Avengers: Age of Ultron (2015)

Alternatieve titel: Marvel Avengers: Age of Ultron

Actie / Avontuur

geregisseerd door Joss Whedon
met Scarlett Johansson, Robert Downey Jr. en Chris Hemsworth

The Avengers, een buitengewoon team van superhelden bestaande uit Iron Man, Incredible Hulk, Black Widow, Thor, Hawkeye en Captain America, komt opnieuw samen om de strijd aan te binden tegen Ultron, een intelligente robot. Ultron is een creatie van Tony Stark, die deze zelfbewuste robot samen met een legioen drones ontworpen heeft om het werk van de Avengers te vergemakkelijken. Wanneer Ultron echter het idee heeft dat de mens de grootste bedreiging voor vrede en geluk vormt, lopen de zaken uit de hand.

Mitchell1992
1 redelijke film Maar iets te ingewikkeld om echt goed te Kunnen volgen en met Ruim 140 minuten Duurt hij wel erg Lang

avatar van the crook
Wat een vreselijke bagger zeg....na 5 (!) minuten had ik zoveel onzin en rommeligheid gezien dat ik het heb uitgezet. Zal zo sportief zijn geen cijfer te geven voor deze teloorgang van Hollywood...

avatar van thoyouknow1980
Ja hoor ze flikken het hem mooi weer...alweer een toffe superhelden film
En dit deel is wat mij betreft even goed,en leuk als de eerste Avengers.
Aldus houd men over een heerlijke actie film met brute beelden,lekker

avatar van Mr-Mcmovie
Alweer een heel goed deel in de superhelden reeks van de Avengers en co.

Begon meteen met bikkelharde erg mooie cgi actie dat ook niet te kort was, en dat al meteen van in het begon dacht ik dus dit kon al gewoon niet falen.

Iedereen is alweer goed als zijn rol als superheld of heldin. Ook leuk detail is dat War Machine, en de Falcon onze helden mochten bijstaan in deze strijd tegen Ultron: een machine die Stark, en Banner creëren (wat ik al een goed plot vond op zich) dat kwaadaardig blijkt te zijn en onze vrienden wilt uitroeien. Ultron is een heel interessantere slechterik dan Loki (toch voor een Avengers film) begrijp mij niet verkeerd Loki is een geweldige bad guy, maar die kregen we al bezig te zien in thor, en dan hebben ze Loki nog eens in de eerste Avengers laten mee doen wat ik iets jammer vond want ze konden beter een ander personage gebruiken dus gelukkig is het nu aan deze Ultron die puur slechtheid uitstraalt en de juiste stem heeft gekregen van James Spader wat helemaal niet slecht was.

De actie is alweer goed over de top, wat ook zeker mag in zo een dikke superhelden flick als deze.

Ik twijfel nog aan een 4,0 of een 4,5 maar voorlopig hou ik het op een dikke 4,0 sterren.

goed vervolg.heb me weer prima vermaakt zoals bij de meeste superheldenfilms.

avatar van TheManInBlack
Een mooi spektakel deze film, vind hem persoonlijk nog net wat beter dan de vorige "Avengers" film.
Deze film bevat heerlijke gevechten en leuke humor. De introductie van de nieuwe bad guy "Ultron" was goed bedacht en leuk om te zien. Op het acteerwerk van de cast is niks op aan te merken, prima.
Special effects waren ook weer uitstekend. Twee leuke nieuwe personages toegevoegd aan de film genaamd "Quicksilver" en "Scarlet Witch". Helaas moesten we al snel afscheid nemen van "Quicksilver"..

avatar van feyenoord126
the crook schreef:

Goed dat je dat niet hebt gedaan, je kan inderdaad geen cijfer geven als je maar 5 minuten hebt gezien.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Marvel was er in geslaagd om de fakkel van DC al een tijdje over te nemen. Frisse superhelden, de nodige actie en stap voor stap een groeiende franchise. DC hinkelt duidelijk achter. Marvel heeft ondertussen wel de arrogantie om zichzelf liever te herhalen met de nodige sequels en ook de verhaallijnen trekken wel wat op elkaar. Ik kon nog wel genieten van Civil War omdat je daar de helden meer aan bod ziet komen. Elk met haar of zijn goeie en slechte kanten.

