Thor: Ragnarok (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Taika Waititi
met Chris Hemsworth, Cate Blanchett en Tom Hiddleston

Thor zit gevangen aan de andere kant van het universum. Hij moet in een race tegen te klok proberen om naar Asgard terug te keren om Ragnarok te stoppen. De vernietiging van zijn thuiswereld en het einde van de beschaving van Asgardian liggen nu in handen van een almachtige nieuwe bedreiging, de meedogenloze Hela.

TMP
Verrassend luchtige en frisse film, deze derde Thor film. Ondertussen zijn er wel erg veel Marvel films uitgekomen in relatief korte tijd, zodat de verzadiging een beetje toeslaat, maar deze film is wel de moeite waard. De interactie tussen Thor en Loki is altijd wel aardig, zo ook hier. Verder ook leuke bijrollen, onder meer voor Hulk. Tegenstander Hela komt niet heel erg denderend uit de verf, maar omdat deze film zichzelf qua verhaal niet al te serieus lijkt te nemen, is dat niet zo erg. Het plot is overigens wel best gedegen en onderhoudend genoeg.

Wat een tegenvaller. Ik hou van superheldenfilms, jaja...beetje een nerd ben ik wel.
Maar de hoeveelheid ontzettend flauwe humor in deze film vond ik verschrikkelijk.
Haalt de spanning volledig uit de film en heb meer het idee dat ik naar een comedy aan het kijken ben.
Hoop niet dat Marvel deze trend doorzet.

avatar van Bakema NL
Best leuke film. Maar de Marvel characters verdienen meer.
De hele sf setting voelt misplaatst bij Thor in Asgard. Dit moet een stevige voet hebben in de Noorse Mythologie en niet in Star wars.
Er is genoeg gezegd ook over Elba als Heimdall....Noors...blank...niet op zijn plek dus, boeit niet of het een goed acteur is of niet....amper in beeld ook nog, rol had een nobody ook kunnen doen. Krijgen we hier ook nog eens black Valkyrie....hoe geloofwaardig, niet dus. We zien een glimp van de 'echte' Valkyrie, de blonde die sterft in die herinneringsscene. Maar ja, niet pc genoeg, we moeten een diversiteitsquotum halen natuurlijk. Daarom ook nog even zo'n Aziaat in beeld ergens in een scene....hoppa, weer eentje afgetikt, strontvervelend. Belangrijk voor het verhaal? Nee. Toch strontvervelend. Noorse mythologie.....blank. Zijn er altijd mensen die gaan zeuren dat dat niks uit maakt, niet belangrijk voor het verhaal.....klopt, maar het is onlogisch en wordt bewust gedaan....krampachtig. En ok, laten we meegaan in die sjw mensjes en het is oh zo belangrijk.....hoeveel blanken liepen er in Wakanda rond? .....ik wacht.....oh ja, was de bad guy natuurlijk . Zou ook niet logisch zijn, dat is een geisoleerd Afrikaans land, nogal logisch dat er geen blanke te bekennen is. Dubbele standaarden dus, gewoon vervelend en opzichtig krampachtig.
En de humor blijft te geforceerd lollig in de Marvel films, zouden ze eens mee moeten kappen. Ook een Jeff Goldblum vond ik hier niet lollig, want hij speelde Jeff Goldblum, geen Grandmaster.
En dan nog Ragnarok. Had aub Mangog gedaan en geen Hela. Maar ach, als je dan toch pc bezig bent ga je natuurlijk liever voor een sterk vrouwelijk personage...zucht. En natuurlijk is zij de dochter van Loki, niet van Odin.
En met Mangog had je een perfect opstapje naar Thanos, konden ze zo rechtstreeks uit de comics overnemen.

