Inseminoid (1981)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Norman J. Warren
met Robin Clarke, Stephanie Beacham en Jennifer Ashley

Nadat ze verkracht is door een buitenaards wezen stalkt een vrouwelijke vampier interplanetaire archeologen. Zij werken in een laboratorium op een afgelegen planeet.

AHWA
dinsdag 31 juni, 0:55 uur

31 juni. Dat wordt lastig.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Deze film ga je alleen maar kijken voor wat lekkere 'gore'-effecten, maar die waren er véél te weinig. En als het verhaal dan nog eens supersuf is en er idioot slecht geacteerd wordt, kom je er al snel achter dat je beter iets anders had kunnen doen met 93 minuten je (toch al zo korte) leven. > 1*

avatar van witboek
Fangs schreef:

Das waar het leven is te kort maar dat is nu het leven. Iedereen heeft de keuze om te doen wat hij wilt. ALs ik 95 minuten naar een rotfilm kijk dan is dat mijn keuze.

avatar van witboek
Je moet soms verder denken dan wat je ziet. Deze film gaat over de gevolgen van vrouwen die verkracht worden. Het kunnen alleen maar monsters zijn die vrouwen zo behandelen

avatar van paul83
witboek schreef:

Ben jij even de moraalridder....

avatar van Vascago
Wat een geweldige poster weer.

avatar van brucecampbell
Leuk filmpje ook!

avatar van Richard_Voorhees
De poster, de titel en het jaartal alleen al maken mij nieuwschierig.

avatar van BlueJudaskiss
Saai en stom. Begint leuk en nog wel redelijk sfeervol, maar eindigt erg eentonig. 1,0*

avatar van alexspyforever
Actie is er genoeg te beleven alleen is het zoals mijn voorganger aangeeft saai en eentonig omdat het grootste gedeelte van de film bestaat uit het maken van een klopjacht op een vrouw die door een monster werd verkracht en in een vampier is veranderd. Het 10 kleine negertjes spel dus en het is zoeken naar een leuke kill maar die zijn er eigenlijk niet. Van de vele Alien clones die er zijn gemaakt is dit toch een van de zwakste.

avatar van Chainsaw
Met zo'n poster en titel verwacht je op zijn minst erg geinige pulp. Maar zoals wel vaker bij dit soort films is de poster het hoogtepunt, zo leuk is de film geen seconde. In het geval van Inseminoid is de film echt dusdanig zoutloos dat anderhalf uur naar de poster loeren vermakelijker is. Een vrouw wordt verkracht door een buitenaards wezen, maar het wezen zelf komt verder niet echt aan bod; de film gaat vooral over de daarna doorgedraaide zwangere vrouw. Wie dus tonnen monsters en actie verwacht komt zeer bedrogen uit, er valt in Inseminoid bar weinig te beleven. Rond de climax zit hier en daar nog wel een minuscule pulpscène verstopt die nog enigszins vermaakt, maar daar heb je bijna een vergrootglas voor nodig. Voor het merendeel is Inseminoid gewoon een flink snoozefest.

1 ster.

avatar van timmienoelie
Zeer stijlvolle pulp met wanstaltige acteerprestaties. Enkel blinden geven dit 1*. Dit is voer voor de blauwe schijf, niet voor valse VHS nostalgie.

avatar van Airbakke
timmienoelie schreef: