Mijn Series +

Duitsland
Mystery / Misdaad

ontwikkeld door Baran bo Odar en Jantje Friese
met Louis Hofmann, Oliver Masucci en Jördis Triebel

Dark is een familiesaga met een bovennatuurlijke twist. Dark is gesitueerd in een Duitse stad waar de verdwijning van twee jonge kinderen de relaties blootleggen van vier families. Terwijl de families op zoek zijn naar de kinderen, helpen ze elkaar om naar antwoorden te vissen. Wat ze zich niet konden indenken is dat het mysterie in verband staat met andere geheimen binnen het dorp.

1. Geheimnisse
  8. Was Man Sät, Das Wird Man Ernten
  9. Alles Ist Jetzt
  10. Alpha und Omega
avatar van Esteban
Draai bovenstaande mening volledig om en je hebt mijn visie over de reeks. Tot nu toe tenminste. Nog twee episodes gegaan, maar nu al duidelijk dat ik het als één van de topreeksen uit 2017 beschouw.

PS: Vergelijkingen met Stranger Things zijn volledig overbodig. Beide hebben amper iets met elkaar gemeen.

Ik heb nu 6 afleveringen gekeken en ik vind het helemaal niks. Wordt het nog beter?

avatar van Esteban
Ah, dan kan je toch evengoed doorbijten en het seizoen uitkijken? Anders is 't een beetje als het kanaal overzwemmen, voorbij halverwege zijn en dan terug gaan omdat je moe bent.

Anderzijds : Als die 6 afleveringen je nu al niet liggen, zie ik niet in hoe dat zal veranderen.

avatar van DjFrankie
Eerste afl gekeken snapte er niks van. Logisch bleek afl 10 te zijn. Daarna afl 1 maar bekeken. ?

avatar van joy4ever

Geweldig

avatar van DjFrankie
Geweldige serie. Prachtig al die tijden die door elkaar lopen zonder dat het onoverzichtelijk wordt.
Tof!

avatar van Esteban
De hoofdrolspeler postte een foto van op de set (nieuw seizoen), vandaar dat ik hier opnieuw moest aan denken.

Een groot nadeel aan lange wachttijden tussen twee seizoenen in, is het feit dat de herinneringen van het voorgaande nogal kunnen vervagen. Dat ik S1 zeer goed vond, weet ik nog. De grote lijnen zitten ergens nog wel in mijn hoofd. Maar het was wel een reeks waar je met volle aandacht moest naar kijken, dit moest je met een frisse kop ondergaan, niet als tussendoortje. Er zal een heel goede recap moeten gemaakt worden om dat allemaal weer helemaal naar boven te brengen voor het vervolg, de vele details en relatief ingewikkelde lussen ben ik nu wel kwijt.

avatar van mcdaktari
Totaal niet verwacht dat dit zo'n goeie serie zou zijn. In het begin dacht ik, een Duitse serie..dat zal wel niet veel zijn, maar het tegendeel is waar. Echt een hele goeie serie. Ik hoop dat er een 2de seizoen gaat komen. Ik vond het jammer dat het afgelopen was. Heb het weer op 1 nacht helemaal gekeken. Dat vind ik juist zo fijn aan die series, die kun je lekker door blijven kijken. Een film is na anderhalf/2 uur afgelopen, maar zo'n serie gaat uren door, en dat vind ik nou net fijn.

avatar van AOVV
Een tweede seizoen werd door Netflix gelijk na de release van seizoen 1 besteld, mcdaktari, dus dat komt er wel van.

avatar van Esteban
Er zijn ook al setfoto's. Het zou leuk zijn mochten dergelijke afbeeldingen in het bericht kunnen geplaatst worden.

avatar van mcdaktari
AOVV schreef:

Oke, dat is goed nieuws. Ik kan niet wachten want heb me prima vermaakt bij Dark

Seizoen 2 ! (21 juni)

Dark Season 2 | Date Announcement | Netflix - YouTube

Wel één gigantisch probleem: Ik denk dat S1 té ver zit om nog te kunnen volgen. Gevoelsmatig is dit voor mij ook een oktober-serie, geen zomer-release.

Super toffe serie! De vergelijking met Stranger Things snap ik prima, maar deze vind ik beter 'realistischer' uitgewerkt.

Tof!

Verheug je maar op seizoen 2, die is nog beter vind ik ?

Net de laatste aflevering gezien en het wordt in eens een slechte B SF serie!. Ik snap de hype ook niet. Het verhaal is er onnodig complex voor. Voor mijn gevoel had alles ook in 4 afleveringen verteld kunnen worden. Er gebeurt veel maar het is onnodig. Ook de spannende muziek. Super gaaf gemaakt, dat wel maar het wordt continu gebruikt waardoor het totaal niet meer spannend voelt. Ik werd in iedergeval nergens goed verrast. Ook nergens een toffe plottwist.

