ad

Met onder meer: Matthias Schoenaerts, Colin Firth en Léa Seydoux

Releasedatum: 6 december 2018

Over Kursk

"Together till the end"

De film vertelt het verhaal van de ramp in 2000 met de K-141 Kursk onderzeeër waarbij 118 Russische zeelieden stierven. Tijdens een Russische vlootoefening in de Barentszzee zinkt de onderzeeër na enkele explosies. 23 bemanningsleden overleven de ramp en wachten wanhopig op hulp, terwijl hun zuurstof op dreigt te raken. Ondertussen vechten familieleden wanhopig tegen politieke obstakels en onmogelijke kansen om hen te redden.

imageimageimageimageimageimageimage

Russian Rescue Ship Captain

Oleg Lebedev

avatar van mixmaster

mixmaster

Jammer van de taal, dat had natuurlijk Russisch moeten zijn.

De film is verder wel realistisch en mooi gemaakt, goed acteerwerk ook.

Het is en blijft een schande dat de Russen destijds geen buitenlandse hulp wilden hebben, een beslissing die je de nabestaanden nooit uit kan leggen.

avatar van coumi

coumi

Beter dan ik had verwacht, dramatisch gezien best goed, wordt er uitgehaald wat er in zit. Achteraf realiseer je je best dat de makers zich wel erg veel creatieve vrijheid gunnen, want wat er in werkelijkheid precies aan boord bij de overlevenden gebeurde is niet bekend. We zullen het maar de klasse van Vinterberg en de zijnen noemen dat hun eigen invulling voortdurend aan de goede kant van de lijn blijft(alhoewel die slotscène waarin de mannen vlak voor hun zekere dood nog even samen krachtig een lied zingen, echt te veel van het slechte is) . Over het geheel genomen toch een behoorlijk evenwichtige film die werkt door de bijna documentaire achtige stijl en mede daardoor gelukkig nergens te sentimenteel word. Van de andere kant had je van deze eigenzinnige regisseur iets meer dan ook een eigen signatuur veracht, iets meer durf om de verplichte Titanic conventies te doorbreken. De stellingname dat de mannen gered hadden kunnen worden als die eigenwijze Russen de hulp van de vermeende vijand hadden geaccepteerd doet daarnaast ook wat geforceerd aan, voelt niet helemaal lekker, maar voor de rest meer dan geslaagd. Schoenaerts zet een prima hoofdrol neer(België heeft weer een echte filmster), Bond girl Seydoux huilt erg overtuigend, verrassende rol van Firth die eens niet achter de meisjes aanzit, en respect voor de inmiddels hoogbejaarde legende Von Sydow, die een ondankbare rol met zijn bekende waardigheid goed invult.

avatar van clubsport

clubsport

• 2036 berichten

Het is natuurlijk allemaal mooi en dramatisch verfilmd maar wel met een flinke dikke westerse bril op

en natuurlijk een hoop anti russische bureaucratische verhaal lijntjes eromheen .

In hoeverre dat op waarheid berust is natuurlijk lasig te bepalen maar wel is vast te stellen dat dit cliche een soort standaard is geworden van de huidige films over deze zaken .

Om nog een beetje onpartijdig over te koemn had men op zijn minst russisch sprekende acteurs kunnen casten .

Als drama prima geslaagd maar dat was natuurlijk moeilijk te verkloten met zo'n verhaal , als historische gebeurtenis is het een stuk minder indrukwekkend .

avatar van Doom4

Doom4

Goede film,

Vond alleen het einde iets te snel gaan... ongeloofelijk dat het zo is gegaan.

scorsese

Goeie film waarin een Russische militaire oefening op zee misgaat en een duikboot zinkt. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal waarbij er wel wat meer had ingezeten mbt het politieke spel dat gespeeld wordt tijdens de reddingsactie. Ondanks dat Thomas Vinterberg hier aan het roer staat, is dit een vrij standaard rampenfilm. Onderhoudend van begin tot eind, soms spannend, een prima cast en het ziet er allemaal wel goed uit. Een nipte 3.5 sterren.

avatar van blurp194

blurp194

Drama.

