ad

Datum van release: vrijdag 21 juni 2019

• Netflix Bekijk seizoen 2 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Dark

Afleveringen Seizoen 2 (2019)

1. 1. Anfänge und Enden

Zes maanden na de verdwijningen vormt de politie een speciale eenheid. In 2052 ontdekt Jonas dat het merendeel van Winden is omgekomen tijdens een apocalyptische ramp.

2. 2. Dunkle Materie

Clausen en Charlotte interviewen Regina. De vreemdeling neemt Hannah mee naar 1987, waar Claudia een verontrustende ontmoeting heeft. Egon bezoekt een oude vijand.

3. 3. Gespenster

In 1954 keert de vermiste Helge terug, maar hij praat alleen met Noah. In 1987 brengt Claudia de tijdmachine naar Tannhaus en Egon verhoort Ulrich opnieuw.

4. 4. Die Reisenden

Jonas ontmoet een onheilspellend figuur. Terwijl de kinderen de grot uitkammen op zoek naar antwoorden, delen de volwassenen informatie met elkaar over de reizigers.

5. 5. Vom Suchen und Finden

In 1987 grijpt Ulrich een kans. De kinderen keren terug naar de grot met de tijdmachine en Jonas ontdekt een uitweg waardoor de toekomst zou kunnen veranderen.

6. 6. Ein Unendlicher Kreis

Gewapend met een plan om de apocalyps te voorkomen reist Jonas naar 2019. Tijdens een feestje van de Nielsens knijpt Ulrich ertussenuit met Hannah.

7. 7. Der Weiße Teufel

Martha ontmoet de vreemdeling en ontdekt zijn ware identiteit. Claudia probeert de dood van Egon te voorkomen in 1987. Hannah reist naar 1954 om Ulrich te zien.

8. 8. Enden und Anfänge

Op de dag van de apocalyps voert Clausen een huiszoeking uit bij de centrale. Jonas en Claudia gebruiken de tijdmachine om het verleden en de toekomst te verbinden.

avatar van Raspoetin

Raspoetin

Toll!

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Seizoen 1 was best goed maar ik vond het ook een vrij ingewikkeld verhaal. Lijkt me dus lastig om seizoen 2 zonder problemen te kijken. En om nou seizoen 1 opnieuw te gaan kijken vind ik ook wel weer wat.

Esteban

S1 is mij énorm goed bevallen en ik zat vol ongeduld te wachten op het vervolg. Maar het is inderdaad zo dat je er tijdens het kijken echt wel constant moest bij zijn met 't hoofdje. En ik vrees dat het moeilijk gaat worden meteen terug te kunnen volgen na al die tijd. Een wrapup-episode met al het essentiële uit S1 zou handig (én nodig) zijn.

Esteban

Zonet werd bekend gemaakt dat deze serie uit 3 cyclussen zal bestaan. Elk seizoen is een cyclus. Er werden ook al zaken voor het derde deel gefilmd. Dit zal dus een mooi afgerond geheel worden. Goody.

Trilogy trailer : Dark Season 2 | Trilogy Trailer | Netflix - YouTube

Esteban

Iemand toevallig een recap van S1 gevonden? Dat kan ik wel gebruiken. Ze worden wel vaker gemaakt door fans, maar van Dark nog geen tegen gekomen.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Esteban schreef:

Dat zou ik ook wel handig vinden. Anders zie ik het helemaal niet zitten om aan seizoen 2 te beginnen.

Esteban

Die had ik ook gevonden, maar het is een slechte recap die véél te vaag blijft. Wie is wie nu weer? Hoe zijn ze verbonden, etc? Zit er allemaal niet in. Toch bedankt!

avatar van maurice32

maurice32

Ben nu bezig met aflevering 4, is nog ingewikkelder dan seizoen 1.

Maar wel goed ?

avatar van maurice32

maurice32

Alle afleveringen gezien.

Grandioos, een rollercoaster, zeer goed in elkaar gezet en een geweldig einde seizoen 2.

Wel zeer ingewikkeld en je moet goed opletten.

Gelukkig is mijn duits erg goed en hoef ik geen ondertiteling.

Verheug me al op volgend jaar op seizoen 3, het laatste deel.

avatar van Karl van H.

