Thor: Ragnarok (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Taika Waititi
met Chris Hemsworth, Cate Blanchett en Tom Hiddleston

Thor zit gevangen aan de andere kant van het universum. Hij moet in een race tegen te klok proberen om naar Asgard terug te keren om Ragnarok te stoppen. De vernietiging van zijn thuiswereld en het einde van de beschaving van Asgardian liggen nu in handen van een almachtige nieuwe bedreiging, de meedogenloze Hela.

Vind Marvel coole films maken. Maar helaas bepaalde films vind ik niet zoveel aan. Zoals de Thor films. Terwijl ik zijn personage in The Avengers wel weer heel cool vind had ik nu toch veel meer gehoopt nu de hulk in de film zit. Die scenes zijn ook echt wel cool. Maar de sfeer op de planeet is zo saai.

2* voor de Hulk en de humor. Verder vond ik er echt niet veel aan.

IH88 schreef:

Zoiets heet sarcasme .

Maar daar haal je de score wel mee omlaag!

avatar van Nicholas
Verwachtingen behoorlijk laag gespannen na de laatste Marvel films en misschien daarom helemaal nog niet zo'n slechte kijkbeurt bij Ragnarok.

Dat 80's glamrock/retrosynth stijltje geeft een leuk decor en de humor an sich is eigenlijk best wel geslaagd.
Persoonlijk ben ik echter meer van de extremen. Kies voor een komische of voor een meer serieuze, donkere variant op een comic book movie, maar hou je daar dan ook aan. Als je het goed wil doen, is het niet mogelijk om beide te combineren. Althans, niet met een uitzonderlijk resultaat.

Ragnarok is dan ook niet uitzonderlijk. Het is vooral weer veel van hetzelfde. Marvel bewijst wederom dat het niets geeft om de antagonisten, want Blanchet is de volgende acteur/actrice die op papier meer zou moeten brengen dan wat nu getoond wordt. Haar origins verhaal is een soortgelijk iets als dat van Loki en haar verhaallijn is net zo leeg, nietig en onzinnig als dat van de rebellenvloot in The Last Jedi. Fluffyness en de nodige grappen en grollen worden afgewisseld met misplaatste heroïek (Skurge/Valkyrie) en alles resulteert in een zwakke climax.

Pluspunten voor Goldblum overigens.

avatar van Antonev
Normaal gesproken ben ik altijd wel te porren voor dit soort films. Ik vond dit echter ietwat te druk en hectisch en had daardoor moeite om m'n hoofd er bij te houden. Ik houd het dan toch liever bij de eerdere producties van Waititi.

Misschien dat ik deze maar een tijdje in de koelkast moet laten staan en op een later tijdstip nog een kans moet gunnen.

avatar van Zwolle84
Ik verhoog naar een 8, het is toch wel een erg sterke film. De beste Marvel van vorig jaar. Fris, erg grappig en vooral zeer zelfverzekerd en eigenzinnig. Wie had dat verwacht na het stroeve begin van de reeks.

avatar van IH88
Helemaal gelijk Zwolle84, ik ga hem na herziening ook verhogen naar 4*. Topvermaak.

avatar van GUNTHER-123
Ben een fan van de Marvel films en Thor Ragnarok vind ik tot nu toe de beste van de 3 Thor films momenteel..Het vehaal zit goed in elkaar en de cast is zeer goed ,en de muziek en de humor in deze film geven een meerwaarde aan de film vind ik persoonlijk..de actie scenes zijn goed in beeld gebracht,kortweg een aanrader om te bekijken...Kijk vol verwachting uit naar een 4 de deel van Thor dat er hopelijk in de toekomst aankomt..daarvoor heef ik hem een grote 8,5 op 10 ..Wel is het aan te raden om de vorige films van Thor ook eens te bekijken al hoewel sommigen onder jullie wel direct mee zulleen zijn met het verhaal zonder de vorige films gezien te hebben ..maar mijn persoonlijke mening is altijd eerst de vorige delen te bekijken als je ze niet gezien hebt dan direct naar dit laatste deel te bekijken(persoonlijke mening natuurlijk)..Is een van de films waar ik al lang naar uitkeek..daarom wens ik jullie veel kijk plezier met deze film.

avatar van tommiew
Ik dacht, het zal wel een standaard superhelden-film worden, maar ik heb me prima vermaakt. Veel meer humor dan verwacht. Alleen een heel lang middendeel met minder actie.
Als binnenkomer "Immigrant Song" van Led Zeppelin gebruiken. Kijk, dan ben ik al HEEL blij

avatar van Captain Pervert
Thor: Ragnarok is een behoorlijke stijlbreuk met eerdere Marvelmovies, waaronder ook de films met Thor zelf. Het leunt qua humor en stijl nog het meest aan bij Ant-Man.