Als vertelling heeft de film weinig nieuws te brengen - alle conspiracy theories even daargelaten, komt het wel op me over dat de versie die de film geeft ondertussen wel algemeen geaccepteerd wordt. Wel een ietsje gedramatiseerd, en zoals gebruikelijk vraag ik me daarbij dan af waarom dat dan nodig gevonden is. Dat gaat dan vooral om de timing - want de arme stakkers waren al lang voor de eerste reddingspoging gestorven, en had het hoe dan ook weinig uit gemaakt omdat elke redding te laat was geweest.

Even los van de taal die natuurlijk niet klopt, slaagt Vinterberg er wel erg goed in om een behoorlijk sterke Russische sfeer neer te zetten. Vooral Schoenaerts en Seydoux komen daar wat mij betreft volkomen geloofwaardig mee weg, en daar valt de niet kloppende taal dan nauwelijks meer bij op. Net zoals Colin Firth zijn typecasting als romantische antiheld moeiteloos achter zich laat, en zomaar even een echte marineman laat zien. Sterke regie, zonder twijfel, en Vinterberg heeft de bekende scenes - waarbij de mevrouw een spuitje krijgt - ook goed onder controle, zodat het meer een echo is van wat je je nog herinnert dan dat je iets nieuws ziet.

Kortom, het verhaal is dan gekend en je moet er niet veel nieuws van verwachten, maar het is wel een sterke film geworden, met mooie rollen en strakke regie. En dan moet me even van het hart, het contrast van deze film met die andere onderzeebootfilm die ik van de week zag - Hunter Killer. Schrijnend.

Tarkus

Goede film over de ramp met de Kursk.

Met een internationale cast, waaronder vele Belgische namen naast hoofdrolspeler Matthias Schoenaerts.

Alles is prima in beeld gebracht en het verhaal op zich, uiteraard waar gebeurd is zo onthutsend, vooral de reactie van de Russische top, die door hun weigering hulp van buitenaf te aanvaarden de dood van de nog overlevende zeelui van dat moment op hun geweten hebben.

Wat me nu nog het meest verbaasde is het feit dat deze ramp in 2000 is gebeurt, dus al bijna 20 jaar geleden, ik heb de berichtgeving destijds op de voet gevolgd en het verbaasde me nu dat het al zo lang is geleden, het lijkt wel of het is de dag van gisteren gebeurt.

Kortom, mooie prent, die helaas een slechte afloop kent, maar dat wisten we dus al reeds 19 jaar...

avatar van blackwolves

blackwolves

mensen leven en politiek gaan niet samen. dit is het verhaal van de onderzeeër de boot die net zoals vele een naam kreeg dat hij onzinkbaar was waar hebben we dat nog gehoord? een film verteld het ware verhaal tot bijna bij de werkelijkheid of het ongeluk van een Russische duikboot dat vele mensen het leven kosten terwille van de politiek. prachtig gefilmd en in beeld gebracht goed geacteerd. een oefening loopt uit op een ramp das boot maar dan in het echt geen duitse maar Russische mensen geen oorlog maat vrede. gevangen in een ijzeren doos blik geen uitweg. zeer de moeite waard om hem gezien te hebben je leeft bijna geheel met de bemanning mee. spanning drama angst onder de zee.

avatar van Icer

Icer

Jammer, maar de Russische stereotypes en Engelse taal zijn een spelbreker van de bovenste plank.

avatar van missl

missl

Spannend maar natuurlijk allemaal discutabel want je weet het niet.

Op the sailors band ken ik toch echt een ander liedje.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Toch wel goede rampenfilm. Even wennen aan het Engels, maar ja, als ze Russisch zouden spreken zat je ook maar ondertiteling te loeren. Dat hoefde dan nu niet. Elk nadeel hep se voordeel zeggen ze dan.

Jammer een beetje dat het verhaal over de verschrikkingen van de bemanning, die vrij standaard in beeld gebracht werden, eigenlijk ondergeschikt was aan het verhaal van de Goeie Russen en de Slechte Russen, en dat de Goeie Russen toch wel een beetje sympathie hebben voor het Westen. Of dat nou zo is of niet, maar het is zo verschrikkelijk vermoeiend propagandistisch.

Toeval overigens: na de film keek ik uiteraard even op de Wiki om één en ander na te zien, en blijkt dat deze ramp op de dag af 19 jaar geleden heeft plaatsgevonden. 12 augustus.

