A Nightmare on Elm Street (1984)

Horror / Thriller

geregisseerd door Wes Craven
met Heather Langenkamp, Robert Englund en Johnny Depp

Tina rent door een tunnel een ketelhuis in en wordt achtervolgd door een verminkte man met een bruine hoed op en messen aan de vingers van zijn rechterhand. Net voordat ze aan flarden gesneden wordt, doet ze haar ogen open en is ze weer wakker. Dat haar nachthemd scheuren vertoont, maakt haar nog niet echt bang. Maar als ze dan hoort dat haar beste vriendin Nancy over exact dezelfde man heeft gedroomd, beginnen de zenuwen toch op te spelen. Is ze nog wel veilig in haar dromen?

De enige echte goede (al heb ik hem al lang niet gezien)

vic
Wat een goed plaatje is dat zeg. Dammm

neo (crew)
freddy krueger rules

The Real Thing!

avatar van Ralfke
Wel aardig ja en ook behoorlijk spannend. Ik geef deze ***. Ik kan me weinig meer van deze film herinneren in principe, maar ik meen me te herinneren dat dit de film is met die TV waar iemand met z'n hoofd doorheen geslagen wordt??? Laat me dit ff weten...

avatar van jedymaster
mooie film

avatar van narva77

Dat weet ik niet meer; kan ook een v/d vervolgen zijn.

Seven, eight- Gonna stay up late. Nine, ten- Never sleep again

avatar van Yak
Yak
Wel in de achtergestelde plaatsen Leiden en Den Haag

avatar van narva77
Nu je het zegt; in M'burg draait ie ook nog

Zeer enge film maar niet zo erg voor NACHTMERRIES! 4* dik verdient

Aardig spannend en redelijk eng, maar deed me toch wel wat ouderwets aan.. 3,5 sterren.

avatar van narva77
Hij is idd beetje gedateerd maar nog steeds erg boeiend

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Wat een goed plaatje is dat zeg. Dammm

veel grotere versie voor je wallpaper

Holy shit!

Vond hem nog steeds leuk, aardig eng ook wel, maar ik heb dr gelukkig niet wakker van gelegen (had ik vroeger nogal eens last van...)
Depp als jonge scholier is ook errug lekker moet ik zeggen
3,5 sterren

avatar van Rascal
Ik vond deze toen supereng. Er zat ook geen humor in dat kwam pas voor in de volgende delen. Sommige wel amusant maar ze vallen allemaal in het niet met dit eerste deel.

Overigens is deel drie dat iemand met zijn hoofd door een tv wordt geramd. Krueger, als je dit goed vind moet je ook eens naar The Omen 1,2,3 kijken, maar die heb je waarschijnlijk al gezien.

Ik weet niet meer wat de beste film van
de elm street was maar ik geef.
over het algemeen toch wel een 3,5 voor
dit soort goede griezel movies
erg goed voor die tijd

Karst schreef:

The Omen 1,2,3 kijken, maar die heb je waarschijnlijk al gezien.

compleet niet te vergelijken, hoewel ik deel drie niet gezien heb

avatar van Hemdale
Niet mijn favoriete horrorfilm, maar er zijn veel slechtere!

Een geweldig-goede horror film die het begin was van een zeer succesvolle reeks films. Deze film is het begin van een van de meest enge personages uit de filmgeschiedenis genaamd Freddy Krueger. Het personage wordt zeer goed neergezet door Robert Englund. Het rijm-liedje uit de film blijft je altijd bij (one two...Freddy's coming for you, three four... better lock your door...etc.). Dit is eigenlijk de enige echt enge horrorfilm, samen met nog een paar delen uit deze reeks. De muziek wekt de spanning goed op, camerawerk is zeer goed en natuurlijk een origineel verhaal. De film zorgt ervoor dat je, tijdens en vlak bna het bekijken, bij elk geluidje om je heen zit te kijken. Al met al een zeer goede horror film waarvan het niveau nooit geëvenaard is! 4.5*

avatar van jassonn
persoonlijk vind ik dat hiet een van de engste slachtscenes inzit die ik ooit gezien heb.die waar die Tina door de kamer vliegt en aan het plafond zit.

avatar van John Doe
narva77 schreef:

Dat weet ik niet meer; kan ook een v/d vervolgen zijn.

Seven, eight- Gonna stay up late. Nine, ten- Never sleep again

Dat is in deel lll - Dream Warriors, dat vind ik de slechtste omdat kinderen dan in hun dromen zgn. bepaalde toverkrachten kunnen gebruiken. De scene met de tv is wel goed.

Persoonlijk vind ik het eerste en het laatste deel het beste, die zijn ook het origineelste.

Never sleep again!

Ik heb toch aardig wat films gemist! Ik heb bijvoorbeeld E.T. ook nog nooit gezien. Tijdens een inhaalslag heb ik deze ook eindelijk gezien. Ik vond hem behoorlijk spannend. Ik heb helaas een soort tick dat ik mezelf tegen m'n gezicht sla als ik heel erg schrik. En dat is deze keer ook weer een paar keer voorgekomen.

LauraPalmer schreef:

Dan moet je The Eye maar niet gaan kijken, dan kan je je niet meer op je werk vertonen de volgende dag

die heb ik gezien en ik leef nog! Ik had meer moeite bij darkwater. Maar het had wel een leuk effect voor mijn buren die weer heel erg van mij schrokken.

Derkje
Mooie, stijvolle film van Craven met sterke vertolkingen en effecten. Vervolgen konden niet uitblijven. 3,5

avatar van Saving Pvt. Pyle
John Doe schreef:

Ach, dat viel wel mee.

William 'Will' Stanton: In the name of Lowrick, Prince of Elves, demon begone.
Freddy Krueger: Sorry kid, I don't believe in fairy tales.

Vond het de op 1 na beste: de eerste is de beste natuurlijk.
Kunnen de 'griezelfilms' van vandaag de dag nog een puntje aan zuigen. Zeer originele film alhoewel er wel verwijzingen zijn naar zeer oude horrorfilms (zoals Freddy boven het bed hangt, door de muur.)