Spider-Man: Homecoming (2017)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jon Watts
met Tom Holland, Robert Downey Jr. en Michael Keaton

Peter Parker keert na zijn eerste superheldengevecht als Spider-Man terug naar zijn normale leven in Queens. Hij hoopt snel bij The Avengers gevraagd te worden door Tony Stark, maar het telefoontje blijft uit. Peter wordt ongeduldig, denkt dat hij zichzelf als held moet bewijzen aan Tony Stark en gaat vervolgens zelf op zoek naar onrecht. Tijdens deze zoektocht komt hij al snel bij een mysterieuze wapenhandel van ene Adrian Toomes.

JacoBaco schreef:
Ja, in dat geval zal het nooit goed komen tussen jou en Keaton. Dus voor jou ook de slechtste Batman acteur?

Bale is de enige die me in positieve zin opvalt. Of de anderen slecht zijn durf ik zo niet te zeggen, daarvoor kan ik me ze te moeilijk voor de geest halen (wat ook wel weer wat zegt).

avatar van horizons
Vond Keaton in de trailers wel goed overkomen. En hij is betere Batman dan Bale. In Pacific Heights was hij ook wel goed.

avatar van John Milton
Zwolle84 schreef:
In Birdman vond ik hem ook al slecht. Tenenkrommend staaltje overacting.

Zwol-le!

John Milton schreef:

Zwol-le!

Ja precies, zó zou Keaton dat ook doen. Met handen voor de mond en al.

avatar van John Milton
haha. Ik zie dat er niet in

Maar goed, een performance (of acteur) kan de een wel liggen en de ander niet. it happens.

avatar van Doerak40
En weer ben ik blij dat ik de film gezien heb vóór ik de azijnzure meningen hier heb gelezen...
Prima film!

avatar van Ajax&Litmanen1
Doerak40 schreef:
Prima film!

Wat ben je een apart figuur. Net dit bericht gelezen en soortgelijk bericht heb je ook bij War of the Planet of the Apes geplaatst, 2 films die juist enorm hoog op deze site scoren en waar de meeste reviews zeer positief over zijn.

avatar van Apieknar
Leuke nieuwe Spider-Man film met veel actie en humor. Tom Holland doet het erg leuk als Spider-Man!

avatar van Doerak40
Ajax&Litmanen1 schreef:

Heb je echt alle meningen gelezen?!

avatar van Ajax&Litmanen1
Doerak40 schreef:

Heb je echt alle meningen gelezen?!

Heb jij echt alle meningen gelezen? Had je gemerkt dat het gros gewoon een hoog cijfer gaf. Waar denk je nou dat het hoge totaalgemiddelde vandaan komt?

En wat doe je op deze site als je de stemmers hier maar azijnzure mensen vind?

Denk aan je hart, Ajax.

avatar van orko82
Kinderachtige Spiderman met veel slaapverwekkende momenten en weinig actie.

avatar van darthconner
Niet de soort Spider-Man film dat ik had gehoopt te zien. Kort samengevat ben ik niet geheel akkoord met de cast, alhoewel Tom Holland een degelijke Peter Parker neerzet. Het verhaal zelf sprak ook niet echt aan. Aan de andere kant keek de film lekker weg en deed mij niet vervelen. De snelheid blijft er vrij goed in zitten.

Hier zat wel meer in, en ik hoop dat ze Spider-Man in de toekomst niet veel gaan forceren. (Zoals met de omringende cast)

avatar van Timothyvdmeer
Duurt lang voordat we eindelijk een overtuigende Spider-Man zien. De sidekick was zo irritant dat het niet leuk was maar flauw. Aan het einde kwam het een beetje goed maar minder als ik verwacht had.

avatar van Metalfist
That's not a hug. I'm just grabbing the door for you

Ik vrees dat ik de laatste tijd een beetje superheld-moe ben geworden. De comics blijf ik nog met heel veel plezier lezen, maar het viel me op dat ik tegenwoordig niet meer te springen sta om de zoveelste film meteen in de cinema te gaan zien. Zo zijn Logan en Guardians of the Galaxy Vol 2 al aan me voorbij gegaan, maar voor ieders geliefde webcrawler wil ik wel nog eens moeite doen. Zeker omdat ik toch een gratis ticket had vanwege mijn verjaardag, maar toch ook wel omdat ik wou zien wat een volwaardige Spider-Man film ging brengen.

