Godzilla: King of the Monsters (2019)

Alternatieve titel: Godzilla II: King of the Monsters

Actie / Avontuur

geregisseerd door Michael Dougherty
met Vera Farmiga, Millie Bobby Brown en Kyle Chandler

'Godzilla: King of Monsters' volgt de heldhaftige pogingen van het crypto-zoölogische agentschap, Monarch genaamd, dat het opneemt tegen een reeks reusachtige monsters. Onder hen bevinden zich de machtige Godzilla, Mothra, Rodan en de aartsvijand, de driekoppige King Ghidorah. Terwijl de wezens allemaal strijden voor suprematie, hangt het voortbestaan van de mensheid aan een zijden draadje.

avatar van cantforgetyou
Curriculum schreef:

Ik ben het helemaal met je eens. Wat uitvoering betreft precies hetzelfde als zijn voorganger. Te veel nadruk op de mensen. Ik kijk geen monsterfilm voor de mensen. Als ik dat wil, dan kijk ik wel een drama. De effecten kon ik niet beroordelen omdat het altijd te wazig/vaag/donker was. Ik heb hem uiteindelijk niet afgekeken, dus kan ik hem ook niet beoordelen.

Leuk dat je het met me eens bent. Fijne kerst!!!!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Godzilla uit 1998 en King Kong uit 2005 kregen toen de nodige kritiek. Maar achteraf gezien waren die toch beter dan de latere films uit de Monster Universe. King Kong uit 2017 was visueel nog wel de moeite, maar de Godzilla films zijn zo donker dat je eigenlijk 2 uur zit te kijken naar nachtelijke regenscènes met af en toe een monster. Er wordt ook geen spanning of avontuur meer gebruikt, iets wat je ziet in veel films tegenwoordig. Het moet niet per se allemaal luchtiger, de hardere aanpak kan wel werken. Maar er moet meer zijn dan dat. De monsters hebben hun best gedaan in deze film. Een andere toon een andere cast dat hun plaats tussen de monsters kent en een beter script. Dan kan je nog mooie dingen doen met deze monsterfilms.

avatar van AardeWerk
Ik heb als kind menige Godzilla film in de bioscoop gezien en altijd al een zwak gehad voor monsterfilms. Ook deze is best vermakelijk, maar ook voor mij mag zo'n film bol staan van de monster gevechten. Gewoon een knokkende Godzilla.... En dat mis ik. Teveel geneuzel en dramatiek. LONG LIVE THE KING.

Moet bijna zowat het slechtste zijn die 2019 te bieden heeft.
Chapeau aan Michael Dougherty.

0/10

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken, kan lang niet tippen aan Godzilla uit 1998 dat was echt een spektakel, daarna de in 2014 film waren veel donkere scenes maar was de film best goed te vermaken en ook wel een goed verhaal.

Deze film gaat toch wat meer richting de Science fiction met nog meer andere wezens, meer gevechten tussen de monsters, meer vuur, explosies en spektakel, kwa donkere scenes viel het nog wel mee, maar het oogde allemaal wat nep met al die lasers en vuur, dat vond ik een stuk minder.
De mooie Godzilla uit 1998 is helaas niets meer van over.
Al met al net een voldoende voor deze film dankzij de special effects en beelden.

avatar van The_Shadowless_Man
Oké het verhaal was zeker niet het beste en de personages zijn dom en onsympathiek. Maar wie gaat er nou een Godzilla film kijken voor de menselijke personages. Ik kijk Godzilla voor de monsters en die mensen kunnen mij een worst wezen.

Daarover gesproken. Godzilla was geweldig! Mothra en Rodan zagen er beter uit dan ooit tevoren. De andere monsters zagen er ook fantastisch uit.

avatar van rep_robert
Ik was blijkbaar bij de bioscooprelease vergeten om een stem te plaatsen, maar na de herziening op blu-ray blijft ik erbij dat dit gewoon popcornvermaak van de bovenste plank is. Meer Hollywood dan dit kan je het tegenwoordig niet krijgen. Clichématige personages, dialogen en verhaal. Alles vinkjes kan je afgaan. Toch heb ik een zwak voor dit soort monsterfilms. Het spektakel voert de boventoon en dit resulteert in brute gevechten tussen de verschillende Kaiju's. Daarnaast zitten er een aantal shots in de film die ik regelmatig heb gepauzeerd om te genieten van het kleurgebruik en de epische poses. Misschien niet spontaan, maar bij de lompheid van een groots opgezette film als dit heb ik er absoluut geen problemen mee.

Uiteraard wel een stuk minder dan het "origineel" uit 2014, maar desalniettemin zet ik deze film graag op.

avatar van teigertje
Weer een fantastisch hoog staaltje.
Op het puntje van je stoel, met prachtige film muziek.

Een klapper van een film !

avatar van brabusRUS
Leuk, en echt een stuk leuker dan de vorige uit 2014. Die vond ik ik niet zo. Die twee uur waren zo voorbij. Gevechten en opmaak waren dik in orde. Extra leuk als je thuis een goed audio systeem hebt.

avatar van DiDa
Wat een vermoeiende film was dit. Dit 2e deel maakt even duidelijk hoe goed het eerste deel was (en dat was al geen echte grote topper). Waar het 1e deel nog gebruikt maakt van een rustige opbouw naar een grande finale, geeft deel 2 al heel vroeg al zijn kaarten weg. Het tempo is te hoog, het verhaal is bij vlagen belachelijk en het mist daarom de "volwassenheid" van het eerste deel.

Het ene gevecht is nog niet afgelopen of het andere begint alweer. De film neemt geen tijd om te ademen en om iets te vertellen.

De film ziet er wel zeer goed uit, maar tijdens het eindgevecht was ik er echt klaar mee.

Een wijze les: less is more!!!

2 sterren

avatar van jipt
Met het volume op 200 was het wel een lekkere film, maar had dit toch liever op het grote doek gezien. De film had trouwens makkelijk een half uur korter gekund. Alle familieperikelen konden van mij zo de prullenbak in. 3*

avatar van RaoulDuke
Vlees noch vis deze zoveelste Godzilla in de reeks. Een rommelige, onevenwichtige en ietwat stuurloze productie die niet lang blijft beklijven. Dit alles heeft natuurlijk ook te maken met het zwakke scenario.
Probleem is ook dat de film geen maat kent. Verder is het geen vloeiend verhaal dat echt boeit maar meer 'n aaneenschakeling van min of meer spectaculaire scenes, wat mij al snel ging vermoeien.
Alles bij elkaar: niet onaardig, maar ook niet echt 'n gemis als je hem niet gezien hebt, tenzij je 'n verstokte Godzilla-fan bent uiteraard.

Toch wel frappant dat, ondanks de moderne computertechnieken de leukste en charmantste Godzilla verfilming nog steeds de versie uit 1954 is. Iets wat overigens ook geld voor King Kong: de 1933 versie is nooit meer overtroffen.
Al is wat Godzilla betreft de 1998 versie van Emmerich wat mij betreft ondergewaardeerd, en het Japanse Gojira, Mosura, Kingu Gidorâ: Daikaijû Sôkôgeki (2001) ook wel vermakelijk.
Het blijft dus nog wachten op 'n echt goede remake.

avatar van JSK
JSK
Rommelige film. Weinig opbouw en veel voorspelbare scenes. Ik denk niet dat deze voor mij is bedoeld. Jammer! 1 Ster voor de aardige acteerprestaties...die de film zeker niet gaan redden.