Mijn Series +

That '70s Show - Seizoen 2 (1999-2000)

ontwikkeld door Mark Brazill, Terry Turner en Bonnie Turner
met Topher Grace, Laura Prepon en Mila Kunis

Vroeger was alles beter. That '70s Show is een Amerikaanse sitcom die gaat over het leven van een groep tieners in de Amerikaanse plaats Point Place in Wisconsin. In de show worden sociale thema's aangesneden als feminisme, de nieuwe houding ten opzichte van seksualiteit, de economische moeilijkheden in tijden van recessie, wantrouwen tegen de Amerikaanse regering, de snelle ontwikkeling van televisie en het gebruik van drugs.

1. Garage Sale
  24. Red Fired Up
  25. Cat Fight Club
  26. Moon Over Point Place
avatar van tommykonijn
Ik ben blij dat deze serie op Netflix staat. That 70's Show haalt voor mij niet het niveau van een Friends of Married with Children, maar behoort toch tot de leukere sitcoms die ik ken. De vriendengroep is leuk, de ouders van Eric zijn leuk (met name Red zorgt meermaals voor een lachmoment) en alle verwijzingen naar de politiek en cultuur uit de jaren 70 zijn erg geestig om te zien.

Ik moet wel zeggen dat ik dit tweede seizoen iets minder goed vond dan de voorganger (op de intro na, die er juist op vooruitgegaan is). Dit ligt niet aan de humor, want die is nog steeds op hetzelfde niveau. Het ligt wel onder meer aan het vervelende, kinderachtige gekibbel tussen Bob en Midge Pinciotti. Ik snap dat men hiermee het accent wil leggen op 'de nieuwe houding ten opzichte van seksualiteit', zoals de seriebeschrijving hierboven aangeeft, maar daar waar Bob een sympathiek personage was in seizoen 1, vond ik hem hier een vervelende knorrepot. Ook binnen de vriendengroep vond ik niet iedereen altijd even goed op dreef. Fez is inmiddels best een leuk typetje geworden, maar Kelso vond ik bij vlagen behoorlijk irritant. Laurie is dan wel weer een leuke toevoeging, omdat ze de groep meermaals weet op te stoken.

Op die twee minpunten na heb ik me hier weer prima mee vermaakt. Er komen genoeg leuke afleveringen voorbij (denk aan 'Halloween', 'Vanstock', 'Red's Birthday', 'Hunting', 'Burning Down the House', 'The First Time' en 'Kitty and Eric's Night Out') en de chemie tussen de personages is een genot om naar te kijken. Op naar seizoen 3!