Thor: Ragnarok (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Taika Waititi
met Chris Hemsworth, Cate Blanchett en Tom Hiddleston

Thor zit gevangen aan de andere kant van het universum. Hij moet in een race tegen te klok proberen om naar Asgard terug te keren om Ragnarok te stoppen. De vernietiging van zijn thuiswereld en het einde van de beschaving van Asgardian liggen nu in handen van een almachtige nieuwe bedreiging, de meedogenloze Hela.

Vind Marvel coole films maken. Maar helaas bepaalde films vind ik niet zoveel aan. Zoals de Thor films. Terwijl ik zijn personage in The Avengers wel weer heel cool vind had ik nu toch veel meer gehoopt nu de hulk in de film zit. Die scenes zijn ook echt wel cool. Maar de sfeer op de planeet is zo saai.

2* voor de Hulk en de humor. Verder vond ik er echt niet veel aan.

IH88 schreef:

Zoiets heet sarcasme .

Maar daar haal je de score wel mee omlaag!

avatar van Nicholas
Verwachtingen behoorlijk laag gespannen na de laatste Marvel films en misschien daarom helemaal nog niet zo'n slechte kijkbeurt bij Ragnarok.

Dat 80's glamrock/retrosynth stijltje geeft een leuk decor en de humor an sich is eigenlijk best wel geslaagd.
Persoonlijk ben ik echter meer van de extremen. Kies voor een komische of voor een meer serieuze, donkere variant op een comic book movie, maar hou je daar dan ook aan. Als je het goed wil doen, is het niet mogelijk om beide te combineren. Althans, niet met een uitzonderlijk resultaat.

Ragnarok is dan ook niet uitzonderlijk. Het is vooral weer veel van hetzelfde. Marvel bewijst wederom dat het niets geeft om de antagonisten, want Blanchet is de volgende acteur/actrice die op papier meer zou moeten brengen dan wat nu getoond wordt. Haar origins verhaal is een soortgelijk iets als dat van Loki en haar verhaallijn is net zo leeg, nietig en onzinnig als dat van de rebellenvloot in The Last Jedi. Fluffyness en de nodige grappen en grollen worden afgewisseld met misplaatste heroïek (Skurge/Valkyrie) en alles resulteert in een zwakke climax.

Pluspunten voor Goldblum overigens.

avatar van Antonev
Normaal gesproken ben ik altijd wel te porren voor dit soort films. Ik vond dit echter ietwat te druk en hectisch en had daardoor moeite om m'n hoofd er bij te houden. Ik houd het dan toch liever bij de eerdere producties van Waititi.

Misschien dat ik deze maar een tijdje in de koelkast moet laten staan en op een later tijdstip nog een kans moet gunnen.

avatar van Zwolle84
Ik verhoog naar een 8, het is toch wel een erg sterke film. De beste Marvel van vorig jaar. Fris, erg grappig en vooral zeer zelfverzekerd en eigenzinnig. Wie had dat verwacht na het stroeve begin van de reeks.

avatar van IH88
Helemaal gelijk Zwolle84, ik ga hem na herziening ook verhogen naar 4*. Topvermaak.

avatar van GUNTHER-123
Ben een fan van de Marvel films en Thor Ragnarok vind ik tot nu toe de beste van de 3 Thor films momenteel..Het vehaal zit goed in elkaar en de cast is zeer goed ,en de muziek en de humor in deze film geven een meerwaarde aan de film vind ik persoonlijk..de actie scenes zijn goed in beeld gebracht,kortweg een aanrader om te bekijken...Kijk vol verwachting uit naar een 4 de deel van Thor dat er hopelijk in de toekomst aankomt..daarvoor heef ik hem een grote 8,5 op 10 ..Wel is het aan te raden om de vorige films van Thor ook eens te bekijken al hoewel sommigen onder jullie wel direct mee zulleen zijn met het verhaal zonder de vorige films gezien te hebben ..maar mijn persoonlijke mening is altijd eerst de vorige delen te bekijken als je ze niet gezien hebt dan direct naar dit laatste deel te bekijken(persoonlijke mening natuurlijk)..Is een van de films waar ik al lang naar uitkeek..daarom wens ik jullie veel kijk plezier met deze film.

avatar van tommiew
Ik dacht, het zal wel een standaard superhelden-film worden, maar ik heb me prima vermaakt. Veel meer humor dan verwacht. Alleen een heel lang middendeel met minder actie.
Als binnenkomer "Immigrant Song" van Led Zeppelin gebruiken. Kijk, dan ben ik al HEEL blij

avatar van Captain Pervert
Thor: Ragnarok is een behoorlijke stijlbreuk met eerdere Marvelmovies, waaronder ook de films met Thor zelf. Het leunt qua humor en stijl nog het meest aan bij Ant-Man.

Daar kun je natuurlijk van alles van vinden, maar de vele scheldwoorden, vunzige toespelingen, een ruimteschip waar orgies worden gehouden en Hulk in zijn blote piemel vond ik erg vermakelijk. Een speciale vermelding, bij deze, voor de grap die EINDELIJK gemaakt wordt: Assguard ipv Asgard. Danku!
Daarnaast is het slapstick gehalte ongekend hoog. Ik vond het leuk, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen dit wat over the top vinden.

