Mijn Series +

Flodder - Seizoen 4 (1998)

Nederland

ontwikkeld door Dick Maas
met Nelly Frijda, Coen van Vrijberghe de Coningh en Stefan de Walle

Het volstrekt asociale gezin Flodder woont in een chique buurt. De moeder is de baas in het gezin en maakt zich verdienstelijk met het stoken van jenever. De zonen zijn niet onbekend bij de politie en de welgevormde dochter Kees neemt het niet zo nauw met de zeden. Keer op keer ontstaan er spanningen en irritaties met de buurtbewoners en dit leidt uiteraard tot allerlei komische situaties.

1. Tatoeage
  11. 1 april
  12. Schijnvertoning
  13. Huisarrest
avatar van The Oceanic Six
Vermakelijk vierde seizoen, vooral de aflevering Gijzeling was leuk, met een uitblinkende Nelly Freida. Ook Huisarrest was heel aardig, als Kees met een enkelband het huis niet uit mag, maar door omstandigheden steeds dit wel moet. Het is allemaal niet hoogstaand, maar de cast heeft er nog plezier genoeg in merk ik. Zit niet echt sleet op de formule, ondanks dat het veel herhaling van activiteiten en momenten is blijft het door de lompigheid van het hele gezin gewoon prettig om te bekijken. Ook Sjakie zijn rol valt niet te onderschatten, die is echt elke keer de sjaak (hij maakt de grap gewoon ), met als beste moment het slot van aflevering Videogeweld.

avatar van EMBV
Seizoen vier staat ook weer bol van de humor en bizarre situaties. Lekkere afleveringen die nergens op slaan… In dit seizoen komt zoon Kees sterk naar voren, prima rol van Stefan van der Walle. Al zit er ook een aflevering tussen die best wel heftig overkomt. Begrijpelijk dat men deze aflevering zelden of nooit op tv ziet. Daarvoor heb je dus de DVD.

Seizoen vier is het kijken meer dan waard .

avatar van The Oceanic Six
EMBV schreef:

Seizoen vier is het kijken meer dan waard .

En over welke heftige aflevering heb je het dan?

avatar van EMBV
En over welke heftige aflevering heb je het dan?

De Aflevering Laatste Wens kan voor sommigen heftig over komen.
Kees probeert daar zelfmoord te plegen. Je ziet pillen slikken, zich zelf ophangen. Ja ik weet het is humor. Maar ik kan me zo voorstellen dat als mensen niet lekker in hun vel zitten.. vul zelf maar in.