Mijn Series +

Flodder - Seizoen 3 (1995)

Nederland

ontwikkeld door Dick Maas
met Nelly Frijda, Coen van Vrijberghe de Coningh en Stefan de Walle

Het volstrekt asociale gezin Flodder woont in een chique buurt. De moeder is de baas in het gezin en maakt zich verdienstelijk met het stoken van jenever. De zonen zijn niet onbekend bij de politie en de welgevormde dochter Kees neemt het niet zo nauw met de zeden. Keer op keer ontstaan er spanningen en irritaties met de buurtbewoners en dit leidt uiteraard tot allerlei komische situaties.

1. Kleptoma
  8. Van de Wereld
  9. Laatste Eer
  10. Heerlijk avondje
avatar van jordandejong
Sterkste seizoen van de hele serie denk ik. De gortdroge dialogen van Ma, de chemie tussen Johnnie en Kees (beiden gelukkig stukken leuker gespeeld dan dat Huub Stapel en Rene van het Hof dat deden in de eerste twee films), Opa die als stront wordt behandelt en dochter Kees die nog het meest nuchter is van allemaal en vaak versteld staat van de idioten plannen van de familie. Bert André (als sullige buurman), Miguel Stigter (als kruimeldief Kareltje), Edmond Classen (als de knorrige wethouder), Lou Landré (als de goedgelovige Sjakie) en Laus Steenbeeke (als patjakkertje Hennie) hebben allemaal uitstekende bijrollen. Vooral die laatste twee zijn geweldig.

avatar van The Oceanic Six
Vermakelijk derde seizoen, ook vrij kort met maar 10 afleveringen. Op de aflevering Van de wereld na dan, waar ze Kees door aliens ontvoeren. Echt zo ongrappig. Snel doorheen ge-fastforward bij de alien momenten. Verder wel een aantal erg geestige afleveringen, zoals Computerkoorts (geinig dat ze halverwege de jaren 90 al zulke hackerszaken beleven) en De laatste eer, als opa dood lijkt en de Flodders de verzekering proberen op te lichen. Ook weer leuke bijrollen dit seizoen van de criminelen Kareltje en Hennie, waarbij ik de laatste het leukste vind. Maar de leukste blijft nog altijd Ma, die nog altijd heerlijk onverschillig doet over alles en nog wat, zoals als er plots een paard in haar woonkamer staat. Sjakie is ook nog altijd leuk, dit seizoen verandert hij toch plots een aflevering in een emotieloze bestuurder en ook als hij als Sinterklaas verkleed gaat is het humor.

avatar van EMBV
In het derde seizoen gaat de Familie Flodder ongestoord door met de grollen en grappen. De een wat beter dan de ander maar de humor spat er nog steeds vanaf. Ma Flodder blijft ijzersterk neer gezet door Nelly Frijda. Schitterend. Johnny en Kees is ook een goed koppel samen, de chemie tussen beide werkt prima.

Seizoen drie is het kijken dan ook zeker weer waard.

Seizoen 3 is inderdaad
een sterk seizoen
Maar Laatste eer
was een oneerbiedige aflevering
vind ik zelf persoonlijk.
Van de wereld
was wel erg leuk
Stefan de Walle acteert
daarin erg goed.
Stefan De Walle en Coen van Vrijberghe
waren een leuk duo,
veel beter dan hun voorgangers Huub Stapel en René van het Hof.