Avengers bracht alle helden bij elkaar, Avengers 2 is opnieuw het hele zootje tegen een almachtige vijand. Zijn het geen ruimtewezens, dan worden het wel robots. Copy Past, maar dan hier en daar anders ingekleurd. Het is vooral uitkijken naar nieuwe dingen met Black Panther en half nieuw als Spider-Man Homecoming. Doctor Strange was minder geslaagd. Het schitterende Wonder Woman bewijst dat DC die fakkel wel eens terug zou kunnen overnemen.

Avengers: Age of Ultron doet wat een blockbuster moet doen (of toch bijna). Hersenloos entertainment dat op veilig speelt. Bekende formule, bekende figuren, vrij voorspelbaar maar dankzij het grote budget hier en daar enkele genietbare scènes. Ik zal wel kijken naar de opvolgers, maar hoe ze al die personages samen brengen zonder overkill is nog de vraag. Doet wat denken aan het 3e deel van The Expendables.

avatar van Phantasm
Net zo goed als zijn voorganger, heb me er prima mee vermaakt.

avatar van knusse stoel
Tot nu toe vond ik dit de minst goede van alle "Avengers" films. Eerlijkheidshalve erbij vermelden dat ik nog maar de helft heb gezien maar de potentie die in de andere films zat was beter dan deze productie.
Definitieve uitslag komt nog.

avatar van knusse stoel
Ook na het 2e deel van de film heb ik niets aan vorige verhaaltje toe te voegen, er wordt veel geweld gebruikt en men vliegt van "hot naar her" door klappen die mij en anderen waarschijnlijk allang van het leven hadden berooft. 'Realiteit' zoals ik die wel in de andere 'Avenger' films zie, ontbreken hier te vaak.
We blijven op de 5 zitten.

avatar van CorvisChristi
knusse stoel schreef:
Ook na het 2e deel van de film heb ik niets aan vorige verhaaltje toe te voegen, er wordt veel geweld gebruikt en men vliegt van "hot naar her" door klappen die mij en anderen waarschijnlijk allang van het leven hadden berooft. Realiteit zoals ik die wel in de andere 'Avenger' films zie, ontbreken hier te vaak.
We blijven op de 5 zitten.

Gelukkig zijn de meeste Avengers in dit geval superhelden en kunnen ze wel tegen een stootje !

En over wat voor realiteit heb je het eigenlijk? Realisme zoals in dit soort films is namelijk héél erg ver te zoeken. Oftewel totaal afwezig. Wat overigens bij dit soort films ook absoluut geen probleem is. Daarvoor zijn het ook superheldenfilms...

CorvisChristi schreef:

En over wat voor realiteit heb je het eigenlijk? Realisme zoals in dit soort films is namelijk héél erg ver te zoeken. Oftewel totaal afwezig. Wat overigens bij dit soort films ook absoluut geen probleem is. Daarvoor zijn het ook superhemdenfilms...

Ja, daar heb je inderdaad een punt, met de realiteit bedoel ik niet de onze maar die van hen. Het is al vaak in de overdreven vorm en kan in onze realiteit helemaal niet. Het lichaam in de gevechten zou volledig kapot zijn. Ja, toch? In de andere Avengers kon ik nog enigszins erin mee gaan.
Een mooi voorbeeld van overkill, veel van hetzelfde maar in de overtreffende trap.
Het wringt een beetje deze uitleg maar ik vermoed dat je mij wel kunt volgen.

