• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.535 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.143 gebruikers
  • 9.380.455 stemmen
Avatar
 
banner banner

A Quiet Place (2018)

Drama / Horror | 90 minuten
3,42 1.788 stemmen

Genre: Drama / Horror

Speelduur: 90 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: John Krasinski

Met onder meer: Emily Blunt, John Krasinski en Noah Jupe

IMDb beoordeling: 7,5 (650.701)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 12 april 2018

Plot A Quiet Place

"If they hear you, they hunt you."

Een gezin moet sluipend, lippend en gebarend door het leven gaan. Het minste geluid kan hen overleveren aan geheimzinnige wezens die jagen op het gehoor. In het volle besef dat zelfs een voetstap of gefluister dodelijk kunnen zijn, proberen Evelyn en Lee een manier te vinden om hun kinderen koste wat kost te beschermen en hun loerende vijanden te overwinnen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Evelyn Abbott

Marcus Abbott

Beau Abbott

Man in the Woods

Old Man's Dead Wife (onvermeld)

Newborn Baby (onvermeld)

Newborn Baby (onvermeld)

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van John Milton

John Milton

  • 24233 berichten
  • 13405 stemmen


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 14544 berichten
  • 4522 stemmen

Of je kijkt de verkeerde films.


avatar van Elineloves

Elineloves

  • 24071 berichten
  • 3631 stemmen

Zwolle84 schreef:

Mrklm niet hoor. Het is beestachtig bruut of niet.

Hier moest ik even hardop om lachen. ?


avatar van Pecore

Pecore

  • 923 berichten
  • 1691 stemmen

Wonderlijk dat velen de blinde, over een extreem goed gehoor beschikkende, supersnelle, mensenverslindende aliens als niet te weerspreken gegeven accepteren, maar vallen over dingen als stille seks en het gebrek aan poep- en plasgeluiden.


avatar van marsie

marsie

  • 86 berichten
  • 294 stemmen

1,5 uur op het puntje van mijn stoel. En wat was het heerlijk rustig in een overvolle bioscoopzaal


avatar van cor1946

cor1946

  • 1182 berichten
  • 1604 stemmen

Heel goede film. Is wennen die stille periods. Maar als er de muziek bij kwam prima. Het verhaal en monsters was wennen. Het acteurs werk was prima.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Pecore schreef:

Wonderlijk dat velen de blinde, over een extreem goed gehoor beschikkende, supersnelle, mensenverslindende aliens als niet te weerspreken gegeven accepteren, maar vallen over dingen als stille seks en het gebrek aan poep- en plasgeluiden.

Er valt niet zo veel te zeggen over het onbekende. Wellicht zijn de aliens het resultaat van CERN. Zo'n gek idee is dat niet. In een film waarin veel lijkt te kloppen, gaan de meeste mensen toch naar dingetjes zoeken. Zo werkt dat nou eenmaal hier op moviemeter.


avatar van John Milton

John Milton

  • 24233 berichten
  • 13405 stemmen

Mijn suspension of disbelief had weinig last van ‘niet kloppende dingetjes’, al ging ik wel pro-actief meedenken. Wat nu als ze dit doen? Waarom doen ze dat niet? Zou het helpen om in dat geval gewoon bladibla te doen?

Maar voor de meeste van die vragen kon ik ook wel een tegenwerping verzinnen of eigenschap die het nutteloos zou maken. En het is natuurlijk wel zo handig er ook een beetje gewillig in mee te gaan, en bepaalde dingen als een ‘gegeven’ te beschouwen, wanneer ze filmmakers er zelf geen potje van maken. En dat doet Krasinski wat mij betreft allerminst.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

De vader van het gezin is trouwens wel opvallend creatief met zn gadgets. En meermaals dacht ik, damn dat is slim bedacht!

Maar sommige zaken begrijp ik echt niet. Met name hun jongste kind. Die snotneus gaat toch nog batterijen in dat speelgoed stoppen, terwijl het hem volledig duidelijk is dat hij geen herrie mag maken. En dat zij zwanger wordt, vind ik ook erg dom. En dan de spijker waar ze intrapt. Later gaan ze weer naar beneden met zn drieën. Waarom waarschuwt ze haar 2 kinderen niet voor de spijker? Dit soort onzin had ik liever anders gezien. Vooral in een film die zoveel goed doet. Des te raadselachtiger dus dat er alsnog van die domme dingen inzitten.

