• 8.351.881 stemmen

Met onder meer: Chris Hemsworth, Cate Blanchett en Tom Hiddleston

Releasedatum: 26 oktober 2017

Plot Thor: Ragnarok

"No Hammer. No Problem."

Thor zit gevangen aan de andere kant van het universum. Hij moet in een race tegen de klok proberen om naar Asgard terug te keren om Ragnarok te stoppen. De vernietiging van zijn thuiswereld en het einde van de beschaving van Asgardian liggen nu in handen van een almachtige nieuwe bedreiging, de meedogenloze Hela.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Bruce Banner / Hulk

Stephen Strange / Doctor Strange

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Vreselijke film. Ik snap die hoge score niet echt? Chris ziet er goed uit en daarom kon ik de film nog afkijken. Maar het scenario, de grappen, de domme dialogen, de idiote plotwendingen. Wat een vreselijk drama om dit te moeten zien.

Ik ben sowieso een beetje klaar met Marvel en al die superhero figuren. Ze gaan (bijna) nooit dood. En blijven maar aanmodderen met hun krachten en beperkingen. Vermoeiend. En niet inspirerend meer.

In het begin was dat best leuk, maar nu maar eens stoppen met dat hele Marvel gedoe.

Een keertje is het wel klaar.

avatar van MarkFish

MarkFish

Het gaat in deze film te ver met die flauwe humor. Het is daardoor een beetje lastig om mee te gaan in de heroïek van het gebeuren. Dat lukt nog een beetje dankzij Immigrant Song van Led Zeppelin, maar het is verder totaal niet spannend.

avatar van Panoramix

Panoramix

Viel me flink tegen na de eerste twee delen. Paar leuke grappen (beginscene, Goldblumkarakter), paar minder geslaagde (Hulk..) maar belangrijkste punt is dat het verhaal me niet echt kon pakken. Het zijspoor op die planeet van Goldblum duurt bv veel te lang. Tel daarbij op dat Blanchett bepaald niet imponeert als kwade kracht en het resultaat is dat je een beetje onverschillig zit te kijken. Ook kon ik niet helemaal volgen waarom Thor in het begin die rooie rakker vrij gemakkelijk de baas is maar deze op het eind plots sterker is dan Hela. Tot slot gemiste kans om die dubbele aard van Odin niet wat verder uit te diepen. Alles bij elkaar dus gewoon wat matig. Ik begrijp best dat The Dark World ook niet briljant was maar daar heb ik me tenminste wel gewoon goed vermaakt. Deze duurde gewoon te lang en had te weinig te bieden.

avatar van Basto

Basto

Tweede poging. Vorige keer na 10 minuten uitgezet. Nu na een uur in slaap gevallen. Flauwe grappen in een volledig digitaal decor. Waar gaat dit in godsnaam over?

Zal m morgen afkijken. Eerst ff goed uitrusten.

avatar van Basto

Basto

Nou, laatste uur nu ook maar gekeken. Dat bevat nog wel wat aardige actie, maar de wereld blijft me veel te digitaal, waardoor de mensen, waar het verhaal om draait, totaal niet op hun plek lijken.

Verder zijn de gevechten wel kleurrijk , maar als je ongeacht de kracht van de klappen er nauwelijks schade van ondervindt, schiet het z’n doel voorbij.

Nou vooruit. Krappe 3