avatar van CorvisChristi
Ik snap je uitleg en ben het gedeeltelijk, maar toch niet helemaal met je eens knusse stoel. Die realiteitsvorm verplaatsen in de hoofdpersonages snap ik op zich nog wel. Maar het gaat hier nog steeds wel over, in de meeste gevallen, superhelden. Ik zeg, in de meeste gevallen, want sommigen hadden inderdaad allang dood moeten zijn. In de omstandigheden waarin de meeste acties zich voltrekken, hadden personages zoals Hawkeye, Nick Fury en Black Widow allang de pijp uit moeten zijn. Behalve hun speciale vaardigheden, zijn dit 'normale' mensen die dergelijke situaties nooit het hoofd hadden kunnen bieden.

avatar van IH88
“I once had strings, but now I'm free... There are no strings on me!”

Avengers: Age of Ultron blijft een spectaculaire blockbuster met alle ingrediënten die je verwacht in een Marvel film. Iets minder dan zijn voorganger, maar nog steeds zeer vermakelijk. Age of Ultron is sowieso weer overvol, en deze keer voelt het daardoor soms erg gehaast aan. De humor is goed, en gelukkig zijn de acteurs weer uitstekend op elkaar ingespeeld.

Thor, Cap en Iron Man zijn al goed uitgediept in de vorige films, en nu ligt de focus op Black Widow, Hulk en Hawkeye. Johansson, Ruffalo en Renner weten wel raadt met de extra schermtijd, en Scarlet Witch (Elizabeth Olsen), Quicksilver (Taylor-Johnson) en Vision (Paul Bettany) zijn prima toevoegingen. Ultron zelf is niet meer dan een degelijke bad guy, maar als je hem de stem van James Spader geeft wordt alles spannender. Age of Ultron is al met al een wat onevenwichtige film, maar gelukkig blijft het een vermakelijke blockbuster zoals alleen Marvel die tegenwoordig kan afleveren.

avatar van DiamondsRealDeal
CorvisChristi schreef:
Ik snap je uitleg en ben het gedeeltelijk, maar toch niet helemaal met je eens knusse stoel. Maar vergeet niet, dat in de eerste Avengers, ondanks een buitenaardse invasie en andere ongein, niemand van onze helden doodgaat. In Age of Ultron moet uteindelijk Quicksilver het ontgelden. Wordt er toch nog een beetje rekening mee gehouden, ondanks z'n buitengewone supersnelheid die uiteindelijk niet snel genoeg blijkt te zijn
Are you kidding me ? Quicksilver is bad guy dus mag hij dood, ook al redt ie een kind.

avatar van frolunda
Tot op zekere hoogte best genietbaar,veel spectaculaire actie,fraaie beelden en de film ziet er goed verzorgd uit maar uiteindelijk vond ik het maar een zielloos geheel.En ook een behoorlijke verspilling van al dat acteertalent wat op het doek voorbij komt.De ene na de andere filmster komt voorbij,maar ondanks de lengte van Avengers: Age of Ultron heeft iedereen te weinig screentijd en te onzinnige of vervelende teksten om zich echt te profileren.
En hadden ze die 142 minuten nu nog maar van een sterk en doortimmerd verhaal voorzien dan was dat nog niet zo'n probleem geweest maar nu gaat de film over de top om ten slotte onder zijn eigen gewicht te bezwijken.Het laatste uur was dan ook behoorlijk vermoeiend en heeft mij voorlopig wel even genezen van al die overvolle superhelden films.
Vergeleken met dit vehikel was zo'n film als bijvoorbeeld Logan een verademing.
Matig.

Tarkus schreef:
Wederom een film met spectaculaire beelden, prachtige speciale effecten en boordevol actie.
Ik vond hem net iets minder geslaagd dan de eerste film wat betreft het verhaal.
Maar toch heb ik me er 2 uur en 20 minuten met kunnen vermaken.
Er komt nog een vervolg, en dat is voor mij zeer welkom...
Zolang het goed blijft tenminste

Heb deze opnieuw bekeken omdat het vervolg erop ook klaar ligt en ik mijn geheugen even wou opfrissen.
En heb bijgevolg ook niets aan mijn eerste commentaar toe te voegen.

avatar van Lovelyboy
Pfoei….moet zeggen dat de openingsscène me erg ongerust maakte. De Avengers die een leger, tanks en bunkers in een bos aanvallen. Een bijzonder vage vechtscene met iedereen die maar door elkaar vliegt, de meest spectaculaire en vreemde sprongen of vechtacties maakt. Gaap....maar eens het raam uitkijken, hoop niet dat dit 142 minuten zo gaat dacht ik. Gelukkig...

