ad
  • 8.143.414 stemmen

Flodder - Seizoen 3 (1995)

Show titel: Flodder

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: zondag 1 oktober 1995

• Videoland Bekijk seizoen 3 via Videoland
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Flodder

Afleveringen Seizoen 3 (1995)

1. 1. Kleptoma

In Zonnedael wordt van alles gestolen. Ma Flodder wordt verdacht en... op heterdaad betrapt.

2. 2. Blufpoker

Johnnie kan heel goed tegen zijn verlies, zolang hij maar wint. Deze keer gaat het helemaal mis en verspeelt hij zijn belangrijkste bezit.

3. 3. Op Eigen Benen

De Flodders worden ingehuurd om een aantal diamanten terug te stelen.

4. 4. De Promotie

Sjakie ondergaat assertiviteitstraining en krijgt al snel promotie. Zijn opvolger mag de Flodders echter niet.

5. 5. De Gave

Zoon Kees lijkt de gave te hebben om mensen te genezen.

6. 6. De Hondlanger

Het leven van de Flodders wordt eens bekeken door de ogen van hun hond, Whisky.

7. 7. Computerkoorts

Henkie krijgt een computer en breekt hiermee in bij de hoofdcomputer van de gemeente. Dit opent voor de Flodders nieuwe perspectieven.

8. 8. Van de Wereld

Zoon Kees wordt ontvoerd door aliens. Ze laten een dubbelganger van hem op aarde.

9. 9. Laatste Eer

Opa overlijdt tijdens zijn verjaardag. De Flodders proberen nog wat te verdienen aan zijn dood.

10. 10. Heerlijk avondje

De Flodders komen dankzij Kareltje opgescheept te zitten met een gestolen renpaard. Via het sinterklaasfeest proberen ze zich van het dier te ontdoen.

Alle Acteurs en Actrices

Opa Flodder

Jacques "Sjakie" van Kooten

avatar van jordandejong

jordandejong

Sterkste seizoen van de hele serie denk ik. De gortdroge dialogen van Ma, de chemie tussen Johnnie en Kees (beiden gelukkig stukken leuker gespeeld dan dat Huub Stapel en Rene van het Hof dat deden in de eerste twee films), Opa die als stront wordt behandelt en dochter Kees die nog het meest nuchter is van allemaal en vaak versteld staat van de idioten plannen van de familie. Bert André (als sullige buurman), Miguel Stigter (als kruimeldief Kareltje), Edmond Classen (als de knorrige wethouder), Lou Landré (als de goedgelovige Sjakie) en Laus Steenbeeke (als patjakkertje Hennie) hebben allemaal uitstekende bijrollen. Vooral die laatste twee zijn geweldig.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Vermakelijk derde seizoen, ook vrij kort met maar 10 afleveringen. Op de aflevering Van de wereld na dan, waar ze Kees door aliens ontvoeren. Echt zo ongrappig. Snel doorheen ge-fastforward bij de alien momenten. Verder wel een aantal erg geestige afleveringen, zoals Computerkoorts (geinig dat ze halverwege de jaren 90 al zulke hackerszaken beleven) en De laatste eer, als opa dood lijkt en de Flodders de verzekering proberen op te lichen. Ook weer leuke bijrollen dit seizoen van de criminelen Kareltje en Hennie, waarbij ik de laatste het leukste vind. Maar de leukste blijft nog altijd Ma, die nog altijd heerlijk onverschillig doet over alles en nog wat, zoals als er plots een paard in haar woonkamer staat. Sjakie is ook nog altijd leuk, dit seizoen verandert hij toch plots een aflevering in een emotieloze bestuurder en ook als hij als Sinterklaas verkleed gaat is het humor.

avatar van EMBV_mm

EMBV_mm

In het derde seizoen gaat de Familie Flodder ongestoord door met de grollen en grappen. De een wat beter dan de ander maar de humor spat er nog steeds vanaf. Ma Flodder blijft ijzersterk neer gezet door Nelly Frijda. Schitterend. Johnny en Kees is ook een goed koppel samen, de chemie tussen beide werkt prima.

Seizoen drie is het kijken dan ook zeker weer waard.

avatar van Serie fanaat_mm

Serie fanaat_mm

Seizoen 3 is inderdaad

een sterk seizoen

Maar Laatste eer

was een oneerbiedige aflevering

vind ik zelf persoonlijk.

Van de wereld

was wel erg leuk

Stefan de Walle acteert

daarin erg goed.

Stefan De Walle en Coen van Vrijberghe

waren een leuk duo,

veel beter dan hun voorgangers Huub Stapel en René van het Hof.