Shouf Shouf Habibi! (2004)

Nederland
Komedie / Drama

geregisseerd door Albert ter Heerdt
met Mimoun Oaïssa, Najib Amhali en Touriya Haoud

De 20-jarige Ap, een in Nederland geboren Marokkaan, probeert zijn plek te vinden in de Nederlandse samenleving. Ap staat voor een dilemma: moet hij kiezen voor het moderne Nederlandse stadsleven of doen wat zijn vader wil; een traditionele Marokkaan worden en een vrouw uit Marokko halen. Ap zweeft van het ene uiterste naar het andere: van scooterdief tot rituele kippenslachter, van administratief medewerker tot bankovervaller.

avatar van jackie chan

Over dat die Nederlandse films altijd t zelfde zijn.

Ik word er gewoon dood moe van weer z'n films met allcothonen ik heb niks tegen allcothtonen maar ik bedoel als hier in NL iets goed is word er direct een serie van gemaakt een andere film met z'n ongeveer zelfde verhaal zelfde soort humor enzovoort.

Het was geen super slechte film gewoon een typische nl film maar zn succesje word gelijk een serie en een soort gelijke film als snitzel paradijs.

Ik vind dat het tijd is aan een nieuwe generatie NL films

Je maakt jezelf steeds ongeloofwaardiger ...

Dustyfan
jackie chan: doe jezelf een plezier en koop of leen deze week de 'Vrij Nederland' en lees even het interview met Mimoun Oaïssa, wellicht brengt het je op andere gedachten.

Goed geacteerd, de rest was niets.

avatar van Webby
jackie chan schreef:

Die van Jackie ook!

avatar van rroossiiee
Webby schreef:

Die van Jackie ook!

haha die is strak.

Dit is een van de weinig films die ik nooit heb kunnen afkijken. Er zit een rot sfeer in die ik niet kan uitleggen..
En weer buitengewoon standaard.

avatar van getyourchucks
Ik vond shouf shouf habibi juist een nieuwe weg inslaan qua nederlandse films. Een heel nieuw soort humor, dat is wat ik dacht toen k het voor het eerst zag. Mensen zijn zo kritisch over nederlandse films, alsof het ze alleen gaat omdat ze nederlands zijn ofzo. Maar dat is alleen hoe ik erover denk he;) 3.0

getyourchucks schreef:

ik ben het helemaal met je eens, alleen vind ik m nog iets beter.

Don_Mat
Wederom een slechte poging om een nederlandse film te maken. Echt dom. 0,5 ster

ik vind hem erg slecht. heb hem twee keer proberen te kijken en twee keer niet af kunnen kijken omdat ik in slaap viel. 1,5 ster

avatar van Glacius
jackie chan schreef:

Ik vind dat het tijd is aan een nieuwe generatie NL films

Ik ben het met je eens hoor.
Er worden op dit moment vaak dezelfde acteurs gebruikt, en dat vind ik een beetje jammer. Afkomst heeft hier inderdaad niks mee te maken, maar het gaat om het feit dat het lijkt alsof je telkens naar dezelfde film zit te kijken of een sequel, omdat de cast 80% hetzelfde is.

ik vondt het een leuke film alleen soms zaten er te veel zoenen in

avatar van *Nientjah*
Wat een slappe hap zeg, deze film. Dit is weer zo'n typisch slechte Nederlandse film. Ik vond het acteerwerk ronduit slecht en er was ook niks grappigs aan.

1,0 ster.

*Nientjah* schreef:
Dit is weer zo'n typisch slechte Nederlandse film.

Is dat typisch?

avatar van *Nientjah*
by_the_way schreef:

Is dat typisch?

Wat ik bedoelde te zeggen is dat dit een van de zoveel slechte nederlandse films is, er zijn natuurlijk ook goede nederlandse films, maar daar is shouf shouf habibi geen voorbeeld van.

avatar van Torrez
een echte nederlandse film met marokaanse afgrond ,
maar nederlands is meestal slecht dus deze vond ik zelf ook matig!

avatar van Capo Regime
om van te huilen, ik vind dat het al die bekendheid niet verdient. goedkope humor

avatar van OT_Stijn
Schandalig slechte film! Zowel qua acteerwerk als qua verhaal. Meer wil ik er niet over kwijt!

slechte film, zonder actie zelfs maar zonder een beetje humor
doe jezelf een plezier en kijk hem niet!!

1.5

avatar van Minority_Check
er zaten echt te weinig grappen
na de eerste kwartier werd het saai echt jammer

avatar van drgonzo
ik vindt de serie leuker

leuk bedoeld maar slecht uitgewerkt

typische verschillen tussen nederlanders en marokkanen, de visie van marokkanen op nederlanders en andersom, daar zijn enorm veel leuke grappen uit te halen

miste ik in deze film

verhaal mager, acteerwerk matig, humor ook erg matig

wat is de naam van de acteur van de politie agent okalweer?

Najib Amhali.

De wordt aangekondigd op VT4 naar aanleiding van de uitzending op maandag als de beste Nederlandse film van 2004, als ik de statistieken hier zie, staat het voor mij nu echt vast dat die mannen van VT4 getikt zijn

Geweldige film, ik heb zo gelachen....5*

123crap
Als een racistisch persoon dacht ik dat dit een poging was om Nederlanders minder racistisch te maken en multiculturisme te promoten.
Maar dit is raar genoeg niet gebeurt, of heb ik het film niet begrepen?

Eh....als racistisch persoon... 123crap?

avatar van Shinobi
Het idee is op zich wel goed, alleen heel slecht uitgewerkt. De humor kwam nauwelijks op mij over.

Ik geef 'm 1, 5 sterren.