Een verhaal, hetzij redelijk dun ontvouwt zich, er komt wat meer dialoog en alle 'helden' lopen op hun eigen manier tegen bepaalde dingen aan. De nodige actie en gevechten komen voorbij en uiteraard is het allemaal weer op het nippertje hoe het allemaal afloopt met een teaser naar een volgende deel. Waar ik me wel steeds vaker op betrap is dat ik dan altijd denk: mensenkinderen wat maken ze weer een bende, medelijden met de stakker die dit op moet ruimen.

Anyway, wat belangrijk is aan een dergelijke film als dit is de toon. Een 'serieuze' superhelden film kan maar dan moet hij qua sfeer verder scary as hell zijn, duister dus, zoals de Batman reeks van Nolan. Of de film moet een luchtige en grappige ondertoon hebben zoals bijvoorbeeld Guardians OTG. Een film die bijvoorbeeld twee vechtende superhelden toont terwijl ze door een stad rollenbollen en alles op hun pad plat walsen en de toon is dat ze zich zelf reteserieus nemen...tja, dan heb ik zoiets van waar gaat dit over. Films bijvoorbeeld als Justice League of Fantastic Four waar vooral de humor niet van de grond komt en volledig ieder vorm van sfeer missen.
AAOU bevat gelukkig een beetje van beide. Ironman zorgt zo nu en dan voor een licht komische noot met zijn sarcastische grapjes en opmerkingen, van de andere kant heeft de film op bepaalde momenten ook een wat creepy sfeer zoals wanneer de half afgeknaagde robot het woonvertrek binnen strompelt en een hele verhaal begint. Dus dat zat wel redelijk goed hoewel de sfeer van mij verder nog wel wat enger of duisterder gemogen.

Ziet er allemaal prima uit, dun verhaaltje, beetje humor, Johanssen in haar strakke latexpakje, Olsen ook niet misselijk, aardig vermaak voor een avondje maar daar houd het dan ook wel snel mee op.

avatar van Shadowed
Ok.

Typisch weer een film die vooral dom vermaakt, alhoewel ik dit deel een stukje minder geslaagd vond dan zijn voorganger The Avengers . Met de opvolgende delen Infinity War en Endgame kan ik het wat moeilijker vergelijken, want de toon lag daar heel anders.

Dit deel gaat tenminste nog vooral voor de actie en nog niet zo veel emotie. Alhoewel de toon wat donkerder is dan de voorganger, ligt het tempo nagenoeg hetzelfde, behalve dat ik het eindspektakel niet meer zo indrukwekkend vond.

Visueel is het wel in orde, maar dat mag ook wel met 1 van de duurste films ooit gemaakt. Actie is niet altijd even mooi in beeld gebracht en mist wel wat adrenaline, het ziet er wel heel goed uit en mag dan ook wel best groot opgezet zijn.

Acteerwerk is wederom iets wat ik wel had verwacht van de Marvels. Grote namen, maar weinig die echt weten te overtuigen. Allemaal voeren ze hun karakter wel voldoende uit, maar geen weet echt heel gaaf te zijn of je echt mee te nemen.

De film weet nooit echt optimaal gaaf te zijn, maar de 142 minuten vermaken best goed en de film is zo ook geen lange zit om uit te kijken. Veel actie vermengt met wat saaie dialogen, maar eenmaal de actie echt los is gebarsten, is het wel vermakelijk.

Door het visuele niveau van de film ga ik het nog een voldoende geven.