster Universe. King Kong uit 2017 was visueel nog wel de moeite, maar de Godzilla films zijn zo donker dat je eigenlijk 2 uur zit te kijken naar nachtelijke regenscènes met af en toe een monster. Er wordt ook geen spanning of avontuur meer gebruikt, iets wat je ziet in veel films tegenwoordig. Het moet niet per se allemaal luchtiger, de hardere aanpak kan wel werken. Maar er moet meer zijn dan dat. De monsters hebben hun best gedaan in deze film. Een andere toon een andere cast dat hun plaats tussen de monsters kent en een beter script. Dan kan je nog mooie dingen doen met deze monsterfilms.

avatar van AardeWerk

AardeWerk

Ik heb als kind menige Godzilla film in de bioscoop gezien en altijd al een zwak gehad voor monsterfilms. Ook deze is best vermakelijk, maar ook voor mij mag zo'n film bol staan van de monster gevechten. Gewoon een knokkende Godzilla.... En dat mis ik. Teveel geneuzel en dramatiek. LONG LIVE THE KING.

avatar van GillesP

GillesP

Moet bijna zowat het slechtste zijn die 2019 te bieden heeft.

Chapeau aan Michael Dougherty.

0/10

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken, kan lang niet tippen aan Godzilla uit 1998 dat was echt een spektakel, daarna de in 2014 film waren veel donkere scenes maar was de film best goed te vermaken en ook wel een goed verhaal.

Deze film gaat toch wat meer richting de Science fiction met nog meer andere wezens, meer gevechten tussen de monsters, meer vuur, explosies en spektakel, kwa donkere scenes viel het nog wel mee, maar het oogde allemaal wat nep met al die lasers en vuur, dat vond ik een stuk minder.

De mooie Godzilla uit 1998 is helaas niets meer van over.

Al met al net een voldoende voor deze film dankzij de special effects en beelden.

Oké het verhaal was zeker niet het beste en de personages zijn dom en onsympathiek. Maar wie gaat er nou een Godzilla film kijken voor de menselijke personages. Ik kijk Godzilla voor de monsters en die mensen kunnen mij een worst wezen.

Daarover gesproken. Godzilla was geweldig! Mothra en Rodan zagen er beter uit dan ooit tevoren. De andere monsters zagen er ook fantastisch uit.

avatar van rep_robert

rep_robert

Ik was blijkbaar bij de bioscooprelease vergeten om een stem te plaatsen, maar na de herziening op blu-ray blijft ik erbij dat dit gewoon popcornvermaak van de bovenste plank is. Meer Hollywood dan dit kan je het tegenwoordig niet krijgen. Clichématige personages, dialogen en verhaal. Alles vinkjes kan je afgaan. Toch heb ik een zwak voor dit soort monsterfilms. Het spektakel voert de boventoon en dit resulteert in brute gevechten tussen de verschillende Kaiju's. Daarnaast zitten er een aantal shots in de film die ik regelmatig heb gepauzeerd om te genieten van het kleurgebruik en de epische poses. Misschien niet spontaan, maar bij de lompheid van een groots opgezette film als dit heb ik er absoluut geen problemen mee.

Uiteraard wel een stuk minder dan het "origineel" uit 2014, maar desalniettemin zet ik deze film graag op.

avatar van teigertje

teigertje

Weer een fantastisch hoog staaltje.

Op het puntje van je stoel, met prachtige film muziek.

Een klapper van een film !

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Leuk, en echt een stuk leuker dan de vorige uit 2014. Die vond ik ik niet zo. Die twee uur waren zo voorbij. Gevechten en opmaak waren dik in orde. Extra leuk als je thuis een goed audio systeem hebt.

avatar van DiDa

DiDa

Wat een vermoeiende film was dit. Dit 2e deel maakt even duidelijk hoe goed het eerste deel was (en dat was al geen echte grote topper). Waar het 1e deel nog gebruikt maakt van een rustige opbouw naar een grande finale, geeft deel 2 al heel vroeg al zijn kaarten weg. Het tempo is te hoog, het verhaal is bij vlagen belachelijk en het mist daarom de "volwassenheid" van het eerste deel.

