Mijn Series +

Flodder - Seizoen 5 (1998)

Nederland

ontwikkeld door Dick Maas
met Nelly Frijda, Coen van Vrijberghe de Coningh en Stefan de Walle

Het volstrekt asociale gezin Flodder woont in een chique buurt. De moeder is de baas in het gezin en maakt zich verdienstelijk met het stoken van jenever. De zonen zijn niet onbekend bij de politie en de welgevormde dochter Kees neemt het niet zo nauw met de zeden. Keer op keer ontstaan er spanningen en irritaties met de buurtbewoners en dit leidt uiteraard tot allerlei komische situaties.

1. Gifwolk
  11. Bijwerkingen
  12. Inzet
  13. Quarantaine
avatar van The Oceanic Six
En alweer klaar met de serie. Was over de 5 seizoenen bekeken vermakelijk, maar de films zijn tig keer leuker en meer volwassen. Dit was toch een beetje ''voor de hele familie''-vermaak. Het slotseizoen kende niet echt hoogtepunten, alleen de aflevering Bijwerkingen, waarbij opa weer kan lopen en praten, vond ik bovengemiddeld. Aflevering Egotrip was weer tergend slecht, dat Dick Maas niet door heeft dat die afleveringen over lichamen of stemmen verwisselen gewoon echt ongrappig zijn. Nu via een stroomstoot, maar er zijn ook afleveringen met bezetenheid en noem ze op. Echt niet leuk. Ik ga het stiekem nog wel missen, vooral Nelly Freida was ongelofelijk goed in haar rol.

avatar van EMBV
In het het laatste seizoen van de serie komt weer de nodige humor naar voren. Niet alle afleveringen zijn even goed, in sommige komen wel erg ongeloofwaardige dingen naar voren. Maar goed voor geloofwaardige dingen zijn andere series beschikbaar. Bij Flodder draait het om het lekker tegen de wet aanschoppen en de humor.

Dit seizoen is zeker niet het sterktste, de koek was eigenlijk wel een beetje op, duidelijk te merken aan de verhaallijn. Beste aflevering vond ik " Bijwerkingen".

In dit seizoen is wederom Ma Flodder die er bovenuit springt net als sulletje Kees, beide hebben gewoon iets.