• 8.480.392 stemmen

Crustacés et Coquillages (2005)

Komedie | 90 minuten

Met onder meer: Valeria Bruni Tedeschi, Gilbert Melki en Jean-Marc Barr

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 11 augustus 2005

Plot Crustacés et Coquillages

Het is zomer. Voor het eerst neemt Marc zijn vrouw, Beatrix, en zijn twee kinderen mee naar de Côte d'Azur. Marc bracht er als jongen zijn vakanties door. De zon, de zwoele wind, de verfrissende zee... zullen bij sommigen het hoofd op hol doen slaan. Laura, hun 19-jarige dochter, wacht vol ongeduld op haar vriendje, die haar zal meenemen op zijn motor. Charly, hun 17-jarige zoon, wacht op de komst van Martin, zijn beste vriend. Martin is verliefd op Charly maar Charly voelt zich niet door jongens aangetrokken. Beatrix en vooraf Marc maken zich zorgen over de latente spanning die er tussen de twee jongens heerst. Marc vreest dat zijn zoon homo is. En dan daagt Mathieu op, vastbesloten om Beatrix voor zich te winnen. De emoties laaien hoog op... De vakantie lijkt plots veel woeliger dan verwacht. Alles staat op zijn kop: slaande deuren, nachtelijke kat-en-muis-spelletjes,... de liefdesrelaties staan onder hoogspanning.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van MFEO

MFEO

Inmiddels 2e x gezien deze film. Erg leuke luchtige film. Gaat lekker ongecompliceerd om met dingen. En een 2e keer vallen je meer dingen op omat je de 1e keer somige dingen vooraf nog niet wist.

Vreemd dat verder buiten me vriend om niemand deze film nog gezien hebben. Zal wel komen omdat die in weinig zalen draait.

Maar als je de kans heb deze film te zien en NIET bekrompen enzo ben ga zien deze film!!!

avatar van Poehsas

Poehsas

Ik vond het ook een zeer vermakelijke film

avatar van aerodynamic

aerodynamic

Absoluut een feel-good movie

avatar van Roodkapje

Roodkapje

Een goede feelgood movie die erg frans aanvoelt. Meer dan eens lag de hele zaal plat van het lachen. Gewoon kijken.

stinissen (crew films & series)

Wat een familie

avatar van zeekomkommer

zeekomkommer

Van deze film word je zo über vrolijk... 4*

avatar van Bas17

Bas17

Aardige film.

Feel-good film die niet heel speciaal is, de maker probeert een draai aan het verhaal te geven die niet helemaal geslaagd is naar mijn mening, maar al met al een zeer aardige film.

avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

Heerlijke film,

Typisch Frans inderdaad. Het gezinnetje zit buiten te dineren en wat is het gespreksonderwerp? Juist! Vader maakt zich openlijk druk over het wel en wee van zijn zoon. Moeder, die een Nederlandse achtergrond heeft, vindt dat hij niet zo preuts moet doen.

De zomer in deze film voelt nog wat prilletjes aan. Letterlijk en figuurlijk. De zon is altijd aanwezig, alleen niet letterlijk in beeld gevangen. De onderlinge relaties van de hoofdpersonages zijn ook ondergeschikt aan wat er komen gaat.

Niks nieuws onder de zon. Deed mij vlagen een beetje denken aan Ozon. Heerlijk zomers sfeertje hangt er, met wat vreemde muzikale intermezzo `s waarin schelpen worden toegezongen. Het drama in deze film is niet van zo `n aard dat het de feel - good sfeer in de weg zit. Alles blijft heerlijk luchtig en dat vind ik knap aan dit soort films. Lekker kijkvoer over ontluikende liefde in een wat stuntelend gezin die er vreemde manieren op nahouden. 4*

kappeuter (crew films)

Waar / hoe gezien?

avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

Gehuurd bij de cinematheek in Nijmegen. Deze heeft tevens vestigingen in Tilburg en Eindhoven.

Ook bij de Boudisque verkrijgbaar. Met 20 euro wel wat prijzig.

avatar van Bas17

Bas17

Gewoon te huur hier bij de Movie Max in Breda

avatar van Betamax

Betamax

Erg trage film.

Wat luchtige geklets over seks, relaties en dat soort zaken.

Maar dat allemaal op een erg trage en saaie manier gefilmd.

Voor mij echt niet meer dan 1,5* waard.

Kijk voor een goeie franse film eens naar Betty Blue!

avatar van alec

alec

Betamax schreef:
Wat luchtige geklets over seks, relaties en dat soort zaken.

Inderdaad wat luchtig en onsamenhangend maar het idee is leuk bedacht. Soms wat voorspelbaar, sommige scenes zijn iets te ver doorgeschoten maar verder een redelijk amusante film. Minpunt is de laatste vijf minuten (zingen en dansen, iedereen is zo overdreven blij), dat had echt niet gehoeven!
Een *3.0

avatar van Movsin

Movsin

Luchtige, vaudeville-achtige ontspanning à la française : wat er ook moge gebeuren, er niet om rouwen, maar genieten maar....

Valeria Bruni Tedeschi doet dat zeer goed...

gauke

"Op een geestige beetje broeierige manier wordt een palet van moderne seksuele mores geschilderd", stond er in NRC Handelsblad over deze film en dat wekt verwachtingen. Maar de film viel mij tegen. Moderne seksuele mores kwamen op mij over als belegen grappen in een ouderwets aandoende, wat saaie klucht. En de "dans en gezang" tussendoortjes sloegen totaal nergens op.

De acteurs zijn prima en verdienen beter!

avatar van Mads Smikkelsen

Mads Smikkelsen

Erg leuke erotische feel-good-movie, goed geacteerd en een grappig verhaal.

avatar van Boenga

Boenga

Een leuke tussendoor, lekker ontspannend, al had er iets meer humor mogen zijn - ofwel meer diepgang; nu bleef het geheel vaak ergens tussen drama en komedie hangen.

Goeie acteurs, mooie beelden en heel warme kleuren.

BBarbie

Een vrolijke komedie over de seksuele relaties van een familie op vakantie aan zee. Best leuk, maar de slotscène is een misser. Die past voor geen meter bij de rest van de film.

avatar van 93.9

93.9

Vrolijke film, maar zat me te bedenken die moeder is Nederlandse. Maar wie noemt haar kind nou Beatrix....

Echt Franse film dus..