• 8.978.888 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Ontwikkeld door: Jac Schaeffer

Met: Elizabeth Olsen, Paul Bettany en Kathryn Hahn

Datum van release: vrijdag 15 januari 2021

Eerst uitgezonden op: Disney+ (Nederland)

• Disney+ Bekijk miniserie via Disney+

Plot WandaVision

Zich afspelend in de jaren 50, volgen we het verhaal van Wanda Maximoff en Vision, twee krachtige superhelden die nu eindelijk hun ideale leventje lijken te leven in een Amerikaanse buitenwijk. Maar wanneer er in hun omgeving steeds vreemdere vertoningen voordoen, beginnen Wanda Maximoff en Vision te vermoeden dat dit ideale leventje niet is wat het lijkt.

1. 1. Filmed Before a Live Studio Audience

15 januari 2021 (30 minuten)

Wanda en Vision moeten hun krachten verbergen tijdens een etentje met Visions baas en z'n vrouw.

2. 2. Don't Touch That Dial

15 januari 2021 (37 minuten)

Om erbij te horen, voeren Wanda en Vision een goochelact op tijdens de talentenjacht van de buurt.

3. 3. Now in Color

22 januari 2021 (30 minuten)

4. 4. We Interrupt This Program

29 januari 2021 (30 minuten)

5. 5. On a Very Special Episode...

5 februari 2021 (30 minuten)

6. 6. All-New Halloween Spooktacular!

12 februari 2021 (30 minuten)

7. 7. Breaking the Fourth Wall

19 februari 2021 (30 minuten)

8. 8. Previously On

26 februari 2021 (30 minuten)

9. 9. The Series Finale

5 maart 2021 (30 minuten)

Wanda Maximoff / Scarlet Witch

Peter Maximoff / Quicksilver

Agatha Harkness

Darcy Lewis

Monica Rambeau

Nu alles erop zit, kan iemand me nou vertellen wat dit precies voor serie is en waarom ik dit moet gaan kijken? Want ik heb nog steeds nauwelijks een idee waar dit over gaat.

Teleurstellende slotaflevering. Het was soms niet meer te volgen waar het nou overging. Sommige special effects waren ook wat lelijk. Het beste van deze serie vond ik eigenlijk de afleveringen 4 t/m 8.

avatar van legian

legian

The Oceanic Six schreef:

Heel simpel, niet gaan kijken. Het is pure tijdverspilling.

Het is een verhaal van Wanda die haar verdriet verwerkt door met magie te spelen door dat in een sitcom jasje te proppen. Maar dan zonder de kwaliteit van de series waar ze naar verwijzen of überhaupt in te gaan op haar emoties. Oh en natuurlijk een stevig stukje typerend Marvel cgi richting het einde.

avatar van horizons

horizons

Joy4ever schreef:

Zo moeilijk was dit toch niet?

avatar van Weener

Weener

Wel een leuke serie. De verschillende verhaallijnen worden over het algemeen redelijk afgewikkeld. Blijft alleen zonde dat men bij Disney afleveringen gewoon tekort maakt. In totaal 277 minuten aan serie/verhaal maar ik heb het idee dat er meer gebeurd in sommige films van 90 minuten die ik gezien heb.

En de sitcom gimmick was aardig maar achteraf gezien gebeurd er de eerste 3 afleveringen niet echt veel. Een origineel maar ook een traag begin. Na deze afleveringen gaat het tempo wat omhoog en zijn er zeker goede momenten. Met als absolute uitschieter aflevering 8.

Als ik de serie als geheel beoordeel dan 3,5 /5. Op zich aardig maar helaas geen "The Mandalorian" kwaliteit.

avatar van wwelover

wwelover

Toen de serie aangekondigd werd trok het me totaal niet. Maar na dw eerste reacties uiteindelijk toch gekeken. In 2 avonden alles gezien. Erg leuke insteek, heel wat anders dan gebruikelijk.

avatar van wwelover

wwelover

The Oceanic Six schreef:

Gewoon blanco er in gaan. Is leuk.

avatar van Shaneless

Shaneless

Geinige serie van Marvel, eerste 3- 4 afleveringen snapte ik er geen drol van. Uiteindelijk word alles wel langzamerhand duidelijk wat we aan de hand is. De laatste 2 aflevering zijn het sterkst en zit duidelijk het meeste geld in.

Goede special effects en prima acteerwerk van Elizabeth Olsen en Kathryn Hahn.

Voor de mensen die het nog gaan kijken. Het begint er traag en is ook dan voor mij echt wel saai. Nu heb ik het over de eerste en tweede aflevering. Het wordt echt steeds spannender.

avatar van TheManInBlack

TheManInBlack

Het begon wat traag, maar toch besloten om het helemaal te gaan kijken, want wie weet gaat er iets gebeuren wat invloed zal kunnen hebben op het verhaal. Na aflevering 3 wordt alles een stuk leuker en interessanter kan ik je vertellen. Ik denk zelf dat het wel belangrijk is om deze serie te gaan kijken want ik vermoed dat een aantal gebeurtenissen invloed zal hebben op de toekomstige films, want na de laatste aflevering kom je wel met een aantal vragen te zitten zoals waar is White Vision naartoe gegaan? Wat voor dreiging heeft Wanda vrijgelaten? Hoezo hoorde ze haar kinderen tijdens haar studie?.

avatar van james_cameron

james_cameron

Ambitieuze, vrij originele Marvel-serie, niet overal even geslaagd maar in ieder geval wel gedurfd en vol met interessante ideeën. Het is aanvankelijk even wennen aan de sitcom-achtige perikelen rond het titelduo, maar al snel dienen zich intrigerende details aan die je nieuwsgierig genoeg maken om verder te kijken. Vanaf aflevering vier gaat de serie helemaal los en begin te je begrijpen hoe vernuftig alles in elkaar steekt. De finale is dan weer niet helemaal bevredigend, maar tot die tijd valt er veel te genieten.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2044 stemmen

Al met al een verassende serie, heel anders dan wat ik gewend was. Helaas is ook dat wat de serie zo naar traag en oninteressant maakt in de eerste 3 afleveringen. Vanaf dan wordt het leuker en boeiender met als klapstuk de laatste 2 afleveringen. Enige vraag die mij ook resteerde is "waar is de witte Vision gebleven en waarom heeft Wanda hem niet opgezocht?"

Tip, bij Marvel is er ergens na het eerste deel van de aftiteling standaard nog een stuk film te zien mbt een vervolg of plot twist. Maar in dit geval waren het er 2! Ik kwam er bij toeval achter doordat ik de aftiteling had laten lopen om de reacties hier te lezen .
Dus heb iets meer geduld bij de aftiteling van de laatste aflevering.

avatar van Witch-king

Witch-king

De eerste twee afleveringen waren inderdaad wat saai, maar daarna de ene plottwist na de andere, hele goede serie. *****5*****

avatar van RedLine

RedLine

Leuk! de eerste 3 afleveringen net gezien en morgen verder kijken. Leuke humor en ik ben benieuwd waar dit terecht komt.

avatar van teigertje

teigertje

Een van de betere Marvel superhelden series.

Waar veel aandacht, aan besteed is.

En ontzettend leuk gedaan, de nostalgie van vroegere series, een knipoog van The Brady bunch en andere vroegere series naar de moderne Marvel Mcu Universe.

Knap geschreven en uitmuntend gemaakt.

Powerfull en magisch mooi.

Voortreffelijke serie.

Vol met verrassingen stay tuned en je zal het zien.