Het film werk was wel erg goed gedaan en de kleurcorrectie. Dat het vaak regend klopt maar ik vind dat altijd erg fijn. Acteerwerk heb ik me niet aan gestoord.

Aah ik zie nu ook dat het valt onder mysterie, mn vrienden zeiden dat het een SF serie was, en dat laatste is het ook wel een heeeeeel klein beetje. Maar als je van mysterie houdt en vaag blijven om het vaag blijven, tjah dan zit je hier wel goed, het is niet mijn ding in ieder geval.

esvier schreef:

In deel 2 wordt er meer duidelijk. Erg goed mogelijk nog beter als S1

In deel 2 wordt er meer duidelijk. Erg goed mogelijk nog beter als S1

Haha top en duidelijk antwoord. Ik zal daar eens aan beginnen en er later op terug komen! Thnx!

avatar van Binge-Watcher
Damn wat kwam dit onvoorstelbaar traag op gang. Het wordt pas leuk vanaf aflevering 6 a 7.
Los daarvan ben ik geen fan van de onvoorstelbare keuzes die sommige karakters maken. Zaken als DNA testen bestaan gewoon? En het eerste wat ik doe als ik iets bizar mee maak is foto's maken...
Bij vlagen echt een tenenkrommende serie, maar goed het gaat over tijdreizen en daar ben ik een groot fan van, dat maakt alles dragelijk.

Mijn conclusie is dat het tijdreizen de serie red, want van het acteertalent en het scenario moet de serie het niet hebben

avatar van Pocalan
Don't judge a show by it's first episodes.

Afgelopen nacht heb ik de laatste aflevering van seizoen 2 gezien. Hopelijk hoef ik niet tot mijn verjaardag te wachten voor het derde seizoen, want ik ben inmiddels helemaal om. Na maanden tijd is dit mijn tweede poging. Of eigenlijk derde poging met seizoen 1. Want alweer kwam ik er met moeite in. Bij aflevering 7 was de knop opeens om. Die aflevering greep me erg aan. Vervolgens ben ik opnieuw begonnen omdat ik met een half oog had zitten kijken. Daardoor had ik teveel gemist wat bij een serie als deze niet handig is. Nu ik het beter had kunnen volgen, greep aflevering 8 me zelfs bij de keel. De gedachte 'alles is al gebeurd' kwam in me op en dat gaf me een ijskoud gevoel. Dat vind ik beklijvender dan menig horror film. Al ken ik de theorieën inmiddels wel, deze serie weet er een paar goed met elkaar te koppelen. Wat ik toch wel mis in bijvoorbeeld Fringe. Ook een erg leuke serie, maar die werd me uiteindelijk te chaotisch. Dark weet ergens de filosofische, wetenschappelijke en religieuze achterliggende gedachten naar mijn idee goed te verbinden (of doet mijn hoofd dat onbewust?) en maakt er een prachtig uitziend drama van. Naast het visuele plaatje vind ik de muziek ook geweldig. Enerzijds de heerlijke jaren 80 muziek maar anderzijds ook de muziek die de sfeer zet. (Al is het op sommige momenten iets te aanwezig.) Ik ben in ieder geval helemaal verliefd op Familiar van Agnes Obel.
Agnes Obel performing "Familiar" Live on KCRW - YouTube - m.youtube.com

Hopelijk kan ik net zo gebiologeerd naar seizoen 3 kijken. Ergens ben ik bang dat ze het teveel gaan uitmelken maar ben oh zo nieuwsgierig hoe het verder verloopt. Ik hoop dat seizoen 3 me bij de lurven weet te grijpen.

Voor mij de beste serie die ik ooit heb bekeken. Als je een verhaal als dit kan verzinnen, dan ben je echt een genie. Kijk al uit naar seizoen 3!

Eerste aflevering gezien. Ik zie hierin de vergelijking met stranger things, maar dan een stuk serieuzer van toon en soberder. Het zegt me momenteel niet veel. Ik had voorlopig geen klik met een personage

avatar van horizons
Shimahero schreef:

Effe volhouden. Deze serie ontstijgt stranger things met gemak.

avatar van Esteban
Dit heeft echt wel helemaal niets weg van Stranger Things. Volhouden, Dark is een serie die investering vraagt, je volle aandacht ook. En het loont dubbel en dik.

Dark is eigenlijk geen serie om een jaar lang te pauzeren tussen 2 seizoenen. Ben nu met seizoen 3 bezig, maar ik kan er soms geen touw aan vast knopen. Het beste is om alle 3 de seizoenen achter elkaar te kijken.