Avengers: Age of Ultron (2015)

Alternatieve titel: Marvel Avengers: Age of Ultron

Actie / Avontuur

geregisseerd door Joss Whedon
met Scarlett Johansson, Robert Downey Jr. en Chris Hemsworth

The Avengers, een buitengewoon team van superhelden bestaande uit Iron Man, Incredible Hulk, Black Widow, Thor, Hawkeye en Captain America, komt opnieuw samen om de strijd aan te binden tegen Ultron, een intelligente robot. Ultron is een creatie van Tony Stark, die deze zelfbewuste robot samen met een legioen drones ontworpen heeft om het werk van de Avengers te vergemakkelijken. Wanneer Ultron echter het idee heeft dat de mens de grootste bedreiging voor vrede en geluk vormt, lopen de zaken uit de hand.

avatar van Captain Pervert
gatygun schreef:
Nog steeds geen idee wat die hawkeye en die meid er uberhaupt in doen, er zit een god thor in, captain america is al overbodig te noemen. Stark kan ik dan nog begrijpen.

Dat gevoel heb ik dus ook - terwijl Hulk bij wijze van spreken een vliegdekschip molt en Iron-Man een heel leger kapotschiet, staat Captain America in een hoekje een man-tot-man gevecht te leveren met twee kereltjes.
Ze zijn er ook in deze film niet in geslaagd aannemelijk te maken dat de superhelden met wat meer "bescheiden krachten" (al hebben Hawkeye en Black Widow helemaal geen krachten) daadwerkelijk een plekje hebben binnen The Avengers.

avatar van Sergio Leone
Lawaaierig.

Veel gedoe om niks, dat is Age of Ultron in een notendop. Het superheldenteam wordt alsmaar groter en het schrijfwerk neemt dan ook steeds vaker kronkels aan om alles het nodige gewicht mee te geven. Schurk Ultron imponeert niet. De helden nog minder.

Het acteerwerk becommentariëren heeft weinig zin. Wellicht dat Robert Downey een minuut of 20 screentime heeft en daarmee koploper is (of zou het Paul Bettany zijn?). Zo'n Chris Hemsworth wordt amper nog gebruikt.

142 minuten is ook hier weer te lang gebleken. Een twintigtal minuten had er wel af gemogen, evenals een held of 3 à 4. Dan had er misschien iets meer spanning ingezeten. De individuele demonen die overwonnen moeten worden zijn uitermate saai.
Met een nieuwe lading superhelden aan het einde en wellicht de terugkeer(?) van de oudgedienden belooft de ultieme clash met superslechterik Thanos (wat een weinig imponerend figuur, eigenlijk) wederom een kakofonie van jewelste te worden.

avatar van DVD-T
Ik geef toe dat Age of Ultron misschien niet zo goed is als het eerste deel, maar scoort op andere vlakken toch behoorlijk goed. Ook de toevoeging van de Maximoffs is erg leuk. Pietro had wel iets meer mee mogen krijgen en voelt wat vlak aan. Elizabeth Olsen weet met haar acteerwerk en prachtige verschijning wat meer met haar karakter te doen en komt dan ook wat beter uit de verf.

De slechterik in deze film is heel erg goed. Ultron is een geweldig personage die behoorlijk goed wordt neergezet. Maar ook het acteerwerk van James Spade helpt daarin veel mee.

De onenigheid en verdeeldheid binnen het team wordt ook goed weergegeven. Een probleem hierin is, net als in het eerste deel, dat het nogal langzaam kan zijn in de vertelling van het verhaal. Maar we krijgen er dan wel iets voor terug. Waar in het eerste deel New York nogal wat krijgt te verduren, is het hier een klein Oost-Europees stadje wat wordt verwoest. Alhoewel de climax weer erg leuk is, is het lang niet zo imponerend als in The Avengers. Dat geld ook wel een beetje voor de rest van de actie scenes.

We krijgen wel weer leuke vooruitblikken naar mogelijke verdere ontwikkelingen binnen de MCU. Ik kijk dan ook erg uit naar een nieuw Thor avontuur en al helemaal naar Civil War. Ook wordt er hier alvast een opstapje gemaakt naar The Infinity Wars.

Ondanks de toch wel wat zwakke punten van Age of Ultron vond ik het toch wel net zo leuk als The Avengers.

avatar van peterx43
Hollywood gaat echt onder met deze film. Wat een vervelende film!!!! Het hele verhaal is zo rommelig! The end of the Avengers!

avatar van Decec
Uitstekend Actie/SF/Avontuur film...
Spannend verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Chris Evans,
Jeremy Renner, Samuel L. Jackson en Don Cheadle...
Uitstekend mooi gemaakte SF...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld, en perfect 3D beeld...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek
(DTS 7.1!)...
Heerlijk genoten...

avatar van HALVE TAMME.
''I know you're good people. I know you mean well. But you just didn't
think it through. There is only one path to peace........ your extinction.''