Vooral omdat het kleine stukje in Captain America: Civil War erg leuk was, weliswaar vanaf het moment dat Peter Parker zijn kostuum aantrekt. Homecoming valt zowat in dezelfde categorie: erg fijn wanneer Spider-Man in beeld is, wat minder wanneer Peter Parker het scherm vult. Er had naar mijn gevoel meer gedaan had kunnen worden met het highschool concept, iets wat de recente Power Rangers reboot wel goed wist te benaderen. Nu zit je met een aantal personages die niet goed lopen en het beste voorbeeld daarvan zijn de medescholieren. Af en toe nog wel eens toffe scènes (Ned balanceert wel wat op het randje), maar heel de love angle met Liz oogt ongeïnspireerd en wat is er in hemelsnaam met Flash Thompson gebeurd? Is Homecoming dan op narratief vlak waardeloos? Neen, absoluut niet. Het idee om Tony Stark te laten opdraven als mentor van Parker is leuk, en zorgt nog voor een handvol heerlijke dialogen, maar ook kleine bijrolletjes van oude bekenden zorgen voor erg veel fun. Het grootste pluspunt aan de film is echter de Vulture. Marvel staat er om bekend om eens regelmatig een personage up te daten (de Falcon heeft in Captain America een mechanische vogel in plaats van een psychische link met een echte valk) en met Toomes hebben ze de jackpot geraakt. De scène met Parker en Toomes in de auto is heerlijk en het after-credits stukje (Scorpion!) laat nog ruimte over voor een eventuele wederopstanding. Sinister Six anyone?

Geniale zet natuurlijk om Michael Keaton te casten. De voormalige Batman en Birdman ster heeft iets met vliegende personages, maar hij overtuigt hier zowel met als zonder harnas. Ook Tom Holland doet het behoorlijk trouwens. Hij lijkt beter in zijn Peter Parker rol te zitten (geweldige zet ook om de film te laten starten met een videodagboek!) en als Spider-Man is hij gewoon geweldig in zijn sas. Ik blijf het jammer vinden dat Andrew Garfield is verdwenen maar kom, Holland heeft ook zijn charmes. Donald Glover heeft een kleine maar leuke bijrol als Aaron Davis (inclusief knipoog naar Miles Morales) en verder veel bijrollen van andere Marvel Cinematic Universe personages, wat het altijd wel goed doet bij mij. Veel referenties ook door onder andere Kenneth Choi, die reeds in Captain America een Howling Commando speelde, te laten wederkeren als de directeur (let vooral op de foto van zijn "grootvader" in zijn kantoor) van Parker's school. Slimme zet ook om de gebruikelijke Spider-Man elementen (Oscorp, Daily Bugle, enzovoorts) uit de weg te gaan.

Hierdoor voelt deze Homecoming toch wat aan als een frisse wind in het Spider-verse. Eindelijk eens geen Uncle Ben die weeral eens het loodje legt en ook een verjongde Aunt May (nee hoor, ik heb echt geen zwak voor Marisa Tomei! Kuch, kuch ...) is een goede zet. Beetje jammer dat de highschool vibe niet altijd even goed uit de verf komt, maar er straalt hier genoeg fun af voor een vermakelijke 2 uur. Dat, en een geweldige Keaton. Oh ja, de laatste after credit scène? Misschien wel het leukste dat al uit de Marvel stal is gekomen.