Eens kijken hoe deze bijzonder luchtige toon te rijmen valt met het aankomende Avengers: Infinity War waar we de doodsaaie en poepserieuze Jarvis weer terug gaan zien - evenals een kleine 300 andere superhelden die de afgelopen 10 jaar zijn geïntroduceerd in het Marvel universum. Lijkt me een lastige klus om het verhaal voor die film te schrijven.

Al met al is Thor: Ragnarok een vermakelijke, luchtige film die zeker een plekje verdient in de reeks. Welk plekje weet ik alleen niet precies

3,5 sterren

Matig , flauw vreselijke soundtrack, en geen Marvel liefhebber nee dit heeft me niet kunnen bekoren 2 * en dan zit ik eigenlijk al te hoog.

vinny70 schreef:
2 uur schitterend vermaak.Hoe ze het allemaal kunnen maken! Muziek in deze film in combinatie met mijn 5.1 B&W luidsprekers is fenomenaal.
Je vergeet de prijs van je speakers erbij te zetten !

avatar van lagaiske
Viel me eigenlijk best wat tegen.De verwachtingen lagen dan ook wel best hoog.Wanneer de humor het ruimschoots haalt van de actie/sfi momenten dan zit je bij een marvel film best wel met een structureel probleem.Op naar de volgende marvel zou ik zeggen.

avatar van Macmanus
Geinig filmpje.

Voor mij is het niet serieuze gehalte nog een beetje wat dit kijkbaar maakt. Taika Waititi leek daar toch wel de man voor. Hij houdt zich redelijk staande in Hollywood. Hij lijkt echt uitgekozen omdat hij wat humor kan meebrengen en net zoals zijn andere films landen ze zeker niet altijd 100 procent. Maar de sympathie en de grappen die wel landen zorgen wel voor een vrolijke sfeer.

Uiteindelijk is het verhaaltje weer niet echt veel. Probleem blijft dat er maar bad guys verzonnen worden die niks boeien. Opvallende hier is ook wel dat het plot voornamelijk gaat over wegkomen van een planeet en het überhaupt bezig houden met de bad woman verslaan pas in de laatste akte aan de orde komt. Dat maakt het net iets anders, maar Marvel wil nooit spelen met ook daadwerkelijk iets anders. Mag je kennelijk niet verwachten maar daardoor zal het nooit hoger komen dan een 7.

Korg leukste personage btw!

Lucky.Luciano schreef:
Je vergeet de prijs van je speakers erbij te zetten !

avatar van steventje
Film die helaas volgende week al weer vergeten is. We zijn het allemaal al gewend die CGI en bliksemschichten. Monsters tegen nog grotere monsters,....
Deze films zijn dan ook voor 8-14 jarige denk ik dan.

Kleurrijke film (letterlijk). Doet zeer eighties aan. Maar is leuk. Film geslaagd door humor. Vele grappige dialogen. Ook aftiteling bekijken. Nog mooie afsluiter erna. Geen topper maar zeker geen tegenvaller. Actie ok. Maar is door humor allemaal niet te au sérieux op te nemen. En net dat is wat deze film goed maakt. Genre Gardian of the Galaxy.

avatar van DiDa
Ik ben zelf een beetje superhelden moe, maar Marvel weet hier een verfrissende film te presenteren. Echt een hele gave film vol humor, actie en kleuren. Zeer hoog entertainment gehalte! Meer van dit graag.

avatar van Agent47
Ben dan geen fan van Marvel movies, maar deze kon ik wel waarderen en met name het humorgehalte.
De eerst Thor was ook niet heel slecht. Deel twee is een leuke vervolg erop, en de derde is opkomst als goed is. Hopelijk wordt dat ook een leuke aanvulling.

Een verdiende 3,5 sterren.

avatar van Roger Thornhill
De overmaat aan actie wordt enigszins teruggeschroefd ten faveure van humor en gekibbel à la Guardians of the galaxy, en laat dat nu nèt het soort Marvel-produkties zijn waar ik zelf wel pap van lust. Hemsworth doet het uitstekend, Hiddleston is geweldig zoals altijd, Ruffalo steelt de show, Cumberbatch heeft een erg grappig en superieur gespeeld bijrolletje, Goldblum speelt Goldblum, en alleen Blanchett heeft wat te weinig te doen. Al met al uitstekend vermaak waar ik meer dan eens bij heb zitten bulderlachen, en dan nog cameo's van Matt Damon en Sam Neill... what's not to like? En Doctor Strange vond ik óók al zo leuk... ik word warempel nog eens een echte Marvel-fan.

avatar van horizons
Mooi! De humor varieert van gortdroog tot smakelijk. Knappe actie van regisseur Waititi om alle acteurs ook grappig te laten overkomen. Weten allemaal te verrassen met een goede timing. En de hele retro opzet eromheen maken deze Thor een toffe maffe superheldenfilm.