Thor: Ragnarok (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Taika Waititi
met Chris Hemsworth, Cate Blanchett en Tom Hiddleston

Thor zit gevangen aan de andere kant van het universum. Hij moet in een race tegen te klok proberen om naar Asgard terug te keren om Ragnarok te stoppen. De vernietiging van zijn thuiswereld en het einde van de beschaving van Asgardian liggen nu in handen van een almachtige nieuwe bedreiging, de meedogenloze Hela.

• vanaf 7 maart te koop op dvd en blu-ray
JacoBaco schreef:

Matige reactie, maar wel een mooie top 10! Dus ergens zullen we wel op 1 lijn zitten.

Mooi. dan past mijn reactie dus perfect bij jouw opmerking.. Want hoe kan het dat een man aan een hamer door de lucht vliegt en een enge man met blauwe ogen alles kan zien? (zit in dezelfde categorie namelijk) En yep... qua smaak zit het wel goed haha

Heel erg goed, waargebeurd verhaal. Aanrader.

avatar van 606
kathmandu schreef:
Heel erg goed, waargebeurd verhaal. Aanrader.
lol van welke planeet kom jij

avatar van Koerok
Natuurlijk weer veel van dezelfde onzin, maar ik vond 'm lekker!

avatar van JacoBaco
606 schreef:
lol van welke planeet kom jij

Van Asgaard natuurlijk. Daarom is deze film dus ook waargebeurd.

Ik blijf altijd mezelf afvragen waarom ik deze films nog kijk terwijl ik eigenlijk al een lange tijd Marvel moe ben.

Het idee van zoveel werelden met zoveel superhelden en dan die weer in die film en dan andersom, terwijl we ook nog 10 series uitbrengen en op het eind komt alles bij mekaar begint me steeds meer tegen te staan.

Ik vond de humor in Deadpool echt geniaal maar hier echt totaal niet passen. Alles was flauw en je zag nog net niet een blaadje voorbij vliegen. Ook het hele verhaal op die andere wereld voegde echt niets toe behalve dat hij met de hulk moest vechten en die chick daar tegenkwam.
Dit had op elke andere planeet ook kunnen zijn. Ik kijk heel erg uit naar Deadpool 2 maar denk dat ik de rest van het Marvel Universum maar ga skippen tot de finale film (als deze er ooit komt)

avatar van Alathir
Met Waititi heb ik dus tot nu toe helemaal niets. Zijn humor lijk ik op de één of andere manier immuun voor te zijn. What We Do In The Shadows heb ik na 10 minuten gewoon afgezet. Ondertussen weet ik wel dat mockumentaries altijd verschrikkelijk zijn en dat ik ze gewoon niet meer moet kijken. Een nieuwe kans gaf ik Waititi met The Hunt for the Wilderpeople waarbij ook daar de humor grotendeels faalde, buiten dan die bushman, viel er voor mij niks te lachen.

Een goede twee maanden geleden gingen een grote groep vrienden naar Thor: Ragnarok. Ik ging niet mee met een paar anderen omdat ik liever Het Tweede Gelaat keek. Eenmaal terug van de bioscoop spraken ze allemaal over een fantastische Marvelfilm. Ik vond het vreemd maar ok, ik besloot dus om te kijken thuis wat ik dus vandaag gedaan heb. Uiteindelijk moet ik wel zeggen dat Thor: Ragnarok zeker beter is dan de tweede film die ik niet eens heb weten af te kijken. Of hij beter als de eerste film is zou ik niet meteen durven zeggen, het is te lang geleden om er een mening over te geven.

Hetgeen wat in de vorige films van Waititi totaal niet werkte was dus de humor en ook hier vond ik het vaak erg slapjes. Maar ik had me op een veel flauwere film voorbereid. Zo doende was ik dus nog aardig verrast dat er geregeld toch een glimlach verscheen. Voor mij is het echter wel totaal geen meesterwerk en vind ik het beste van de film de soundtrack Thor Ragnarok Soundtrack-Led Zeppelin Immigrant Song Remix - YouTube. Die vond ik heel aardig passen in de gevechten en gaf toch dat extraatje.

Blanchett speelt een uitstekende villain en steekt er eigenlijk los bovenuit in de acteerprestaties. Chris Hemsworth is soms een beetje cringy wat zijn mopjes betreft, maar doet het verder wel leuk net zoals de anderen. Kortom leuk om eens gezien te hebben en ik ben al blij dat ik er mij mee vermaakt heb. 3.5*, verdiend!

Slechter dan dit is vrijwel niet mogelijk. Was altijd fan van superheld films, maar het loopt nu compleet uit de hand. Het was echt tenenkrommend slecht, nergens grappig maar probeert dat wel te zijn , zeer slechte Hulk en tot slot.....het sloeg gewoon werkelijk helemaal nergens op!! Waarom lopen ze op andere hoog ontwikkelde planeten nog in gordijnen rond?
Ach...waarschijnlijk was dit voor tieners bedoelt en niet voor 40/50-ers. Helaas krijg dit soort prut ook hier al 3,5 ster dus afgaan op moviemeter is ook al niet meer mogelijk.

avatar van mcdaktari
Mondragon ach een mooi gordijn kan ook mooi zijn

sdr
Gisteren gezien, vond het vermakelijk maar meer ook niet.

Echt wel een topfilm; goeie 2 uren en ik had zoiets van damn, ist al gedaan, der mocht nog een half uurke bij van mij, zo goed vond ik die. Een film heeft al 1 grote vereiste voor mij en dat is dat er weinig tot geen saaie momenten inzitten en dat het genietbaar is en dat was het ook, de tijd vloog vooruit, de aktie scenes waren top en heel goed gefilmd ook, gewoon de top. De humor was idd maar wat plattekes maar ik ga die film niet gaan kijken voor de humor.
Dikke aanrader en de beste Thor voor mij.