Astérix chez les Bretons (1986)

Alternatieve titels: Asterix en de Britten | Asterix in Britain

Frankrijk
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Pino van Lamsweerde
met de stemmen van Roger Carel, Pierre Tornade en Henri Labussière

Als de Romeinen Groot-Brittannë binnenvallen, komen Asterix en Obelix hun Britse vrienden, waaronder de neef van Asterix, te hulp door een ketel toverdrank te brengen.

gimli f
JAAA, altijd leuk deze tekenfilms. de stripboeken, de films, Asterix en Obelix waren mijn absolute striphelden...

avatar van Sjan
Nooit geweten dat die blauwe vogel van sesamstraat deze film gemaakt heeft. Trouwens ook nooit geweten dat hij van Lamsweerde met zijn achternaam heet. Leuke tekenfilms van Asterix en Obelix. Vroeger allemaal wel gezien (vooral het altijd terugkomende muziekje is leuk).

avatar van sn@ke
asterix en de britten ****

Topper van formaat , leuke engelse stereotiepe personages , leuk verhaal en natuurlijk de erg goede ingesproken stemmen.

avatar van The One Ring
Dit is de enige Asterixverfilming die ik beter vond dat de strip waarop hij gebaseerd is. De humor is hier zelfs beter. Wat de film ook leuk maaktis dat je steeds dezelfde romeinen tegenkomt. In de strip zijn het elke keer weer andere.
4 sterren.

Woutjinho
deze film vind ik het minste van de asterix en obelix tekensfilms, ik vond er geen echte tempo in zitten

avatar van Pieter Montana
Zeker één van de betere Asterixfilms.Goed verhaal,humor.Ik blijf deze films nog altijd leuk vinden.

leuk sfeertje in deze film

Bartel
grappig hoor 3.5*

wat mij betreft de beste asterix tekenfilm, en de grappigste=p

de dvdbox van de asterix tekenfilms is trouwens nu te koop in kruidvat voor 15 euro

avatar van The One Ring
mr.gaunt schreef:

Bedankt voor de tip! Alleen al vanwege jeugdsentiment voor mij onmisbaar!

avatar van kleez
Deze film is voor mij echt jeugdsentiment!!

GEWELDIG!! 4,5*

Patat
Met uitzondering van de eerste tien minuten is dit een aangename animatiefilm met Astérix en Obelix die op missie gaan doorheen Groot-Brittanië.

Doel is om een ton toverdrank te verschepen naar het Gallische kamp, maar de Romeinen liggen overal op de loer. De film heeft een leuk tempo en met de droge humor zit het veelal goed. Soms gaat een grap compleet de mist in, maar dat was ook al het geval bij de vorige Astérix-films. Vooral de grappen over de Britten en de verschillen tussen hen en de rest van Europa zijn geslaagd.

Het is geen film die hoog in een lijstje zal scoren, maar voor een luie zondagnamiddag is dit leuk kijkvoer.

avatar van Die Hard,Willis
Heel erg leuke Asterix film. Vroeger ook helemaal grijs gedraaid.

avatar van Vinokourov
Dit is de beste Asterixfilm wat mij betreft. De strip Asterix en de Britten vond ik ook al zo geweldig .

avatar van chevy93
Heb ze nog niet allemaal gezien, maar deze Asterix film is toch echt wel de beste.

Misschien zelfs beter dan de echte films, maar dat weet ik nog niet zeker

Gewoon de ouderwetse Asterix-en-Obelix-humor

avatar van JanDahler
vond dit vroeger geweldig, had deze pas op dvd aangeschaft en hij valt me toch iets tegen
Heb ook nog asterix en cleopatra en asterix en de helden gekocht, hoop dat deze beter zijn!!

