ad
  • 8.079.953 stemmen

That '70s Show (1998-2006)

8 seizoenen

Met onder meer: Topher Grace, Laura Prepon en Mila Kunis

Release datum: 23 augustus 1998

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over That '70s Show

Vroeger was alles beter. That '70s Show is een Amerikaanse sitcom die gaat over het leven van een groep tieners in de Amerikaanse plaats Point Place in Wisconsin. In de show worden sociale thema's aangesneden als feminisme, de nieuwe houding ten opzichte van seksualiteit, de economische moeilijkheden in tijden van recessie, wantrouwen tegen de Amerikaanse regering, de snelle ontwikkeling van televisie en het gebruik van drugs.

Seizoenen

Komt er een That '70s Show seizoen 9?

Acteurs en Actrices

Alle Media

Meningen over That '70s Show

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME.

• 2024 berichten
woensdag 9 december 2015
That '70s Show seizoen 1 [url=https://www.youtube.com/watch?v=wBgmdzDd3-w>An apple? Where's my candy, you son of a bitch![/url>

Hilarische komedieserie. 8 top seizoenen. Goede cast en vele leuke
verhalen / scenes passeren de revue. Vierenhalve ster van mijn kant
voor That '70s Show.
avatar van tommykonijn

tommykonijn

vrijdag 29 december 2017
That '70s Show seizoen 2 Ik ben blij dat deze serie op Netflix staat. That 70's Show haalt voor mij niet het niveau van een Friends of Married with Children, maar behoort toch tot de leukere sitcoms die ik ken. De vriendengroep is leuk, de ouders van Eric zijn leuk (met name Red zorgt meermaals voor een lachmoment) en alle verwijzingen naar de politiek en cultuur uit de jaren 70 zijn erg geestig om te zien.

Ik moet wel zeggen dat ik dit tweede seizoen iets minder goed vond dan de voorganger (op de intro na, die er juist op vooruitgegaan is). Dit ligt niet aan de humor, want die is nog steeds op hetzelfde niveau. Het ligt wel onder meer aan het vervelende, kinderachtige gekibbel tussen Bob en Midge Pinciotti. Ik snap dat men hiermee het accent wil leggen op 'de nieuwe houding ten opzichte van seksualiteit', zoals de seriebeschrijving hierboven aangeeft, maar daar waar Bob een sympathiek personage was in seizoen 1, vond ik hem hier een vervelende knorrepot. Ook binnen de vriendengroep vond ik niet iedereen altijd even goed op dreef. Fez is inmiddels best een leuk typetje geworden, maar Kelso vond ik bij vlagen behoorlijk irritant. Laurie is dan wel weer een leuke toevoeging, omdat ze de groep meermaals weet op te stoken.

Op die twee minpunten na heb ik me hier weer prima mee vermaakt. Er komen genoeg leuke afleveringen voorbij (denk aan 'Halloween', 'Vanstock', 'Red's Birthday', 'Hunting', 'Burning Down the House', 'The First Time' en 'Kitty and Eric's Night Out') en de chemie tussen de personages is een genot om naar te kijken. Op naar seizoen 3!

avatar van legian

legian

vrijdag 26 januari 2018
That '70s Show seizoen 8 Wat doe je als de acteurs de serie verlaten, juist nieuwe mensen (her)introduceren. Helaas werkt dat totaal niet. Randy is een te gemaakt personage en Leo werkt bij vlagen als bij-personage. Helaas krijgen beide teveel aandacht in de serie. Dat daarnaast de personages van rol veranderen of terug vallen in hun oorspronkelijke rol maakt het er allemaal niet beter op. Het is ook zeker niet gek dat de eerste paar afleveringen en de afsluiter de beste afleveringen van het seizoen zijn.

That 70s Show is duidelijk te lang doorgegaan en eindigt daardoor met een slappe hap.
avatar van tommykonijn

tommykonijn

woensdag 6 maart 2019
That '70s Show seizoen 8 Vreselijk seizoen dit. Begrijp me niet verkeerd, ik heb over het algemeen genoten van That '70s Show. Ik zag de serie enkele jaren geleden al eens sporadisch op Comedy Central voorbij komen en dacht toen nog: 'dit moet ik ooit eens helemaal zien'. Dankzij Netflix is dat nu dus gelukt.

Ondanks dat bijna ieder seizoen wel een smetje had waardoor ik - op het eerste seizoen na - nét niet aan de 4 sterren kwam, bleef dit uiterst vermakelijk. De kracht zit 'm, net als bij Friends, in de vriendengroep zelf. De onderlinge chemie is heel sterk, waardoor ook flauwe afleveringen nog steeds te behappen zijn. In seizoen 8 wordt de vertrouwde vriendengroep compleet overhoop gehaald. Dan blijkt toch dat Kelso, maar vooral Eric, echt onmisbaar zijn geworden. Het gaat eigenlijk écht mis op het moment dat ze Eric nog steeds een rol laten spelen terwijl hij niet in beeld is. Dat hij het zomaar even uitmaakt met Donna vanuit Afrika is niet alleen volstrekt ongeloofwaardig, maar zorgt er ook voor dat er nog maar weinig sympathie voor hem valt op te brengen (zeker nadat hij al eerder tijdens hun bruiloft niet kwam opdagen; ook al zo'n vreemde keuze van de schrijvers).

Maar daar blijft het niet bij. Je merkt dat de schrijvers zich in allerhande bochten proberen te manoeuvreren om het allemaal maar leuk te houden. Randy is met stip het meest kleurloze personage uit de serie; het bewijs dat een sarcast niet altijd leuk hoeft te zijn. Het is een rol die compleet te verwaarlozen valt, want ik zou me nu geen enkel grappig Randy-moment kunnen herinneren. Verder treedt Leo opnieuw te veel naar de voorgrond, barst het seizoen van vervelende verhaallijntjes (waaronder Jackie die werkt voor die televisiepresentatrice) en wisten de relaties tussen Hyde en de stripper en Jackie en Fez mij niet helemaal te overtuigen. Eigenlijk zijn alleen de Formans en Bob nog zoals je hen gewend bent, maar zelfs Red lijkt wat te lijden onder de afwezigheid van Eric. De interactie tussen die twee is hier een groot gemis.

Het moge duidelijk zijn: deze serie had wat mij betreft beter na seizoen 7 afgerond kunnen worden. De situatie was daar ook best gunstig voor geweest destijds, maar het zij zo. Seizoen 8 kijk je omdat je wacht op de seriefinale - en die is nog best oké - maar uiteindelijk heeft dit toch een beetje een nare nasmaak. De eerste vier afleveringen en de slotaflevering wisten me nog wel hier en daar te laten lachen (onder meer het gastrolletje van Bruce Willis in aflevering 4 is erg leuk), maar het middenstuk gaat geruisloos voorbij.