Kleine 4*

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een spin-off van Iron Man met Deadpool voor tieners. Terwijl DC na enkele films aan te modderen uitpakt met Wonder Woman, blijft Marvel braaf de formule volgen van hun succesfilms. Spider-Man moet niet echt meer voorgesteld worden na de zoveelste reboot, maar toch moeten ze de hele tijd Iron Man en de link met Avengers opvoeren. Mag wel, niets mis mee als je een filmwereld creëert. Maar Iron Man is volgens mij meer aanwezig dan tante May en komt ook niet bepaald sympathiek over.

Spider-Man is een tienerkomedie geworden. Wat het ontbreekt aan grote actie en spanning, maakt het wel goed met de nodige humor. Tom Holland past mooi in dit soort film en mag nog gerust de rol wat verder spelen. Michael Keaton was beter als Batman, maar is toch één van de betere Marvel-vijanden. Iets waar Marvel nooit echt goed in is geweest op een enkeling na.

Homecoming maakt gelukkig niet de fout om nog eens het begin te verfilmen. Vergelijk het met de moord op Batman's ouders dat al zoveel keer verfilmd werd. De film mist alles van actie. Dat gaat te gemakkelijk en maakt weinig indruk. Maar de humor werkt wel. Het is alvast de leukste Marvel-film uit de reeks. En dat is inclusief Deadpool. De film zelf maakt weinig indruk, daarvoor heeft Marvel te weinig creatief geweest. Marvel is ook beter in de groeps-films als Avengers. Thor, Hulk of Captain America waren ook niet bepaald hun grootste troeven. Maar met Spider-Man mochten ze dat risico toch wel nemen en de link met Avengers een stuk minderen.

En de film heeft de saaiste 'after credits' ooit. Los daar van benieuwd naar de sequels.

avatar van Mr-Mcmovie
Jon watts zijn beste tot nu!.

Juist wat spider-man nodig heeft een geheel nieuwe film over spidey, en dan vooral zijn (waar we lang op moesten wachten) dat hij (tussenhaakjes stillaan) zich gaat aansluiten bij the avengers want spidey is en blijft ook ėėn van de latere avengers, zelfs de porno heeft spider man eerder in een avengers (parody) film gestoken

Heel mooie effecten. Ook de 3D ervaring met deze prent was weer smullen voor mijn ogen. De film is uiteindelijk helemaal geworden wat ik verwacht had.

Keaton was ook een leuke slechterik.

avatar van dvdfreak123
Heerlijke spidey film deze spiderman homecoming. Persoonlijk veel beter of the amazing spiderman films. Heb van begin tot het einde genoten. De actie en effecten waren zeer goed net als de cast en de humor. Toch echt een paar keer goed gelachen. Holland vond ik goed spelen als spiderman en Keaton was ook zeer goed als bad guy. Kijk al uit naar een nieuwe film . Voor mensen die hem nog moeten kijken blijf zeker zitten tot na de aftiteling. 8,5/10

avatar van Witch-king
Ik vond Tom Holland de beste Spider-man in een hele goede film. ****4,5*****

Tom Holland deed het leuk. Afgezien van het eerste half uur waar hij zeer irritant overkwam. Helaas bleef zijn sidekick dit de hele film volhouden.
Film was vermakelijk, maar niet beter dan de andere delen naar mijn mening. Het sfeertje was iets te puberaal ivm de eerdere delen. Bad guys buiten Keaton hadden soms een hoog Bassie en Adriaan gehalte.

Uiteraard gaat het hier over jonge Spiderman dus dit moet je ook enigzins voor lief nemen....

2,5 van de 5

avatar van GrobbekuikenXL
Wel aardig maar meer ook niet. Het comic gevoel zit er hier en daar goed in en de Spider-Man scenes zijn ok. Keaton is ok.maar ook veel flauw en niet grappig gedoe en puber Parker is toch te jong en te irritant. Not my cup of Spider-Man tea

Gewoon af.
Beste spiderman die ik al gezien heb.
Meer grappen in ook.