Nou, daar zit geen boodschap in hoor, is gewoon toeval.

BBarbie

Vrij matte rampenfilm, die te weinig spannende momenten kent. Wat er van het verhaal klopt, zullen we wel nooit weten. Goed beschouwd was de confrontatie tussen de admiraal en het zoontje van een van de slachtoffers het enige hoogtepunt van deze film.

Theunissen

Toen de ramp met de Russische onderzeeër K-141 Kursk plaatsvond op 12 augustus 2000, toen was ik op vakantie in Canada en Amerika en toen heb ik er niet al te veel van meegekregen.

In dit waargebeurde verhaal draait het dus om de Russische onderzeeër K-141 Kursk. Tijdens een oefening met de Russische Noordelijke Vloot in de Barentszzee, vindt er na enkele explosies (door torpedo's) een ramp plaats waarbij de onderzeeër zinkt. De 23 bemanningsleden die de ramp overleven wachten in wanhoop op hulp van buitenaf, terwijl hun zuurstof dreigt op te raken.

Deze politieke rampenfilm is inderdaad vrij mat en dat is best jammer, want dit is tot nu toe de duurste film van de Deense regisseur Thomas Vinterberg (o.a. "Festen (1998)" en "Jagten (2012)") en de cast mocht er zeker ook wezen met hoofdrolspelers als Matthias Schoenaerts (als de Russische marine luitenant-kapitein Mikhail Kalekov), Colin Firth (als de Britse commandant David Russell) en Léa Seydoux (als Tanya, de echtgenote van Mikhail Kalekov), die het overigens wel verdienstelijk doen, maar meer ook niet.

Normaal gesproken draait het in duikbootfilms om claustrofobie (het enige wat benauwend is, is het beeldformaat tijdens de opening en het einde van de film, welke zich niet op zee afspelen), afgaande alarmlichten en onheilspellende onderwatergeluiden, maar dat is allemaal niet in deze film van toepassing. Ook was het misschien voor de sfeer (die best duister is) beter geweest als men als voertaal Russisch (dan ben je eigenlijk wel helemaal afhankelijk van de ondertiteling) had gebruikt i.p.v. Engels, want alleen tijdens opening van het verhaal (waar marinekapitein Mikhail Kalekov Russisch spreekt tegen zijn zwangere vrouw Tanya en zoontje Misha) wordt er eventjes Russisch gesproken en daarna (vanaf een marinebruiloft) is de voertaal Engels en dat blijft zo tot het einde.

Het verhaal bevat drie verschillende verhalen, namelijk over de overlevingsstrijd van de bemanning (de kameraadschap van de bemanning wordt nooit bekritiseerd of betwijfeld) aan boord van de Kurk, over de achtergebleven echtgenotes (die vooral nobel worden neergezet) die door de Russische autoriteiten (die krijgen een stevige veeg uit de pan en komen er niet best vanaf) worden voorgelogen, en over de Britse marine, die de falende Russische reddingsdiensten maar al te graag een handje wilt helpen, maar nul op het rekest krijgt van de Russische autoriteiten. Het verhaal is degelijk en weet ook wel te boeien, maar is vooral eendimensionaal en ondanks dat een en ander echt gebeurd is, is het zelden aangrijpend.

Al met al een degelijk en technisch perfect verfilming over de ramp met de Russische onderzeeër K-141 Kursk, waarbij het vooral draait om kameraadschap en overlevingsdrift en dat is laatste is uiteindelijk op tragische wijze niet gelukt (de mannen van de Kursk lieten 71 kinderen achter).

avatar van Alathir

Alathir

Blijkbaar vergeten op te stemmen zie ik nu. Kursk zit al wat verder in mijn geheugen maar ik herinner me wel dat er spanning in zat. Leuk is ook de dialoog tussen de Russen en de Britse marine om de crew te redden. Toen deze ramp zich in realiteit voltrok was ik nog te jong om dit echt te volgen. Ik kende het verhaal dan ook niet en had er in feite nog niet echt iets over opgevangen moet ik bekennen. Het wordt niet te dik aangezet vind ik en het einde is wat de film verdiend.