Karl van H.

Gewoon goed opletten, dan valt alle vergeten intrige uit seizoen 1 wel uit de context af te leiden. Kijk 'm het liefst met je partner, dan kun je lekker keuvelen over wat er nu eigenlijk in hemelsnaam aan de hand is de hele tijd.

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Nu met aflevering 4 klaar en wederom smullen. Het is ook een heerlijk intelligente mind-fuck die je uitdaagt. En als je er dan eenmaal inzit dan is dit echt geniaal in elkaar gezet en kan je alleen maar naar meer verlangen.

avatar van Mrs Bruce Willis_mm

Mrs Bruce Willis_mm

Esteban schreef:

avatar van peterjames777

peterjames777

What You Need to Know Before Dark Season 2 - decider.com

Dit artikel is ook een fijne opfrisser voor dit 2e seizoen.

Ik heb er nu drie afleveringen opzitten. Man man, wat is dit goed. Emotioneel intens en het verhaal enorm complex. Op een goede manier. Chapeau.

Enig minpuntje, al valt deze in het niet bij alle pluspunten, is het volledige gebrek aan humor of ook maar een glimlach.

avatar van horizons

horizons

• 1949 stemmen

Tof seizoen.

avatar van Fervet opus

Fervet opus

Absoluut 1 vd beste series ooit die ik gezien heb. Seizoen 1 was grandioos, seizoen 2 idem. Ook zelden een serie met zulks een toepasselijke naam gezien: alles eraan is "Dark", letterlijk en figuurlijk. Meest voorkomende kleuren in elke aflevering zijn grijs, bruin, zwart, donker-groen. En de sfeer en muziek: Wow! Heb ook inmiddels vernomen dat er een 3e (en finale) seizoen komt. Kijk er naar uit!

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

Nu ben ik toch wel uitermate nieuwsgierig geworden. Apart gezet in 'mijn lijst' op Netflix.

avatar van Stino28

Stino28

Schitterend tweede seizoen. De serie voelt een stuk gebalder (in de mate mogelijk natuurlijk) aan. Elke scene heeft zijn nut in het groot verhaal. De makers lijken heel gericht naar een punt te werken, en als kijker blijf je geboeid om te weten wat er nu precies allemaal gaat gebeuren in Winden. Prachtig om te zien wat er van de personages geworden is in de verschillende tijdzones. En zoveel unieke personages die zwart nog wit zijn: Noah, Claudia, Adam, Ulrich, Jonas, Elisabeth, Egon. Overweldigend

avatar van james_cameron_mm

james_cameron_mm

Ik houd niet zo van puzzelen, maar dit is wel heel erg goed gedaan. Het verdient absoluut aanbeveling om even de samenvatting van seizoen één te bekijken alvorens aan deze tweede reeks te beginnen, anders raak je al snel hopeloos de weg kwijt binnen de complexe verhaallijnen en verschillende tijdlagen. Daar moet je even doorheen, maar dan heb je ook wel wat. Dit tweede seizoen is zelfs nog wat spannender en intenser dan de eerste reeks, met heel wat verrassingen en bizarre wendingen. Shit, nu weer twee jaar wachten zeker op het derde (en naar verluidt laatste) seizoen...

avatar van only1ELEANOR

only1ELEANOR

james_cameron schreef:

Niks aan toe te voegen.

Wel goed opletten idd zoals beschreven

Echt een goede serie

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Geweldige serie inderdaad met een mindfuck. Voortdurend denk je verrek dat is de vader van die of de zoon van die. Zit zeer geraffineerd in elkaar.

avatar van jester

jester

Seizoen 2 is nog beter dan seizoen 1, met speciale vermelding voor de episodes 5 en vooral 6. Ik ga nu weer seizoen 1 kijken.

avatar van TA-E

TA-E

Absurd grandioos goed. Beste serie van Netflix.

avatar van Thomas83

Thomas83

Het was erg moeilijk om weer in de serie te komen. Een echt goede recap was er niet op Youtube, althans niet toen ik de draad weer oppikte. Het vorige seizoen nodigde ook niet zo uit om me weer op de serie te storten. Seizoen 1 bood dan wel een complex verhaal dat niet werd voorgekauwd voor de kijker, leuke personages en gevoel voor humor waren ver te zoeken.