Ach ja, vermakelijke film weer, er wordt weer wat geknokt en lollig gedaan over een flinterdun verhaal en voor de gemiddelde filmbezoeker lijkt dat genoeg te zijn. Deze characters verdienen echter gewoon meer. Nergens komen de films ook maar in de buurt van de comics......en ik bedoel niet de comics van de laatste 10 tot 15 jaar van Marvel, want die komen op zichzelf nog niet half in de buurt van alles dat eerder kwam.

avatar van K. V.
De Thor verhalen zaten redelijk ver, maar ik heb me er toch goed mee kunnen amuseren. In het begin was de humor nogal krampachtig, maar gelukkig werd het wel beter.
De film zag er ook weer uitstekend uit en verder was de cast goed op dreef.
Ondanks de lange speelduur verveelde hij ook niet.
Vond het een prima film.

avatar van martijn011
Ben allang de draad kwijt van alle verhaallijnen van de grote hoeveelheid Marvel films die verschijnen, maar kan me er toch meestal goed mee vermaken.
Zo ook deze derde Thor-film, waarin opvalt dat er bewust gekozen is voor een komische noot. Iron Man heeft meestal de lach aan z'n kont hangen, de rest is behoorlijk serieus. Maar meteen in de openingsscène valt op dat Chris Hemsworth ook grappig uit de hoek kan komen. De film kent een groot aantal geslaagde grappen, ook moet gezegd worden dat de cast erg goed op dreef is.

Loki is één van m'n favoriete personages, ook nu weer voegt hij echt iets toe met z'n geraffineerde streken.
Cate Blanchett als Helda is overtuigend als villain, alleen heeft ze niet heel veel screentime. Sowieso is het verhaal ondergeschikt aan de humor en het visuele aspect, want dat moet gezegd worden, het ziet er geweldig kleurrijk uit.
Ruim voldoende, één van de betere Marvels en sowieso de beste Thor-film.

avatar van jippie2010
Helaas, 1 van de minste Marvels die ik heb gezien.
De film lijkt haast een karikatuur van zichzelf te worden,
waarbij de humor over the top is en het nergens vernieuwend wordt.
Alles is natuurlijk verder ik in orde, de film is technisch goed gemaakt.
Daarom een krappe voldoende, maar laten ze me teleurgesteld achter. *3.0

avatar van El ralpho
Kneel for the Marvel universe

Het Marvel universum gaat hard, enorm hard. Thor: Ragnarok is slechts een van de vele successen die Marvel de laatste jaren behaald heeft. Ook dit derde deel van de god van de donder is weer vermakelijk. Wel blijf ik me bij alle Marvel films storen aan de momenten waarbij het om grote veldslagen gaat en aan de enorme overdaad aan CGI die hier eigenlijk standaard bij komt kijken. Daarnaast moet het allemaal ook binnen de perken blijven vanwege de 12+ rating bij de meeste Marvel titels. Ook wanneer iemand bijvoorbeeld doorboord wordt door een speer zie je dus geen druppel bloed. Ik blijf dit toch altijd storend vinden.

Dit derde deel in de Thor reeks is op zijn sterkst tijdens de opzet, en de creatieve manier waarop godin van de dood Hela verslagen wordt. Al kreeg ik wel een deja vu naar het eindgevecht uit Doctor Strange. Het gevecht tussen Thor en de Hulk is ook tof gedaan en Sakaar is een wereld die echt ademt en leeft en geloofwaardig overkomt. Daarnaast vond ik Hela een redelijk goed neergezette schurk en een stuk sterker dan de gemiddelde Marvel villain.

De humor is helaas niet altijd geslaagd te noemen. Vooral bepaalde types zijn leuk neergezet door onder meer Jeff Goldblum en Tessa Thompson, maar hier staan ook weer missers tegenover zoals Skurge (Karl Urban ) en Korg (Taika Waititi). Ik kreeg vaak het idee dat Ragnarok voor eenzelfde benadering als de Guardians of the Galaxy probeerde te gaan, maar de regisseur slaagt hier lang niet altijd in. Het is dan ook doodzonde dat James Gunn het derde deel van Guardians niet gaat regisseren, maar goed, dat verder ter zijde..

Deze Marvel productie doet wat hij moet doen en voldoet weer aan de verwachtingen. Je weet ongeveer wel wat je van Marvel kunt verwachten, wat zowel de kracht als de zwakte van de onderneming is. Vooral de veldslagen ken ik daarbij nu onderhand wel, maar het blijft interessant om te zien welke richting Marvel uit wil gaan.

avatar van Thampon
luka1978 schreef:
Hoop niet dat Marvel deze trend doorzet.

Vond en vind ik er zelf ook van, goed voor een publiek van 10 tot 13 jaar!