Slechtste spiderman film die ik gezien heb. Had er veel van verwacht maar boeide totaal niet.

GrobbekuikenXL schreef:

Agree, de eerste spider-man uit 2002 blijft de beste imho.

Kinderfilm

avatar van UrbanDjampa
Over het geheel wel een prima film. Wel een kinderachtige versie van Spiderman. Ik vond zelfs The Power Rangers volwassener ogen. Beetje een Disney/Nickelodeon nasmaakje. Gelukkig begon deze Spiderman niet helemaal bij het begin. Dat is helemaal uitgekauwd en behoeft geen introductie. Ik moest wel beetje wennen aan personages die ineens een andere 'cultuur' hadden. Comics las ik vroeger dus wellicht een parallelle wereld die ik van deze Peter niet ken. Flash (Thompson) nog steeds een bullebak, maar in plaats van een jock is hij geek-ish? En hij moest nog populair overkomen? MJ werd beetje op de achtergrond geherintroduceerd. Holland en Keaton deden het goed. Jammer van die irritante sidekick. Lovestory was ook onnodig naar mijn mening. Ik heb (iets) meer met de andere Spidey films dus echt hoog gaat hij bij mij niet scoren.

sdr
Vanmiddag gekeken, en ook uitgekeken (met kromme tenen.)
Ongelooflijke irritante film. (spelers)
Totaal niet van genoten

Ongelooflijk dat mensen hier een dikke 3 sterren voor geven. Wat een afgang, terwijl ik me hier op gespits had want ik vond de vorige spider-mans heel leuk. Hier was niets goed, slechte special effects, slecht verhaal, kreeg geen binding met de spelers dus waardeloos. 1 ster geef ik om mijn teleurstelling te laten blijken. Einde verhaal voor spiderman, is nu echt een kinderfilm in kinder schoenen.

avatar van Macmanus
Wat mis ik Raimi.

Heel erg rechtlijnig ben ik niet. Guardians vol. 2 vond ik toch best leuk, is die dan zoveel anders dan dit? Ergens wel een beetje maar ook die heeft het Marvel Complex. Het zweeft in de middelmaat.

Je hebt acteurs als Donald Glover en Micheal Keaton. En een regisseur die ik niet goed genoeg ken maar een beetje uit het indie wereldje komt. Op zijn minst zou je toch wat eigenzinnigs verwachten. Maar buiten een slappe soundtrack met popnummers komt het niet. Alles ziet er strak uit en het verhaaltje verloopt precies zoals je verwacht. Wat Donald Glover in dit flut rollertje doet is mij een raadsel (zal wel een villain worden in een andere film ofzo...) maar hij lijkt het verder ook weinig te bekoren. Hopelijk stopt die deze mooie zak geld in een leuk wel eigenzinnig project.

Ik ben nog vrij mild in mijn aantal sterren. Maar ik weet het niet met dit soort films. Zou zo een regisseur nooit super baldadig worden bij het maken hiervan? Ik zou echt een keiharde porno scene erin doen met May Parker en Iron Man. Niet omdat het goed is maar gewoon om de volgende dag minimaal nog 1 gedachte bij deze film te hebben. Ik weet gewoon echt niet meer waar dit over ging. Iets met een bad guy en een jochie en een dikker jochie die de comic relief was. Hoe komen ze er in Hollywood toch op!!!!

2 sterren inwisselbaar.

eduard schreef:

Ik ga met je mee. Vond de vorige spidermans allemaal aardige films met leuke opbouw, dit was ruk vanaf minuut 1. Ook totaal geen feeling met de hoofdpersonen. Films worden slechter en slechter of ik word gewoon ouder en kwamen films uit mijn jeugd (jaren 70-80) beter binnen bij mij. Nu heb ik alles wel zo'n beetje gezien.