Doet mij denken aan It Follows. Ook zo'n film die eigenlijk alles goed doet op een paar dingetjes na en deze dingen hadden zo makkelijk voorkomen kunnen worden. Het klopt niet met de regels van de film en het voegt niet eens iets toe! Op een gegeven moment spoilers voor It Follows staat het op een dak van een huis stil! De film heet It Follows! Dus het moet continu aan het volgen zijn.


avatar van John Milton

John Milton

  • 24233 berichten
  • 13405 stemmen

Met het risico mensen tegen het hoofd te stoten: mensen (en kinderen specifiek) doen toch met enige regelmaat domme/niet zo handige dingen? Kids will be kids. Ik moest op die leeftijd (iets jonger denk ik) aan de openhaard voelen, terwijl me het verboden was èn uitgelicht waarom. Blijkbaar wilde ik gewoon mijn hand op dat gloeiende metaal leggen. *schroeiiiisissssss*, gevolgd door ook een hoop lawaai. Hoe dat joch op dat kistje stond te wankelen in die winkel en bijna dat vliegtuig liet kletteren gaf voor mij al aan dat hij weet dat hij stil moet zijn en waarom, maar niet genoeg doordrongen is van de consequenties bij falen, om ook continu daarnaar te handelen.

De zwangerschap kan heel bewust zijn (en dan inderdaad een weinig pragmatische keuze!), maar ik verwacht eerder een ongelukje. Het voelde voor mij op zijn plaats om dat open en onbeantwoord te laten, net als het feit dat we niet horen of ze vervolgens overwogen hebben die zwangerschap op wat voor manier dan ook vroegtijdig af te breken, met de nodige risico's van dien. Je vraagteken is terecht, maar voor mij is het geen fout in de film.

De spijker daarentegen viel ook mij direct op, dat we die waarschuwing niet zagen, eens temeer het makkelijk en snel in beeld gebracht had kunnen worden. Is het denkbaar dat ze er in de stress simpelweg niet aan dacht? Voor mij ook niet helemaal plausibel. Krasinski was niet vergeten dat hij er zat, aangezien hij nog prominent in beeld komt. Die zat mij ook niet helemaal lekker, maar kon weggestopt worden in de la met het label 'kleine smetjes'. Al snap ik dat zoiets je dwars kan zitten


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Ja het blijft slechts een kind natuurlijk. Maar hoe lang denk jij dat ze daar al rondzwerven? Lang genoeg voor het kind om te beseffen dat hij geen herrie moet maken. En in het begin is dat kind erg onhandig bezig inderdaad, dus een behoorlijk wonder dat het niet al veel eerder is misgegaan. Ik blijf het wat storend vinden.

Zwanger vanwege een ongelukje. Dat maakt het voor mij nog veel dommer in de nogal extreem risicovolle wereld. Ik zie het overigens niet als een fout zoals mijn voorbeeld bij It Follows. Daar vind ik het fout. Het klopt niet met de regels van de film. In het geval van A Quiet Place vind ik het een typisch gevalletje van erg jammer. Een spannende scène laten plaatsvinden op basis van zoiets, vind ik een hele slecht keuze van de makers.

Maar goed, de film doet veel goed en ik heb echt het gevoel dat ze er goed over nagedacht hebben. Daarom til ik extra zwaar aan dit soort dingetjes. Ik geef de film alsnog een dikke 7,5!


avatar van Karl van H.

Karl van H.

  • 2812 berichten
  • 2256 stemmen

John Milton schreef:
De spijker daarentegen viel ook mij direct op, dat we die waarschuwing niet zagen, eens temeer het makkelijk en snel in beeld gebracht had kunnen worden. Is het denkbaar dat ze er in de stress simpelweg niet aan dacht? Voor mij ook niet helemaal plausibel. Krasinski was niet vergeten dat hij er zat, aangezien hij nog prominent in beeld komt. Die zat mij ook niet helemaal lekker, maar kon weggestopt worden in de la met het label 'kleine smetjes'. Al snap ik dat zoiets je dwars kan zitten

Ik miste een waarschuwing ook, maar de volgende keer dat de spijker in beeld komt zie je er meen ik een plas bloed omheen liggen. Dat zou op zichzelf een waarschuwing genoeg kunnen zijn. Het is hoe dan ook nitpicken²


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Ja daar ben ik het wel mee eens hoor Karl van H.. Het is spijkers op laag water zoeken.


avatar van De zonderling

De zonderling

  • 142 berichten
  • 538 stemmen

Woozykid schreef:
Hier snap ik dus niks van.. 'topfilm'? Zat ik in de verkeerde zaal?? Mijn vriend en ik vonden het een ronduit lachwekkend tafereel en zijn juist echt zwaar teleurgesteld..

