ad
  • 8.142.582 stemmen

Flodder - Seizoen 2 (1994)

Show titel: Flodder

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 13

Datum van release: donderdag 6 oktober 1994

• Videoland Bekijk seizoen 2 via Videoland
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Flodder

Afleveringen Seizoen 2 (1994)

1. 1. De Dubbelgangster

De buurtbewoners huren een dubbelganger van Ma Flodder in om de Flodders in een slecht daglicht te stellen.

2. 2. In de Ring

Johnnie wordt uitgedaagd voor een bokswedstrijd. Hij breekt echter zijn hand.

3. 3. De afrekening

Een ex-vriend van Ma komt uit de gevangenis en is vermoedelijk uit op wraak.

4. 4. Lopende zaken

De Flodders moeten de jaarlijkse hardloopwedstrijd van Zonnedael winnen.

5. 5. Doodziek

Ma Flodder heeft volgens de dokter nog maar kort te leven. Johnnie probeert hier een slaatje uit te slaan.

6. 6. De Penvriend

Dochter Kees begint te corresponderen met een man in de gevangenis.

7. 7. Onder Hypnose

Zoon Kees heeft per post een doe-het-zelf cursus hypnose besteld. Helaas blijkt hij de enige te zijn die daar gevoelig voor is.

8. 8. Op Heterdaad

Vanwege een inbraakgolf wordt een buurtwacht opgericht in Zonnedael. Johnnie en Kees zijn de enigen die mee willen doen.

9. 9. Kees Verliefd

Dochter Kees wordt verliefd op een motoragent. Dit tot onvrede van Johnnie.

10. 10. Familie Klikspaan

Johnnie helpt de politie een misdaadsyndicaat op te rollen. Hierdoor moeten de Flodders hun identiteit aanpassen.

11. 11. Ontvoerd

Een tweetal ontvoerders denken met het ontvoeren van een inwoner van Zonnedael een hoop geld te kunnen binnenhalen. Helaas valt hun keuze op Toet.

12. 12. Contact gestoord

Johnnie en dochter Kees plaatsen een contactadvertentie voor Ma.

13. 13. Zalig uiteinde

De Flodders vinden in hun zwembad een verloren vliegtuigbom. Johnnie probeert er wat aan te verdienen.

Alle Acteurs en Actrices

Sef

1 aflevering

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ondanks dat het jammer blijft dat de serie een stuk softer en minder seksistisch is dan de originele films, is dit tweede seizoen wel leuker dan de eerste. Slechts de aflevering Ontvoerd is echt afschuwelijk slecht, met die 2 ontvoerders met hun Vlaamse accent en gestotter. Niet om aan te horen zo irritant. Maar verder toch wel gelachen, zeker om afleveringen als Lopende Zaken waarbij Kees een hardloopwedstrijd moet winnen om Johnnie uit de problemen te helpen, of om Doodziek, waarbij Ma lijkt te gaan overlijden en Johnnie de verzekering op probeert te lichten. Moet wel zeggen dat die Tatjana echt een waardeloze actrice is, die kan echt geen zin overtuigend uitspreken. Maar het puike acteerwerk van Ma, Johnnie en Sjakie maakt dat gelukkig vaak goed.

Kleine 3,5*

avatar van 606

Aflevering familie klikspaan is zo lachen

Karel tegen (johnny) die even iemand anders is.

Zeg bijbel verkoper valt er wat te lachen ? Of wil je zelf in 26 delen naar buiten gedragen worden.

avatar van 606

Aflevering contact gestoord:

Over contact advertentie, kees (man) ik heb er ervaring mee, alleen niemand reageerde !

Johnny: ja dat komt omdat je advertentie in rubriek dieren stond.

Kees: Ja maar ik zocht een stoeipoes

avatar van Sisorow5_mm

Sisorow5_mm

Lekker vaak op TV weer de laatste tijd haha, heerlijk! Sentiment van vroeger. Buurman, wat doet u nu?!

avatar van EMBV_mm

EMBV_mm

Het tweede seizoen van de serie Flodder is er weer eentje met de nodige humor en duistere zaakjes.. Niet al te geloofwaardig maar dat hoeft hier ook niet, het draait tenslotte om de humor.

Ook in dit seizoen vind ik de rollen van Ma Flodder en Zoon Kees buitengewoon goed neergezet.

avatar van Serie fanaat_mm

Serie fanaat_mm

In dit tweede seizoen

vond ik de aflevering Op heterdaad

wel grappig Johnnie en zoon Kees

als buurtwacht.

Ook aflevering doodziek was niet slecht.

Sjakie komt binnen:

en ma Flodder zegt wij moeten eens

dat slot laten nakijken iedereen kan hier zomaar binnen wandelen,

Vervolgens zegt Sjakie: wat zei de dokter mevrouw Flodder

dan zegt ma Flodder: volgens de dokter heb ik nog maar een paar weken

te leven,

Sjakie blaast in een zak snoep en proest dit kan niet waar zijn,

getsie zegt ma Flodder zeg Sjakie nu wordt al dat snoep nat,

vervolgens valt Sjakie flauw.

Ik blijf Johnnie de allerleukste vinden van Flodder.