Spider-Man: Homecoming (2017)

3,34

Actie / Avontuur

geregisseerd door Jon Watts
met Tom Holland, Robert Downey Jr. en Michael Keaton

Peter Parker keert na zijn eerste superheldengevecht als Spider-Man terug naar zijn normale leven in Queens. Hij hoopt snel bij The Avengers gevraagd te worden door Tony Stark, maar het telefoontje blijft uit. Peter wordt ongeduldig, denkt dat hij zichzelf als held moet bewijzen aan Tony Stark en gaat vervolgens zelf op zoek naar onrecht. Tijdens deze zoektocht komt hij al snel bij een mysterieuze wapenhandel van ene Adrian Toomes.

• vanaf 15 november te huur
  • vanaf 15 november te koop op blu-ray
162 BERICHTEN 39 MENINGEN
avatar van hoffhaan
Ach wat valt ervan te zeggen niks eigenlijk. 2.5

Leuk kinderfilmpje voor kinderen tot 12 jaar, voor ouder is dit niet meer geschikt.

avatar van filmkul
Matige Marvel film. Het verhaal is aardig maar niet bijster origineel. De opbouw is verder prima, maar is wel weer typisch Marvel, niets vernieuwends. De bad buy wordt geïntroduceerd, vervolgens gaat spidey er zich mee bemoeien, krijgt ie het advies dat niet te doen, doet het toch, dreigt fout te gaan en het einde mag je raden. Op zich geen probleem, alleen in deze variant maakt men er een echte kinder slapstick film van. Het is totaal niet serieus en de actiescenes kennen een hoog Laurel & Hardy gehalte. Ook visueel is de film minder dan zijn voorgangers met ook soms matige special effects. Tegenvaller. 2.5

Slecht, heel erg slecht.

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar ik heb Tobey echt gemist als Spider-man.
Tom Holland is een super irritante gozer, alleen die stem al.
Special effects waren rampzalig.
Teveel domme grappen, ik vond die sarcastische meid soms wel grappig.
Na anderhalf uur kon ik het niet meer aan en heb ik het uitgezet.

Enige positieve aan deze film is de Vulture en Michael keaton die altijd goed acteert.

Ik volg de commentaar hierboven. IK vond het na een tijdje erg vervelend om te blijven kijken.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De spin-off van Tom Holland als de derde Spider-Man (na Tobey Maguire en Andrew Garfield) in de Actie / Sciencefiction film "Captain America: Civil War (2016)" (die heb ik destijds in de bioscoop gezien), vond ik best leuk, maar deze hele film over hem vond ik best kinderachtig overkomen en de overdreven veel flauwe en kinderachtige humor (om de paar minuten) doen het verhaal ook geen goed, waardoor het ook nog eens allemaal wat onnozel overkomt. Wat dat betreft had men bij deze film gerust een rating mogen vermelden in de vorm van "Geschikt tot 12 jaar en niet ouder".

Na zijn ontmoeting met de Avengers in "Captain America: Civil War", keert Peter Parker (Tom Holland) onder begeleiding van zijn mentor Tony Stark (Robert Downey Jr.) terug naar huis, waar hij woont bij zijn tante May (Marisa Tomei). Peter probeert zijn dagelijkse leven weer op te pakken, terwijl hij ervan droomt om met de Avengers samen te werken en de wereld te redden. Wanneer de schurk The Vulture (Michael Keaton) in zijn leven komt, brengt hij met zijn technologie vrienden van Peter in levensgevaar.

Het verhaal stelt door gebrek aan diepgang weinig voor en weet ook niet echt te boeien en is vooral ook flauw en kinderachtig, waarbij je zoals al eerder gezegd ook nog eens getrakteerd wordt op veel te veel flauwe en onnozele humor, die o.a. de actie scenes (die eigenlijk ook best tegenvallen en dat inclusief de special effecten) onderuit halen. Sporadisch vond ik de humor wel leuk (o.a. het pratende Spider-Man pak, oftewel "Suit Lady", met de vrouwenstem van Jennifer Connelly) en dat was o.a. tijdens een scene op school, waarbij een aantal meiden met elkaar aan het praten zijn over superhelden en waarbij dan één van de meiden zegt:

"Ik zou Thor neuken, trouwen met Iron Man en Hulk doden"

Opzicht is bovenstaande humor natuurlijk ook flauw, maar het geeft in ieder geval alvast een indicatie, met wat voor een soort flauwe humor je te maken krijgt in deze film. Verder vond ik het overigens wel leuk om het nummer "Blitzkrieg Bop" van "The Ramones" te horen.