avatar van james_cameron

james_cameron

Arthouse specialist Thomas Vinterberg lijkt een beetje een vreemde keuze als regisseur van deze Luc Besson produktie, maar gelukkig valt dat in de praktijk wel mee. Hij weet vaardig om te gaan met de meer spectaculaire aspecten van de film; het is juist in de meer dramatische scenes dat de film een beetje tegenvalt. Hoewel er degelijk spel wordt geleverd komen de personages er een beetje bekaaid af en nergens wordt het tragische lot van de hoofdpersonen echt voelbaar. Het blijft allemaal wat aan de oppervlakte. No pun intended.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Een film die wat mij betreft redelijk onbekend en ondergewaardeerde is, gebasseerd op het meer dan prima boek A time to die - The Kursk disaster van Robert Moore die meer dan prima de reis, ongeluk, politieke beslommeringen en de popelende Europese hulptroepen omschrijft maar tevens ook de fnuikende staat van de Russische marine en problematiek van personeel en familie.

Prima is het beeld van de troosteloze stad die slechts gebouwd is ter huisvesting van het personeel en familie. Mooi zijn de beelden van 'die dikke big', zoals Jan Van Seumeren de onderzeeër noemde toen Mammoet het wrak borg, aan de kade, varend en na het ongeluk op de bodem. Tevens prima de slechte omstandigheden qua salaris en materiaal. Authentiek sfeertje qua kleurenfilters en uniformen, het aangepaste kleinere beeld geeft een nog realistischer randje. De explosie zelf veroorzaakt door een foutieve lasnaad en een chemieproces veroorzaakt door de brandstof, liet de oefentorpedo ontploffen. Daarna ontplofte de hele torpedoruimte met alle aanwezige torpedo's en een schokgolf van 3,5 op de schaal van Richter. Alles meer dan prima gemonteerd en in beeld gebracht.

De hele situatie aan boord met de nog levende bemanning blijft gissen. Men weet niet hoe lang ze nog leefden, noch wat ze precies deden. Dat ze in leven waren bewijst een geschreven briefje, en dat er een incident plaats vond met een chemische cassette om zuurstof te creëren is waarschijnlijk vanwege de schroeiplekken. Wat we zien zien aan boord van het 9 compartiment met de 23 overlevenden is gissen. Het is speculatief wat daar plaats vond. Vochten de mannen om te overleven? Waren ze bij de eerste koppelpoging van de Priz nog in leven? De eerste uren in ieder geval nog wel getuige het briefje...Een volgende vraag is waar ze nu precies aan overleden. Uiteraard zuurstofgebrek en eventueel longoedeem. Maar was de zuurstof gewoon op? Speelde onderkoeling een rol? Of was er toch een ongeluk gebeurt met de hoog ontvlambare superoxide chemische zuurstofkits? Schroeivlekken op het briefje suggereren het laatste. Waren ze toen al dood of bewusteloos? Het blijven vragen waarop geen antwoord is net als die laatste uren mogelijk dagen.

De film geeft een prima beeld van de mannen in die fase en ogen vrij kalm. Een gedeelte die overigens niet het meest interessant is. Ik persoonlijk vind het politiek gehakketak veel interessanter. Noorse en Engelse specialisten konden binnen uren ter plaatste zijn en nog een reële kans zijn voor de 23. Toch bleven de Russen stelselmatig ontkennen dat ze het niet in de macht hadden. Een boeiend beeld van onmacht, teloorgang, frustratie en pure koppigheid komt naar voren met de ingesloten en hun familie als voornaamste slachtoffer.

Met de wetenschap dat de film best wel een accuraat beeld geeft verveelt de film niet, schokt, komt met een treffende beeld betreffende Russische wantoestanden en de sluier die om alles heen hangt. Gisteren nog met grote interesse een docu op Youtube gezien wat de berging betreft van de Koersk door familie bedrijf van Seumeren, Mammoet, uit Utrecht. Al met al een meer dan prima film van een boeiend maar verschrikkelijk onderwerp.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

• 2051 stemmen

Matig.

