ad

Met onder meer: Chris O'Donnell, Robin Tunney en Bill Paxton

Releasedatum: 8 december 2000

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Vertical Limit

"The Mountain Will Decide."

De jonge bergbeklimmer Peter Garrett gaat samen met zijn groep zeer uiteenlopende figuren een extreme tocht op leven en dood aan. Zijn zus Annie is na een lawine vast te komen zitten in een spelonk van 's werelds beruchtste berg, de K2, geheel bedolven onder de sneeuw. In een race tegen de klok beklimmen Peter en het reddingsteam de berg en moeten ze in de meest bizarre omstandigheden spectaculaire toeren uithalen om Annie van een wisse dood te redden. Komen ze op tijd? En wil Annie wel gered worden door haar broer?

imageimageimageimageimage

Tom McLaren

Royce Garrett

avatar van Boneka

Boneka

Prima actiefilm met prachtige levensechte beelden. Zojuist gezien op blu ray. Daar was wat kritiek op vanwege het nepsneeuw. Toch is deze film echt opgenomen op locatie. Niet op de K2 maar op een soortgelijke berg. Omgeving is echt opgenomen. Ook hebben de acteurs klimcursus gehad van echte klimmers. Wie hoogtevrees heeft zou deze film niet kunnen spelen. Uiteraard is niet alles echt, maar dat is bij elke film. De actiefilm boeit me zeker al verschilt het per acteur. De ene is super de ander zou in een b film terecht kunnen. Leuke vrijdagavond film!

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Over de top.

Spannende actiefilm, omtrent een aantal heldhaftige bergbeklimmers, die bijna aan overdaad ten onder gaat. Men zou zich kunnen afvragen hoeveel pech een mens kan hebben. De gemiddelde kijker zal het weinig kunnen schelen, want het tempo ligt hoog en de actie is voldoende over de top.

Goed.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Max en Joep schreef:

ligt het nu aan mij of is deze film al tig keer op TV geweest?

EDIT:

ja dus

televisie:

maandag 8 december 2003, 20:30 uur (SBS 6)

maandag 7 februari 2005, 20:30 uur (SBS 6)

zaterdag 19 november 2005, 21:00 uur (Net 5)

zaterdag 12 augustus 2006, 23:50 uur (één)

maandag 20 november 2006, 20:30 uur (SBS6)

vrijdag 30 november 2007, 20:30 uur (RTL5)

donderdag 21 augustus 2008, 20:30 uur (RTL7)

zaterdag 25 april, 20:30 uur (RTL7)

Zo zeg, je hebt er nogal werk van gemaakt om allemaal op te zoeken wanneer en hoe laat en op welke zender deze film kwam.

Je bent ff goed in de archieven gedoken

avatar van schram101

schram101

mcdaktari schreef:

Je bent ff goed in de archieven gedoken

Valt mee hoor, onder het tabblad ''statistieken'' bovenaan de pagina is dit gewoon te zien.

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Een tochtje door de bergen. Het zou een spectaculaire klimming moeten zijn met allerlei spannende tafarelen maar het is één groot clichématige en afgeraffelde productie geworden. De acteurs vond ik onder de maat en eigenlijk wist alleen Chis O'Donnell nog een beetje sirieus over te komen, al rolde er een paar tranen over z'n wangen die kort daarvoor uit zo'n scheikundig flesje waren geknepen. Vooral de openingsscéne is hilarisch, hierbij was ik even gaan kijken op moviemeter met welk genre we te maken hadden. Het vervolg toonde duidelijk aan dat het om een sirieuze zaak ging maar het was gewoon te slap, te makkelijk en te simpel. Nergens voelde je de kou, pijn of de angst van de klimmers. De afgronden en bergwanden zien er erg nep uit en ook de ruimte waar Annie en Elliot terecht waren gekomen is nogal slecht in beeld gebracht. De soundtrack is typisch Amerikaans en heeft op deze overdreve manier maar weinig toegevoegde waarde.

Saai.

avatar van Ge0force

Ge0force

Ik heb deze op blu-ray gekocht omdat ik 'm vroeger steengoed vond, maar ik moet mijn mening herzien. Het verhaal en de personages zijn helemaal niet zo boeiend, het enige dat deze film overeind houdt is de indrukwekkende omgeving waarin ie opgenomen is en een paar mooie actiescenes.

avatar van Spetie

Spetie

Tegenvallende beklimming.