Wel goed en verfrissend aan het verhaal is dat men de welbekende Spider-Man ontstaansgeschiedenis eruit heeft gelaten (anders zou het wel een heel langdradige bedoeling zijn geworden) en dan doel ik op oom Ben en het incident waarbij Peter Parker zijn superkrachten krijgt. Oom Ben wordt al helemaal niet genoemd en het incident maar heel eventjes en dat als zijn beste vriend Ned (gespeeld door Jacob Batalon) er uit nieuwsgierigheid naar vraagt, "Ben je gebeten door een spin ?". Ook zien we de welbekende bijfiguren van Peter Parker / Spider-Man niet meer terug en dan doel ik op Harry Osborn (aartsvijand Green Goblin), J. Jonah Jameson (hoofdredacteur van de fictieve New Yorkse krant Daily Bugle) en Gwen Stacy (vriendin van Peter Parker).

Omdat het verhaal me op een gegeven moment begon tegen te staan, vond ik ruim twee uren een veel te lange zit om helemaal uit te zitten en daarom begon ik maar geregeld met vooruit te spoelen op 1,5x en 2x de filmsnelheid (daarbij kan je nog geluid horen) en dat vooral bij tenenkrommende scenes die o.a. te maken hebben met school, Liz Allan (donkere meid op school, gespeeld door Laura Harrier, waar Peter Parker verliefd op is, zij blijkt naderhand ook de dochter te zijn van Adrian Toomes / Vulture en dat vond ik nog enigszins verrassend) en Ned.

De actie in het verhaal vond ik dus best tegenvallen (waarbij er eigenlijk ook niemand dood gaat, op één persoon na en dat was ook nog eens onbeduidende slechterik) en is ook niet bepaald spectaculair, waarbij de scene op de veerboot misschien nog wel het meest vermakelijke (ook leuk in beeld gebracht) was. Na het einde volgen nog twee extra scenes (eentje heel flauw met alleen Captain America in beeld), waardoor er zeker nog een vervolg zal komen en er wordt ook niet voor niets in de laatste minuut aangegeven "Spider-Man keert terug".

Van de cast kon me eigenlijk alleen maar Michael Keaton (in de rol van slechterik Adrian Toomes / Vulture, die een grote schoonmaakopdracht verliest in het begin van het verhaal) overtuigen en hoofdrolspeler Tom Holland (in de rol van Peter Parker / Spider-Man) viel me vooral tegen. Robert Downey Jr. (in de rol van Tony Stark / Iron Man) en Marisa Tomei (in de rol van de brildragende en nog jong uitziende May Parker, waar Tony Stark zelfs nog op geilt "Hoi, May ? Alles goed ? Wat heb je aan ? Weinig, hoop ik ") waren leuke toevoegingen en die zie ik ook altijd graag in films, maar ze hadden wel maar een kleine rol in het verhaal en zeker Marisa Tomei.

Al met al een kinderachtige en ietwat onnozele derde Spider-Man verfilming, waarmee ik me nauwelijks mee vermaakt heb. Wat dat betreft ben ik blij dat ik deze Actie / Avontuur film destijds niet in de bioscoop heb gezien en dat was ik gelukkig en verstandiger wijze ook nooit van plan om te gaan doen.

avatar van james_cameron
De zoveelste Spider-Man reboot en helaas nog wat minder dan de vorige. Ditmaal is het beoogde publiek duidelijk wat jonger, iets dat zich vertaald naar veel high school-perikelen en flauwe humor. Tom Holland doet het goed in de hoofdrol, maar de plot is absoluut niet bijzonder en er is een nijpend gebrek aan noemenswaardig spektakel. De aktiescenes en special effects zijn middelmatig en met Michael Keaton beschikt de film over een goede akteur maar tegelijkertijd over een weinig opzienbarende schurk. En met Iron Man ben ik ook wel een beetje klaar.

Hele goede spiderman film. Heb van elke minuut genoten.

avatar van TheManInBlack
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Vermakelijke nieuwe Spider-Man film!

In Captain America: Civil War (2016) vond ik Spider-Man een beetje irritant en keek ik niet erg uit naar deze nieuwe Spider-Man film. De film heeft absoluut mijn lage verwachtingen overtroffen.

