Mijn Series +

That '70s Show - Seizoen 1 (1998-1999)

ontwikkeld door Mark Brazill, Terry Turner en Bonnie Turner
met Topher Grace, Laura Prepon en Mila Kunis

Vroeger was alles beter. That '70s Show is een Amerikaanse sitcom die gaat over het leven van een groep tieners in de Amerikaanse plaats Point Place in Wisconsin. In de show worden sociale thema's aangesneden als feminisme, de nieuwe houding ten opzichte van seksualiteit, de economische moeilijkheden in tijden van recessie, wantrouwen tegen de Amerikaanse regering, de snelle ontwikkeling van televisie en het gebruik van drugs.

1. That '70s Pilot
  24. Hyde Moves In
  25. The Good Son
avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
An apple? Where's my candy, you son of a bitch!

Hilarische komedieserie. 8 top seizoenen. Goede cast en vele leuke
verhalen / scenes passeren de revue. Vierenhalve ster van mijn kant
voor That '70s Show.

avatar van Esteban
Voor mij de meest geslaagde ensemble-cast sinds Friends. En qua (geslaagde) grapdichtheid haast op hetzelfde niveau als die reeks. Een topper in z'n genre. Het laatste seizoen, bij een gedeeltelijke castwissel, zakte het helaas wel wat in elkaar.

avatar van The Oceanic Six
Zeg, is dit nou echt leuk? Afgelopen weekend mee begonnen, maar het maakt nog weinig indruk op me na een paar afleveringen. Komt allemaal goedkoop en flauw over.

Mila Kunis zorgt er alleen wel voor dat ik de serie niet te snel voortijdig wil beëindigen

avatar van Esteban
Ja, dit is echt leuk. Het ligt volledig aan jou.

Kidding, kidding.

avatar van Kos
Kos
Vond er nooit ene ruk aan.

avatar van Bob Sleeman
Ook niet echt mijn favoriete tv-serie. Wel een vrij sterke bezetting met Mila Kunis, Ashton Kutcher en Kurtwood Smith. Die laatste viel mij altijd op omdat hij zo extreem linkshandig was. Het leek haast wel of zijn rechterarm verlamd was (wat niet zo was).

avatar van tommykonijn
The Oceanic Six schreef:

Ik vond het wel een leuke serie. Met name het jaren 70 sfeertje is wat het een eigen smoel geeft. De vriendengroep zelf is sympathiek en leuk om te volgen, maar het is wel zo dat ze me niet vaak hardop hebben laten lachen. De grappige momenten zijn vooral afkomstig van de nogal directe vader Red (Kurtwood Smith). Vrijwel ieder seizoen neigde bij mij naar 4*, maar door enkele flauwe afleveringen of onlogische plotwendingen kwam ik telkens op 3,5* uit (m.u.v. dit eerste seizoen waar ik ze het voordeel van de twijfel heb gegeven).

Ik zou het nog even volhouden als ik jou was, aangezien de 'grote' sitcoms je doorgaans vrij goed liggen. Wat ik me kan herinneren van die eerste afleveringen was dat een aantal personages hun draai nog niet helemaal gevonden hadden (is ook heel goed zichtbaar in de wat ongemakkelijke intro van dit seizoen). Geen enkel seizoen is perfect, maar ik vond het wel een leuke serie om erbij te hebben. Pas bij het laatste seizoen keldert het niveau enorm wegens het vertrek van enkele belangrijke personages.