Op zich een bijzonder idee om eens een film mee te maken die juist gebruik maakt van stilte, echter na 30 minuten begon het voor ons toch wel wat saai te worden en zelfs een beetje te irriteren
Erg veel fouten in de film, waardoor het geheel ongeloofwaardig werd. Zo is het ene geluidje genoeg om de monsters uit de verste verte op te laten doemen, maar kan er vervolgens wel een auto de berg afrollen zonder problemen??. Nog zoiets grappigs vond ik het bijzondere fenomeen dat de monsters blijkbaar ook teleporteergaven hadden, aangezien ze zomaar ineens in de schuilkelder terecht kwamen zonder dat hier een opening voor was]. Leuk idee, jammerlijk uitgewerkt. Kers op de taart was nog wel dat Blunt op het laatst in een ware Laura Croft veranderd, wat het 'niveau' van de film nog eens extra onderstreept. Pluspuntje voor het acteerwerk van de kinderen en de scene in bad, desalniettemin doodzonde om je zaterdagavond aan te besteden.

Moet het hier helaas mee eens zijn. Film begint uitermate veelbelovend en geloofwaardig. Jammer dat het script op een gegeven moment begint te rommelen en dat er zoveel ongeloofwaardigheden in komen die ik echt niet meer onder "schoonheidsfoutjes" kan plaatsen. Dieptepunt: een hele bevalling "afleiden" met een enkele vuurpijl, yeah right ? Daarbij geldt voor mij vrijwel altijd: wanneer de monsters expliciet in beeld komen, is voor mij de spanning grotendeels weg. Ook hier dus. Waarom kan dit nu nooit vermeden worden? Het eerste half uur was hierin zo sterk! Conclusie: concept heel tof, uitwerking niet consequent en bovenal voor een groot deel niet spannend genoeg.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

De zonderling Dat wordt wel vermeden. In deze film inderdaad niet. Maar er zijn volop horrorfilms waarin de spanning moet komen van hetgeen wat je niet ziet. Een enkele vuurpijl? Er wordt een complete vuurwerkshow gegeven.

Je zit overigens te spoilen.


avatar van Pecore

Pecore

  • 923 berichten
  • 1691 stemmen

Mij helpt het altijd om het een beetje van de statistische kant te bekijken. Ja, het was een erg domme actie van dat kind. Hoe vaak doen kinderen domme acties? Heel vaak. Dit geval lijkt dan niet eens een uitzondering. Het zal ook niet het eerste kind zijn geweest dat dit is overkomen.

Hoeveel mensen zouden er samen met de hoofdrolspelers nog leven op aarde? Miljoenen? Een veelvoud daarvan? Dan lijkt het opeens niet zo onwaarschijnlijk dat er nog mensen zwanger worden. Dit is het verhaal van deze mensen.


avatar van Zwolle84

Zwolle84

  • 8022 berichten
  • 0 stemmen

Maar je mist toch ook de hele sfeer van de film als je er op zo’n kritische manier induikt? Kan me dan goed voorstellen dat je het niks vindt, dan mis je al dan niet bewust waar het om draait.


avatar van Pecore

Pecore

  • 923 berichten
  • 1691 stemmen

Overigens, zonder zwangerschap geen climax in de vorm van een bevalling en dus geen film.


avatar van JacoBaco

JacoBaco

  • 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Dan verzin je toch iets anders dan een zwangerschap voor een climax. Voldoende mogelijkheden en vooral ook betere alternatieven. En kinderen doen inderdaad regelmatig domme dingen, maar dit is een hele andere context dan bijvoorbeeld een kopje hete thee van tafel willen pakken. Hier hebben we te maken met dodelijke monsters en ze lopen er al een tijdje te struinen natuurlijk.


avatar van murtcelP

murtcelP

  • 393 berichten
  • 962 stemmen

Originele horrorfilm. Het deed me erg veel denken aan de game 'The last of us' met het geluidsaspect.

Minimale dialogen, weinig acteurs, weinig locaties en dan toch een erg spannende en onderhoudende film! ***1/2


avatar van moneymaker

moneymaker

  • 81 berichten
  • 94 stemmen

vol verwachting naar de movie gegaan. maar wat een tegenvaller achteraf.

het plot is verfrissend en uniek, de monsters raar en best fake

het einde is echt tenenkrommend slecht....

het is zo stil in de bios dat je iedere hap popcorn kan horen omdat er geen woord gesproken wordt in de film


avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

  • 1955 berichten
  • 1687 stemmen

Eindelijk weer eens een goede horror/sciencefiction film. Leuk gegeven dat de monsters super goede oren hebben en daarmee hun prooien vangen. De film is verder vrij simpel: Gezin overleeft door zover mogelijk geluidloos door het leven te gaan. Dit gaat natuurlijk soms fout en dan moeten ze overleven. Een klein minpuntje is dat we niet precies weten hoe sterk de monsters zijn, waar ze vandaan komen en hoeveel er zijn en waar ze verblijven als je geen geluid maakt. Het gezin loopt bijvoorbeeld vrij ontspannen door de bossen, maar dan kun je toch ook een monster tegen komen? Ook al maak je geen geluid? Ook zou je veel monsters kunnen doden, door vallen te maken. Zet een wekker op een bom. En laat de bom ontploffen. Er zal nog genoeg munitie zijn op verlaten legerbasissen? Misschien leuk voor een deel 2?


avatar van Shadowed

Shadowed

  • 11421 berichten
  • 6719 stemmen

Lekkere film.