Zeker niet barslecht maar toch niet helemaal wat ik er van werwachte!

avatar van movie acteurs
De enige Asterix film die we nog op VHS hadden.
Dit is toch wel een erg leuke Asterix film. Het is natuurlijk goed en leuk getekend en het blijft erg leuk amusement. Vooral het begin is geweldig en de scene met de wijnvaten kan ik me nog goed herinneren. Prima Asterix filmpje weer, dus krijgt het een 4,0.

avatar van RuudC
Ook misschien niet mijn favoriete avontuur van Asterix, maar wel een erg leuke. Asterix en de Britten barst van de knipogen en biedt daarom heel veel humoristische anekdotes. De verwijzingen naar de landing in Normandië en specifiek naar The Longest Day vormen een erg leuk begin. Het leuke van de strips is dat van ieder volk alle vooroordelen en kenmerken naar voren komen. Zo ook natuurlijk met de Britten met hun kenmerkende klassieke manier van babbelen en punctualiteit. Sowieso zijn de dialogen vaak erg leuk. Behalve veel geslaagde pogingen tot Britse humor zijn er veel grappige uitspraken, zoals de uitleg van een rugbybal: een pompoen met de vorm van een olijf.

Verder is er een sterke voice acting en het tekenwerk heeft duidelijk vooruitgang geboekt ten opzichte van de vorige cartoons. Toch blijf ik de indruk houden dat de comic beter is. Ik mis enkele hilarische momenten. Voor de rest is het een lekker fantastierijk verhaal met veel idiote, maar leuke knipogen naar hedendaags Engeland. De wijnproeverijscene blijft geweldig!

avatar van soom
Na het gespeelde deel van Asterix (ja, ik moet 'm echt nog eens zien!!!) gezien te hebben die 2 stripboeken combineerde, was ik eigenlijk reuze benieuwd of m'n vader deze toevallig in zijn stripverzameling had. Jawel hoor. Ik las dan ook de 2 strips in een flits uit, daarbij onbehoorlijk hard lachend om wat ik aan het lezen was. En toen keek ik ook maar of ik ergens de stripverfilming kon ontdekken. Ook dat was gelukkig het geval. Dus ja, toen kon ik niet anders dan kijken.

Wel leuk, natuurlijk, ook wel lachen geblazen, al vond ik bepaalde dingen uit de echt gespeelde versie net iets mooier, maar zeker wel een paar mooie vondsten hier, die mooi genoeg waren om te kunnen schateren. Ik dacht trouwens dat ik alle Asterix films gezien had, maar dat was blijkbaar niet het geval. Nu wel, toch? Ghehe.

Mijn eerste echte kennismaking met Asterix en het viel nog niet echt mee. Heb op 'wilskracht' de film afgekeken. Het lijkt me echt een soort 'initiatie' verhaal geweest te zijn voor kleine jongetjes om in de wereld van de grote jongens te mogen worden opgenomen. Clichees over Britten, Fransen, Romeinen horen daar allemaal bij heb ik wel gemerkt. Niet echt iets voor mij, ook al vanwege het harde geschreeuw en de drukke plaatjes. De enkele verstilde beelden vond ik daarentegen wel weer heel mooi. Ik heb geloof ik nog 1 Asterix-animatie-film gekregen dus die ga ik nog wel zien om misschien nog op mijn schreden terug te keren. Wie weet ?

avatar van alexspyforever
Deze Asterix tekenfilm is denk ik minder bekend bij het grote publiek. Ik herinner me dat ik deze voor de eerste keer zag op de BBC, een Engelse versie zonder ondertitels dus. Omdat de tekenfilm erg trouw blijft aan het stripverhaal "Asterix en de Britten", was het toch makkelijk om te volgen ook al was mijn Engels op dat moment nog niet zo goed. Het zal wel nooit een van mijn favorieten worden al vind ik deze toch beter dan de eerste tekenfilm en ook beter dan "Asterix contra Caesar" en zeker beter dan "Asterix en de Vikingen". Het beste zijn de scènes waarin een van de Romeinse bevelhebbers over de geboende vloer van zijn overste glijdt en hierbij telkens standbeelden onwillend verminkt. Dat en het kwijlende hondje zijn dacht ik de enige stukken die niet in het stripverhaal voorkomen. Ondanks het slaafse volgen van het boek, heel leuke film die ik graag herbekijk.

avatar van Black Math
De één-na-laatste film die we gisteren zagen tijdens de Asterix-Marathon.

Een flinke verbetering ten opzichte van Asterix contra Caesar. Originele stemacteurs, geen twee verhalen in één film gepropt, geen dramatische muziek. Toch werkt deze film niet helemaal. Het stripboek wordt wel erg nauwgezet gevolgd, en strips hebben een andere dynamiek dan tekenfilms, waardoor de humor anders werkt. Het resultaat is dat de film lekker wegkijkt, maar weinig memorabel is. 2*