Daar kun je natuurlijk van alles van vinden, maar de vele scheldwoorden, vunzige toespelingen, een ruimteschip waar orgies worden gehouden en Hulk in zijn blote piemel vond ik erg vermakelijk. Een speciale vermelding, bij deze, voor de grap die EINDELIJK gemaakt wordt: Assguard ipv Asgard. Danku!
Daarnaast is het slapstick gehalte ongekend hoog. Ik vond het leuk, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen dit wat over the top vinden.

Eens kijken hoe deze bijzonder luchtige toon te rijmen valt met het aankomende Avengers: Infinity War waar we de doodsaaie en poepserieuze Jarvis weer terug gaan zien - evenals een kleine 300 andere superhelden die de afgelopen 10 jaar zijn geïntroduceerd in het Marvel universum. Lijkt me een lastige klus om het verhaal voor die film te schrijven.

Al met al is Thor: Ragnarok een vermakelijke, luchtige film die zeker een plekje verdient in de reeks. Welk plekje weet ik alleen niet precies

3,5 sterren

Matig , flauw vreselijke soundtrack, en geen Marvel liefhebber nee dit heeft me niet kunnen bekoren 2 * en dan zit ik eigenlijk al te hoog.

vinny70 schreef:
2 uur schitterend vermaak.Hoe ze het allemaal kunnen maken! Muziek in deze film in combinatie met mijn 5.1 B&W luidsprekers is fenomenaal.
Je vergeet de prijs van je speakers erbij te zetten !

avatar van lagaiske
Viel me eigenlijk best wat tegen.De verwachtingen lagen dan ook wel best hoog.Wanneer de humor het ruimschoots haalt van de actie/sfi momenten dan zit je bij een marvel film best wel met een structureel probleem.Op naar de volgende marvel zou ik zeggen.

avatar van Macmanus
Geinig filmpje.

Voor mij is het niet serieuze gehalte nog een beetje wat dit kijkbaar maakt. Taika Waititi leek daar toch wel de man voor. Hij houdt zich redelijk staande in Hollywood. Hij lijkt echt uitgekozen omdat hij wat humor kan meebrengen en net zoals zijn andere films landen ze zeker niet altijd 100 procent. Maar de sympathie en de grappen die wel landen zorgen wel voor een vrolijke sfeer.

Uiteindelijk is het verhaaltje weer niet echt veel. Probleem blijft dat er maar bad guys verzonnen worden die niks boeien. Opvallende hier is ook wel dat het plot voornamelijk gaat over wegkomen van een planeet en het überhaupt bezig houden met de bad woman verslaan pas in de laatste akte aan de orde komt. Dat maakt het net iets anders, maar Marvel wil nooit spelen met ook daadwerkelijk iets anders. Mag je kennelijk niet verwachten maar daardoor zal het nooit hoger komen dan een 7.

Korg leukste personage btw!

Lucky.Luciano schreef:
Je vergeet de prijs van je speakers erbij te zetten !

avatar van steventje
Film die helaas volgende week al weer vergeten is. We zijn het allemaal al gewend die CGI en bliksemschichten. Monsters tegen nog grotere monsters,....
Deze films zijn dan ook voor 8-14 jarige denk ik dan.

Kleurrijke film (letterlijk). Doet zeer eighties aan. Maar is leuk. Film geslaagd door humor. Vele grappige dialogen. Ook aftiteling bekijken. Nog mooie afsluiter erna. Geen topper maar zeker geen tegenvaller. Actie ok. Maar is door humor allemaal niet te au sérieux op te nemen. En net dat is wat deze film goed maakt. Genre Gardian of the Galaxy.

avatar van DiDa
Ik ben zelf een beetje superhelden moe, maar Marvel weet hier een verfrissende film te presenteren. Echt een hele gave film vol humor, actie en kleuren. Zeer hoog entertainment gehalte! Meer van dit graag.

avatar van Agent47
Ben dan geen fan van Marvel movies, maar deze kon ik wel waarderen en met name het humorgehalte.
De eerst Thor was ook niet heel slecht. Deel twee is een leuke vervolg erop, en de derde is opkomst als goed is. Hopelijk wordt dat ook een leuke aanvulling.