Vertical Limit is een film die aan de ene kant een hoop spektakel wil bieden en aan de andere kant een serieus verhaal. Dat gaat toch enigszins mis. Vooral het serieuze gedeelte van de film gaat serieus de mist in, omdat het acteerwerk behoorlijk ondermaats is. Er is in feite geen enkele acteur of actrice die hier overtuigt. De karakters zijn en blijven oppervlakkig en diepgang is er niets of nauwelijks te bespeuren. Daarnaast zijn de karakters ook behoorlijk clichématig. De babe, de egoïst en de bergklim fanaat.

Verder valt het spektakel ook behoorlijk tegen. Het duurt wel drie kwartier voordat er eindelijk eens een expeditie gaat klimmen. Vervolgens ontwikkeld zich een voorspelbaar verloop, waarbij het al vrij snel duidelijk is, wie de trip wel en wie de trip niet zal overleven. De actie in de film is op zich nog best goed, al is de geloofwaardigheid op sommige momenten wel ver te zoeken.

Gelukkig heeft de fim af en toe ook nog mooie plaatjes van de beklimming, waardoor de film niet helemaal ondersneeuwt, maar goed is het allemaal niet.

avatar van Perry Meer

Perry Meer

tja, de begin scene was eigenlijk wel een goede binnenkomer, maar helaas

bleek de film daarna minder boeiend, jammer

ipv diepe afgronden, bungelende ongelukken, ijs en sneeuw is een hoestende Annie

in een nepgrot in beeld

een gemiste kans dat is duidelijk, zonde van al die moeite en ik begrijp ook niet

dat er ondanks de middelen en geld zo'n pul afgeleverd wordt

ik bedoel dan sta je op die berg met een cameraploeg en heel de ratteplan

en dan lever je deze shit af, is er dan niemand die zeg; "Jongens stop, laten we maar

een goede film maken dit is troep"

2 sneeuwballen

avatar van pierre18

pierre18

In de bios gezien een een aantal keer op tv. Soms boeiend en aardig spannend. Soms knap irritant en voorspelbaar. Je aandacht zakt dan helemaal weg. Matige rollen voor de acteurs, zo stereotype. Izabella is de enige die wel lekker scoort. Voor de rest, te hoog gegrepen!

avatar van the new guy

the new guy

Prima spanning. Verder viel me gisteren op dat de SE niet meer helemaal up to date zijn, maar de meest spectaculaire scenes kunnen er nog goed mee door.

Overigens heb ik zelden zoveel reclame meegemaakt als gisteren op RTL 7. Bizar gewoon, en dan 8 minuten per blok!

avatar van Maurice-FR

Maurice-FR

the new guy schreef:

Wat wij tegenwoordig doen met UPC, nemen de film op en gaan dan om 21.00 kijken ipv 20.30. Reclames lekker doorspoelen en tegen 22.30 kijk je weer 'live'

avatar van vrossi

vrossi

Nog nooit gezien deze film, tot gisteravond.

en deze film kon mijn aandacht wel houden.

Ik vind alleen Robin Tunney niks, komt dankzij de mentalist, dat vind ik zo'n sc...t serie.

voor de rest is het verhaal zeer goed in elkaar gezet,zitten hele leuke one liners in verwerkt,

maakt voor mij ook veel goed.

actie vind ik zelf niet het juiste woord, maar spanning zit er goed in.

avatar van sofripa

sofripa

1 berg ellende

Onderhoudende avonturenfilm die ik grotendeels bergop heb beleeft. Prachtige landschaps scenes, een paar mooie stunts in een vooral ijzige omgeving. Je moet toch wel goed leip zijn zo'n rots op te klimmen . Het verhaal zelf heeft niet bijster veel om het lijf, de race tegen de klok houd de vaart er voor mij wel in.

De cast doet grotendeels zijn ding alhoewel ik geen fan ben van babyface O'Donnell. Paxton en Glenn hebben het beste van het spel. De humor werd verzorgd door de gekke australische broers.

Dus, bovengemiddeld vermaak, ondergewaardeerd hier op MM, maar voor mij 3,5 ijspegel

avatar van K. V.

K. V.

Het was een spectaculaire film, maar je moet alles wel met een serieuze korrel zout nemen.

Zo zetten ze een reddingsactie op touw om 3 personen te redden, maar aan het einde van de film vallen er meer doden dan dat er gered moeten worden

En met hun nitroglycerine dacht 'k dat er geen berg meer ging overblijven, maar 'k had wel na het zien van de film niet direct zin om te gaan bergbeklimmen.

Nu weet 'k ook van waar de muziek van het tv-programma "Fata Morgana" komt.