Tom Holland zet Peter Parker oftewel Spider-Man goed neer, het acteerwerk van de cast is goed. De film bevat toffe actiescènes. Ook bevat de film leuke humor waar ik wel om kon lachen. De special effects waren wel oke. Het verhaal is ook goed. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat de Vulture de vader was van Liz. Dus dat kwam voor mij als een verassing.

Absoluut een toppertje dit onder de Marvel films!

avatar van Artemis
Oninteressante en overbodige reboot. Marvel had gewoon door moeten gaan met Garfield als Amazing Spiderman desonoods in zijn eigen universe zonder de Avengers.

Holland kan best als teen bijrol Spidey in Avengers maar naar mijn mening is het hele verhaal/achtergrond voor de 2e Spidey reboot gewoon bout. De characters zijn matig, de loverstory ontiegelijk slecht, humor leek wel verdwenen en de badguys hadden ze beter over kunnen slaan.

Na de zoveelste Spider-man wordt het er alleen maar minder op. Deze film is misschien wel de minste Spider-man. De humor werkt misschien verfrissend, maar slaat vooral vaak de plank mis in het veel te brave verhaal. Het grootste probleem is nog wel dat het bijzonder voorspelbaar is en het verhaal niet loopt. Is Peter nou populair of niet; alle meiden lijken hem leuk te vinden terwijl hij zogenaamd een nerd is.
Het gedoe met z'n zogenaamde vriendinnetje komt totaal niet uit de verf. Keaton is een leuke acteur, maar kan weinig met zijn matige rol.

avatar van mixmaster
Niet al te best deze Spiderman film, ik vind de Spiderman films uit 2002, 2004 en 2007 vele malen beter dan die uit 2012, 2014 en deze uit 2017.

avatar van knusse stoel
Grappige film die nu en dan laat denken aan "The Avengers", ook die richting uitgaat maar meer met jongeren in de hoofdrollen. En om eerlijk te zijn, heb ik toch liever "The Avengers" op het scherm.
Toch absoluut niet slecht gemaakt, vandaar mijn waardering van een 7!

avatar van Glacius
Blijft wel triest die geforceerde mixed race/culture casting in films. Flash, MJ... Disney/Marvel takes this shit to another level.

De zesde spidermanfilm in vijftien jaar tijd, ik begon er derhalve met weinig verwachtingen aan. Wellicht daarom dat het me erg meeviel, gewoon een goed gemaakte, plezierige amusementsfilm. Terechte keuze om deze keer vanuit het perspectief van The Avengers het verhaal te vertellen. Inclusief de nieuwe, eigentijds elementen die er aan zijn toegevoegd, krijg je dan toch het bitter noodzakelijke idee dat je naar iets fris en origineels kijkt, in plaats van de verplichte herhalingsoefening die ik had verwacht. Holland als spiderman vond ik met zijn aanstekelijk nerveus spel verrassend goed, Keaton zet een degelijke schurkenrol neer(die verrassende wending rondom hem aan het slot had echter niet gehoeven), Harrier als de nieuwe liefde en zeker Tomei als May zijn sterke toevoegingen. Goed ook dat het verhaal vrij klein word gehouden, ditmaal geen wereldomvattende problematiek die door verschillende superhelden moet worden bevochten, maar een held met menselijke trekken in een simpel maat goed te accepteren avonturenverhaal. Zeer genietbaar.

avatar van broncode
Niet goed niet slecht, eerder frivool en onvolwassen. Ik snap de bedoeling wel om Spiderman te laten integreren in het marvel universum, maar het voelt geforceerd en zonder diepgang. Had beter gekund, en dit is de op een na de slechtste Spiderman film...

avatar van clubsport
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Het originele spiderman verhaal ( de comic) heeft prachtige verhalen , genoeg interessante karakters
om heel wat moois mee te doen .

Waarom er voor dit verhaal is gekozen wat zo enorm afwijkt van het origineel is me een raadsel .
Allereerst is het verhaal nogal zwak en doorsnee , een aantal aktiescenes zijn aardig gedaan maar om spiderman zo te laten versmelten met het evengers universum vind ik bij voorbaat al een slechte move

alsof we iron man nodig hebben om het verhaal nog boeiend te maken ( bij voorbaat natuurlijk al een move om meer bioscooppubliek te lokken ) .