Een verdiende 3,5 sterren.

avatar van Roger Thornhill
De overmaat aan actie wordt enigszins teruggeschroefd ten faveure van humor en gekibbel à la Guardians of the galaxy, en laat dat nu nèt het soort Marvel-produkties zijn waar ik zelf wel pap van lust. Hemsworth doet het uitstekend, Hiddleston is geweldig zoals altijd, Ruffalo steelt de show, Cumberbatch heeft een erg grappig en superieur gespeeld bijrolletje, Goldblum speelt Goldblum, en alleen Blanchett heeft wat te weinig te doen. Al met al uitstekend vermaak waar ik meer dan eens bij heb zitten bulderlachen, en dan nog cameo's van Matt Damon en Sam Neill... what's not to like? En Doctor Strange vond ik óók al zo leuk... ik word warempel nog eens een echte Marvel-fan.

avatar van horizons
Mooi! De humor varieert van gortdroog tot smakelijk. Knappe actie van regisseur Waititi om alle acteurs ook grappig te laten overkomen. Weten allemaal te verrassen met een goede timing. En de hele retro opzet eromheen maken deze Thor een toffe maffe superheldenfilm.

avatar van LOTR-lover
Ik moest eerlijk gezegd wel een beetje wennen aan het stijltje wat Marvel nu is ingeslagen met deze Thor film. De eerdere 2 waren toch wel wat anders qua feeling en dat klopt ook; ik heb een aantal interviews gezien met de makers en zij geven ook aan dat er bewust een nieuw, meer humoristisch pad is ingeslagen met Thor: Ragnarok.
Ook al vond ik de humor niet altijd even goed geslaagd en vond ik het soms teveel gekunsteld aanvoelen, toch heb ik over het algemeen wel erg moeten lachen ook. Chris Hemsworth is in ieder geval ook prima geslaagd voor het spelen van komische rollen en Krog was een hilarische droogkloot (gespeeld door de regisseur!).

Ik heb Thor: Ragnarok ná Avengers: Infinity War pas gezien en daarbij valt 'ie wel een beetje in 't niet maar ik ben sowieso meer dan tevreden hoor.

7/10 (IMD)

avatar van NERD
Zojuist alle 3 de Thor films in korte tijd voor het eerst gezien. Denk dat ik in de minderheid ben, maar vind dit de minst sterke van de drie. De humor in het Marvel Cinematic Universe kan leuk zijn, maar voelt (wellicht omdat ik ze achter elkaar gezien heb) hier geforceerd. Het verhaal voelt ook behoorlijk uit balans. 2,5 sterren.

Ben een groot fan van de marvel films, maar zoals al blijkt uit veel recensies is dat je vind de wereld van thor leuk of je vind er weinig aan. Helaas behoor ik tot de groep die de fantasie wereld van thor niet echt leuk vind. De film ziet er grafisch mooi uit maar kan niet echt mijn aandacht vasthouden, vandaar de 2,5 ster van mij.

avatar van joolstein
Oubollig 'Home is where the heart is'-leermoment.

Misschien snap ik de lovende kritieken (pers) niet echt goed. We zien hier toch bovenstaande tenenkrommende boodschap (‘Asgard is not a place, it’s the people’) gecombineerd met scènes die zo gekopieerd lijken uit zo'n beetje elke bekende Marvel-film en zelfs uit Star Wars en de Pirates of the Caribbean (en zelfs meer). Regisseur Taika Waititi (What We Do in the Shadows en Hunt for the Wilderpeople) is geen onbekende op humoristisch vlak maar waar ik bij de vorige film het te Amerikaanse einde, al opmerkte, maakt hij hier een nog grotere knieval naar commercieel veilige actie en (kinderlijke) als grappig gezien wordende humor. Guardians of the Galaxy was op dat vlak veel subtieler of volwassener met zijn humor. Asgard werd Aarsgat, een wormhole werd de kont van de duivel genoemd, en zo waren er nog luttele ander puberale niet grappig en domme jokes. Daarnaast ging de klungeligheid van Thor (een God) erbij ook niet in.

De film heeft ook een groot scala aan bij-personages. Zo zien we Jeff Goldblums alwéér een excentriekeling spelen (de man doet niets anders meer en is karikatuur van zichzelf) Overigens is deze Grand Master niets anders dan een kopie van de Collector (Benicio Del Toro) uit GotG. Doctor Strange (Benedict Cumberbatch) voegt ook niet heel veel meer toe dan doorvoerluik. Thor’s kompanen van de Warriors Three zijn, spijtig genoeg, niet meer dan kanonnenvoer. Fandral (Zachary Levi), Hogun (Tadanobu Asano) en Volstagg (Ray Stevenson) hadden naar twee films wel een iets heroïsche dood mogen hebben dan de nu meest overbodige en pijnlijke cameo’s uit de geschiedenis van het Marvel-filmuniversum. Ook Loki (Tom Hiddleston) is van de partij maar zijn rol is afgezaagd en wordt meer als comic-relief beschouwd. Nergens is hij nog de dreiging of het tragische figuur die hij in de vorige films was. Slim was regisseur Taika Waititi ook want mocht de rotsachtige Kronan Korg zich nog eens vertonen in een film dan is het hij die gebeld gaat worden. Cate Blanchett als Hela imponeert gelukkig wel! Al had haar personage iets meer diepgang mogen bezitten. Ze is toch één van de meer memorabele Marvel-film-schurken. De andere twee overtuigende spelers zijn Hulk (Mark Ruffalo) en Tessa Thompsons (Valkyrie) De verdere cast Heimdall (Idris Elba) Odin (Anthony Hopkins) Thor (Chris Hemsworth) Skurge The Executioner (Karl Urban) deed wat er van hen werd verwacht. En leuk was het korte momentje met Matt Damon als Loki, Chris Hemsworth's oudere broer Luke Hemsworth als Thor en Sam Neill als Odin.