Het ziet er allemaal weer gelikt uit. Maar jeetje kreetje, Avengers: Age
of Ultron (2015): Wat een chaotische boel zeg! Na het zien van de film
heb ik 3 dagen in mijn nest gelegen, desondanks dat drieënhalve ster
van mijn kant.

avatar van Passepartout
Die mensen uit dat dorp aka meteoriet konden ook wel goed tegen het zuurstofgebrek en de temperatuur op die hoogte ...

Aan actie geen gebrek in deze nieuwe "Avengers", sterker nog het begint er gelijk mee om zo'n dikke 2.5 uur later er mee te eindigen. Maar ik denk dat ik te oud word voor dit soort films, of dat het onderwerp mij niet meer pakt. Ondanks de vele actiescenes verveelde ik mij ter pletter met deze fantasy film. Ik vond het rommelig, chaotisch, druk en alle technische termen werden mij een beetje teveel van het goede. Voor liefhebbers in dit genre en fans van Marvel ongetwijfeld weer uitstekend vermaak maar ik pas.

avatar van martijn011
Dit tweede deel doet weinig onder voor haar voorganger. Het verhaal in deze film kon me wel minder bekoren, soms was het wat rommelig. Ik zal maar niet over vergezocht beginnen want de film bevat nul procent realisme.

Visueel gezien is het wel erg sterk. De film barst van de actie, maar die ziet er dan ook gelikt uit. Iron Man blinkt toch wel weer uit, zowel in de actie als in de humor. De film kent genoeg komische momenten en dat zorgt voor een extra half puntje.

Ben nu wel benieuwd hoe de volgende film er uit komt te zien. De Avengers hebben nu een aantal extra leden en de volgende schurk laat zich al zien na de credits.
Voor nu ruim voldoende.

avatar van Turbodevil
Mooie actie film, waar ik met plezier naar heb gekeken.

avatar van Noodless
Tegenvallend actievermaak waarbij niet alleen het verhaal weinig te beiden heeft, maar ook de vele actiescènes me niet wisten te vermaken. Het wordt allemaal te chaotisch gebracht en soms zelfs onoverzichtelijk. De tegenstander van the avengers kwam totaal niet interessant over. Ook de helden waren niet altijd overtuigend. Zo vind ik Iron Man, Black Widow en de Hulk nog wel tof door hun gevatte dialogen of het personage zelf, maar de anderen en zelfs die er naderhand bij komen kunnen niet rekenen op enige sympathie. Ze weten mij totaal niet te boeien. Dus het derde deel zal ik wel bekijken, maar echt uitkijken is er zeker niet meer bij. 5/10

avatar van Rodger
Wel aardig vermaak, en best mooie specials effects.
Maar ik zie ze toch veel liever afzonderlijk in hun eigen film.
Toch 3.0***

avatar van AC1
AC1
Rodger schreef:
Wel aardig vermaak,

Daarvoor vond ik Avengers 2 te veel een product ... iets dat was gemaakt om aan de vraag te kunnen voldoen maar waar totaal geen liefde in zat.

Wederom een film met spectaculaire beelden, prachtige speciale effecten en boordevol actie.
Ik vond hem net iets minder geslaagd dan de eerste film wat betreft het verhaal.
Maar toch heb ik me er 2 uur en 20 minuten met kunnen vermaken.
Er komt nog een vervolg, en dat is voor mij zeer welkom...
Zolang het goed blijft tenminste

avatar van rupie
Waardeloze film, verhaal gaat nergens over, maar ja dat moet je ook niet verwachten van "superhelden" maar dan nog. Jammer vond het eerste deel wel aardig.

avatar van xaid
Opzich vernakelijke film . Maar het is zoveel . Zo chaotisch naar mijn idee,
Ik ben echt een marvel fan .met name captain america . maar ik hou meer van stand alone helden films . Volgend jaar cap 3 civil war gaat veel bruter worden met wat leukere schurken en ofcourse Bucky the next Cap.