Het ene gevecht is nog niet afgelopen of het andere begint alweer. De film neemt geen tijd om te ademen en om iets te vertellen.

De film ziet er wel zeer goed uit, maar tijdens het eindgevecht was ik er echt klaar mee.

Een wijze les: less is more!!!

2 sterren

avatar van jipt

jipt

Met het volume op 200 was het wel een lekkere film, maar had dit toch liever op het grote doek gezien. De film had trouwens makkelijk een half uur korter gekund. Alle familieperikelen konden van mij zo de prullenbak in. 3*

avatar van RaoulDuke

RaoulDuke

Vlees noch vis deze zoveelste Godzilla in de reeks. Een rommelige, onevenwichtige en ietwat stuurloze productie die niet lang blijft beklijven. Dit alles heeft natuurlijk ook te maken met het zwakke scenario.

Probleem is ook dat de film geen maat kent. Verder is het geen vloeiend verhaal dat echt boeit maar meer 'n aaneenschakeling van min of meer spectaculaire scenes, wat mij al snel ging vermoeien.

Alles bij elkaar: niet onaardig, maar ook niet echt 'n gemis als je hem niet gezien hebt, tenzij je 'n verstokte Godzilla-fan bent uiteraard.

Toch wel frappant dat, ondanks de moderne computertechnieken de leukste en charmantste Godzilla verfilming nog steeds de versie uit 1954 is. Iets wat overigens ook geld voor King Kong: de 1933 versie is nooit meer overtroffen.

Al is wat Godzilla betreft de 1998 versie van Emmerich wat mij betreft ondergewaardeerd, en het Japanse Gojira, Mosura, Kingu Gidorâ: Daikaijû Sôkôgeki (2001) ook wel vermakelijk.

Het blijft dus nog wachten op 'n echt goede remake.

avatar van JSK

JSK

Rommelige film. Weinig opbouw en veel voorspelbare scenes. Ik denk niet dat deze voor mij is bedoeld. Jammer! 1 Ster voor de aardige acteerprestaties...die de film zeker niet gaan redden.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Herziening gedaan op Bluray. Ik was ruim een jaar geleden echt onder de indruk in de bioscoop, waar dit natuurlijk volledig tot zijn recht komt. De gevechten waren groots en episch, alles ging kapot. Visueel is Godzilla 2 echt prachtig. Godzilla en al z'n bekende vijanden ogen imponerend bruut. Op dat vlak is de film meer dan geslaagd, ook thuis is dit met een goede tv en geluidssetje gewoon top.

Maar ik denk dat ik een jaar terug erg gul was in mijn beoordeling en de minpunten een beetje opzij zette. Dat doe ik nu niet meer, want bij een tweede kijkbeurt ben ik vaak wat kritischer. Het eerste uur is gewoon saai. Enorm langdradig en vol met nutteloze subplotjes die niemand boeit. Datzelfde geldt voor praktisch de gehele cast, vol nietszeggende rollen. En uiteraard is het ook weer een multi-culturele groep, want we willen de film natuurlijk wel aan iedereen verkopen. Het levert genoeg totaal overbodige rollen op. En wat men na twee Godzilla films nog niet snapt is dat de hoofdrol om onze grote vriend moet draaien. In deel 1 was hij grotendeels afwezig en hier duikt 'ie dan wel meer op, maar het valt nog tegen. En hij moet wel erg veel Kaiju-tijd delen met zijn vijanden. Ik wil gewoon Godzilla zien.

De film duurt gewoon veel te lang, had er maar een half uur vol onzin uitgeknipt, dan had je echt wel een fijne film over gehouden. Want op zich is dit gewoon geslaagd popcornvermaak, maar er valt wel zoveel op aan te merken dat ik mijn cijfer verlaag naar slechts een voldoende.

