• 8.603.011 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Kursk

"Together till the end"

De film vertelt het verhaal van de ramp in 2000 met de K-141 Kursk onderzeeër waarbij 118 Russische zeelieden stierven. Tijdens een Russische vlootoefening in de Barentszzee zinkt de onderzeeër na enkele explosies. 23 bemanningsleden overleven de ramp en wachten wanhopig op hulp, terwijl hun zuurstof op dreigt te raken. Ondertussen vechten familieleden wanhopig tegen politieke obstakels en onmogelijke kansen om hen te redden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Oleg Lebedev

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Redelijke waargebeurde rampenfilm,wat zijn die russen toch een hardleerse stijfkoppen.raar volk met een tiran als president.3.5 stars.

avatar van Boneka

Boneka

Had deze film lang laten liggen wegens wisselende kritieken. Ik deel ze deels. Hij begint goed met opvallend klein beeld. Waarschijnlijk om het lekker authentiek te houden. Beelden zijn prima wat ook geldt voor de omgeving die er goed Russisch uitzien. Helaas is de taal voor 90 procent Engels. Beetje jammer maar dát levert niet echt minpunten op. Hij begint goed en heeft zelfs de sfeer van the Deer Hunter. Ook qua muziek. Helaas is de explosie er al na zo'n 25 minuten en dan moeten we nog 1,5 uur gaan

Gelukkig houdt het niveau lang vol tot de laatste 20 minuten. Te snel afgewerkt met een minimale spanning op het eind. Hij bloeit daarom een beetje dood.

Toch blijft de film redelijk overeind staan spelen de acteurs prima en zit het technisch goed in elkaar. Helaas weten we niet of er dagboeken zijn bijgehouden. Dus wat er echt binnen heeft afgespeeld zullen we nooit weten.

Film 3,0

Beeld 4,0

Geluid 4,0

Extra's 2,0

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2082 berichten

Wat erg jammer was de taal, ik begreep niet waarom deze Russische film geheel engels was, maar dan ook nog eens allemaal niet engelse.

Wat / hoe waarom speelt de in België geboren Nederlandse actrice " Eva van der Gught " een engelse die dan weer Russisch moest voorstellen?

Hoe dan ook de vrouwen aan land acteren vreselijk.

De mannen in de onderzeeër spelen gelukkig ontzettend goed.

Je leeft enorm met ze mee, de sfeer in de onderzeeër is beklemmend.

Dat zijn de enigste goeie scenes overigens.

Maar de slecht sprekende / acterende Russische vrouwen...

je krijgt tijdens de film alleen niet te zien hoe lang en hoeveel dagen er overheen zijn gegaan.

Na afloop ook geen echte foto's van de echte helden, krantenkoppen ofzo, dat is ook wel jammer, dat geeft toch ook na afloop nog een extra besef dat het echt gebeurt is.

avatar van K. V.

K. V.

Dit waargebeurde verhaal eens bekeken en het was niet mis. Nog heel wat bekend volk in deze film. Het verhaal was wel spannend genoeg en de film zag er goed uit.

Vond hem wel eens de moeite om gezien te hebben.

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

mooie film over dit waargebeurde verhaal,

avatar van het lallende kadaver

het lallende kadaver

wat een drama als ze het hadden overleefd hadden ze nu tegen de oekraine gevochten.