Kursk is een iets te lange film. Er beweegt uiteindelijk weinig, ook in spanningsopbouw. Het blijft allemaal vrij vlak na de ramp en het aftellen is te weinig broeierig. De moed der wanhoop, zowel bij de bemanningsleden als de families die druk proberen uit te oefenen op de officiële instanties, blijft oppervlakkig, ondanks een solide cast, met Matthias Schoenaerts en Léa Seydoux in de hoofdrollen. Colin Firth maakt ook nog zijn opwachting, later in de film.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Kursk heeft alles om een goeie film te zijn met een indrukwekkende cast en crew. En toch komt het over als een slome film waar de rem op zit en weinig mensen zin in lijken te hebben. De film voelt te lang aan en kan geen spanning op bouwen. Terwijl gelijkaardige onderwerpen als Titanic of Chernobyl evengoed een einde hebben dat iedereen kent zoals bij de Kursk, lukt het die film en serie wel om de spanning op te bouwen. De acteurs maken nog wat goed, maar kunnen de film niet echt redden.

avatar van amenmalek

amenmalek

Op basis van het geschetste beeld in deze prent en wat logisch nadenken en kennis over Koude Oorlog verhoudingen tussen Oost en West, kan met aan grote waarschijnlijkheid grenzende waarheid dat de nog overlevende bemanning van de Kursk omgekomen is door een samenloop van uiterst vijandige omstandigheden honderden meters diep in de zee, maar bovenal: Russische arrogantie en koppigheid.

Niet al te snelle film die bij vlagen iets inzakt. Het geheel is boeiend in beeld gebracht. Uiteraard zullen Russische autoriteiten het niet eens zijn met het geschetse beeld en zal er veel rooskleuriger gepoogd worden te beschrijven hoe ze er alles aan hebben gedaan en dat het niet hun schuld was. Tja.. er zijn altijd meerdere kanten aan een verhaal, echter bekruipt me wel snel het gevoel dat je samen sterker staat. Geen natie in de wereld is bij machte alles zelf te regelen en we hebben elkaar nodig. Dat is misschien wel de belangrijkste boodschap die deze film meegeeft.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Vinterberg slaagt erin om een goede verfilming te maken, los van (te) veel sentiment en met een goed midden tussen menselijk drama en onderwaterthriller.Velen klagen over gebrek aan spanning maar dit soort waargebeurde drama's heeft daar totaal geen nood aan vind ik. Precies 20 jaar na de feiten kon ik me nog maar weinig herinneren van het hele gebeuren, behalve dat iedereen omkwam. En toch, meer dan eens leek de redding binnen handbereik maar hadden dan ook veel pech.

Het legt toch veel bloot over een verouderde Russische vloot en dito militaire hiërarchie : slecht onderhouden apparatuur, lekkende torpedo's, een marine met oude mannetjes aan de top dat vooral uitblinkt in geheimdoenerij en leugens. Dit is het soort drama's dat alleen maar verliezers kent op het einde.

Ik twijfelde er nog aan of Vinterberg, als arthouse regisseur, hier wel de juiste man voor was, maar hij bleek in ieder geval vakkundig genoeg om de geheugens terug op te frissen met een grootschaliger film dan men gewend is van hem. Ik vond het een prima en sterke film die het drama op een neutrale manier vanuit verschillende perspectieven benadert.

avatar van barcam

barcam

Lachwekkend door het taalgebruik en stereotiepe personages.

Zoals vlaamse acteurs die Russen voorstellen en Engels spreken.

Zeer matige film die niet blijft hangen en nooit spannend is.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Graaf Machine schreef:

Toch wel goede rampenfilm.

Gisteren eens gekeken. Wist niet eens meer dat ik hem vorig jaar ook al gezien had. Herkende opeens dingen waarvan ik me eerst afvroeg in welke andere film ik dat toch gezien had, maar langzaam kwam ik er achter dat ik deze dus al eens afgedraaid had. En niet eens zo lang geleden.

Snap niet dat ik hem goed vond, vorig jaar, nu vond ik het maar een vrij saaie en clichématige film. Als je na een jaar ook al niet meer weet dat je hem ueberhaupt al gezien hebt, kan het ook nooit veel soeps zijn.

avatar van willemfilm

willemfilm

Een hele aardige, zich traag voortslepende, filmisch prima onderzeebootfilm. als het een verfilming is van een waargebeurd verhaal, is het meest bij elkaar verzonnen vermoed ik omdat geen mens t overleefd heeft . Verder zijn het matige films wanneer iedereen Engels spreekt ipv hun eigen taal -1. De Russen worden wel weer als klunzen weggezet tov suprematie vd Britten. De laatste scene begreep ik niet waarom dat luik ‘zomaar’ werd opengetrokken.

avatar van Antinous

Antinous

willemfilm schreef:

Niet kijken dus! als Russen engels praten is het niet echt. bedankt voorde tip

avatar van Siauliai

Siauliai

Een van de meest ontroerende en pakkende films die ik ooit gezien heb (en je mag weten: ik heb HEEL VEEL films gezien). Het verhaal, de opnames, de acteurs waren balsem voor de gekwetste ziel voor de Kurskmannen en hun gezinnen.