Om eens met het verstand op nul naar te kijken, maar hij was zeker niet slecht.

avatar van killer13

killer13

ik snap niet dat deze film hier zo'n laag gemiddelde krijgt

prima actiefilm met prachtige natuurscenes (die berg ziet er echt wel kil uit) , een hoog tempo en de spanning ligt naar mijn mening goed hoog. ik heb deze film 5 jaar geleden voor het laatst gezien en en zijn nog veel scenes die me nagebleven zijn. als die vrouw haar vinger techtgetrokken word, de intro als chris o donnell dat touw door snijd en z'n vader valt, het einde als bill paxton samen met die andere kerel naar beneden storten, chris o'donnell die naar de andere kant van de berg springt,... noem maar op. een adrenaline-rit van de bovenste plank die snel nog maar eens ga zien.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

zeer goede drama film, gebeurt verder niet zo heel veel, maar toch een indrukwekkende film met mooie beelden!

echt boeiend!

avatar van Picker

Picker

Inderdaad zo nu en dan wel mooie beelden. Verder wat betreft het verhaal en geloofwaardigheid rammeld het aan alle kanten. 2.5 max!

avatar van Alexander1900

Alexander1900

Best een vermakelijke film en af en toe best spannend. Realistisch is deze film natuurlijk niet, het acteerwerk van de actrice Robin Tunney is voor het grotendeel behoorlijk matig, en af en toe rare diologen komen langs maar verder is deze film goed te pruimen. Vooral door de actie en de mooie beelden.

(verwijderd)

Wordt hoe langer hoe slechter....

avatar van missl

missl

Kijkt lekker weg en is prima voor een avondje nergens over nadenken en film kijken. Wanneer je er wel over nadenkt zie je dat het acteerwerk niet top is en het verhaal is redelijk.

Tarkus

Matige actiefilm.

Het acteerwerk, ondanks de ervaren cast, is niet goed.

Het verhaal is overdreven.

Niet te veel bij nadenken dan is het nog een beetje leuk.

avatar van sonyjh

sonyjh

Ik vind dit echt een slechte film eigenlijk. Niet verschrikkelijk slecht.

Die helecopterscene was wel verschrikkelijk en zo overdreven gerokken... ik vraag me echt af wat ze daar aan't doen waren, manman. En gewoon veel te cliché in alles: verhaal, personages, dialoog,... pf

ow, dit is wel grappig (en waar)

I WATCHED “VERTICAL LIMIT” (AGAIN) SO YOU DON’T HAVE TO | Unreasonably Dangerous Onion Rings - unreasonablydangerousonionrings.com

avatar van Prince AFCA

Prince AFCA

mer1973 schreef:

Jij geeft The Rock toch zelf 4*. Waar heb je het dan over.

Laat toch iedereen in zijn waarde. Iedereen heeft een eigen idee/ervaring van het ervaren van een film.

Ik laat de persoon ook in zijn waarde. Ik geef gewoon mijn mening over de film, en trek bepaalde vergelijkings materiaal erbij, en geef nogmaals aan dat ik het een slechte film vind. Niks mis mee. En inderdaad, ik geef ''The Rock'' een 4,. In mijn ogen een hele goede aktie film, en zeker in zijn gerne een topfilm. Ook niet van de minste regiseur. Mijn mening kwam direct over, maar niet minder dan die van andere hoor, en ik heb niemand verder persoonlijk aangevallen. We zijn filmkijkers en critici onder elkaar

avatar van 606

xxERWINxx schreef:

echt boeiend!

vind ik ook, heb deze al 2x gezien. Misschien gaat er nog een 0.5 bij komen.

avatar van Supernatural

Supernatural

mooie film met mooie mooie beelden van een mooie omgeving.heb me prima vermaakt.heb hem al een paar keer gezien.vind hem toch nog steeds leuk om te zien.

avatar van IH88

IH88

Vertical Limit

Aardige rampenfilm rond de berg K2. De vele scènes in de sneeuw zien er schitterend uit en de beklimming van de berg wordt goed in beeld gebracht. Het probleem is wel dat het hierdoor wat langdradig wordt. De vele klimscènes heb je op een gegeven moment wel gezien, en dat er steeds iets misgaat is bijna een running gag. Het geswitch tussen de mensen die vastzitten in een klif, en de klimmers die ze eruit willen halen, zorgt nog voor wat afwisseling. De acteurs zijn inwisselbaar, alhoewel Scott Glenn een aardige rol heeft als oude rot.

avatar van Supernatural

Supernatural

Supernatural schreef:

Vandaag even herzien.blijf bij mijn vorige mening.ja heb weer genoten.

avatar van Phantasm

Phantasm

Spannende actiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

A hundred thousand sperm and you were the fastest?