Eindelijk eens een filmpje dat weer goed en dreigend is. Na het matige Winchester ben ik nauwelijks nog een redelijk horrorfilmpje tegen gekomen. The Strangers 2 was wel een leuke wegkijker, maar hij was niet echt goed. Deze is dat echter wel.

Begint ook meteen dreigend, in het begin is de film ook het engst. De spanning is om te snijden, de schrikmomenten werken en het gevoel dat je ieder moment gepakt kan worden is er zeker. Als de film over de helft komt zwakt hij echter af.

Er is veel spanning, maar aan het einde is het gewoon vermakelijk. De monsters zien er best grappig uit om heel eerlijk te zijn. Als iemand een hard geluid of schreeuw maakt gaat dit dan ook echter door merg en been. Zitten eigenlijk maar weinig minpunten in, behalve het belachelijke einde.


avatar van Chainsaw

Chainsaw

  • 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Eerste aangename verrassing: Meteen als de film begint ontdek je dat het hier niet gaat om een langgerekt oorsprongsverhaal. De premisse deed me verwachten dat het een gevalletje Signs zou worden - en daar had ik weinig zin in. Maar nee, A Quiet Place opent meteen in een soort post-apocalyptische wereld, waar men al gewend is om stil te leven. De premisse is simpel, maar blijkt enorm effectief. En bijzonder, want niet vaak zie je een film zo stil en met amper een zin dialoog. Je merkte dat het publiek in een bioscoop ook gedwongen wordt zo stil mogelijk te zijn, want er vallen nogal wat doodse stiltes. Daar wordt goed mee gespeeld en, hoe goedkoop of voorspelbaar ze soms ook zijn, de jumpscares werken daardoor vaak wel.

De cast doet het uitstekend, Blunt is sowieso een fijne actrice en Krasinski doet het als regisseur/acteur ook voortreffelijk. En ook hun kroost in de film, waaronder een doof meisje dat lijkt op Jeroen Woe en een jochie dat een enorm scala aan bange gezichtsuitdrukkingen heeft, zijn sterk. Maar niet alles aan A Quiet Place is een schot in de roos. De monsters zijn dreigend, maar het design is nogal lui. Niet dat ze lelijk gemaakt waren, maar vond het weinig inspirerend hoe de monsters er uiteindelijk uit zagen. Verder ontspoort de film tegen het einde. Met name het voorspelbare opoffering van vaders met dat zoetsappige 'ik hou van je' had van mij achterwege kunnen blijven. Net als moeders die nog even stoer het monster neerknalt met een shotgun. Op zulke momenten wordt de film teveel een 'film', helaas. A Quiet Place deed me meerdere malen denken aan 10 Cloverfield Lane: Een teleurstellend slot, maar verder enorm spannend, intrigerend en soms zenuwslopend, met maar heel weinig middelen.

3,5 sterren.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7318 berichten
  • 0 stemmen

cor1946 schreef:

Heel goede film. Is wennen die stille periods. Maar als er de muziek bij kwam prima. Het verhaal en monsters was wennen. Het acteurs werk was prima.

Hoezo wennen? Nog niet veel films gezien soms??



avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Jimbo! Als groot fan van The Office is het altijd leuk om Krasinski te zien. En wat speelt hij goed, evenals de rest van de cast. Ook een origineel verhaal, sterk concept. De film is erg spannend. Zeer goed.

4,0


avatar van darkcity

darkcity

  • 644 berichten
  • 1475 stemmen

Een frisse wind door het horror genre na al die Conjuring en Annabel bagger van afgelopen tijd! Simpel concept maar oh zo effectief! Net nu je dacht dat niemand in Hollywood meer origineel kon zijn. Halleluja!!!



avatar van TimF

TimF

  • 284 berichten
  • 397 stemmen

A Quiet Place heeft een erg lange aanloop. Er gebeurt, op een uitzondering na, weinig. Simmonds is maar een kind, maar o wat vond ik haar irritant om naar te kijken. Dan ligt er nog een dik Amerikaans sausje over de hele film heen, waar ik persoonlijk slecht tegen kan. De monsters zien er inspiratieloos uit; het lijkt alsof ze 20 jaar geleden gefabriceerd zijn door Albert Wesker in de computergame Resident Evil.

Het waarschijnlijk hoge budget maakt nog veel goed want de settings zijn dan wel weer mooi. En het idee is natuurlijk wel bijzonder.

Overrated. 3*