ad

Release datum: 7 oktober 1993

• Videoland Bekijk via Videoland
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Flodder

Het volstrekt asociale gezin Flodder woont in een chique buurt. De moeder is de baas in het gezin en maakt zich verdienstelijk met het stoken van jenever. De zonen zijn niet onbekend bij de politie en de welgevormde dochter Kees neemt het niet zo nauw met de zeden. Keer op keer ontstaan er spanningen en irritaties met de buurtbewoners en dit leidt uiteraard tot allerlei komische situaties.

Seizoenen

Komt er een Flodder seizoen 6?

Acteurs en Actrices

Meningen over Flodder

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

dinsdag 8 november 2016
Flodder seizoen 1 Kort terug de films nog eens opgezet en nu bezig met de serie. Wat sowieso meteen opvalt is dat de serie gewoon veel softer is. In de films had je constant geweld, seks, blote tieten en grove scheldwoorden. De televisieserie is duidelijk gericht op een breder publiek. Kees ging slechts in 1 aflevering een paar seconden topless (toen andere Kees zijn geheugen kwijt was) en de rest komt er sowieso veel minder in voor. Dat haalt wel de charme weg moet ik bekennen, al is het nog amusant genoeg doordat ik de personages geweldig blijf vinden. Nelly Frijda is nog altijd heerlijk als de asociale ma, maar ook de rollen van de rest zijn prima. Wel vind ik de verhaallijnen wat langdradig soms. In de 3 films zat duidelijk meer pit en meer absurde situaties. Afleveringen als Latin Lover of Goed Gedrag vond ik echt weinig aan. Gelukkig zijn andere verhalen weer beter, met Blauw Bloed als de beste als ze ma op moeten voeden tot keurige dame om een erfenis te krijgen.

Leuk, maar het had veel beter gekund.

avatar van Scarafax

Scarafax

woensdag 26 december 2018
Flodder seizoen 1 Eén van de weinige Nederlandse komedie series die jaren na dato nog steeds leuk is. En uiteraard Tatjana Simic +1... damns... (ook zelfs nu nog)