De humor is nogal pijnlijk flauw en de meeste scenes ermee zijn af en toe op het genante af met een uitzondering van de scenes met het pratende pak .
Mary Jane en Gwen zijn ook totaal uit het verhaal geschreven , daarvoor in de plaats krijgen we LIZ
een gekleurd personage(waarom) waar Peter Parker verliefd op is , het probleem is echter dat de romance slecht word uit gewerkt in het verhaal en dat er ook geen enkele chemistry voelbaar is tussen de 2
Ook Flash thompson komt vooral in het begin enkele keren langs (ook een gekleurd personage en wederom waarom ? ) zijn pesterijen worden gecombineerd met de meest kinderachtige humor die er in de hele film te vinden is en ik moest verschillende keren mijn hoofd schudden van ongeloof over zoveel stupiditeit .

Ik snap best dat het oorsprongsverhaal nu wel verteld is maar wat we ervoor in de plaats voorgeschoteld krijgen is diep triest .
Nou ja nog 2 sterren voor de technische uitvoering .

Best teleurstellend deze "Spiderman: Homecoming"
Zoals al meerdere recenten boven mij hebben geschreven, de film is nogal kinderachtig gebracht,
Wat flauwe humor en een dik high school tintje overheerst.
Michael Keaton is over het algemeen een prima acteur maar overtuigt hier niet als bad guy.
En ondanks dat het imago van Peter Parker alias Spiderman sowieso een beetje sullig moet zijn komt zijn karakter in deze Spiderman wel heel zoutloos en slapjes over. Wat betreft de effecten ziet het allemaal er nog goed uit. Echter het verhaal en de personages zijn te vlak en cliche matig om een film van dikke twee uur interessant te houden, Wat dan ook wat mij betreft dan zeker niet gelukt is.
De 3D effecten vielen mij ook nog eens tegen.
2.5*/3*

avatar van MovieHolic
Damn, dit viel me tegen. Ben een enorme Marvel fan daardoor misschien het verwachtingspatroon iets te hoog gelegd. Dit alles was me te kleinschalig en kinderachtig.

avatar van MovieHolic
*Off topic*

Ben ik trouwens de enige als ik zeg dat ik nogal wat problemen en moeite heb met dat nieuwe sterren geven? Iedere keer gaat het me mis.

avatar van aSMoDeuS
De eerste helft van de film werd gekenmerkt door geforceerde multi-kul. De tweede helft met name door saaie actie. Slecht.

Voor mij de slechtste Spider tot nu toe. Doelgroep tot 9 jaar.

avatar van Left4Dead
De hele Hollywoodmeuk weer opgetrommeld, dat men deze franchise continu maar uitmergelt zeg.
Kinderfilms.

avatar van numb nuts
Debo schreef:

dus je word ouder?
en heb met een 1,5
geen connectie met de humor,of ligt het aan de special effects?
want de film is zeker vermakelijk,en ja de effect gaan snel,maar ik vind het zeker vermakelijk
je word oud 1,5 bs

avatar van Captain Pervert
Marvel film nummer 713 binnen 10 jaar. En wederom niet slecht. Marvel films zijn onmogelijk te haten. Daarvoor zijn te te mooi gemaakt, teveel budget, genoeg humor en gewoon een stukje superheldennostalgia. Iedereen heeft in zijn jeugd ofwel de strips gelezen ofwel de tekenfilms gezien. Met chips en ranja op de bank. Strips hebben mij persoonlijk nooit geïnteresseerd, maar de Spider-Man tekenfilm heeft me altijd geboeid (met sidekicks Firestar en Iceman, waar je nooit meer wat van hoort).

Het is natuurlijk debiel dat we binnen amper 15 jaar nu al de derde incarnatie en reboot van Peter Parker zien, maar dat heeft alles te maken met studio-politiek, geld en auteursrecht. Beetje treurig hoe dat blijkbaar belangrijker is dan de fans een consistente filmreeks bieden, maar soit.

Deze nieuwe Spider-Man acteur werd geïntroduceerd in Captain America Civil War en die Tom Holland beviel me vreselijk slecht. Een vervelende schreeuwerige puber die niet in de schaduw kan staan van Tobey Maguire en Andrew Garfield.

Maar zijn 'eigen' film Spider-Man: Homecoming past hem beter en is leuk om naar te kijken. De voorspelbare ingrediënten ontbreken niet: natuurlijk is daar de school met stoere jongens waar Parker gedist wordt en de tante die zijn geheim niet mag weten.