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2077 stemmen

Nipte 3. Teveel heldendom en te weinig actie. Weinig verrassende zaken daar t steeds wordt aangekondigd.. los van dat we de afloop al kennen. Stomme Russen.

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2077 stemmen

willemfilm schreef:

Vreselijk dat Engels. Heft de sfeer op.

Dat luik trokken ze niet zomaar open zee hadden eerst een test gedaan of er nog zuurstof was binnen.

avatar van Capablanca

Capablanca

macrobody schreef:

Tevens wordt uitvergroot dat Rusland geen hulp wilde van buitenaf wat gewoon logisch is als je je militaire geheimen wil bewaken. Waar niets over wordt gezegd is dat de Sovjet Unie een paar jaar daarvoor uiteen is gevallen door toedoen van het westen en dat Rusland min of meer gedwongen wordt mee te gaan in de bewapeningswedloop met de Amerikanen anders staan ze ineens voor je deur.

Regel 1: alles is altijd de schuld van het Westen.

Regel 2: is iets niet de schuld van het Westen, dan geldt regel 1.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Een heerlijk begin met fijne acteurs, sfeervol camerawerk en de belofte van lekker claustrofobische actie, maar wanneer halverwege de politieke complicaties en de diplomatieke verwikkelingen binnen komen schuifelen verliest de film niet alleen z'n tempo maar ook de grip op mij. Voorspelbaarheid troef vanaf dat moment, niet alleen omdat de einde bekend is maar ook er overal zo duidelijk getelegrafeerd wordt dat de Russen geen gezichtsverlies willen gaan lijden. Goed gemaakt, maar uiteindelijk toch met te weinig eigens om lang in mijn geheugen te blijven. Geen minpunten voor de taal: dat buitenlanders in een film Engels spreken is voor mij nooit een obstakel. Uitstekend spel van Matthias Schoenaerts, en een piepklein rolletje van een ander Vlaams ikoon (en een persoonlijke favoriet), Josse de Pauw.

avatar van Rickyman

Rickyman

Een uitstekende, waarheidsgetrouwe film en kan me dat hele drama en de opstand van de vrouwen nog wel herinneren, weken in het nieuws geweest. Natuurlijk zijn we aan spectaculaire actie gewent, maar dat zou afwijken van het verhaal, zet dan een Under Siege oid op.

Heb me ook totaal niet aan de Engelssprekende Belgen gestoord, was dat wel zo dan nog geen reden om daarvoor een belachelijke lage waardering te geven.

avatar van Elchapo

Elchapo

Redelijke waargebeurde rampenfilm,wat zijn die russen toch een hardleerse stijfkoppen.raar volk met een tiran als president.3.5 stars.

avatar van Boneka

Boneka

Had deze film lang laten liggen wegens wisselende kritieken. Ik deel ze deels. Hij begint goed met opvallend klein beeld. Waarschijnlijk om het lekker authentiek te houden. Beelden zijn prima wat ook geldt voor de omgeving die er goed Russisch uitzien. Helaas is de taal voor 90 procent Engels. Beetje jammer maar dát levert niet echt minpunten op. Hij begint goed en heeft zelfs de sfeer van the Deer Hunter. Ook qua muziek. Helaas is de explosie er al na zo'n 25 minuten en dan moeten we nog 1,5 uur gaan

Gelukkig houdt het niveau lang vol tot de laatste 20 minuten. Te snel afgewerkt met een minimale spanning op het eind. Hij bloeit daarom een beetje dood.

Toch blijft de film redelijk overeind staan spelen de acteurs prima en zit het technisch goed in elkaar. Helaas weten we niet of er dagboeken zijn bijgehouden. Dus wat er echt binnen heeft afgespeeld zullen we nooit weten.

Film 3,0

Beeld 4,0