Mijn Series +

Flodder - Seizoen 2 (1994)

Nederland

ontwikkeld door Dick Maas
met Nelly Frijda, Coen van Vrijberghe de Coningh en Stefan de Walle

Het volstrekt asociale gezin Flodder woont in een chique buurt. De moeder is de baas in het gezin en maakt zich verdienstelijk met het stoken van jenever. De zonen zijn niet onbekend bij de politie en de welgevormde dochter Kees neemt het niet zo nauw met de zeden. Keer op keer ontstaan er spanningen en irritaties met de buurtbewoners en dit leidt uiteraard tot allerlei komische situaties.

1. De Dubbelgangster
  11. Ontvoerd
  12. Contact gestoord
  13. Zalig uiteinde
avatar van The Oceanic Six
Ondanks dat het jammer blijft dat de serie een stuk softer en minder seksistisch is dan de originele films, is dit tweede seizoen wel leuker dan de eerste. Slechts de aflevering Ontvoerd is echt afschuwelijk slecht, met die 2 ontvoerders met hun Vlaamse accent en gestotter. Niet om aan te horen zo irritant. Maar verder toch wel gelachen, zeker om afleveringen als Lopende Zaken waarbij Kees een hardloopwedstrijd moet winnen om Johnnie uit de problemen te helpen, of om Doodziek, waarbij Ma lijkt te gaan overlijden en Johnnie de verzekering op probeert te lichten. Moet wel zeggen dat die Tatjana echt een waardeloze actrice is, die kan echt geen zin overtuigend uitspreken. Maar het puike acteerwerk van Ma, Johnnie en Sjakie maakt dat gelukkig vaak goed.

Kleine 3,5*

avatar van 606
Aflevering familie klikspaan is zo lachen

Karel tegen (johnny) die even iemand anders is.
Zeg bijbel verkoper valt er wat te lachen ? Of wil je zelf in 26 delen naar buiten gedragen worden.

avatar van 606
Aflevering contact gestoord:

Over contact advertentie, kees (man) ik heb er ervaring mee, alleen niemand reageerde !

Johnny: ja dat komt omdat je advertentie in rubriek dieren stond.

Kees: Ja maar ik zocht een stoeipoes

Lekker vaak op TV weer de laatste tijd haha, heerlijk! Sentiment van vroeger. Buurman, wat doet u nu?!

avatar van EMBV
Het tweede seizoen van de serie Flodder is er weer eentje met de nodige humor en duistere zaakjes.. Niet al te geloofwaardig maar dat hoeft hier ook niet, het draait tenslotte om de humor.

Ook in dit seizoen vind ik de rollen van Ma Flodder en Zoon Kees buitengewoon goed neergezet.