avatar van Matt81
Wat een vervelende leegte. Alles wat fout kan gaan bij een blockbuster lijkt hier te gebeuren. Zonde

avatar van IH88
Avengers: Age of Ultron

Avengers: Age of Ultron blijft bij herziening een spectaculaire blockbuster met alle ingrediënten die je verwacht in een Marvel-film. Toch zijn de haarscheurtjes bij een tweede kijkbeurt wat zichtbaarder geworden. De film is actierijk maar voelt wat leeg en inspiratieloos aan en de film is overvol waardoor alles wel heel vluchtig wordt opgediend om daarna weer snel naar de volgende overdonderende actiescene te gaan. Vooral in het laatste gedeelte gaat zich dat wreken. De humor is meestal een extra wapen in een Marvel-film maar hier sloegen de meeste oneliners dood. Alleen Thor had een paar aardige opmerkingen. Gelukkig zijn de acteurs uitstekend en erg goed op elkaar ingespeeld. Ultron zelf is niet meer dan een redelijke badguy maar als je hem de stem van James Spader meegeeft wordt alles spannender. Thor, Cap en Iron Man zijn al bekend en hun personages zijn goed uitgediept in de vorige films. Hemsworth, Evans en Downey jr. blijven perfect in deze rollen. Niet alleen de onderliggende spanningen maar ook de humor en actiescènes worden door de drie acteurs prima vertolkt (extra plus voor Hemsworth, die Thor tot de perfectie benadert). De focus ligt bij Black Widow, Hulk en Hawkeye en Johansson, Ruffalo en Renner weten goed raad met de extra schermtijd. Scarlet Witch (de geweldige Elizabeth Olsen) en Vision (Paul Bettany) zijn prima toevoegingen en hopelijk gaan we nog meer van beide zien.

Hopelijk worden er bij een volgende Avengers film wat betere keuzes gemaakt en richt de focus zich op een select aantal superhelden in plaats van iedereen evenveel schermtijd te gunnen. Dat Marvel een goede Avengers film kan maken hebben ze al bewezen.

Tegenvallend vervolg waarbij de glans er toch flink vanaf is. Iets te chaotisch, minder charismatisch en ook de humor valt wat tegen. Desondanks bij vlagen nog redelijk vermakelijk.

avatar van mikey
Ik zou juist zeggen: te veel aan glans.

Moeilijk te genieten spektakel waaraan alles teveel is. Gevechten, monsters robots, spierballen, computerschermpjes, fantasy gadgets... erg vermoeiend.

avatar van centurion81
Gisteren herzien en een halfje eraf. Buiten de bios verbloemen de SFX minder gebreken en blijkt het toch wel een ontzettende potpourri van verhaaltjes en karakters. M.I. de zwakste film in de Marvel Cinematic Universe tot op heden. Gelukkig werd met Ant-Man de weg omhoog al snel weer ingezet.

avatar van ambrosini
Ik vind the avengers niet meer als een "must" maar meer als "could". Het lijkt erop dat elk personage een eigen show wil gaan maken en daarom zie je af en toe flauwe opmerkingen/grapjes. Weet niet, ben eigenlijk wel een fan van marvel.. maar dit was gewoon minder.. niet spectaculair en zeker geen "wauw" effect.

The big boss was niet al te sterk..

'sWerelds meest kinderachtige franchise.

We zijn nu al 13 of 14 films verder en nog steeds geen spetter bloed of iemand uit de main-cast die overlijdt. Allemaal zo braaf en voorspelbaar tot het eind.

Toen Malekith in Thor 2 bijna het universum vernietigde, verzamelden de Avengers zich niet. Toen Winter Solider en Hydra in Cap 2 SHIELD infiltreerden en bijna een kernoorlog startten verzamelden ze zich ook niet. Toen de Mandarin de president ontvoerde in Iron Man 3 waren ze ook spoorloos.

Maar als er iets verborgen ligt in een oud kasteel van Hydra dan verzamelen ze zich wel en komen ze met totale mankracht aanvallen.

Ultron is een van de slechtste vijanden ooit op het witte doek, echt totaal niet de Ultron van de strips.

Ik ben echt blij dat X-men en Deadpool onder de hoede van Fox vallen en hoop dat de rechten NOOIT aan Marvel verkocht worden.

ritaverdonk123
Donnie schreef:
'sWerelds meest kinderachtige franchise.

iemand heeft honest trailers gekeken hoor

Zwolle84
Wat blijft dit toch een machtige film, doet nauwelijks onder voor het eerste deel. Er zijn wel meer sterke films in het MCU, zoals de Iron Mans en The Winter Soldier, maar pas met het hele clubje bij elkaar komt het écht van de grond.

The Avengers legde de lat eigenlijk oneerlijk hoog; deze kon alleen maar tegenvallen. Toch weet Whedon zich langs de vele valkuilen heen te bluffen. Zo begint hij de film vanaf letterlijk seconde één met een enorme adrenaline rush, waardoor je de eerste pak 'm beet 10 minuten geen eens de kans krijgt om de kritische bril op te zetten.

