Rocky IV (1985)

Drama / Sport

geregisseerd door Sylvester Stallone
met Sylvester Stallone, Carl Weathers en Dolph Lundgren

Wanneer Rocky's vriend Apollo Creed doodgeslagen wordt tijdens een gevecht met de superfitte Russische bokser Ivan Drago, geeft Rocky zichzelf hier de schuld van. Opgehitst door de arrogantie van de Rus besluit Rocky het gevecht met hem aan te gaan, dit keer echter in Rusland.

avatar van Jordy
Weer hetzelfde boks-verhaaltje, weer wat minder dan de vorige, en dan ook nog eens de foute manier waarop Russen in deze film af werden geschilderd: ik hou het op 2 sterren.

vic
ik kan maar niet genoeg krijgen van rocky. Deze is erg veel propaganda voor amerika tegen rusland maar ik vond de bokscenes erg vermakkelijk met een hele grote Dolph Lundgren toch nog 3,5 sterren

Ja, eigenlijk gaat deze Rocky te ver. Al die Russen die zich tegen hun landgenoot keren (spoiler?, ach wie kent 'm nog niet)...lachwekkend. Toch 3,5 ster, vanwege Lundgren, de training in de bergen en omdat het gewoon een lekkere boksfilm is.

avatar van Ramon K
0,5 sterren voor de boksscenes. De rest mag niet eens de titel 'film' krijgen. Ongelooflijk stompzinnig wanprodukt!!!!!

Yak
0,5 moet je 'm toch geven als minimale score, dus dan in godsnaam maar voor de boksscènes!

Precies!!!!

avatar van Ralfke
Ik vond deze Rocky niet eens zo heel slecht, maar dat baseer ik eigenlijk alleen maar op de goede boxscenes die best spectaculair zijn. En die Russische boxer is best wel psycho!

avatar van Ramon K
Waarom staat deze draak nog niet in de flop 100 mensen????????

vic
omdat de rocky niet meer de rocky is die we in deel 1 te zien kregen maar een hersenloze boksfilm met als enige doel je het gevoel geven dat rocky door tot het uiterste te gaan de onverslaanbare rus verslaat en je na de film met een gevoel van overwinning weggaat.
Het overdreven anti communistisch beeld die meegegeven wordt is een beeld van een koude oorlog die toen heerste en dat soort films voortbracht. De amerikaanse propaganda is ook erg sterk in deze film, maar het wordt zo overdreven dat het zelfs grappig overkomt.

En eigenlijk draait deze film gewoon om de boksscenes tussen Rocky en Dolph

Kijk rocky 5 is andere koek. Die is zo slecht dat hij wel in de flop 100 hoort maar deze niet omdat het onderhoudend blijft.

avatar van Ramon K
De boksscene's zijn goed en verdienen 0,5 sterren. De rest van de film is echt waardeloos!!!!!

avatar van narva77
Voor de nummers "Eye of the Tiger" en "Burning Heart" van Survivor krijgt ie van mij een 3!

Het mooiste nummer vind ik juist Training Montage.

Yak

Voor de nummers "Eye of the Tiger" en "Burning Heart" van Survivor verdient 'ie wat mij betreft nog meer extra punten!

avatar van narva77
Je kan het niet laten he?

sorry. heb 't even veranderd

Lis
Hier nog een Rocky fan-)

Ik heb net de dvd box gekocht via Ebay.
5 dvd's!
Ik hou helemaal niet van de box sport,das het grappige,maar deze films?
ja...geweldig! :lol:

vic
hier ook een rocky fan. GO ROCKY maar alsjeblieft maak geen rocky 6, rocky 5 was al slecht genoeg

avatar van petey
Rolstoel Rocky zou het dan toch moeten worden.

vic
nee ik had een tijdje geleden gehoord over een rocky 6 waar zijn zoon boxer wordt enzo

belachelijk

GO ROCKY maar alsjeblieft maak geen rocky 6
Die bestaat al heel lang. link

Haha ja klopt, van de Fin Aki Kaurismäki

vic
hee dat wist ik niet. Is die een beetje goed? Vertel er eens wat van

avatar van Ramon K
Ik zie weer een 3,5 stem voor dit wanprodukt!!! Ziet niemand nu in dat deze film geen 2,5 sterren gemiddeld verdient??!! Dit is 1 van de meest foute films uit de historie van de filmgeschiedenis! Zucht, zucht en nog eens zucht!

Die bestaat al heel lang. link

Ik wist dat Kaurismäki een bloedhekel heeft aan de Rocky-films, maar moet je de Plot Summary eens lezen van 'Rocky 6'

Definitely not to be confused with any of Sylvester Stallone's efforts, this is a wicked satire on 'Rocky IV', in which Rocky takes on the monolithic Russian fighter Igor - and loses. Kaurismaeki describes the film as "my revenge on Mr.Stallone, who I think is an asshole".

FisherKing
Die Aki heeft echt humor ( en verstand van zaken ) Hij was ook wel laatst te zien bij een 'stardust' interview.

Ik vind de Rocky films echt te gek.
Dat komt ook vooral door Sylvester Stallone,
Ik vind hem echt een top acteur, het lijkt altijd net echt bij hem (dat moet ook).
Ik vind het echt mooi hoe hij daar in speelt met heel zijn gevoel.
Deze film vind ik niet de beste van hem, maar wel één van de beste, ik denk dat ik RockyII of III wel de beste vind.
wie de Rocky films echt slecht vind is het geen filmkenner, maar je hoeft er ook niet echt van te houden, maar een beetje filmkenner vind deze film ook wel goed ookal houdt hij er niet van.
Trouwens die muziek die er in gedraaid worden zijn ook heel goed en hoort echt bij boksen, zoals EYE OF THE TIGER.

Mik
ahum...

Er zijn dan heel wat niet-filmkenners en daar ben jij 1 van. Ik zelf natuurlijk ook maarja.

DvanHoorn schreef:

de eerste...mischien. dit wanstalterige gedrocht niet.

en stalone een topacteur? 2 goede rollen maakt je bij lange na niet geen topacteur

avatar van narva77
Sylvester Stallone is bezig met het draaiboek voor Rocky 6. Het is nog niet zeker of de 56-jarige acteur zelf de hoofdrol speelt, of iemand anders. Dit meldde de BBC afgelopen weekend. De eerste vier delen van Rocky brachten elk zo'n 100 miljoen dollar op. Het laatste deel flopte enigszins en bracht slechts 40 milj. op.
Bron: ANP

Gelezen in: de Provinciale Zeeuwsche Courant

En nee: dit is geen grapje