En natuurlijk het meisje waar Parker een oogje op heeft. Zoals de tijdsgeest dicteert, was de casting eventjes blind voor huidskleur en valt Spider-Man als een blok voor een zwart meisje. Daar valt geen argument tegen te verzinnen, maar van alle liefjes die Parker in strips en animatieseries heeft gehad, heette nooit eentje Liz. Ook waren ze allemaal blank, dus omwille van politiek correcte progressiviteit wordt keihard afgeweken van het originele Spider-Man verhaal. Daar ben ik niet zo'n voorstander van.

De comic-relief-dikkerd doet het ook goed, hoewel ik geen idee heb wat voor jongen dat is. Een soort Aziatische Somoa-Indiaan. Maar grappig is hij wel. Geen idee waarom de comic-relief sidekick altijd een fatso moet zijn - voor James Bond willen linkse mensen dat onderhand wel eens een neger gecast mag worden als 007, maar dikke acteurs worden altijd getypecast als komische sidekicks. En daar zegt niemand wat van.

Parker raakt natuurlijk verwikkeld in een boosaardig plan van een schurk en het gebruikelijke riedeltje wordt afgedraaid. Special effects, stunts, beetje humor, nooit echt bloederig, we kennen het onderhand wel. Schurk van dienst is Michael Keaton en die doet het goed als slechterik. Dankzij hem is het hoogtepunt van de film - de conversatie in de auto - dan ook bloedstollend spannend.

Nieuw is de invloed van Tony Stark die het pak van Spider-Man voorziet van allerlei snufjes zodat het nauwelijks onderdoet voor het Iron-Man pak. Dat is geheel nieuw en ik weet niet of ik dat wel zo leuk vind. Ik kan me niet voorstellen dat dit erg authentiek is. Ook fungeert het pak nu vaak als een deux-ex-machina zoals de "Bat Belt" dat was van Batman in de serie met Adam West uit de jaren 60: er zit altijd wel een nieuwe, nog onbekende, gadget in om de superheld in kwestie uit een benarde situatie te redden. Dat gaat nogal ten koste van de spanning.

Al met al geen hoogvlieger maar onmogelijk slecht te noemen.

3 sterren

avatar van Glacius
Spiderman heeft recent in de comics een wat geavanceerdere pak. In (de eerste) Civil War in de comics had hij een pak gemaakt door Iron Man, maar die zag er wel heel anders uit.

Er was ook een Liz in de comics en cartoon.

avatar van Cleanshot
Leuke vermakelijke film en leuke invulling van het karakter en leeftijd. Ik hoop dat marvel nu een tijdje bij deze acteur blijft want het loopt aardig uit elkaar de films en verhaallijnen inmiddels.

avatar van tattoobob
Toch weer een klein tegenvallertje dit.
Het hele "high-tech"gebeuren bevalt me voor geen meter bij deze Spider-man...past totaal niet.
Ook Iron-Man kan me gestolen worden na zoveel rollen in Marvel films.
Ik neig steeds meer naar de films van DC.
Acteerwerk was niets op aan te merken en in de film zaten soms ook wel humoristische stukjes die ik wel kon waarderen.
Net aan drie sterren

Overigens....deze Spider-man kan je rustig kijken met je kind vanaf een jaar of 6....op enkel vies taalgebruik na dan

avatar van keimpeS
De film op zich viel me niet tegen, toch hou ik meer van de traditionele spider-man, zoals ik ze kon uit de vroegere Marcel comics. Ik snap dat ze het concept willen vernieuwen voor de jeugd die die strips niet kennen. Ik had vroeger een abonnement op het blad Peter Parker en mijn vriend had een abbo op de spectaculaire spider-man zodat we de comics van mekaar konden lenen. Ik ken de gier nog als een kaal oud mannetje in een groen pak, hier is dat toch wel een heel ander verhaal. Het idee om de alien technologie te gebruiken om nieuwe superschurken te maken vind ik dan wel weer goed gevonden qua vernieuwing voor een nieuwe generatie Marvel liefhebbers! Ik ga daar wel in mee, maar ja vroeger was alles beter Haha! Nog een opmerking wat mij betreft is die Flash totaal verkeerd gecast.....

numb nuts schreef:

dus je word ouder?
en heb met een 1,5
geen connectie met de humor,of ligt het aan de special effects?
je word oud 1,5 bs
Aan je Nederlands te zien ben jij van de juiste leeftijdscategorie die deze film leuk vind. Fijn!