Daarna neemt hij wat gas terug en doet hij het hele Ultron/a.i.-verhaal uit de doeken. Wat mij betreft het minste deel van de film. Niet slecht, maar wel net iets te lang en een tikkeltje hakkerig. De wederom leuke, flauwe humor maken het desondanks nooit een zware zit, en zodra weer wordt overgeschakeld op snaarstrakke actiescènes doet het er al helemaal niet meer toe.

Want dat is toch wel waar The Age Of Ultron in uitblinkt; zelden ziet actie er zó gaaf uit als in deze film. Vooral de lange grote finale is om van te watertanden, met als kers op de taart Scarlet Witch die haar demonen overwint en definitief toetreedt tot the Avengers. Erg leuk om je favoriete actrice, die vooral wordt geroemd om haar subtiele rollen, in zo'n grote productie te zien stralen.

Lange tijd dacht ik op een nog net naar beneden afgeronde 8 uit te komen, maar tijdens die finale is er geen houden meer aan en klimt The Age Of Ultron net als zijn voorganger naar een dikke 9.

Morgen snel door met de derde Cap America. Ben erg benieuwd hoe ze hier een vervolg aan hebben gegeven en of het qua niveau in de buurt komt.

avatar van PEN15
Vrij recentelijk op Netflix bekeken en ik kan er met mijn hoofd niet bij dat dit de films zijn waar het publiek om vraagt. Ik vond het verhaal nogal op een langdradige soapserie lijken en de actiemomenten te bespottelijk voor woorden. Sinds wanneer is de Hulk een soort Godzilla geworden die ook nog eens met een sprongetje door de lucht kan vliegen; het is dusdanig overdreven dat ik de oude films met Bill Bixby ineens helemaal kan waarderen. Twee-en-een-half uur van dit soort taferelen voelde voor mij aan als een soort holle bitterbal, een hap lucht met een vies verzadigd vetkorstje. En ik lust dat niet.

Zwolle84
PEN15 schreef:

Een man wordt boos, verandert in een groen monster dat vele malen groter is dan hijzelf, slaat alles kort en klein, is ongevoelig voor kogels, vermoordt in al zijn razernij niemand én scheurt de hele rit niet uit zijn broekje, en dan val jij over het feit dat hij (inderdaad érg) hoog kan springen?

Het is wel Marvel hè, met superhelden en zo. Geen waargebeurd drama.

avatar van Lennert
Captain America: Civil War was een betere Avengersfilm. Ik heb mezelf beide keren dat ik deze film heb gezien wel degelijk vermaakt, maar ergens voel ik toch ook een afkeer voor Age Of Ultron, omdat de film voor mijn gevoel weinig lijkt te proberen om ook echt iets bijzonders neer te zetten. Ja, qua actie ziet het er allemaal goed uit, het acteerwerk is prima, de nieuwe helden (Vision/Scarlett Witch/Quicksilver) zijn stuk voor stuk prima en er valt genoeg te lachen, maar alsnog lijkt het een herhaling van zetten van de eerste film.

Ik moet toegeven dat ik Whedon's schrijfstijl ook langzaamaan zat begin te raken. Zijn dialogen zijn te quirky en zijn geforceerde beauty/beast relatie (want Hulk en Black Widow... wie zat daar op te wachten?) verraden toch dat hij het Buffy The Vampireslayer tijdperk nooit echt ontgroeid is. Een scene als Hawkeye's character development omdat... familie? is verschrikkelijk geschreven en maakt de sympathie voor een toch al duf character echt niet beter. Helemaal als de opbouw echt compleet gelijk is aan de eerste film (openingsactie, exposition, middenactie, problematisch gelul, eindgevecht), valt het toch extra op dat het daar allemaal beter op zijn plaats viel.

Als introductie voor de superieure laatste Captain America (waar actie niet overgechoreografeerd was en het verhaal beduidend minder quirky/een stuk serieuzer) is de film absoluut belangrijk, maar uiteindelijk is Age Of Ultron voor mij niet heel veel meer dan een 'tussendoor'-film. Ik kan het kijken en het allemaal over me heen laten komen, maar nadere analyze laat weinig over van het geheel.

Redelijke tweede super superheldenfilm waarin het team ditmaal per ongeluk hun eigen vijand creëert. Meer van hetzelfde en het had wel wat korter mogen zijn. Maar toch wel vermakelijk en een aantal prima actie-scenes vol met special effects. Qua humor is het soms grappig en andere keren te geforceerd.

Vond deze niet zo boeiend als eerdere delen. Soms zelfs saai. Zelfs de special waren minder! En slechte boss.
De eerste 2 delen waren super.