ad
  • 8.104.510 stemmen

Astérix: Le Domaine des Dieux (2014)

Animatie / Avontuur | 85 minuten

Genre: Animatie / Avontuur

Alternatieve titels: Asterix en Obelix 3D: De Romeinse Lusthof / Asterix en de Romeinse Lusthof / Asterix: Land of the Gods / Asterix: The Mansions of the Gods

Oorsprong: Frankrijk / België

Geregisseerd door: Alexandre Astier en Louis Clichy

Met onder meer: Alain Chabat, Laurent Lafitte en Géraldine Nakache

Oorspronkelijke taal: Frans

Oorspronkelijke titel: Astérix: Le domaine des dieux

Releasedatum: 26 november 2014

Over Astérix: Le Domaine des Dieux

50 voor Christus. Heel Gallië is bezet door de Romeinen, behalve één dorp met onverzettelijke Galliërs. Omdat hij het Gallische dorp maar niet kan veroveren, besluit Julius Caesar het dorp in plaats daarvan te absorberen in de Romeinse cultuur, en aldus de verovering te bewerkstelligen. Hij heeft plannen om het hele bos rond het dorp te laten kappen en er een luxueus residentieel domein te bouwen dat enkel is voorbehouden voor Romeinen: "Het Land van de Goden". Asterix en Obelix zullen er alles aan doen om de plannen van Caesar te dwarsbomen.

imageimageimageimageimageimage

Anglaigus (stem)

Senator Prospectus (stem)

avatar van kinkymen

kinkymen

Vermakelijke tekenfilm van Asterix en Obelix die redelijk het oorspronkelijke stripboek volgt.

avatar van david bohm

david bohm

Fijn filmpje met de vertrouwde personages maar dan in een nieuw jasje. Ik vind dat het er prima uitziet en het verhaal is geinig. Heb me er prima mee vermaakt.

avatar van schoonetoonen

schoonetoonen

Deze eindelijk eens gezien. Hij kon me niet bekoren, helaas. Het verhaal is rommelig verteld, ik was er na 3 kwartier al wel klaar mee.

De personages waren allemaal te plat en te dommig; nee, niet voor herhaling vatbaar. SInds het overlijden van Goscinny gaat het met het hele Asterix imperium bergafwaarts qua storytelling. Jammer, want de albums uit de jaren '70 zijn echt onovertroffen goed.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Prima vermaak maar zeker niet de beste verfilming van de tomeloze beroemde stripboeken.

Toch trek je hier als volwassene zeker erg veel ontspanning uit, vooral door de heerlijk lekkere simpele humor. Soundtrack op Frans, want is is stukken meer genieten dan die in het NL.

Op naar de volgende, Astérix et Obélix: Au Service de Sa Majesté (2012) . Dat is dan wel geen animatie maar als de humor maar gelijk is zal ik wel weer een heerlijk stuk prent gaan zien.

Gerelateerde tags

computer animatie3d