• 8.985.949 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Ontwikkeld door: Jac Schaeffer

Met: Elizabeth Olsen, Paul Bettany en Kathryn Hahn

Datum van release: vrijdag 15 januari 2021

Eerst uitgezonden op: Disney+ (Nederland)

• Disney+ Bekijk miniserie via Disney+

Plot WandaVision

Zich afspelend in de jaren 50, volgen we het verhaal van Wanda Maximoff en Vision, twee krachtige superhelden die nu eindelijk hun ideale leventje lijken te leven in een Amerikaanse buitenwijk. Maar wanneer er in hun omgeving steeds vreemdere vertoningen voordoen, beginnen Wanda Maximoff en Vision te vermoeden dat dit ideale leventje niet is wat het lijkt.

1. 1. Filmed Before a Live Studio Audience

15 januari 2021 (30 minuten)

Wanda en Vision moeten hun krachten verbergen tijdens een etentje met Visions baas en z'n vrouw.

2. 2. Don't Touch That Dial

15 januari 2021 (37 minuten)

Om erbij te horen, voeren Wanda en Vision een goochelact op tijdens de talentenjacht van de buurt.

3. 3. Now in Color

22 januari 2021 (30 minuten)

4. 4. We Interrupt This Program

29 januari 2021 (30 minuten)

5. 5. On a Very Special Episode...

5 februari 2021 (30 minuten)

6. 6. All-New Halloween Spooktacular!

12 februari 2021 (30 minuten)

7. 7. Breaking the Fourth Wall

19 februari 2021 (30 minuten)

8. 8. Previously On

26 februari 2021 (30 minuten)

9. 9. The Series Finale

5 maart 2021 (30 minuten)

Wanda Maximoff / Scarlet Witch

Peter Maximoff / Quicksilver

Agatha Harkness

Darcy Lewis

Monica Rambeau

kleintje 2

Ook deze aflevering weer een shot in de roos. Misschien wat minder spannend, maar we krijgen dan eindelijk bevestiging van enkele fantheorieen die de ronde gingen. Aflevering 7 is de aanzet tot de langverwachte finale. En deze zal gaan knallen zal ik je zeggen.

mcdaktari schreef:

Ik kan het maar niet begrijpen dat deze serie zo hoog scoort. Echt onvoorstelbaar voor mij. Ik heb een aflevering gekeken omdat ik benieuwd werd gemaakt door al die overdreven ophef, en toen bleek het om een soort van toneelstuk te gaan, iets wat opgenomen word met publiek (of dat nou wel of niet waar is) maar ik kwam al heel snel tot de conclusie dat ik hier niet al te veel tijd aan zou gaan spenderen. Nee, dat is duidelijk niet voor mij gemaakt

Kijk toch nog nog verder dan alleen maar aflevering 1, dat had ik precies hetzelfde.

Ik dacht eerst ook, wat flauw allemaal.

Maar als de eerste 3 afleveringen eens voorbij zijn, krijg je totaal wat anders.

Ik heb er totaal geen spijt van, I love it

rawkite schreef:

Ik dacht eerst ook, wat flauw allemaal.

Ik heb er totaal geen spijt van, I love it

Oke, ik zal wel eens kijken of ik het op kan brengen om nog een paar afleveringen te kijken. Maar ik ben bang dat het niet veel zal veranderen aan mijn mening. Maar je weet natuurlijk nooit. Dan moet het toch wel een hele wenteling maken. Maar als ik het wel mooi ga vinden ben ik dan ook wel zo eerlijk om dat toe te geven

The Oceanic Six schreef:

Of het nu leuk is of niet, het is nogal bizar om je eindoordeel te vellen over 1 aflevering van 30 minuten.

O ja vind je dat? Ik vind juist dat de eerste aflevering je meteen moet pakken. Tenminste dat heb ik meestal bij series, als de eerste afl. meteen goed is, dan heb ik er meer vertrouwen in dan wanneer het meteen slecht is. Ik neem aan dat jij dat toch ook hebt

mcdaktari schreef:

Ik vond Breaking Bad en Better Call Saul helemaal niet zo goed bij aflevering 1. Het bleken 2 van de beste series van deze eeuw te zijn.