De "hernieuwde" Thor is verder niets minder dan zeer melige publieksentertainment. Alles draait om het lachen, en als kijker is er nauwelijks mee te voelen met de karakters. Originaliteit is er nergens te vinden,
het is niets minder dan de traditionele voorspelbare Marvel-formule, al het voelt wel aan als een echte comic-adaptatie en dat is dan nog een pluspunt. Als het was gelukt om een betere balans te vinden tussen serieuze en hilarische momenten had het nog een aardig film geweest nu storen de slapstick-grappen alleen maar!

avatar van Rico120
vond deze leuker dan de vorige twee delen
humor is beter actie is beter plot zie je ook niet aan komen

avatar van DVD-T
"If I had a hammer."

De derde Thor, met weer een nieuwe regisseur. En eindelijk een regisseur die het begrijpt. De humor is scherper en veel meer aanwezig hier. De film bevat een van de meest gestoorde kleuren palletten sinds "Speed Racer" en ook zit de film bomvol leuke personages, waarvan veel van de nieuwe garde het beste uit de verf komt. Goldblum's Grandmaster, Blanchett's Hela, maar ook Thompson's Valkyrie en Waititi's eigen Korg werken erg goed. De film doet gewoon erg veel goed. Naast die humor, al die pracht en praal en de leuke personages hebben we ook nog eens een Hemsworth die hier echt de vrijheid wordt gegeven om zijn personage veel leuker te maken. Hiddleston is sowieso altijd charmant in de rol van Loki. En Ruffalo is nog altijd de beste Hulk/Bruce Banner. Ook leuk is de cameo van Cumberbatch als Doctor Strange.

Toch is er opnieuw weinig aandacht voor Thor's vrienden en kan het je ook erg weinig schelen wat er met hen gebeurt. Erg jammer dat hun talenten de gehele serie gewoon niet zijn benut, vooral Asano's talent wordt hier ontzettend verspild. Ragnarok bewandelt verder ook gewoon de bekende paden die in vrijwel alle Marvel films worden bewandeld. Er is wel te zien dat er wel degelijk restricties waren voor Waititi en dat hij niet helemaal full-out mocht gaan. toch is het fijn dat de regisseurs nu wat meer vrijheid krijgen van Feige, maar vooral van Disney.

Een van de leukste Marvel films tot nu. Je zit van begin tot eind met een brede grijns op je gezicht. Van mij mogen er meer van dit soort films worden gemaakt binnen de MCU.

avatar van mnrk
Are you Thor, the god of hammers?

Deze 3e Thor film van Taika Waititi is een heerlijke film geworden...

De manier waarop het gebracht wordt werkt gewoon super, de combinatie van actie/humor en de kleuren die gebruikt worden is perfect en geeft het allemaal wat extra's...

Ook de gehele cast is weer van de partij en ze vullen elkaar stuk voor stuk prima aan waardoor je toch een bepaalde chemie voelt en dit ook zichtbaar is in dit deel...

En natuurlijk weer de welbekende "extra" scene's na de aftiteling...

avatar van Captain Proton
En dan de derde film. Heb me vermaakt bij de eerste twee en hoopte dat deel drie niet zou teleurstellen. En inderdaad, dat deed het ook niet. Cast, special effects en verhaal waren prima. Leuke personages. Vooral Hulk.

TMP
Verrassend luchtige en frisse film, deze derde Thor film. Ondertussen zijn er wel erg veel Marvel films uitgekomen in relatief korte tijd, zodat de verzadiging een beetje toeslaat, maar deze film is wel de moeite waard. De interactie tussen Thor en Loki is altijd wel aardig, zo ook hier. Verder ook leuke bijrollen, onder meer voor Hulk. Tegenstander Hela komt niet heel erg denderend uit de verf, maar omdat deze film zichzelf qua verhaal niet al te serieus lijkt te nemen, is dat niet zo erg. Het plot is overigens wel best gedegen en onderhoudend genoeg.