Toch heb ik uiteindelijk een stuk meer van dit nieuwe seizoen genoten. Het drama werkt nu veel beter, puzzelstukjes vallen binnen het verhaal steeds meer op hun plaats, personages hebben hun goede en slechte kanten laten zien, en het is ook een vlotter lopend seizoen met meer focus.

Interessant ook dat steeds meer personages in verschillende tijdlijnen over het tijdreizen te weten komen en verschillende versies van elkaar ontmoeten. Zo heb ik een verhaal over tijdreizen nog niet aangepakt zien worden.

Op een geven moment begon ik ook een beetje uit te kijken naar die goede montages op het einde van iedere aflevering. De casting blijft ook erg sterk wat betreft de gelijkenissen tussen de verschillende acteurs. Je kan altijd duidelijk zien of iemand een oudere versie van een personage is of familie is van de een of de ander.

Verder heb ik na al die tijd nog steeds geen serieuze gaten in de plot kunnen ontdekken, wat ook wel echt indrukwekkend is. Hopelijk is alles wat beter blijven hangen tegen de tijd dat seizoen drie aan de beurt komt. 3.5*.

avatar van Watch-it_mm

Watch-it_mm

HALVE TAMME. schreef:

Hoe zet je iets "apart" op je lijst op Netflix?

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator)

Watch-it_mm.

Ga naar de Netflix site. Ga met het pijltje van je muis op een serie staan en druk dan op '+' rechts onderin. De serie wordt dan in je persoonlijke lijst gezet (mijn lijst). 'Mijn lijst' kan je bovenaan de pagina vinden (midden).

avatar van Watch-it_mm

Watch-it_mm

Thankx

avatar van david bohm

david bohm

De verwikkelingen en dwarsverbanden zijn hier en daar wat onnavolgbaar maar dit maakt het ook interessant.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Tjeeeeemig zeg! Zo matig en onlogisch als seizoen 1 was, zo overweldigend en diepzinnig is seizoen 2!

Plottwist na plottwist, je moet je aandacht er wel bizarrrrr goed bij houden aangezien iedereen nu zo ongeveer familie van elkaar is, op trouwens niet heel gezonde wijze... Man wat een bloedschande zo onderhand.

Ik had bij vlagen de grootste moeite het allemaal bij te benen, dat ging nog maar net. Maar met die cliffhanger wordt het in seizoen 3 toch echt onnavolgbaar lijkt me... Misschien wat teveel van 't goede. maar ben wel benieuwd naar volgend seizoen.

avatar van Lucaij

Lucaij

Wat een diepgaande serie. Meest diepgaande serie die ik ken. De verbanden in Game of Thrones families zijn nog simpel vergeleken met deze ‘knoop’. Ik denk dat je heel scherp moet zijn, wil je alles in een keer begrijpen. Maar fascinerend is het wel.

Dat er geen fatsoenlijke recap te vinden is van seizoen 1 zegt al genoeg over de complexiteit van deze serie. Een samenvatting schrijven of vertellen wordt al te complex. Ik zal nog wat moeten lezen over deze serie, voordat ik de grote lijn begrijp. Hopelijk maken ze voor seizoen 3 een goede samenvatting van een uur, want anders is alles opnieuw bekijken het beste.

Ik besefte bij de laatste aflevering dat Magnus en Francisca de twee stille hulpjes van Adam zijn in 1921. Overigens had Adam echt een grandioze stem en de serie heeft ook een aantal fantastische qoutes, zoals Adam die het erover heeft dat pijn een schip is en verlangen het kompas.

avatar van SmackItUp_mm

SmackItUp_mm

Net iets minder dan seizoen 1, maar het scheelt niet veel. Wederom een weergaloos seizoen. Alle past perfect in elkaar.

avatar van AOVV

AOVV

Bij mij is het net andersom, dit seizoen vind ik net wat beter dan het eerste seizoen. Er komen nog wat tijdlijnen en (boeiende) personages bij, en de onthutsende plottwists zijn niet meer op één hand te tellen. Bovendien is de laatste scène toch wel veelbelovend voor het laatste seizoen, al kan dat evenzeer een averechts effect hebben..

4 sterren