Ik geef iets bijna altijd een vol seizoen de kans, dan oordeel ik. Jij oordeelt over een half uurtje screentijd en wat ik over Wandavision las is dat het echt een paar afleveringen nodig heeft om los te komen.

kleintje 2 schreef:

Welke fantheorie bedoel je precies? Heb hem inmiddels ook gezien, maar ben niet heel erg op de hoogte van de geruchten.

mcdaktari

aburefan Oke, duidelijk dat jij er anders over denkt, maar dat is ook prima. Ik haak meestal wel eerder af voor ik door heb dat het me niet aanstaat, daar heb ik echt geen heel seizoen voor nodig. Misschien had ik er ook bij moeten vermelden dat ik niet echt een liefhebber van Marvel ben. Bij Breaking Bad zag ik meteen dat het een goeie serie was, maar zulke series spreken mij ook veel meer aan dan dat Marvel gedoe. Die Franse serie, Marianne, dat zag ik meteen bij de eerste afl. dat ik dat een mooie en goeie serie vond. Maar het is maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft

Misschien kom ik er binnenkort nog wel op terug als ik WandaVision een paar afl. meer heb gekeken.

brawljeff schreef:

De bevestiging van Agatha Hearkness als voornamelijke aanstichter binnen de Hex van Wanda. Hieraan ontbreekt echter nog de aanwezigheid van Mephisto [haar Husband Ralph, die we nog niet hebben gezien tot nu toe] als gespeculeerde hoordschurk binnen de series. Maar volgende aflevering zal vast meer verklaring geven over de schurk en het grotere plan.

robinvz aha, dank voor de uitleg! Daar was ik zelf nog niet bekend mee, maar dit soort onthullingen zijn altijd leuk.

horizons

Dit weekend alle beschikbare afleveringen gezien. En het bevalt zeer zeker.

Ook de eerste afleveringen kon ik al erg waarderen.

Olson en Bettany zitten heel fijn in hun rol. Tof.

mcdaktari

aburefan en rawkite Ik heb nu 4 afleveringen gezien omdat ik volgens jullie na 1 aflevering niet kon oordelen over deze serie. Maar ik vraag me nu toch echt af wanneer het dan goed begint te worden? Ik weet nu na 4 afleveringen gewoon ook heel zeker dat dit niet aan mij besteed is.

Ik wist het trouwens na de eerste afl. ook al, maar door jullie heb ik het toch tegen beter weten in geprobeerd. Maar dat geeft niet, ik weet nu tenminste zeker dat ik in het vervolg gewoon op mijn eerste ingeving moet vertrouwen.

mcdaktari schreef:

Je begrijpt het gewoon niet. Het was vanaf de eerste aflevering al goed.

avatar van legian

legian

mcdaktari schreef:

Maar ik vraag me nu toch echt af wanneer het dan goed begint te worden?

Ik zit een beetje met hetzelfde. Door aanraden toch maar de eerste 5 afleveringen gezien en pas vanaf 4/5 vond ik het wat interessant worden. Maar dat komt misschien ook wel door de hoeveelheid alcohol die ik maar tot mij genomen had die avond.

mcdaktari schreef:

Ik heb deze serie niet gezien (nog), maar ik vind dat je met een half uurtje kijken het niet eerlijk kan beoordelen. Heb je er 4 gezien en je vind het niks, dan heb ik er meer begrip voor ja.

mcdaktari

aburefan oke nog niet gezien? Als je van flauwe komedie series houd dan ga je dit zeker mooi vinden. Zoniet, dan zou ik het gewoon links laten liggen. Ik denk dat je dat laatste het beste kunt doen

mcdaktari schreef:

Heel eerlijk trekt dit me op basis van de trailer, beschrijving en de reviews ook niet nee. Maar als ik het ga kijken, dan kijk ik wel het hele seizoen. Zal vast dit jaar ergens nog wel gebeuren.

The Oceanic Six schreef:

Ik denk dat je deze wel kan waarderen.

kleintje 2

De voorlaatste aflevering en het komt tot een hoogtepunt. Geweldige karakterontwikkeling en terugkoppeling met de meest belangrijke Wanda momenten in het MCU. Een fantastische draai richting emotie en verlies.

maurice32

Volgende week vrijdag zal het wel knallen

avatar van Weener

Weener

Beste aflevering tot nu toe. Probleem is echter wel dat ik de aanloop achteraf iets te lang vindt. De eerste 3 a 4 afleveringen waren aardig maar duidelijk de minste van de serie.

