ad
  • 8.081.792 stemmen

That '70s Show - Seizoen 1 (1998-1999)

Show titel: That '70s Show

Seizoenen: 8 seizoenen

Afleveringen: 25

Datum van release: zondag 23 augustus 1998

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

That '70s Show

Afleveringen Seizoen 1 (1998-1999)

1. 1. That '70s Pilot

Red Forman en zijn vrouw Kitty geven de sleutels van de Vista Cruise aan hun zoon Eric om te gebruiken. Na aandringen van zijn vrienden gebruikt Eric de auto om naar een concert van Todd Rundgren te gaan in Milwaukee met zijn goede vrienden: Donna, Hyde en Kelso. Eric besluit ook een uitwisselingsstudent van school uit te nodigen, genaamd Fez. Kelso's vriendin Jackie nodigt zichzelf uit en Eric voelt zich ongemakkelijk bij Donna als Kelso hem verteld dat Donna hem leuk vind.

2. 2. Eric's Birthday

Eric's zeventiende verjaardag komt eraan, en hij probeert zijn moeder, Kitty, ervan te weerhouden een feestje voor hem te organiseren. Donna vertelt Jackie dat ze Eric heeft gekust, en Jackie helpt haar om een mooi cadeautje te zoeken. Ondertussen is Laurie, Eric's oudere zus, thuis voor een bezoek.

3. 3. Streaking

President Ford komt naar Point Place; Red is gekozen om hem een vraag te stellen, maar hij heeft hier moeite mee. Donna moet een Amerikaanse vlag jumpsuit dragen dat Bob haar gegeven heeft.

4. 4. Battle of the Sexists

Red heeft een tijdje vrij, dus hij vult zijn vrije tijd met dingen repareren in huis, tot ongenoegen van Kitty. Donna verslaat Eric met basketbal, wat voor een aantal wedstrijden tussen hen zorgt. Midge en Kitty geven hun kinderen tips voor een harmonieuze relatie.

5. 5. Eric's Burger Job

Terwijl haar ouders weg zijn naar de Playboy Club, geeft Donna hints aan Eric dat ze alleen met hem wil zijn. Helaas is Eric zo bezig met het vinden van een baan bij de nieuwe Fatso Burger dat hij haar signalen compleet mist. Kelso wil een toga feestje geven in het huis van de Pinciotti's, maar Donna is niet blij met het voorstel. Eric ontdekt dat werk veel van zijn vrije tijd opslokt.

6. 6. The Keg

Eric spijbelt voor het eerst van school, samen met Donna, Hyde en Kelso. De groep vind een vat op de weg en zien het als teken om een feestje te geven. Ze ontdekken een probleem terwijl het feest in volle gang is; er is geen biertap. Ondertussen hebben Red en Bob hun bedenkingen over de kinderen en gaan ze naar ze op zoek.

7. 7. That Disco Episode

De groep besluit om naar een disco te gaan, maar Steven weet niet hoe hij moet dansen. Kitty besluit hem dansles te geven. Bob komt binnen terwijl ze dansen en hij denkt dat ze een affaire hebben. Kelso is jaloers op Fez omdat hij denkt dat hij Jackie leuk vind.

8. 8. Drive In

Eric en Donna gaan naar een drive-in. Eric wil niet dat Kelso en Jackie meegaan, maar Donna nodigt ze alsnog uit. Fez's pleegouders denken dat hij naar muziek van de duivel luistert. Red en Kitty gaan samen uit en worden bijna gearresteerd.

9. 9. Thanksgiving

Laurie komt thuis voor Thanksgiving met haar vriendin Kate. Eric is geïrriteerd omdat hij zijn slaapkamer moet opgeven voor hun gast, totdat hij ziet hoe sexy Kate is. Jackie waarschuwt Donna voor de problemen dat ze kan krijgen nu Kate in Eric's bed slaapt. Kitty probeert haar schoonmoeders telefoontjes te ontwijken terwijl ze het diner voor Thanksgiving voorbereid.

10. 10. Sunday, Bloody Sunday

Red's moeder brengt een zondag bij hun door en maakt iedereen gek, behalve Fez. Ze blijkt een bepaalde voorliefde voor hem te hebben.

