Mijn Series +

Flodder - Seizoen 1 (1993)

Nederland

ontwikkeld door Dick Maas
met Nelly Frijda, Coen van Vrijberghe de Coningh en Stefan de Walle

Het volstrekt asociale gezin Flodder woont in een chique buurt. De moeder is de baas in het gezin en maakt zich verdienstelijk met het stoken van jenever. De zonen zijn niet onbekend bij de politie en de welgevormde dochter Kees neemt het niet zo nauw met de zeden. Keer op keer ontstaan er spanningen en irritaties met de buurtbewoners en dit leidt uiteraard tot allerlei komische situaties.

1. Korte Metten
  11. Succes Verzekerd
  12. De Vondeling
  13. De Mooiste Dag van Je Leven
avatar van The Oceanic Six
Kort terug de films nog eens opgezet en nu bezig met de serie. Wat sowieso meteen opvalt is dat de serie gewoon veel softer is. In de films had je constant geweld, seks, blote tieten en grove scheldwoorden. De televisieserie is duidelijk gericht op een breder publiek. Kees ging slechts in 1 aflevering een paar seconden topless (toen andere Kees zijn geheugen kwijt was) en de rest komt er sowieso veel minder in voor. Dat haalt wel de charme weg moet ik bekennen, al is het nog amusant genoeg doordat ik de personages geweldig blijf vinden. Nelly Frijda is nog altijd heerlijk als de asociale ma, maar ook de rollen van de rest zijn prima. Wel vind ik de verhaallijnen wat langdradig soms. In de 3 films zat duidelijk meer pit en meer absurde situaties. Afleveringen als Latin Lover of Goed Gedrag vond ik echt weinig aan. Gelukkig zijn andere verhalen weer beter, met Blauw Bloed als de beste als ze ma op moeten voeden tot keurige dame om een erfenis te krijgen.

Leuk, maar het had veel beter gekund.

avatar van Donkerwoud
Herinner me dat ik de serie toentertijd juist leuker vond dan de films omdat het meer bij mijn belevingswereld paste. Maar ja, ik was dan ook een heel braaf jongetje!

avatar van The Oceanic Six
Donkerwoud schreef:

In dat kader kan ik je wel volgen ja. In de films worden geen wijken opgeblazen, Vrijheidsbeelden vernietigd en buurmannen met sexfoto's gechanteerd

Wel spuiten ze de buren onder met poep, gaan ze zuipen met de Koninklijke familie en lichten ze de verzekering op. Misschien is dat meer jouw ding

avatar van Donkerwoud
Geen boobies, dus dan mag het. Ik was nog niet in mijn puberteit. Kon nog huilen om een aflevering van Baywatch (toen het vriendinnetje van Cody doodging aan kanker...:( )

Puur vermaak, heb veel afleveringen gezien, maar niet alles. Heb wat afgelachen hoor.

avatar van Scarafax
Eén van de weinige Nederlandse komedie series die jaren na dato nog steeds leuk is. En uiteraard Tatjana Simic +1... damns... (ook zelfs nu nog)