Vanuit verschillende optieken een bijzonder matige film, maar toch ook een guilty pleasure bij tijd en wijlen, al is het alleen maar vanwege de natuur en de spanning.

Bijzonder clichématig verhaal wordt in elkaar gedraaid voor een sterk staaltje heldengedoe in de Himalaya, een verhaal dat aan elkaar hangt van 'rugzakjes', te overwinnen drempels, rancune, ijdelheid en fouten uit het verleden. Dan bezit de film een x-aantal elementen en scenes die eigenlijk niet noodzakelijk zijn en slechts bedoeld om spanning te creëren. Dat gedoe met die helikopter bijvoorbeeld. Wat voor zin heeft het om zo uit te stappen en al helemaal met zoveel risico en zo hoog. Is het niet verstandiger om iets lager uit te stappen met de garantie dat iedereen uitstapt? Als de heli neerstort is er niemand die gaat redden of gered kan worden. Dan het gezeul met de nitro. Waarom was dit nu precies? Ze weten de situatie niet eens en hoe toegankelijk de plek is dus waarom zou je het in de eerste plaats mee willen nemen en nog meer risico creëren? De afloop is vervolgens te voorspelbaar eigenlijk met alle spelende zaken en rancune.

Is het dan allemaal slecht? Nee, de film bezit een bepaalde luchtigheid die lekker weg kijkt. Daarnaast vermaak ik me kostelijk met de humor van de twee Engelse broers, niet te vergeten de twee prettige dames in de vorm van Tunney en Scorupco. Paxton als wel vaker prima als de gladde eikel en Glenn is ook altijd prima. Daarnaast heeft de film toch een riante hoeveelheid te doen spektakel zoals de O'Donnell's sprong, de lawine en problemen waar Monique en Cyrill tegen aanlopen. Veel van dit is te sterk voor woorden, net als het feit dat er veel fouten gemaakt worden wat klimtechnieken en materiaalgebruik betreft, maar heel erg storen doet mij dit niet. Nog wel leuk is dat een echte klimmer als Ed Viesturs ook even voorbij komt en mogen de opnames op hoogte en de prachtige natuur niet vergeten worden. Daarnaast is te zien dat de film wel degelijk op hoogte geschoten is.

Vertical Limit is een typisch zondagmiddag product, kijken, leuk, en weer verder. De film vermaakt, heeft humor, spektakel en de nodige spanning. Daarnaast is de natuur altijd prachtig om te zien.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag weer eens herbekeken na 8 jaar!

Deze score blijft staan, een geweldig spektakel, mooi gefilmd, spanning en redelijk wat actie.

Het is wel een lange zit, maar je krijgt een zeer boeiend en indrukwekkende film voor je kiezen.

Aparte personages ook en het einde vond ik ook wel geslaagd.

Al met al weer vermaakt!

avatar van Eric001

Eric001

Nogal onwaarschijnlijk, geen sterke film, kon net.

Geweldige film. Ik werd er helemaal in meegezogen. Zeer intens en vol met actie. De film moet na een overweldigend begin even op gang komen, maar na ongeveer een half uur zit je er helemaal in. Ook goed om te weten is dat de acteurs voor deze film hebben leren bergbeklimmen, wat de film alleen maar intenser en realistischer doet overkomen. Zeker een aanrader.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

• 2008 stemmen

Matig.

De eerste scènes zetten eigenlijk al de toon: serieus bedoeld drama dat dusdanig bombastisch in beeld gebracht wordt, slecht acteerwerk incluis, dat het op de lachspieren werkt. Waar men dergelijke openingsscènes haalt: het is me een raadsel, maar ik heb alleszins wel goed gelachen. Die scènes geven de film ook direct een jaren '90-sfeertje mee, hoewel de film uitgekomen is in 2000.

Martin Campbell is natuurlijk wel een regisseur die succesvol was in die tijd, dus ik kan me z'n keuzes wel voorstellen. Als de film verder ontplooit, en de reddingsmissie volop aan de gang is, zie je ook wel dat hij een actierijk filmpje kan maken. In Vertical Limit zit alles in: weidse helikoptershots van de bergen, Bill Paxton en Scott Glenn in belangrijke rollen en een hoog over-the-top-gehalte. De film kan dus op de belangrijkste zaken wel vermaken. Rest nog een aantal ontzettende manco's zoals dat acteerwerk van voornamelijk Robin Tunney en dan komt de film ergens in de grijze middenmoot terecht.