11. 11. Eric's Buddy

Eric heeft een nieuwe vriend en Steven en Kelso kunnen het niet uitstaan. Steven vind hem niet leuk omdat hij rijk is en Eric geeft hem geen lift naar huis omdat Buddy een Trans Am heeft. Eric voelt zich ongemakkelijk als Buddy hem probeert te versieren. Hij dacht dat hij ook homo was. Red maakt zijn eerste verkoop.

12. 12. The Best Christmas Ever

Red geeft Eric geld om een kerstboom te kopen en zegt dat hij het wisselgeld mag houden. Dus Eric, Hyde en Kelso kappen een boom om en houden het geld. Ze spenderen het geld op bier en Kelso koopt voor Jackie een kerstcadeautje. Laurie doet rum in de punch en Jackie's vriendinnen voelen zich ineens allemaal aangetrokken tot Fez. Red moet werken op kerstavond en als hij net thuis is staan er een paar politieagenten op de stoep. De kerstboom is illegaal gekapt. Hyde begint Donna leuk te vinden.

13. 13. Ski Trip

Jackie dumpt Kelso nadat hij gezoend heeft met Pam Macy en nodigt iedereen, behalve hem, uit om het weekend door te brengen in de skihut van haar ouders. Eric, die enthousiast is vanwege zijn kansen met Donna, besteedt geen aandacht aan Kelso's gejank of de tips van Red over rijden door de sneeuw. Hij beseft niet dat Hyde Donna leuk vind en Kelso besluit ze te volgen naar de loge. Kitty is kwaad op Red en Fez heeft zijn eerste ervaring met sneeuw.

14. 14. Stolen Car

Als Eric de auto bekrast, neemt Red zijn rijbewijs in, dus de groep moet overal naartoe lopen. Totdat Kelso's neef hem zijn auto leent. Ze worden gearresteerd omdat de auto gestolen blijkt te zijn. Kelso belt Jackie en ze verteld hem dat ze seks met hem wil als hij vrij komt. Het hele incident was een misverstand en de groep wordt vrijgelaten.

15. 15. That Wrestling Show

Kitty denkt dat het een goed idee is als Red en Eric vrienden worden. Ze dwingt Eric om Red uit te nodigen voor een worstelwedstrijd in Kenosha. Bob gaat mee en zoekt hulp bij Fez en Hyde over Midge's besluit om naar therapie te gaan. En Jackie is heel aardig tegen Kelso nu ze de daad hebben gedaan.

16. 16. First Date

Het is bijna Valentijnsdag, dus Eric besluit Donna mee te nemen op hun eerste officiële date en geeft zijn ring. Ze gaat niet naar haar studie afspraak met Hyde zodat ze met Eric mee gaan kan, waardoor Hyde beseft dat hij nog één kans heeft bij Donna. Red en Kitty beseffen dat ze niet meer zoveel gemeen hebben met Bob en Midge.

17. 17. The Pill

Als Jackie en Eric alleen zijn, vertelt Jackie dat ze denkt dat ze zwanger is. Eric vertelt het nieuws aan Donna. Die probeert Jackie over te halen het nieuws aan Kelso te vertellen. Door het incident gaat Donna aan de pil.

18. 18. Career Day

Het is carriére dag en de groep moet de dag doorbrengen met hun ouders. Eric gaat naar het ziekenhuis met Kitty en is verbaasd wat ze allemaal moet doormaken. Fez gaat met Hyde mee en interviewt "Vieze Edna" in de snackbar. Michael probeert uit te vinden wat zijn vader doet. Red vind eindelijk één van Eric's vrienden leuk: Jackie.

19. 19. Prom Night

Het bal komt eraan en Eric boekt een motel kamer als onderdeeld van zijn plan 'om het te doen' met Donna op de grote dag. Als Jackie ontdekt dat Kelso Pam Macy heeft gevraagd voor het bal, zorgt ze ervoor dat Hyde haar uit medelijden meeneemt. Fez wil zijn knappe lerares Engels meenemen naar het bal.

20. 20. A New Hope

De jongens gaan naar Star Wars en zijn compleet weggeblazen door de film. Red vraagt of Eric met de zoon van zijn baas wil afspreken nu hij weer werkt in de fabriek. David was een nerd toen Eric hem voor het laatst zag, maar nu is hij een hunk. Laurie versiert Kelso omdat ze zich verveelt.

