• 8.665.094 stemmen

Buffy the Vampire Slayer (1997-2003)

Fantasy / Actie | 7 seizoenen

Genre: Fantasy / Actie

Ontwikkeld door: Joss Whedon

Met onder meer: Sarah Michelle Gellar, Nicholas Brendon en Alyson Hannigan

Release datum: maandag 10 maart 1997

Eerst uitgezonden op: The WB (Verenigde Staten)

• Disney+ Bekijk via Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Buffy the Vampire Slayer

Buffy Summers is een door het lot uitverkoren geboren Slayer. Haar ouders zijn gescheiden en samen met haar moeder verhuist ze naar Sunnydale. Als ze op haar nieuwe school -Sunnydale High- komt, maakt haar Watcher, bibliothecaris Rupert Giles, haar duidelijk dat ze haar lot als Slayer niet uit de weg kan gaan. Een Watcher is de hoeder van een Slayer die op haar let, haar traint en haar met informatie en advies bijstaat. Haar lot is om (met name) vampiers te doden. Terwijl ze zich langzaam maar zeker met haar roeping verzoent, sluiten medestudenten Willow Rosenberg en Xander Harris zich bij haar aan, nadat die bij toeval achter haar geheim komen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Alle Media

Meningen over Buffy the Vampire Slayer

avatar van Miszmi

Miszmi

vrijdag 29 december 2017
Buffy the Vampire Slayer seizoen 1 Vroeger wel af en toe een aflevering gezien, geloof dat mijn broer de hele serie zelfs op videoband had, maar nooit de moeite genomen om de hele serie te bekijken. Bij gebrek aan beter, werd dat toch eens tijd. Ik was 'De Meester' eigenlijk al wel vrij snel zat, vond dat verhaal eigenlijk niet zo denderend, terwijl het hele seizoen in grote lijnen daar natuurlijk wel om draait. Dit seizoen kijkt echter toch lekker weg en dat komt vooral door alles buiten dat verhaal om. Ik heb een beetje het gevoel dat dit seizoen vooral gericht is op het leren kennen van de personages en de verschillende monsters die ronddwalen, eigenlijk gewoon een beetje wennen aan alles wat de serie te bieden heeft. Inmiddels voor de helft gevorderd met het tweede seizoen en die bevalt mij tot nog toe een stuk beter. Wat meer diepgang in de personages, waar het in dit seizoen nog wat vlak is allemaal. Mogelijk komt dat ook door het feit dat dit seizoen minder afleveringen heeft dan de overige seizoenen en daardoor wat beperkter was. Sarah Michelle Gellar is inderdaad wel daadwerkelijk de ster van de show, zij speelt haar rol als Buffy uitmuntend, waardoor de rest al snel wat matiger overkomt. Niemand is echt slecht, maar het is duidelijk dat de serie gedragen wordt door Gellar. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik dit in het tweede seizoen al iets minder vind. Boeiendere personages die erbij komen en de overige (vaste) cast lijkt hun plek daar ook beter gevonden te hebben. In dit seizoen echter nog niet en dat neem ik dus wel mee in mijn beoordeling van dit seizoen. Alsnog krijgt het een ruime voldoende, het kijkt heerlijk weg en zo'n seizoen is ook geen probleem. Je hebt even rustig de tijd om alles vaste personages goed te leren kennen. Ik betwijfel echter wel of ik het geduld had gehad om elke week op een aflevering te moeten wachten, daar is dit seizoen wel wat aan de trage kant voor.
avatar van Jordy

Jordy

• 1900 berichten
dinsdag 24 november 2015
Buffy the Vampire Slayer seizoen 2 Grote delen van dit seizoen zijn voor mij denk ik het beste dat ooit op bewegend beeld is vastgelegd