Maak me zorgen om het feit dat dit het enige seizoen is en ze nog maar een aflevering hebben. Er zijn nog veel zaken onduidelijk en dit zou binnen 30 minuten moeten gebeuren? Hopelijk wel want mijn persoonlijke score gaat afhangen van de laatste aflevering.

Heb begrepen dat deze serie gelinkt zou zijn aan de komende Spiderman en Doctor Strange films. Maar zou het zonde vinden als ik er volgende week achter zou kom dat ik nog op deze 2 films moet gaan wachten om bepaalde plotpunten duidelijk te zien worden. Dan zou je deze serie eigenlijk meer als een preview van MCU Phase 4 moeten gaan zien.

avatar van legian

legian

legian schreef:

Ik ben er vrij zeker van dat het door het alcohol percentage in mijn bloed kwam eigenlijk. Heb nu de rest ook gezien en dat was toch beduidend minder boeiend en interessant. Aan alle kanten wordt er steeds groter ingezet en van alles en nog wat opgezet. Helaas weet niets van dat alles te boeien of enige vorm van interesse te wekken. Het meest interessant was de komst van Quicksilver uit X-Men maar die mag verder de grapjas uithangen.

Het enige dat echt veranderd na de eerste aflevering is dat het steeds meer typisch Marvel wordt. Ik zie ook weinig kans dat de laatste aflevering daar echt verandering in zal brengen.

Weener schreef:

Ik denk niet dat de laatste aflevering 30 minuten gaat duren, maar zeker 1 uur.

Dat hoop ik tenminste, met een budget van 200 miljoen moet er nog wat gebeuren

avatar van Weener

Weener

rawkite schreef:

Ik denk niet dat de laatste aflevering 30 minuten gaat duren, maar zeker 1 uur.

Dat hoop ik tenminste, met een budget van 200 miljoen moet er nog wat gebeuren

Zou je inderdaad denken : Vision vs Vision, Wanda vs Agatha en mogelijk nog een onbekende tegenstander. Verder nog de verhaallijnen over Monica en haar nieuwe krachten, Pietro, de tweeling en Director Hayward beetje afhandelen.. Volgens mij zou een uur nog te weinig zijn

horizons

En daarom denk ik dat de verwachting wat betreft spektakel getemperd dient te worden.

De laatste aflevering gaat 49 minuten duren, ben benieuwd

Vind het overigens niet ok dat mensen gaan stemmen, terwijl ze maar een paar afleveringen gezien hebben.

maurice32

Mooie aflevering, het einde.

Ik had wel iets meer spektakel verwacht, maar was ook wel verdrietig op het einde

5 sterren

Ohja, en er zijn deze keer 2 end credits

Redelijke miniserie. Waarschijnlijk is deze serie niet zoveel aan als je de films niet gezien hebt, maar ook als je de films wel hebt gezien is het einde niet enorm bevredigend. Ik had toch zeker op een link met de volgende Doctor Strange film met Wanda gehoopt, naar in plaats daarvan krijgen we een random CGI gevecht tussen 2 dezelfde personages voorgeschoteld.

Toch moet ik Disney complimenten geven voor het zeer gewaagde begin van de serie. Je hebt geen idee waar het heen gaat en daarom was het leuk dit wekelijks te kijken. Olsen en Bettany speelden fantastisch en hebben zich goed weten profileren in de Marvel reeks.

kleintje 2

"Marvel Studios maakt een gewaagde gok door 'WandaVision' te laten dienen als de officiële start van Phase 4 binnen het Marvel Cinematic Universe. De experimentele benadering geeft originaliteit aan het verhaal, maar niet aan alle elementen in gelijke mate, waardoor de serie de verwachtingen nog net niet genoeg naar behoren kan overtreffen. Zo brengt de serie ondanks schijnbare tekortkomingen binnen het acteerwerk, camerawerk en dialoog nog steeds een overtuigend verhaal voort met oprechte meeslepende emoties en intrigerende mysteries waar het publiek van kan genieten."

Van mij nog een 7,5/10, maar had eigenlijk meer verwacht van de finale aflevering. Aflevering 8 is naar mijn mening de sterkste aflevering in de serie.

horizons

Laatste aflevering had meer actie dan ik had verwacht. De gehele afwikkeling is netjes te noemen. Zoals gezegd zijn Olson en Bettany de pluspunten van de serie.