3* (was 3,5*)

avatar van robertinho

robertinho

Er gebeurt zó veel en ze zijn op zoveel verschillende plekken binnen enkele minuten (uren? dagen?) dat ik geen idee heb wat er nou allemaal gebeurt. Oja, en veel lawaai!

Ik hou van een goeie monsterfilm, maar dit is wel heel hectisch.

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Nu valt Padd0 wel vaker in slaap, maar ditmaal was dat niet meer dan terecht. Wat een extreem saaie warboel.

Ik ben kort voor het eind opgehouden met rationele vragen stellen. Had ik beter na een minuut mee kunnen stoppen.

avatar van horizons

horizons

• 1951 stemmen

Oei, wat een domper. Dat het verhaal bizar was maakt niet eens uit, de monster gevechten & verwoesting hadden totaal geen entertainment waarde. Jammer, want dat moet de basis van een film als dit zijn.

avatar van MindlessAssassin

MindlessAssassin

Enorme tegenvaller. Godzilla 2014 vond ik nog enigszins amuserend, maar dit deel is wel rampzalig slecht. Ontzettend onsympathieke karakters en de monsters konden mij ook niet echt boeien. Dat komt mede door het bizarre verhaal.

avatar van Kondoro

Kondoro

“Sometimes... the only way to heal our wounds is to make peace with the demons who created them.”

Deze film staat al een tijdje op mijn lijst. Ik wou hem eigenlijk continu bewaren en eerst de hele ‘Godzilla’ reeks eens vanaf begin tot eind kijken maar door de aankomende film ‘Godzilla vs. Kong’ die hopelijk nog gepland staat voor dit jaar. Om toch dan maar bij de tijd te blijven heb ik gekozen deze film gelijk maar aan te slingeren en dan kijk ik de hele reeks later wel een keer wanneer daar de tijd rijp voor is. Er is ook een reden waarom ik niet was begonnen aan deze film, dat kwam voornamelijk omdat hij me toch wat langdradig leek en cliché tot de max. En beiden blijkt ook waar te zijn, de film is een ontzettend lange en moeilijke zit waar ik toch vaak geïrriteerd heb.

Ik was overigens ook niet meer helemaal op de hoogte van de voorgaande films, zoals het eerste ‘Godzilla’ deel in dit ‘Monsterverse’. Toch begon de film leuk en spectaculair, de film is continu in actie en het word wel interessant. Toch zeker wanneer we andere monsters zien zoals die Mot en de driekoppige draak, ook wel ‘King Ghidorah’ genoemd. ‘King Ghidorah’ was zeker heel gaaf, een sterk wezen die er erg gaaf uit zag, net zoals de rest van de CGI die er best clean uit zag!

Maar buiten de computerwerk wat wel erg leuk is vond ik meerdere dingen toch wel wat tegenvallen in de film. Voornamelijk het moment dat ze ‘Godzilla’ eindelijk dood hebben kunnen maken maar, hem later toch weer in het leven willen brengen omdat ze erachter komen dat hij als enigste ‘King Ghidorah’ dood kan krijgen aangezien de twee aardsvijanden zijn. Dit is zo krom in films, omdat je dan soms ook niet kan verwachten wat je te wachten staat.

Maar ook qua acteerwerk was het soms wel om te huilen. Vooral die ‘Millie Bobby Brown’ kan ik nooit uitstaan, het viel me ook al op in andere werkjes waarin ze zit zoals een ‘Stranger Things’ dat ze houdt van rollen waarin ze aardig eigenwijs kan zijn en niet hoeft te luisteren. Ook in deze film was het zo’n irritante personage dat ze maar niet wou luisteren, overdrijft met huilen en noem maar op. Helaas gaat zo’n beetje de helft van de film ook over haar, ik was er zeker niet weg van. De rest van de cast deed het wel prima, zeker een ‘Vera Farmiga’ deed het wel aardig.

Het verhaal was ontzettend cliché en langdradig. Het blijven soms wel leuke films maar wederom kon deze mij niet heel erg overtuigen. Ik kijk meer uit naar de film die ik hierboven vermeld had, die dit jaar uit gaat komen.