21. 21. Water Tower

De jongens schilderen een wiet plant op de watertoren en Kelso valt van de toren af. In plaats van naar het ziekenhuis te gaan, gaat hij naar Eric's moeder omdat ze een zuster is. Als Eric haar gaat halen betrapt ze hen terwijl het aan het 'doen' zijn. Hierdoor krijgt hij slaapproblemen en ontwijkt hij zijn ouders. Zij denken dat hij aan de drugs zit.

22. 22. Punk Chick

Hyde ontmoet een meisje dat de vrouwelijke versie is van hem. Ze probeert om over te halen om naar New York te gaan, maar hij besluit niet te gaan. Kelso en Red maken kleine peddels voor Pong. Fez voelt zich buitengesloten. Jackie probeert een taart te bakken, maar het gaat steeds mis.

23. 23. Grandma's Dead

Red's moeder Bernice maakt iedereen weer gek met haar bezoek. Terwijl Eric haar naar huis rijdt zegt hij tegen haar dat ze er niet dood van gaat als ze eens aardig zou doen. Ze valt dood neer. Eric denkt dat hij haar heeft vermoord. De hele familie (inclusief Laurie en Red's broer Marty) komen samen voor haar begrafenis terwijl Eric dronken wordt in een bar met de jongens.

24. 24. Hyde Moves In

De groep gaat naaktzwemmen en Jackie word ziek. Hyde trekt bij de Formans in als zijn moeder weggaat met een vrachtwagenchauffeur.

25. 25. The Good Son

Eric vindt het geweldig om Hyde als "broer" te hebben omdat hij alle klusjes doet, maar als zijn ouders Hyde leuker beginnen te vinden gaat hij hem haten. Hyde verandert in een saaie gast. Midge en Bob hebben relatieproblemen. Reds oude oorlog maat komt terug en Red ontdekt dat hij een swinger is.

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

An apple? Where's my candy, you son of a bitch!

Hilarische komedieserie. 8 top seizoenen. Goede cast en vele leuke

verhalen / scenes passeren de revue. Vierenhalve ster van mijn kant

voor That '70s Show.

avatar van Esteban

Esteban

Voor mij de meest geslaagde ensemble-cast sinds Friends. En qua (geslaagde) grapdichtheid haast op hetzelfde niveau als die reeks. Een topper in z'n genre. Het laatste seizoen, bij een gedeeltelijke castwissel, zakte het helaas wel wat in elkaar.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Zeg, is dit nou echt leuk? Afgelopen weekend mee begonnen, maar het maakt nog weinig indruk op me na een paar afleveringen. Komt allemaal goedkoop en flauw over.

Mila Kunis zorgt er alleen wel voor dat ik de serie niet te snel voortijdig wil beëindigen

avatar van Esteban

Esteban

Ja, dit is echt leuk. Het ligt volledig aan jou.

Kidding, kidding.

Vond er nooit ene ruk aan.

avatar van Bob Sleeman_mm

Bob Sleeman_mm

Ook niet echt mijn favoriete tv-serie. Wel een vrij sterke bezetting met Mila Kunis, Ashton Kutcher en Kurtwood Smith. Die laatste viel mij altijd op omdat hij zo extreem linkshandig was. Het leek haast wel of zijn rechterarm verlamd was (wat niet zo was).

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2027 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik vond het wel een leuke serie. Met name het jaren 70 sfeertje is wat het een eigen smoel geeft. De vriendengroep zelf is sympathiek en leuk om te volgen, maar het is wel zo dat ze me niet vaak hardop hebben laten lachen. De grappige momenten zijn vooral afkomstig van de nogal directe vader Red (Kurtwood Smith). Vrijwel ieder seizoen neigde bij mij naar 4*, maar door enkele flauwe afleveringen of onlogische plotwendingen kwam ik telkens op 3,5* uit (m.u.v. dit eerste seizoen waar ik ze het voordeel van de twijfel heb gegeven).

Ik zou het nog even volhouden als ik jou was, aangezien de 'grote' sitcoms je doorgaans vrij goed liggen. Wat ik me kan herinneren van die eerste afleveringen was dat een aantal personages hun draai nog niet helemaal gevonden hadden (is ook heel goed zichtbaar in de wat ongemakkelijke intro van dit seizoen). Geen enkel seizoen is perfect, maar ik vond het wel een leuke serie om erbij te hebben. Pas bij het laatste seizoen keldert het niveau enorm wegens het vertrek van enkele belangrijke personages.