Mijn Series +

Buffy the Vampire Slayer - Seizoen 2 (1997-1998)

Alternatieve titel: Buffy, the Vampire Slayer: The Series

Fantasy / Actie

ontwikkeld door Joss Whedon
met Sarah Michelle Gellar, Nicholas Brendon en Alyson Hannigan

Buffy Summers is een door het lot uitverkoren geboren Slayer. Haar ouders zijn gescheiden en samen met haar moeder verhuist ze naar Sunnydale. Als ze op haar nieuwe school -Sunnydale High- komt, maakt haar Watcher, bibliothecaris Rupert Giles, haar duidelijk dat ze haar lot als Slayer niet uit de weg kan gaan. Een Watcher is de hoeder van een Slayer die op haar let, haar traint en haar met informatie en advies bijstaat. Haar lot is om (met name) vampiers te doden. Terwijl ze zich langzaam maar zeker met haar roeping verzoent, sluiten medestudenten Willow Rosenberg en Xander Harris zich bij haar aan, nadat die bij toeval achter haar geheim komen.

1. When She Was Bad
  20. Go Fish
  21. Becoming, Part One
  22. Becoming, Part Two
avatar van Jordy
Grote delen van dit seizoen zijn voor mij denk ik het beste dat ooit op bewegend beeld is vastgelegd

AHWA
Een van de twee sterkste seizoenen van Buffy inderdaad. 2-3 blijven onovertroffen.

avatar van Inland Rabbit
Het leuke aan de serie is dat iedereen een ander favoriet seizoen lijkt te hebben, al is iedereen het er vaak wel over eens dat seizoen 3 geweldig is. Seizoen 2 (net als 1) is nog wat meer campy, maar misschien ben ik te streng met mijn beoordeling. Seizoen 3 is gelijk al zoveel beter, 4 en 5 vind ik weer een heel stuk minder en juist 6 en 7 weer geweldig. Wie weet kijk ik 1, 2 en 4 binnenkort eens los, om te bepalen wat ik nu eigenlijk het minst vind: Ik ben nu geneigd te zeggen dat 1 en 2 beter zijn dan 4 & 5, maar geen idee eigenlijk.

AHWA
Ik denk dat mijn volgorde zou zijn 3-2-1-5-6-7-4. Off the top of my head. Het is alweer lang geleden.

avatar van Smallprint84
Mijn favo-volgorde = 2 - 3 - 5 - 4+6 - 7 - 1
En Angel = 2 - 1 - 3+4 - 5 (De Illyria-arc + Smile Time zijn geweldig!).

Wat vinden jullie trouwens van de comics?
Persoonlijk vind ik de spin-off comic Fray geweldig en ook het 1e Vol. v. Angel&Faith

avatar van niethie
6-5-2-3-4-7-1 (1 = met afstand de minste, vind dat daar alleen de laatste 3 a 4 afleveringen zich kunnen meten met wat erop volgen ging) 4* is misschien nog wel wat te weinig voor dit seizoen aangezien ik de duistere sfeer (vooral met het Angelus subplot) hieruit onovertroffen vind, ook al vind ik seizoenen 5 en 6 (op emotioneel vlak) beter.

De comics in een ver verleden nog eens gekocht om nog maar iets te hebben wat ook maar een beetje Buffy ademde (in dezelfde periode zelfs 2 hele foute xbox/ps2 games die eraan refereerde voor veel geld binnen gehaald en snel weer weggedaan) Gave tekenstijl maar echt veel deed het me niet. Had dan liever gehad dat ze nog een seizoen gemaakt hadden als het mogelijk geweest was.

Edit: Inmiddels ook seizoenen 4 en 5 toegevoegd, morgen de laatste twee. Mijn dvd van seizoen 3 is echter een Engelse en het kost me nu echt even teveel tijd en turen om dat te gaan vertalen. Hopelijk kan iemand anders dat voor zijn/haar rekening nemen?

Ok ik had van in het begin geen hoge verwachtingen van deze serie maar de cultstatus sprak me wel aan en had eens zin in een serietje vol onzin. Het eerste seizoen maakte dit meer dan waar, gewoon pure fun, amateuristisch, niks speciaals maar vermakelijk. Dan kom ik aan bij seizoen 2 en ... wow , ik heb amper 4 dagen gedaan voor al de afleveringen. In tegenstelling tot het vorige trekt dit seizoen echt alles uit de kast qua relaties, plottwists, villains, personages die sterven etc ...

Er kunnen zich nu twee situaties voordoen, of de serie blijft dit soort momenten behouden (ik hoop het) of dit seizoen is gewoon het hoogtepunt.

avatar van Miszmi
Een heel stuk beter dan het eerste seizoen. Helaas zijn er in dit seizoen nog wel enkele matige afleveringen. Of afleveringen die steengoed beginnen en uiteindelijk een zeer matige uitkomst hebben. Gelukkig compenseert het aantal uitstekende afleveringen dat zeker. Humor wordt goed verwerkt, niet in overvloed, maar precies goed.

Ik kocht de box met alle seizoenen voor 38 euro. Dat valt best mee. Intussen heb ik de eerste vier afleveringen van het tweede seizoen bekeken. De derde episode (School Hard) biedt me de hoop dat dit seizoen sterker zal zijn dan het eerste.
Xander doet me al een tijdje denken aan Chandler van Friends: een beetje dezelfde domme opmerkingen, maar minder grappig.
Willow vind ik schattig en sympathiek.
Buffy blijft een schatje, hoewel ze duidelijk meer van zich afbijt. Dat mag wel, met al die vampieren natuurlijk.

Na de sterke 3de episode lijkt de 6de (Halloween) zowat de voorlopig zwakste. Een hoop flauwekul. Na de Meester leek Billy Idol, de nieuwe vijand, een gevaarlijke tegenstander, maar in die aflevering verliest hij veel van zijn pluimen. Hij gaat op de loop voor Buffy. Pfff.

De cover van seizoen 2 is bij mij anders: Buffy staat er alleen op, omgeven door kaarsen.

Ik vind tvmeter best een leuke site, maar door het beperkt aantal deelnemers is er weinig interactie. Dat is spijtig. Het lijkt alsof je iets schrijft wat niemand ooit leest.

Het tweede seizoen volledig bekeken. Het is een heel stuk sterker dan het eerste.

Samen met seizoen 3 behoort deze tot de beste. Wat een vooruitgang met seizoen 1 en heel veel dingen worden veel breder uitgediept, emotioneler en volwassener. Al kon ik seizoen 1 ook heel goed waarderen, maar het is wel beter om een nieuwe weg in te slaan. Meer afleveringen ook om van te genieten.

Sowieso de scenes met bad guy Angel zijn meesterlijk. Hoe dit ontstaat, hoe Buffy hiermee om gaat en hoe hij uiteindelijk sterft zijn ontroerend en een emotioneel hoogtepunt. En natuurlijk niet te vergeten de dood van Jenny. Heel mooi gedaan.

Weer geen enkele slechte aflevering. Al dan wel de één beter dan de andere. Leuke nieuwe personages zoals Spike, Drusila, Oz en in zekere zin ook Kendra, omdat het een leuke twist was..

Ook heel vaak gezien en waarschijnlijk zal ik het nog vaak blijven kijken. Naast de hoofdlijn met de main villain en de ontwikkelingen met Angel krijgen we tussendoor leuke opvulafleveringen. Die stuk voor stuk leuk zijn en vermakelijk.